• 178.087 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.459 votes
Profile

Dexter (Showtime)

Sjoerdow

• 1006 messages
  • 1304 votes

Iemand een idee wanneer Seizoen 4 in de schappen ligt?

Vreselijk dat we in NL zo lang moeten wachten op seizoen 4 terwijl in de VS seizoen 6 al op tv vertoond word.

Belachelijk

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

Over welke serie heb jij het? seizoen 5 moet nog beginnen in de V.S.

Sjoerdow

• 1006 messages
  • 1304 votes

Bartt88 wrote:

Over welke serie heb jij het? seizoen 5 moet nog beginnen in de V.S.

The office my bad. Dan nog vind ik dat we te lang moeten wachten hier in NL.

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

Aha.

Nouja, er zijn natuurlijk snellere manieren om een aflevering te kijken, al een dag of twee na de uitzending in de VS...

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Sjoerdow wrote:

(quote)

The office my bad. Dan nog vind ik dat we te lang moeten wachten hier in NL.

... maar seizoen vier (en vijf zelfs) van The Office ligt al in de schappen?

The Office - Seizoen 5

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

wtf...zondag begint het nieuwe seizoen al weer. .

(afbeelding) .

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Dat had ik 2 weken geleden al gepost hoor

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

MovieposterDB is niet blij dat jij die foto doorlinkt, kos,

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Seizoen 5 wordt het laatste seizoen?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Nieuwe Dexter binnen

Helaas pas vanavond tijd om te kijken

Glacius wrote:

Seizoen 5 wordt het laatste seizoen?

Waarschijnlijk niet, het is in elk geval nooit officieel aangekondigd.

Billy-Pilgrim

• 356 messages
  • 620 votes

En wat vonden we van de seizoenspremiere? Ik vond het een sterke aflevering. Wel in de rouw, maar niet te veel gelukkig. Het werd geen zoetsappig huildrama van 45 minuten. Dat merkte je meteen al aan de ongepaste opmerking van Masuka. Die agenten hebben al zoveel gezien, dat zelfs het lijk van een bekende ze niet zo snel overstuur zal maken.

Ik was ook vooral blij dat Dexter gewoon zichzelf bleef. Heel erg huilen zou totaal niet op zijn plaats zijn. Dexter is niet zoals jij en ik dus zal hij ook dingen totaal anders verwerken dan jij en ik. De plotselinge moord was dan ook heel logisch bij hem en ik denk dat we daar nog wel iets over gaan horen in de loop van de serie. Het is ook leuk dat je na deze aflevering nog niet weet waar dit seizoen over zal gaan. Eerst leek het een runaway verhaal te gaan worden, maar hij keerde toch zijn boot weer om. Nu lijkt het toch alsof Quinn de kant van Doakes op gaat, en meer te weten zal komen over Dexter. Dat is toch eigenlijk het enige wat de serie nog kan doen in dit seizoen.
De waarheid mag van mij betreft nu wel langzaam maar zeker aan het licht komen.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Seizoen vier, 8 november 2010 bij de Vpro. Jullie kijken allemaal 13th Street of zo?

Dexter - weblogs.vpro.nl

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ik zit er weer helemaal in, blijft een sterke serie!

Artemis

• 3868 messages
  • 2397 votes

Meneer Bungel wrote:

Jullie kijken allemaal 13th Street of zo?

Waarom een jaar wachten wanneer het binnen een paar uur in HD te pindakazen is.

Uitstekend begin, ben echt benieuwd hoe ze de rest van het seizoen gaan invullen.

Quentin

• 10202 messages
  • 8544 votes

Heerlijk om weer een nieuwe aflevering te zien, blijft toch stukken sterker dan de rest op tv.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Geweldige opener weer, bijna alleen maar sterke scenes. Alleen de scene waarin Dexter het de kinderen vertelde was niet geheel overtuigend.

Zou Dexter helemaal gaan ontsporen? Ik ben benieuwd, dit moet haast wel het laatste seizoen worden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ben het helemaal met je eens Kai. Dat moment met Dexter en de kids was niet best. Jammer, want daar ''verheugde'' (fout woord bij zon gebeurtenis, maar hopelijk snap je wat ik bedoel) ik me wel op om dat te zien.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Ik vond die scène juist erg goed. Hoewel Dexter steeds meer en vaker emoties toont, weet hij nog steeds niet wat empathie inhoudt..

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Die Mickey oortjes waren dan wel weer pijnlijk geniaal.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Haha inderdaad, zo bijtend en schrijnend heb ik het in televisieland nog niet veel gezien.

Een rustige seizoens opener, opzich een logisch gevolg na een spectaculaire finale. Je voelt aan alles dat seizoen vernieuwend zal gaan worden, dit omdat we kanten van Dexter gaan zien die voor hem nieuw zullen zijn en het is maar de vraag hoe hij hier mee omgaat. Ik verwacht niet dat dit het laatste seizoen van Dexter word, er is door het einde van seizoen 4 te veel draagvlak voro nog een aantal extra seizoenen, maar goed dat is puur mijn gevoel.

De scene waar Dexter het aan de kinderen verteld is misschien niet helemaal geslaagd, natuurlijk is het wel zo dat empathie nooit Dexter zijn sterkste kant is geweest dus in dat geval is het wel logisch maar dat maakt de scene zelf niet minder pijnlijk. Wat ik vooral pijnlijk vond was de liefdesscene tussen Debra en Quin. De scene in het toilet met die schreeuw was wel gruwelijk goed gedaan en verborg alle frustratie en emoties die Dexter geen plek en ruimte heeft kunnen geven.

