- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Expeditie Robinson
Expeditie Robinson
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
Marcel de meester van het spel als winnaar 
Ik gunde het Marcel, Jeroen of Kurt het meest. Marcel al vanaf redelijk vroeg in de serie en Jeroen samen met Kurt vanaf de aanloop naar de samensmelting.
Geen slechte uitkomst, zeker niet. Ik heb erg genoten van de manier waarop Marcel in de expeditie stond en het spel speelde - zeer 'slim' zeg maar.
Ook al zou ik ook niet op Marina gestemd hebben, toch is het wel een beetje sneu natuurlijk voor haar: 0 stemmen krijgen op het eind. Na al die psychologische ontberingen voor anderhalve maand. Maar ja, het was te verwachten hè. Ook ik zag haar op deze manier niet als winnaar.
Goede finale aflevering, leuke uitkomst. Spannende proef trouwens zeg! Het zwaartepunt switchte steeds van kandidaat naar kandidaat. Psychologisch gezien ook interessant wat het steeds met hen deed.
I was happy with this season 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Spanning en sensatie!
Ik keek halverwege naar m'n vriendin, en zei: 'je weet dat we naar 3 volwassen mannen zitten te kijken die blokken staan te stapelen'? Haar antwoord: 'hou je smoel, kijken!'
Gelijk had ze!
Een heerlijk aflevering, vol emotie en dramatiek, en, jawel, een terechte winnaar. Chapeau voor Marcel, die het spel speelde als nooit tevoren!
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Leuke winnaar, doch het minst spectaculaire seizoen.
Een speler vanaf dag 1 in de finale en 2 stemmen geven bij de eilandraden vond ik geen leuke toevoeging.
De aflevering van vorig jaar waar HiuKwan bij de eilandraad Hans en Yin een koekje van eigen deeg gaf vind ik nog steeds de mooiste aflevering ooit. 
The Goss
-
- 502 messages
- 4757 votes
Prachtige uitzending, met een zeer spannende proef. Denk dat Jeroen winnaar was geworden als hij de proef had gewonnen, maar Marcel heeft het verdient door zijn spel en doorzettingsvermogen tijdens de proef.
Je zou maar Marina heten. Zit je 45 dagen op een eiland te wachten op de finale, heb je geen één proef mee mogen doen en dan krijg je niet een stem in de finale. Waar heb je dan al die 45 dagen voor gezeten?!?!
Spetie
-
- 38871 messages
- 8152 votes
Mooie uitzending inderdaad met een schitterende proef. Marcel is super in vuurmaken, Dennis in puzzelen, Jeroen in een toren bouwen, dus die drie elementen verenigd zorgden voor een zeer spannende proef.
Verder lullig voor Marina, maar op zich wel begrijpelijk. Marcel is een mooie winnaar al had ik persoonlijk gehoopt dat Jeroen zou winnen.
lucdecoster
-
- 1644 messages
- 6323 votes
Prachtige uitzending, met een zeer spannende proef. Denk dat Jeroen winnaar was geworden als hij de proef had gewonnen, maar Marcel heeft het verdient door zijn spel en doorzettingsvermogen tijdens de proef.
Je zou maar Marina heten. Zit je 45 dagen op een eiland te wachten op de finale, heb je geen één proef mee mogen doen en dan krijg je niet een stem in de finale. Waar heb je dan al die 45 dagen voor gezeten?!?!
Ik vind dat Marina te gemakkelijk in de finale is geraakt. Ik hoop dat ze volgend seizoen het spelconcept wijzigen. Jeroen had in de finale moeten zitten door een verkeerde beoordeling tijdens het spel op de eilandraad.
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Ik vind dat Marina te gemakkelijk in de finale is geraakt. Ik hoop dat ze volgend seizoen het spelconcept wijzigen. Jeroen had in de finale moeten zitten door een verkeerde beoordeling tijdens het spel op de eilandraad.
Daar ben ik het mee eens, Marina is eigenlijk slachtoffer geworden van dit nieuwe systeem: vermits ze zich tijdens de proeven enzovoort niet heeft kunnen bewijzen, heeft ze waarschijnlijk 0 stemmen gekregen.
Met Marcel als winnaar ben ik zeer tevreden, al had ik het het Jeroen het meest gegund.
The Goss
-
- 502 messages
- 4757 votes
Ik denk dat de spelbedenkers hebben willen kijken hoe iemand omgaat met het gegeven dat ie al vanaf dag één een finaleplaats heeft bemachtigd en dat ze hebben wllen zien hoe de hele groep hiermee om zou gaan.
Reken maar dat je redelijk alleen staat op zo'n eiland als je echt nergens aan mee mag doen en niet de spanning kan voelen die elk ander lid van de groep wel voelt tijdens de proeven en de eilandraden. Moet wel zeggen dat Marina hier wel kranig mee is omgegaan. Denk dat menig deelnemer deze psychologische druk niet aan had gekund.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Door het constante geklaag en gezeur heeft ze zich niet bepaald populair gemaakt. Men begrijpt best dat het geen leuke positie is, maar ze was alleen maar negatief, zo leek het. Met het zware dialect wat ze sprak, kwam ze ook nog eens veel lomper en ordinairder over, wat ook niet bepaald zal hebben meegeholpen bij haar populariteit bij de Nederlanders.
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Over Marina: Halverwege (na de samensmelting) dacht ik meteen al van: Marina word geen winnaar.
