- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Quinn beheerst en subtiel? Ja dat blijkt wel uit wat er gebeurde na het schoonmaken van Dexter's badkamer... 
xeegen
-
- 67 messages
- 816 votes
Ik denk dat iedereen hier de scene wel snapt hoor
Ik vond het echter gewoon zeer slecht geacteerd zowel van Michael als van Christina. Ik denk dat dat vooral ligt aan het samenspel tussen de twee. Normaal gesproken is de leegheid in Dexter heel mooi om naar te kijken, zeker op de manier hoe Michael dat neerzet maar in deze scene vond ik dat helemaal niet tot zijn recht komen. Maar dat kan mogelijk ook aan het script liggen. Ik vond de setting ook niet erg passend, Astor tussen auto's, midden op straat 
Een van de mooiste scene's uit heel Dexter vond ik het uitstrooien van zijn vaders as. Met de heerlijke zin: I don't know, throw it in a trashbin. Dat was nog eens een illustratie van hoe Dexter niet begrijpt hoe je met rouwen om moet gaan en die emotieloze blik wanneer hij het as uitstrooit was prachtig. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij daar met zijn broer stond wat de scene alleen nog maar mooier maakt.
Dat is eigenlijk het niveau dat ik van Dexter verwacht, maar die scene met Astor was op geen enkele manier zo indrukwekkend, in ieder geval niet voor mij.
Toen Dexter zag hoe Quinn dat geld had gestolen reageerde hij ook niet bepaald kalm, zeker niet toen Dexter hem "dirty" noemde.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Aan Tharoys opmerking te zien is dat niet het geval.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Wat vonden we van aflevering 2? Na het eerste deel was dit een beetje een filler. Ik heb maar weinig nieuwe dingen gezien. Hopelijk barst het feest vanaf aflevering 3 los.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Wat vonden we van aflevering 2? Na het eerste deel was dit een beetje een filler. Ik heb maar weinig nieuwe dingen gezien. Hopelijk barst het feest vanaf aflevering 3 los.
Beetje jammer dat Astor en Cody zo makkelijk weggeschreven worden uit de serie. Had graag willen zien hoe hij zijn moordneigingen en alleenstaande vader verantwoordelijkheden had gebalanceerd.
Nu lijkt het er weer op dat de serie weer terug gaat naar de kill-van-de-week routine. Hopen dat Stiles' toekomstige gastrol wat zaken op de kop kan zetten aankomende afleveringen.
Hectometersnor
-
- 299 messages
- 168 votes
Beetje jammer dat Astor en Cody zo makkelijk weggeschreven worden uit de serie. Had graag willen zien hoe hij zijn moordneigingen en alleenstaande vader verantwoordelijkheden had gebalanceerd.
Nu lijkt het er weer op dat de serie weer terug gaat naar de kill-van-de-week routine. Hopen dat Stiles' toekomstige gastrol wat zaken op de kop kan zetten aankomende afleveringen.
Ik verwacht nog wel dat ze terug gaan komen, zeker als de serie nog wat langer duurt. Ik vind het overigens wel een goed en logisch iets. Logisch omdat ik me wel kan voorstellen dat je niet bij iemand samen wilt zijn die altijd maar weg is en niet je echte vader is. En ik vind het een goed iets omdat ik puberende meisjes vaak hoogstvervelend vind in tv series.
Ik verwacht met het vertrek van Astor en Cody en Quinn die onraad ruikt dit seizoen nu echt gaat beginnen. Episode 1 en ook 2 waren vooral de nasleep van Seizoen 4. Nu kan het gaan beginnen!
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Gelukkig iemand die het wel snapt. Dexter is juist niet of beperkt in staat tot empathie. Waardoor hij zoiets juist zou verpesten. Inderdaad die Mickey Mouse oortjes maakten het geheel een bizarre scene om naar te kijken. Goed omdat het slecht was.
