• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.066 actors
  • 9.372.301 votes
Profile

Dexter (Showtime)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Niks zo stom als in zon topic lezen als je de serie nog kijkt. Ik heb bewust topics van series vermijd om suprises te lezen die je eigenlijk moet zien. Het einde van S4 is absoluut shocking, maar niet als je het vooraf al leest.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ik weet het einde van seizoen 4 ook al, omdat ik op Facebook aanklikte dat ik Dexter leuk vond. Dan zie je het commentaar op zo'n pagina en helemaal bovenaan post iemand iets in de trant van "I WAS SO SHOCKED THAT vuldespoilerzelfmaarin".

Nou, lekker dan.

Verder nader ik nu het einde van seizoen 3 en dat is toch wel erg tof, alhoewel dat einde zich wel laat voorspellen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Moet je ook maar alles vermijden. Doe ik altijd met series en films. Pas lezen als ik alles heb gezien.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Het is wel leuk om dan het commentaar hier te lezen. Als ik hier lees hoe geweldig schokkend de finale van seizoen 4 is krijg ik extra zin om seizoen 4 te kijken.

SilverGun

• 1151 messages
  • 818 votes

Het mooiste is natuurlijk wanneer je van niets weet. Dan komt het einde van seizoen 4 als een klap, terwijl je nu al ergens op zit te wachten. Laat s5 maar snel komen, kan niet wachten!

Bartt88

• 1577 messages
  • 1019 votes

SilverGun wrote:

Het mooiste is natuurlijk wanneer je van niets weet. Dan komt het einde van seizoen 4 als een klap, terwijl je nu al ergens op zit te wachten. Laat s5 maar snel komen, kan niet wachten!

Inderdaad als een klap, totaal niet opbouwend er naar toe en vrijwel onmogelijk om aan te zien komen. Geweldig.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

Dexter: Season 3

Gisteren seizoen 3 afgekeken. En alhoewel ik als een gek door de serie heen raas, moet ik zeggen dat ik seizoen 3 een stuk minder vond dan 1 en 2. Qua personages, acteerprestaties en muziek blijft dit seizoen net zo hoogstaand als zijn twee voorgangers. Jimmy Smits als Miguel is een zeer goede toevoeging en ook Quinn is een leuk personage.

Maar qua verhaal en tempo is Dexter seizoen 3 een rustig meertje in vergelijking met de ruige zeeën van seizoen 1 en 2. De eerste zeven afleveringen gaan puur en alleen over de opbouw van de vriendschap tussen Miguel en Dexter; volkomen begrijpelijk als je weet wat er komen gaat. Dus als we dan nog een interessant subplot hebben is dat geen probleem... maar we hebben geen interessant subplot! De eerste drie afleveringen is de Miami Metro Police op zoek naar Freebo, maar wij als kijker weten toch al dat hij dood is, dus dat is voor ons totaal niet interessant om te zien. Dan komen ze gelukkig verder in hun zaak en blijkt het dat ze te maken hebben met een nieuwe seriemoordenaar, genaamd de Skinner. En alhoewel deze moordenaar zou hebben gewerkt vóór het eerste seizoen is hij lang niet zo angstaanjagend als je de Ice Truck Killer hebt gezien. Dan heb je nog Debra met haar relatie met die informant, een totaal oninteressante relatie in vergelijking met de relatie die ze had met Lundy in het vorige seizoen.

Maar dan vanaf aflevering 8 wordt alles gelukkig weer wat spannender. De subplots zijn nog steeds niet interessant, maar de relatie tussen Miguel en Dexter heeft zich wel ontwikkeld tot een sterke. Totdat ineens blijkt dat Miguel al die tijd tegen Dexter loog en hem gebruikte. De vraag is: waarom? En die vraag krijgen we niet duidelijker beantwoord dan: "Miguel heeft een zieke geest", waarna ik denk: waar heb ik in godsnaam dan die eerste zeven afleveringen naar zitten te kijken? Alleen de finale-aflevering weet even de suspense van de vorige twee seizoenen op te wekken; dat was het enige moment in het hele seizoen dat ik op het puntje van m'n stoel zat.

Voor de rest is seizoen 3 een traag seizoen met lang niet zo'n leuke subplots als de vorige twee en een teleurstellende plottwist tegen het eind. Het is alsof je eerst het toetje (seizoen 1 en 2) eet en daarna je gore groentes (seizoen 3) op moet eten. Niet slecht, maar na wat ik heb gezien in Dexter seizoen 1 en 2, weet ik dat de serie beter kan. Hopelijk heeft seizoen 4 meer te bieden!

3,5 sterren

(s1: 4,0)
(s2: 4,0 - 4,5)

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ik vond S3 ook wat minder, merk dat mijn aandacht af en toe wat verslapte.

Het plot rondom Miguel (inderdaad, waarom loog hij al die tijd al? vond ie het wel interessant met Dexter aan te pappen? had ie meteen al door dat Dexter niet helemaal kies was? Apart ook die bruiloft: Dexter's getuige is net dood, maar alles lijkt alweer koek en ei, zelfs Miguel's weduwe loopt er stralend bij. Ben toch steeds wel benieuwd hoe het verder gaat, ondanks dat elk seizoen vrij netjes wordt afgerond. Vraag me ook af of Debra het langer dan 1 seizoen met dezelfde man uithoudt.) had iets beter gekund. Wel een mooie overtuigende rol van die acteur.