Simpelweg, omdat ze door de medaille geen 'echte' Robinson kan worden. Stel je voor, je doet mee aan ER, en je moet kiezen tussen 2 mensen in de finale:
1. Iemand die alle eilandraden en proeven heeft overleeft, en misschien een paar proeven heeft gewonnen, of:
2. Iemand die 1 proef won, en zo een vrijgeleide na de finale kreeg.
Iedereen zou voor optie 1 kiezen (zoals op de finale ook bleek). Niet minachtend naar persoon 2, maar persoon 1 verdient het gewoon meer!
Dus, ik denk dat ik misschien wel zo'n medaile had ingeleverd.
Al met al, een erg leuk seizoen! Wel ietwat weinig mannen, maar ik denk dat er eerst 6 mannen waren, maar dat de 6e op een of andere manier is afgehaakt. Ik vond meteen '5' al een raar aantal (bijv. door de jungle met een kist die door 4 getilt kan worden). Goede winnaar ook, laten we eerlijk zijn, een echte Robinson is ie wel! Toch vond ik het niet fair wat ie bij Esmeralda heeft gedaan (al zat die natuurlijk ook gebakken met Dennis).
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
, Toch vond ik het niet fair wat ie bij Esmeralda heeft gedaan (al zat die natuurlijk ook gebakken met Dennis).
emmm sorry maar dit vind ik absoluut niet waar. Esmeralda is samen met Dennis ongelovelijk gluiperig geweest. Jeroen vocht zich er sterk uit en Essie heeft na 1 keer huilen metteen de sympathie ?
Kom op dit is robinson , niet vergeten en vergeven. Je moet niet denken dat je even door een expeditie fietst.
Sure , ze was een sterke kandidaad , maar dat was jeroen ook ,en igor ook. Ik ben blij dat het Marcel is geworden ipv. Esmeralda of Dennis :kots:
(al zat die natuurlijk ook gebakken met Dennis)).
Ben blij dat je dat zelf ook een beetje inziet 
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Jammer dat Rita niet heeft gewonnen. Zij heeft echt een geweldige mentale prestatie geleverd! Gelukkig kan ik goed leven met Marcel als winnaar. De halve finale proef was trouwens echt bloedstollend spannend en een van de leukste proeven tot nu toe.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Al met al, een erg leuk seizoen! Wel ietwat weinig mannen, maar ik denk dat er eerst 6 mannen waren, maar dat de 6e op een of andere manier is afgehaakt. Ik vond meteen '5' al een raar aantal (bijv. door de jungle met een kist die door 4 getilt kan worden).
Vier om te tillen, eentje om dingen weg te kappen/uit te rusten, vijf klinkt mij eigenlijk wel logisch. Of weet jij stiekem meer?
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Ik ga het September ook voor het eerst eens bekijken. Ben gek op reality series met BN'ers en dit jaar doen er voor het eerst BN'ers en Bekende Vlamingen mee.
De 9 Nederlandse deelnemers:
Sebastiaan Labrie
John van Lottum
Maxime Hartman
Lange Frans
Dennis Weening
Nienke Romer
Regina Romeijn
Kim Feenstra
Saar Koningsberger
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
En dit zijn de BV's: Zsofi Horrath, Sugar Jackson, Martine Prenne, Iwein Segers, Tatiana Silva, Antony Arandia, Stephanie Clerkx en Sergio.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Bekende Vlamingen? Ik ken alleen maar Sugar Jackson, Martin Prenen en Sergio 
kos
-
- 46692 messages
- 8850 votes
Die Bekende Nederlanders ken ik ook niet hoor, m.u.v. Lange Frans
.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3280 votes
Je kent Maxime Hartman (Rembo) en tennisser John van Lottum niet?
Kr!kke
-
- 5394 messages
- 2568 votes
Bekende Vlamingen? Ik ken alleen maar Sugar Jackson, Martin Prenen en Sergio
Tatiana Silva is ex-miss-België
Stephanie Clerckx is fotomodel en de ex van Guy Van Sande
Antony Ranadia is een acteur
de rest zal ik misschien wel herkennen, maar van naam zeggen ze me niets in ieder geval...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Sebastiaan Labrie, Lange Frans, Dennis Weening, Kim Feenstra en
Saar Koningsberger ken ik. Best een apart groepje zo te zien.
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Kim deed toch ook al mee aan dat andere programma met die bekende in de kou? 71 graden noord.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Klopt ja, zo tussen het schnabbelen en modellenwerk door heeft ze toch nog tijd voor dit soort programma's.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Jammer genoeg wel ja. Twijfel eraan of het dit seizoen leuk gaat worden met bekende mensen 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zijn op zich wel flinke egootjes, dus het zal eerder de big brother kant op gaan vrees ik.
Of ehm, bobo's in de bush. Remember onze Viola? En Bonnie? 
rose
-
- 2280 messages
- 0 votes
Jammer genoeg wel ja. Twijfel eraan of het dit seizoen leuk gaat worden met bekende mensen
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Plus kijkers hebben veel sneller ''een favoriet'' omdat ze al bekend zijn. Juist het leren kennen van de deelnemers is een grote charme van het programma.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Precies, komt dan vaak zo gemaakt over.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Afwachten dan maar. De laatste tijd is er sowieso niet veel soeps meer op tv, dus het zal toch wel een fijne tv-avond worden..