Ik denk dat een Dexter v.s. Doakes deel 2 er niet aan zal komen. Stel dat Quinn meer te weten zal komen over hem, heb ik het idee dat hij dit veel beheerster en subtieler zal doen dan Doakes dat deed. Sowieso twijfel ik geen moment aan de kwaliteiten van de schrijvers van Dexter en geloof ik niet dat zij snel een herhaling van een eerder seizoen zouden plegen.
Jezus, wat een ontzettende arrogantie en minachting weer. Waarom zou ik de serie niet snappen? Ik weet ook wel dat het de bedoeling was dat om te laten zien dat Dexter niet in staat is tot empathie. Maar het was gewoon zo dom en knullig neergezet. Zo geforceerd. Dát is hoe ik het zag, en heeft niks te maken met het wel/niet begrijpen.
Triest elitair gedrag. Bah.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Het blijkt anders uit je post dat je het niet begrijpt anders had zo'n opmerking over de goudvis niet gemaakt.
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
Het blijkt anders uit je post dat je het niet begrijpt anders had zo'n opmerking over de goudvis niet gemaakt.
Precies! Want die zin over die goudvis was wat mij betreft precies hoe ik verwacht had dat Dexter zo iets zou afhandelen. Vandaar ook mijn reactie.
Aflevering twee vond ik inderdaad ook wat minder. Ik ben wel blij met een aantal dingen:
1. Astor en Cody voorlopig even van het toneel. Dexter heeft aan één kind wel genoeg lijkt me. Met drie kinderen zou het te onrealistisch worden om hem nog zijn nachtelijke escapades te laten maken. Daarnaast is het toch niet zo vreemd dat Astor niet bij de man die niet eens haar echte vader is wil wonen?
2. De nieuwe nemesis van Dexter lijkt bepaald te zijn. De laatste scene van de aflevering was behoorlijk gruwelijk, wat de traagheid van de rest meer dan goed maakte. Deze man lijkt toch weer net iets gruwelijker dan Trinity. Of misschien gewoon heel anders.
3. De compositie schetsen van Kyle Butler geven aan dat er wel degelijk gegraven gaat worden richting Dexter's geheim. Dat is toch wat ik het liefst zou zien dit seizoen.
Al met al genoeg aanknopingspunten voor komende maandag
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Eindelijk, in de derde episode begint Seizoen 5 momentum te krijgen. Waar ik moeite moest doen om door de vorige twee heen te komen was dit een genot!
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Eindelijk, in de derde episode begint Seizoen 5 momentum te krijgen. Waar ik moeite moest doen om door de vorige twee heen te komen was dit een genot!
Mee eens, zat (na haar naam te zien in de opening credits) maar te wachten wanneer ze haar verschijning zou maken als FBI agent of dergelijk. Zat er totaal naast dus, maar een leuk verrassing.
@ Billy-Pilgrim: een acteur als Shawn Hatosy zit echt niet in dezelfde ranken als gastrollen van John Lithgow en Jimmy Smits, niet verbaasd dus dat hij deze aflevering het loodje zou leggen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Goede 3e aflevering. Ik was bang dat Dexter een heel seizoen met die dierenopruimer aan zou pappen en dan pas zou moorden, maar gelukkig ging het dit maal een stuk sneller.
Mooie dialogen tussen Batista en Masuka trouwens.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Wat een heerlijke aflevering zeg
Lekker spannend en vlot allemaal, en het belooft héél wat voor de rest van t seizoen 
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Dexter blijft voor mij toch wel de allergaafste serie, in ieder geval van dit moment.. Prachtig acteerwerk en de enorm bizarre scenes door de extremen in emotie samen te voegen, echt super! ( Dexter die z'n kinderen met een mickey mouse petje op vertelt dan hun moeder dood is bijvoorbeeld. WOw..)
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik zit er na 3 afleveringen terug volledig in! Het blijft gewoon boeien, ben blij dat ze niet té lang blijven stilstaan bij het hele Rita gebeuren, we krijgen meteen een nieuwe reeks moorden en ze bouwen ook verder aan het hele Trinity verhaal, ben héél benieuwd hoeveel Quinn te weten gaat komen!