S1: 3,5*
S2: 4,25*
S3: 3,75

Revolt

• 1385 messages
  • 374 votes

Hmm, ik vind seizoen 2 toch beduidend beter als seizoen 3. Seizoen 3 is zeker de minste in mijn ogen.

Albus Dumbledore

• 2041 messages
  • 884 votes

herman78 wrote:
Ik vond S3 ook wat minder, merk dat mijn aandacht af en toe wat verslapte.

Het plot rondom Miguel (inderdaad, waarom loog hij al die tijd al? vond ie het wel interessant met Dexter aan te pappen? had ie meteen al door dat Dexter niet helemaal kies was? Apart ook die bruiloft: Dexter's getuige is net dood, maar alles lijkt alweer koek en ei, zelfs Miguel's weduwe loopt er stralend bij. Ben toch steeds wel benieuwd hoe het verder gaat, ondanks dat elk seizoen vrij netjes wordt afgerond. Vraag me ook af of Debra het langer dan 1 seizoen met dezelfde man uithoudt.) had iets beter gekund. Wel een mooie overtuigende rol van die acteur.

S1: 3,5*
S2: 4,25*
S3: 3,75

Ah. Heb jij ook het vierde seizoen nog niet gezien?

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Nee, daar ga ik dit weekend aan beginnen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seizoen 4 is geweldig!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Trailer seizoen 5. Heel indrukwekkend!

Quentin

• 10202 messages
  • 8544 votes

Pfff eind september is nog lang ...

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ziet er weer heel erg veel belovend uit!

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Dexter nog meer in de problemen dan in seizoen 2. Ziet er goed uit!

delvohii

• 54 messages
  • 2 votes

pff voordat ik verder kijk zitten er nog meer spoilers in dan einde seizoen 4?

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ja, je moet die trailer niet kijken voordat je seizoen 4 hebt afgekeken.

Dat heb ik inmiddels gedaan nu en dus ook de trailer al bekeken. Indrukwekkend is het inderdaad.

Wat betreft het einde van seizoen 4:

Wat verschrikkelijk van Rita... Zo'n geweldige vrouw...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vond je Rita echt geweldig? Ik vond dr regelmatig zeer irritant. Haar dood was niet meteen nodig, maar ik vind het ook zeker niet erg. Geeft seizoen 5 wel een toffe twist.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Laatste shot van dit seizoen: Dexter op death row?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat zou wel een geniaal einde zijn wat erg zou passen bij de serie. Ik denk niet dat Dexter een happy ending zal kennen als de serie stopt.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

The Oceanic Six wrote:
Vond je Rita echt geweldig? Ik vond dr regelmatig zeer irritant. Haar dood was niet meteen nodig, maar ik vind het ook zeker niet erg. Geeft seizoen 5 wel een toffe twist.

ja, ik vond haar wel heel tof. beetje saai in het begin, maar gaandeweg de serie - navenant haar rol - mooi opgebloed.

Sprak vandaag met een vriendin die de serie laatst ook heeft gezien en die had het ook niet zo op Rita. Die vond haar teveel zo'n standaard mooie blonde vrouw.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik vond Rita meer vervelend omdat ze Dexter zo claimde. Haar gedrag ging me later irriteren. Eerst was ze de leuke vrouw die je zo af en toe een tijdje in de serie zag maar later werd haar rol me wat te opdringerig. Sowieso is het goed voor de serie dat er eens in seizoen 5 vanuit een ander perspectief gekeken wordt. Anders krijg je teveel herhaling.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Grappig, ik vond het juist ongeloofwaardig dat ze Dexter zo zijn gang liet gaan. Hij is nooit thuis, gaat nooit mee op uitjes, etc. Zit vol mysteries en zij vraagt nooit eens door als er dingen spelen (zoals die gevonden schoen van haar vorige man). Als ik haar was, had ik hem allang de wacht toe gezegd. Over de herhaling heb je wel gelijk, maar tot nu toe zat dat bij Dexter wel goed.

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Iemand dit wel eens gezien? een animatie-spinoff?

"Dexter: Early Cuts" (2009) - imdb.com

Showtime: Dexter: Early Cuts

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ziet er tof uit

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

YouTube - Dexter: It's Already Over (Season 5 Promo)

Nog een promo voor seizoen 5: echt kippevel!

Niet kijken als je seizoen 4 nog niet gezien hebt.

delvohii

• 54 messages
  • 2 votes

ik wil zo graag meepraten maar dexter begint pas weer november arme ik

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

indrukwekkend, die promo, maar laat die slijmbal op de achtergrond AUB zn bek houden. Tis Skyradio niet!

Hectometersnor

• 299 messages
  • 168 votes

Inland Rabbit wrote:

indrukwekkend, die promo, maar laat die slijmbal op de achtergrond AUB zn bek houden. Tis Skyradio niet!

Ja fantastische trailer maar die stem is godsirritant.

delvohii wrote:

ik wil zo graag meepraten maar dexter begint pas weer november arme ik

Als je met de rest van de meute mee download dan kan je ze gewoon al vanaf eind september zien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.