- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete tv-series
Favoriete tv-series
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Qua film zal ik een toplijstje niet snel aanpassen, qua series wel.
Op dit moment:
1. Sopranos
2. Lost
3. House M.D.
4. My name is Earl
5. 24
Komt er ooit eens iets op Moviemeter voor series?? Niks groots, maar dat je deze hobby, net als film, ook een plekje kan geven in je profiel.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
1. 24 (eenzaam bovenaan de top, jammer dat bijna niemand die serie in zijn lijstje heeft staan).
2. Lost (goede serie, maar ik moet eigenlijk eerst het einde nog zien. Allerlei plotwendingen verzinnen is een ding, maar om ze ook nog ergens op te laten slaan zodat het einde van de serie enigszins geloofwaardig is is andere koek.)
3. Little Britain (geweldig grappige serie)
4. South Park (erg grappig)
Ik kijk verder erg weinig series. Het eerste seizoen van Prison Break was de moeite waard, maar het tweede en derde seizoen zijn bijna lachwekkend en zouden zomaar een satire kunnen zijn op van die langlopende tv-series waar ook geen enkele vordering inzit. Gevangen worden, weer vrijgelaten worden, om de paar afleveringen gaat er iemand dood, en dat is het zo'n beetje.
helleke
-
- 967 messages
- 1168 votes
Ik heb zopas de serie Cane gezien op prime.
Wat een schitterende 13 delige reeks met prima acteerprestaties.
De series van Vermist zijn ook wel dik in orde.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
1. Gilmore Girls
2. McLeod's Daughters
3. Friends
4. Dawson's Creek
5. Supernatural
En nog veel meer...
Vinexwijk
-
- 22 messages
- 96 votes
Mijn verslavings top 10 aller tijden:
1. 24
2. Friends
3. House M.D.
4. Prison Break
5. Band of Brothers (in zoverre je dit een serie mag noemen)
En nu ga ik starten met Twin Peaks of de Sopranos
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
1. Twin Peaks
2. Carnivale
3. The League of Gentlemen
4. Space: Above & Beyond
5. American Gothic
6. Scrubs
Jisraw
-
- 115 messages
- 192 votes
Menschen, ga eens allemaal HEEL snel Six Feet Under kijken, laat alle series ver onder zich. Daarna komt bij mij toch wel Heimat en daarna Southpark, Heroes en Twin Peaks.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
De laatste maanden heb ik vooral gekeken naar:
Battlestar Galactica
Lost
Heroes
Desperate Housewives
House md
Bones
Private Practice
en pas ontdekt en goedgekeurd:
New Amsterdam
Eureka
Moonlight (alle Buffy/Angel fans die niet weten waarnaar te kijken: probeer Moonlight!)
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Zal ook maar eventjes een simpele top 5 maken dan, ik heb nog zoveel (meesterlijk) aangeschreven andere series die ik moet zien dus dit is niet definitief.
1. Buffy the Vampire slayer: Op eenzame hoogte simpelweg de beste serie allertijden, de serie is ontzettend orgineel, grappig, goed geschreven, verrasend en bovendien heel erg fris, zeven maanden lang heb ik geboeid zitten kijken naar de avonturen van buffy en haar vrienden, de verranderingen die hun doormaken en de veele verrasende plottwisten, buffy blijft in mijn ogen onovertroffen en ik zal me er over verbazen als het ooit door een andere serie overtroffen wordt.
2. The X Files: Nadat ik Buffy afgerond had zocht ik naar een waardige opvolger en die leek ik in deze serie gevonden te hebben, ik heb nog maar twee seizoenen gekeken maar werd er in de eerste aflevering al in gezogen, de serie is ontettend spannend, heeft een hele aparte en eigenaardige sfeer, de veerhaallijnen zijn vrijwel altijd orgineel en het acteerwerk is erg sterk, ik hoop dat ik binnenkort door kan gaan met de erst van de serie want ik heb zo'n vermoeden dat me nog een hoop goeds te wachten staat...