Billy-Pilgrim
-
- 356 messages
- 620 votes
De vierde aflevering was weer een beetje spannender dan de vorige. Ik vind het heel mooi zoals dit seizoen voorlopig opgebouwd wordt. Je voelt gewoon dat er over een paar weken iets groots gaat gebeuren. Wat ik vooral mooi vind is dat Dexter eigenlijk vanaf het begin geen enkele controle meer heeft over de situaties, waar hij normaal altijd zijn zaakjes keurig voor elkaar heeft. Hij breekt zijn code keer op keer en was bij het ontsnappen van dat meisje (Julia Stiles) bijna ontmaskerd. Je ziet ook dat Quinn steeds een stapje dichter bij Dexter komt.. Ik ben zeer benieuwd hoe dit seizoen verder zal verlopen. Zoals altijd kan het alle kanten op gaan.
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Zeker weer een goede aflevering, hoewel het wel vlot een paar spannende gebeurtenissen weet neer te knuppelen. Waarom zegt de zoon van Trinity niet gewoon ja? En waarom reageren die gasten in de auto zo debiel wanneer ze Lumen zien, dat is toch niet de normaalste zaak van de wereld (zelfs in Amerika)?.
Nogmaals, verder wel goed en het belooft zeker weer wat.
kort0235
-
- 605 messages
- 480 votes
Ik heb nu drie seizoenen van Dexter gezien en ben aangenaam verrast. Spannend, boeiend, met de nodige humor en een beetje bizar!
Dexter vindt ik prima spelen, maar ook de overige acteurs zijn goed.
Debra komt goed uit de verf in seizoen 3. Michel Prado vind ik minder sterk.
Seizoen 2 is mijns insziens het beste seizoen met de weergaloze Lila! Wat een heerlijke sexy vrouw, maar wel gevaarlijk.
Om nu meteen te beweren dat Dexter de beste serie is gaat mij te ver. En hoewel de verschillende series moeilijk te vergelijken zijn, geef ik toch nog steeds de voorkeur aan de Sopranos, Mad Men en The Wire.
Seizoenen hierna heb ik nog niet gezien, maar ik kijk er wel naar uit!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vond de nieuwe aflevering wel weer behoorlijk. Masuka met zijn tattoo's 
Ook wel een aardig einde. Ben weer benieuwd naar volgende week.
Kanisz
-
- 152 messages
- 0 votes
Pff, die hoofden met maden waren smerig zeg
.. Weer gave aflevering in ieder geval! 
Revolt
-
- 1385 messages
- 374 votes
Masuka met zijn Tangaslip 

Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Het is allemaal best aardig, maar het is nog steeds het zwakste seizoen tot nu toe.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Inderdaad, ik vond die backpiece plus onderbroek zo flauw en niet bij een serie als dit passen.
Zelfs in HIMYM had ik niet om die slip kunnen lachen, tergend slecht!
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Past perfect bij Masuka. Hopelijk krijgt Peter Weller net zo'n grote rol als Lithgow vorig seizoen, onderschat acteur.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
True, hopelijk wordt dat de hoofdlijn en niet die domme rituele moorden.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Het gas mag nu onderhand wel een beetje worden ingetrapt inderdaad.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8544 votes
Laten we het hopen, vind het niveau ondertussen al onder seizoen 2 liggen.
Sjan
-
- 777 messages
- 2748 votes
Ik vind het tot nu toe ook nog een beetje vlees noch vis. Telkens als je het idee krijgt dat er iets lekker los kan gaan, wordt het vrij snel opgelost of weggeschoven. Wel mooi (en toch nog spannend) dat je om deze reden nog totaal geen idee hebt wát er nu precies gaat gebeuren. Het verhaal met de rituele moorden vind ik overigens ook verre van interessant. Gruwelijk zijn ze trouwens wel.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Laten we het hopen, vind het niveau ondertussen al onder seizoen 2 liggen.
Dat was het beste seizoen, dus dat zegt niet zoveel
.