Ik verwacht dat dit seizoen iemand achter Dexter zijn geheim gaat komen, iemand zoals Debra bijvoorbeeld. Ook ben ik erg benieuwd hoe Dexter om zal gaan met de verantwoordelijkheid over Harrison en natuurlijk Astor en Cody en hoe hij dit aan zal pakken zonder enige begeleiding. Zonder zijn vader en Rita is er geen balans meer.

xeegen

• 67 messages
  • 816 votes

Ik was toch lichtelijk teleurgesteld met deze première vooral omdat mijn verwachtingen voor Dexter behoorlijk hoog zijn maar ook omdat dit meer aanvoelde als een verlenging van de finale dan een seizoenspremière. Het was ergens al beschreven als een soort afscheid van Rita en dat kon ik zeker op prijs stellen maar toch...

Rita's en Dexter's eerste date was natuurlijk heel leuk om te zien, zeker omdat Dexter toen nog erg groen was

Maar die scene met Astor was gewoon erg slecht. Dit word echter wel goed gemaakt met die prachtige toiletscene, echt heel veel rillingen toen ik dat zag.

Ze hebben een sterke basis voor het nieuwe seizoen. Ik hoop alleen niet dat dit een Dexter vs. Doakes pt. 2 word. Ik herinner me nog dat Deb in seizoen 4 Laura Moser had gevonden dus Hecto heeft misschien wel gelijk.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Gisteren avond eindelijk S5E1 gezien. Wat heb ik hier op zitten wachten, ik kon niet wachten om te zien hoe het nu verder zou gaan! Nu ik deze aflevering heb gezien toch meer dan zéér teleur gesteld, wat een slechte seizoens opener. Er is ook nog totaal geen verhaal gestart zoals in de eerdere seizoenen, maar tot nu toe alleen nog maar het afsluiten van het vorige seizoen..

Seizoen 4 vond ik zowiezo al het minste seizoen en hoopte ook niet dat S5 de neerwaardse spiraal zou voortzetten, dat lijkt, afgaande van deze aflevering, helaas wel het geval

Nee ep.1 is geen aflevering die je doet watertanden om de rest van het seizoen te gaan zien. Ik wacht denk ik maar totdat het hele seizoen is uitgezonden voor ik er aan begin, mocht het alsnog interessant worden kan ik dan tenminste ales achter elkaar bekijken.

Tharoy

• 313 messages
  • 511 votes

Het voelde inderdaad aan als een verlenging/epiloog van de laatste seizoensfinale. Er gebeurde gewoon te weinig, en die scene met Dexter met Mickey-oortjes op was gewoon te debiel voor worden. Het leek wel alsof Dexter aan het vertellen was dat er een goudvis was gestorven. Het gedoe met Debra en Quinn was ook overbodig. Tja. over het algemeen gewoon misschien wel de minste seizoensopener van Dexter. Laten we hopen dat ze de draad wel weer snel oppakken.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Er gebeurde niet bepaald weinig, er is gewoon helemaal niets gebeurd. Die oortjes vond ik opzich juist nog wel grappig overigens, pastte samen met zijn blik juist goed bij zijn emotie-afwijking. Wat ik me nu opeens wel bedenk en een groot pluspunt vond was het feit dat het ''fuck'' gehalte van Debra lager was dan in de voorgaande seizoenen. Dat heb ik altijd het grootste irritatie punt van alle afleveringen gevonden.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Hectometersnor wrote:

De scene waar Dexter het aan de kinderen verteld is misschien niet helemaal geslaagd, natuurlijk is het wel zo dat empathie nooit Dexter zijn sterkste kant is geweest dus in dat geval is het wel logisch maar dat maakt de scene zelf niet minder pijnlijk.

En dat pijnlijke maakt het juist zo'n goede scène.

Tharoy wrote:
Het leek wel alsof Dexter aan het vertellen was dat er een goudvis was gestorven.

Dat is dan ook precies de bedoeling.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Bevredigende opening juist. Was er na de finale van vorig seizoen nog enige aanleiding om te denken dat Dexter wel degelijk tot menselijkheid in staat is, nu is wel duidelijk dat hij nog altijd die good old sociale onbenul is.

Die oerkreet op het eind ook. Doet hier wat aan denken.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Hahaha wat daar boven aan als reaktie staat was ook ongeveer waar ik aan dacht toen ik het hoorde; Chewbacca!

Billy-Pilgrim

• 356 messages
  • 620 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

En dat pijnlijke maakt het juist zo'n goede scène.

(quote)

Dat is dan ook precies de bedoeling.

Gelukkig iemand die het wel snapt. Dexter is juist niet of beperkt in staat tot empathie. Waardoor hij zoiets juist zou verpesten. Inderdaad die Mickey Mouse oortjes maakten het geheel een bizarre scene om naar te kijken. Goed omdat het slecht was.

Ik denk dat een Dexter v.s. Doakes deel 2 er niet aan zal komen. Stel dat Quinn meer te weten zal komen over hem, heb ik het idee dat hij dit veel beheerster en subtieler zal doen dan Doakes dat deed. Sowieso twijfel ik geen moment aan de kwaliteiten van de schrijvers van Dexter en geloof ik niet dat zij snel een herhaling van een eerder seizoen zouden plegen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.