3. That 70´s Show: Voor mij echt de ultieme feel good show, alles wat ooit over de serie is gezegt is waar, het is ontzettend flauw, voorspelbaar maar juist dat maakt het zo leuk en aanstekelijk, de had door de jaren heen zeker zijn ups en downs maar bleef in mijn ogen altijd fris en leuk en heb er de acht seizoennen dat het duurde met volle teugen van genoten
4. Angel: De opvolger van Buffy was op het eerste opzicht een stuk minder dan zijn voorganger maar heeft zich door de drie seizoenen die ik toct nu toe zag toch wel bewezen, de plots zijn af en toe wat ver gezocht zelfs voor de buffy/angel wereld maar het blijft toch een indringende en sfeervolle kijk in een mooi gecreeerde fantasiewereld.
5. Dawson´s Creek: De serie die ik op dit moment volg en me de vier seizoenen die ik tot nu toe zag nog steeds weet te boeien, mooi om te zien hoe je je op een zekere manier met de personages kan indentificeren, hoe de serie met de seizoenen gegroeid is en de verhaallijnen af en toe herkenbaar zijn aan je eigen leven.
workinggirl
-
- 21 messages
- 42 votes
1) Sex and the City
2) One Tree Hill
3) Heroes
4) Will & Grace
5) Gilmore Girls
(The OC, alleen beetje jammer van het laatste seizoen, beetje tegenvaller)
bebdn
-
- 1884 messages
- 1148 votes
1. Deadwood
2. Rome
3. Twin Peaks
4. Band of Brothers
5. Battlestar Galactica
6. X-Files
7. Lost
8. 24
Ewing Oil
-
- 146 messages
- 49 votes
Jammer dat ik maar 5 series mag noemen want ik heb aan 5 echt niet genoeg, dat wordt een moeilijke keuze maar ik kijk nu even naar mijn favoriete series die bij mij de meeste indruk hebben gemaakt gelijk vanaf aflevering 1.
01. - Dallas
Dallas was de eerste drama/soap serie in de jaren 80 waar ik echt voor ging zitten, en elke week keek ik weer uit naar een nieuwe aflevering wat er nu weer ging gebeuren. Deze serie heeft dan ook behoorlijk veel indruk op mij gemaakt, want Dallas had gewoon alles wat je maar kon wensen in een goeie serie. Nu ik de serie weer terug kijk op dvd, merk ik dat ik nog met net zoveel plezier kijk als vroeger. Daarom Dallas op nr.1.
02. - Friends
Ik heb heel veel komisch series gevolgd op de televisie, maar Friends springt er voor mij toch nog wel het meest uit. Maar liefst 10 seizoenen lang wist de serie mij te boeien, er is geen een seizoen die ik minder vond ik vind ze allemaal even goed, de serie wist een mooie einde te maken aan de serie.
03. - Miami Vice
Miami Vice was toch wel de coolste serie van de jaren 80, ik wist nog wel dat ik elke week weer net als met Dallas weer zat te wachten op een nieuwe aflevering, helaas jameer dat er na 5 seizoenen een einde kwam aan deze super coole politie serie.
04. - 24
24 is een van de meest vernieuwde tv-series van de afgelopen 10 jaar. De serie wist met een nieuw concept te komen, want elk aflevering speelde niet zoals gewoonlijk af in een paar dagen of weken, maar elke aflevering speelde zich af in een uur, wat de serie extra meer spanning gaf.
05. - Melrose Place
Melrose Place is een van de laatste drama/soap serie die mij wist te boeien, er zaten soms echt enorme spannende en gekke momenten in de serie die mij vanaf het begin tot het einde wist te boeien. Erg jammer dat de serie na 7 seizoenen een einde kwam, het had van mij nog wel 3 jaar door mogen gaan.
Andere series die mijn favorieten zijn o.a.
Little House on the Prairie
The Bionic Woman
Knots Landing
Magnum P.I.
Dynasty
Knight Rider
Airwolf
The A-Team
Will & Grace
Westenwind
Lost
Prison Break
CSI Miami
Las Vegas
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
1. 24 (Perfectie dankzij Jack Bauer)
En dan lange tijd niets.
2. Lost (heerlijk mysterieus)
3. Prison Break (spannend, spannend!)
Deze 3 volg ik echt van de serie's uitzonderd komedie's.
