- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
delvohii
-
- 54 messages
- 2 votes
ja maar ik kijk al vanaf seizoen 1 samen met me famillie voor de tv dus zou het beetje dom zijn als ik nu ineens ga downloaden. Klinkt misschien beetje raar maar ik moet toch even wachten 
Sproedie
-
- 30 messages
- 31 votes
wtf wat een geweldige serie. Net seizoen 4 afgekeken. Laatste twee afleveringen waren echt koning.
Vond seizoen 1 en 2 inderdaad beter dan 3. En 4 vond ik weer beter dan 1 en 2.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Had deze serie al lang op het oog. En na net seizoen 1 te hebben afgerond moet ik zeggen dat ik heb genoten. Heerlijke serie, met een lekker sfeertje. Michael C. Hall acteert dan ook erg goed.
tn2543
-
- 446 messages
- 1118 votes
Ik heb net seizoen 4 afgekeken.... en het was weer super !! Net als de vorige seizoenen was het weer onwijs spannend.... ik kijk nu al uit naar seizoen 5.
Dexter is gelukkig niet zo een seizoen die na het eerste succesvolle seizoen steeds maar slechter en slechter wordt... Net als bijv.. Prison Break en Heroes. Alle seizoenen van Dexter vond ik onwijs goed....
Tot nu toe vond ik seizoen 3 toch wel een van de beste....
Michael C hall vind ik echt supergoed in deze rol passen....ik had me geen ander persoon kunnen voorstellen.... Hij weet de rol als Dexter telkens weer met volle overtuiging te brengen....
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Net maar aan Seizoen 2 begonnen bij gebrek aan inspiratie op filmgebied. Lekker in Blu-ray-HD op me nieuwe tv.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Seizoen 2 afgerond en wederom erg goed. Lekkere personages leuk plot etc. Begin me aan sommige dingen wel te irriteren. Zoals Debra! Weet niet precies waarom maar vind haar soms wat irritant.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Waarschijnlijk omdat ze om de 2 woorden ''fuck'' zegt? Dat is mijn grootste irritatie in ieder geval! En het feit dat ze alles behalve vrouwelijk is, maar overdreven mannelijk wil doen en daar compleet in faalt. Zoals bijvoorbeeld die eng dunne armpjes en dan zo'n in verhouding belachelijk groot (en goedkoop) horloge om.
Nee, Debra mag er van mij zo uitgeschreven worden.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Beetje gelijk. Tegen om de 2 woorden fuck heb ik niks tegen. Andersom juist, maar als zij het zegt klinkt het gewoon voor geen meter. Als Doakes fuck zegt 
En inderdaad, het imiteren van mannelijkheid legt een nauwkeurige vinger op mijn Debra probleem.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind Debra wel schattig. Mooie dame en haar band met Dexter, de enige die ze vertrouwd, vind ik wel leuk.
shockdog
-
- 322 messages
- 1024 votes
Ik vind Debra juist een van de beste personages. Vanaf seizoen 3 wordt ze wat tammer en is ze opeens ook grote vrienden met LaGuerta(?), maar blijft ze toch een van de leukste personages. Ik stoor me vooral aan Rita en haar braafheid.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes

Dexter en Debra zijn in het echt met elkaar getrouwd, hoorde ik.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ik vind Debra wel schattig. Mooie dame en haar band met Dexter, de enige die ze vertrouwd, vind ik wel leuk.

Dexter en Debra zijn in het echt met elkaar getrouwd, hoorde ik.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik vind Debra overigens niet lelijkm ook niet erg knap. Maar haar karakter maakt het dat ze totaal onaantrekkelijk word.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Hmmm ik vind dat scheve gezicht toch bijzonder onaantrekkelijk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes

Ze is niet lelijk nee.
Ook niet miss America, maar niet onaantrekkelijk.

Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Hm nee ik vind haar ook niet echt aantrekkelijk.
Het zijn inderdaad de mannelijke trekjes (voorovergebogen bv) die het doen..
En ik krijg nu echt zin in s5... Ik mis het muziekje, die openingstheme is zo goed he
.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Vind dat deintje op het einde wat Twin Peaks achtig hebben. 
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
In vergelijking met andere series is het inderdaad een zeer herkenbare tune. Damn, ik krijg er al zin in als ik er aan denk.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
26 september begint het nieuwe seizoen eindelijk weer!
Ik ben héél erg benieuwd hoe het einde van het vorige seizoen nu vorm gaat krijgen!
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Zojuist ook het vierde seizoen afgekeken. Na het nogal tegenvallende derde seizoen, viel me na de eerste aflevering van seizoen vier al op dat dit stukken beter zou gaan worden. John Lithgow in de rol van Arthur Mitchell a.k.a. the Trinity Killer, is zeer goed gecast. Het is ook de eerste keer in Dexter dat we de daden van de vijandelijke seriemoordenaar zien (de daden van de Ice Truck Killer en de Skinner zagen we niet). Dit brengt een hoop suspense in de serie en er zijn erg gave dingen meegedaan.
Het seizoen is onmiddellijk ook een stuk schokkender en het werd al extreem na de derde aflevering, toen Lundy en Debra werden beschoten. Verder bleef de serie op een lekker hoog niveau en sloeg tijdens de laatste drie afleveringen nog even keihard toe. Ik zat op het puntje van mijn stoel tijdens de scène in Mitchell's huis met Thanksgiving. Geweldig, gewoon! Heerlijk spannend en schokkend stukje tv.
Tenslotte was de finaleaflevering weer van top-niveau, zeer spannend, maar het einde was erg schokkend. Ergens ook wel logisch dat de Trinity Killer Dexter nog iets had aangedaan voordat hij vertrok (dat zei hij wel, althans). En ik als fan van geen happy ends
was dus ook zeer pleased door dit einde. Het maakt je erg benieuwd naar het volgende seizoen en het einde bevatte ook een bepaalde duistere ironie. Lekker shocking! Laat Dexter seizoen 5 maar komen! Een dikke:
4,5 sterren
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Ik ben fan van Mad Men, The Wire, Six Feet Under, Deadwood, Carnivale, Rome en ik haat series als NCI Miami (of wat dan ook) en Las Vegas. Moet ik deze serie (Dexter) een kans geven of niet? Ik twijfel tussen Dexter en True Blood.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dan kan je Dexter best kijken maar zoals ik het lees ben je enorm HBO geil, dan lijkt True Blood een betere keuze.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Ja, Watts, bij HBO vind ik wel mijn gading. Alhoewel, Mad Men is niet van HBO en ik ben ook een trouwe volgeling van The Tudors en Californication, beide van 'Showtime' (Dexter is ook 'Showtime').
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als je die nou ook even genoemd had
. No offense verder, vind de series van HBO ook erg sterk. Maar ken ook behoorlijk wat HBO fans die niet echt aan hun trekken komen buiten HBO. Vandaar.
Ik denk dat Dexter je best wel ligt, erg goede serie al heb i kalleen het eerste seizoen gezien. Er kwamen iets te veel series op mijn pad. True Blood ben ik ook pas mee begonnen, best een toffe serie, al benadert het niet het niveau van veel HBO series.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
True Blood ben ik ook pas mee begonnen, best een toffe serie, al benadert het niet het niveau van veel HBO series.
Dat vreesde ik al. De kritieken voor True Blood zijn niet zo heel lovend. Het zal waarschijnlijk Dexter worden (zal ook wel goedkoper in aanschaf zijn).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dexter is absoluut geweldig door de heerlijke sfeer, het originele plot en het erg sterke acteerwerk.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ik ben geloof ik echt een van de weinigen (niet de enige gelukkig) die seizoen 4 juist het minste tot nu toe vindt...
Seizoen 2 vind ik tot nu toe het beste seizoen (niet in de laatste plaats door Jaime Murray
).
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
True Blood is coole shit, maar het is niet voor iedereen weggelegd. Nog even wachten op de nieuwe Dexter. Ik zag vandaag de trailer, wordt weer heftig!