JP1230
-
- 28 messages
- 389 votes
1. The X files
2. The Wire
3. Californication
4. South park
5. Bones
Eervolle vermelding voor THe office ( UK) en Extras. Zalige humor! Ook Band of brothers valt nog net uit het lijstje ( zeer goedgemaakte serie) & Futurama is gewoon fijn ter ontspanning, effe 'niets denken'.
L_T_B
-
- 266 messages
- 504 votes
1. Law and Order SVU
2. Crossing Jordan
3. Six Feet Under
4. Carnivale
5. South Park
LaCosaNostra
-
- 167 messages
- 42 votes
1. The Sopranos
2. Las Vegas
3. Dragonball Z
4. Southpark
5. Prisonbreak
Ik kijk niet erg veel series, Sopranos is gewoon perfect, Las Vegas is ook super! Dragonball Z vond ik altijd cool, South Park lachen!! Prisonbreak leuk, maar word nu wat langdradig. (hoop wel dat ze binnenkort verder gaan met uitzenden!)
X__Liesjj
-
- 329 messages
- 586 votes
1. Friends
2. Grey's Anatomy
3. McLeod Daughters
4. Desperate Housewives
5. Dirty Sexy Money
Andere leuke series:
Türkisch für Anfänger
Will & Grace
Hotel Babylon
Girlmore Girls
Dunya & Desie
Rome
One Three Hill
IveLoveMovies
-
- 51 messages
- 0 votes
1. South Park
2. Prison Break
3. The Simpsons
4. Lost
5. Matroeskja's
En nog veel meer. Maar je mag er maar 5 in de lijst zetten.
Ook nog:
The Muppet Show
Desperate Housewifes
Zorro
The Addams family
Married With Childeren
Friends
3d Rock From The sun
Hotel Babylon
The Sopranos
Fawlty Towers
Extra's
En veel meer....
Eigenlijk is elke serie goed of niet ?
Willemjan
-
- 9 messages
- 0 votes
Kent niemand nog Dexter?
Dit is een Amerikaans/Canadeese serie die hier nog niet draait, serie 3 start in september en dit is dus echt DE serie die iedereen MOET zien....
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
1. 24 ( Verreweg de beste/leukste serie
)
2. Prison Break
3. Lost
4. Southpark
5. Heroes
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Fawlty towers
Keeping Up Appearances
All in the Family
Married with children
Fresh Price of Bell Air
Allemaal wat ouder, nieuwe series boeien me niet.
Alleen de Soprano's wil ik ooit nog eens vannaf seizoen 1 op dvd kijken.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Kent niemand nog Dexter?
Lad
-
- 5700 messages
- 0 votes
South Park is leuk maar dat vind ik toch minder dan The Simpsons of Family Guy...Deze hebben geen (veel) gescheld en si en la nodig voor vies grappig te zijn...! 
powerman
-
- 1226 messages
- 3230 votes
1) fawlty towers
2) het eiland
3) prison break
4) the simpsons
5) friends
Damian_Aurelio
-
- 15 messages
- 1 votes
1. The Wire
2. Sopranos
3. OZ
4. Band Of Brothers
5. Lost
andere dikke series:
-One Tree Hill
-CSI (allemaal)
-Las Vegas (gevuld met veel zeer mooie dames)
-Desperate Houswives
-24
-Tour Of Duty
Silvio Dante
-
- 2943 messages
- 2153 votes
1. The Sopranos
2. Lost
3. Twin Peaks
4. House
5. 24
6. Married... With Children
7. South Park
8. Prison Break
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
1. La piovra
2. Oud geld
3. Unit 13
4. The Sopranos
5. Jiskefet - Skybox
marjon66
-
- 7 messages
- 23 votes
1 Sopranos
2 Seinfeld
3 Six feet under
4 Shameless
5 Heroes
LaCosaNostra
-
- 167 messages
- 42 votes
Is La piovra echt zo goed? Ik zag ze laatst bij de blokker voor goedkoop, heb het nog niet gekocht maar schijnt wel goed te zijn inderdaad. Alleen de kwaliteit van het beeld schijnt wat tegen te vallen, klopt dat?
Friday the 13 th
-
- 2558 messages
- 2023 votes
1. Sex and the city
2. Married with children
3. The nanny
4. Little Britain
5. Friends
The simpsons, That's 70th show en southpark vallen er juist buiten, toch alledrie leuke series.