• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.950 actors
  • 9.370.968 votes
Profile

Eurovisie Songfestival

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

BenicioDelToro wrote:

Al vond ik Kroatië, Oekraïne en Griekenland ook afschuwelijk en die mogen wel door...

Ja die waren vreselijk. Slovenië vond ik nog steeds het meest geweldig, omdat er nauwelijks gezongen werd. Maar dat heeft SB dus ook anders gezien.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

Slovenie is van dat pseudoklassiekerige gedoe waar ik alleen maar jeuk van krijg met een nare beat eronder ook nog. Niet eens leuke wansmaak (daar kijk ik toch vooral voor). En trouwens: er heeft al eens een liedje bijna zonder tekst gewonnen: Noorwegen ergens in de jaren '90. Dat nummer begon en eindigde met 20 seconden zang en was verder instumentaal.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

starbright boy wrote:

En trouwens: er heeft al eens een liedje bijna zonder tekst gewonnen: Noorwegen ergens in de jaren '90. Dat nummer begon en eindigde met 20 seconden zang en was verder instumentaal.

Nocturne! Mooi liedje. Kwam hier ook nog in de hitlijsten volgens mij. Toen kon dat nog. Sinds The Olsen Brothers is dat niet meer gebeurd (op Sertab na dan ).

Bij Slovenië had ik zelf gemengde gevoelens. Vond het liedje in ieder geval zeker niet slecht. En ja, die beat. Het lijkt wel alsof al die liedjes dezelfde discobeat gebruiken... Daarom wordt het zo'n eenheidsworst natuurlijk. Als je dan eens wat anders doet (zoals bv Estland) - dus zonder die beat - dan val je op.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Blijf het jammer vinden van Marko Kon uit Servië. Dat was wel camp, maar léuke camp! Ik kon er wel mee lachen in elk geval.

(afbeelding)

Zo heeft 'ie wel wat weg van Jack Nance, vind je ook niet?

(afbeelding)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Wedden dat als we een lekker wijf met dikke tieten sturen, we wel door zijn?

Wat let je, schat?

catdog

• 1417 messages
  • 2023 votes

Ik ben geloof ik één van de weinigen die wel kon genieten van het optreden van de Toppers. Het liedje vond ik zeer aanstekelijk.. zo zie je maar dat de smaken erg breed kunnen verschillen. Enkel Denemarken, Griekenland, Estland en Azarbaijan vond ik de moeite waard en ik vond het persoonlijk erg onterecht dat de Toppers niet door gingen.. het enthousiasme sprong er vanaf en de lichtshow aan het einde werd ook goed ontvangen door de zaal !

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Mijn stem heeft ie, absoluut!

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Een aantal beledigingen verwijderd.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wat een onzin weer. Nederland en België zijn zowat de enige west Europeese landen die niet door zijn. En als 44% vond dat de Toppers in de finale moesten staan heeft die 44% of niet gekeken of echt geen enkel muzikaal benul.....

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Prachtige overwinning, zeker terecht!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Niet al te verrassende uitslag.

Mensen die willen dat Nederland niet meer meedoet, haha, wat een slechte verliezers, alsof er ooit een hoog niveau is geweest.

Of een vakjury, hilarisch.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

mwah teach in (toch wel een grappig liedje maar wel100x zo goed als die toppertjes)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Afsluitend wou ik toch opmerken dat het decor van grootse schoonheid was en de cameravoering adembenemend. Virtuoze shots (vooral die camera die rondom de artiesten leek te zweven) en een onzichtbare registratie. Petje af voor de Russische regie.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Dat komt omdat ze een cultuur hebben van propaganda filmtechniek

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nou, dat belooft wat voor de Noorse registratie....

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Is 't lang geleden, is 't lang geleden,

dat mijn hart je riep met z'n ding-dinge-dong?

in de zomerzon ging het bim bam bom.

Tikke tak gingen uren, hoelang zou 't duren?

Tikke tikke tak en dan bim bam bom.

Tikke tak al die nachten, bleef ik op je wachten.

Tikke tikke tak en toen bim bam bom,

de tijd was om.

dat je zei ik ben zo blij ding-dinge-dong?

dat de kerkklok voor ons sloeg bim bam bom?

Tikke tak zou het doorgaan dat je wilde weggaan.

Tikke tak al die nachten, bleef ik op je wachten.

de tijd was om.

Bim bam bom, bim bim bam bom.

Het wordt later en later, en voor je 't weet,

denk je, waar is de tijd toch gebleven,

die je hebt gekregen van mij?

Bim bam bim bam

Ieder uur dat ik gaf duurde eeuwen,

die je hebt gekregen van mij.

dat mijn hart je riep met z'n ding-dinge-dong?

Is 't lang geleden, is 't lang geleden.

In de zomerzon ging het bim bam bom

Tikke tak gingen uren, hoelang zou 't duren?

Tikke tak al die nachten, bleef ik op je wachten,

de tijd was om.

Kon het niet laten...

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Wat een onzin weer. Nederland en België zijn zowat de enige west Europeese landen die niet door zijn. En als 44% vond dat de Toppers in de finale moesten staan heeft die 44% of niet gekeken of echt geen enkel muzikaal benul.....

Ach, dit hoor je elke keer wanneer NL weer eens niet door is. Dat krijg je ervan wanneer je alleen maar halfzachte nichten of zangeressen stuurt die één of ander ontzettend dom dancenummer moeten zingen.

• 22398 messages
  • 5070 votes

Nederland werd trouwens 17e in de halve finale (van 19 deelnemers). We kregen elf punten. één van Denemarken en tien van.....Albanië!!!!

Alleen Slowakije en Letland deden het slechter.

Belgie werd 17e van de 18 in de halve finale waar zij inzaten met slechts 1 punt. En dat ene puntje kwam van.... Armenië!!!

Tsjechië werd daar laatste met 0 punten.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ik volg dit dus totaal niet. Maar ik was net aan het zappen toen België punten gaf. 12 punten voor Turkije. overduidelijk vriendjespolitiek als je weet dat de Turkse zangeres Hadise in België woont en de Belgische nationaliteit heeft.

En dan maar klagen dat de Oost-Europese landen de punten onderling verdelen.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

starbright boy wrote:

Tsjechië werd daar laatste met 0 punten.

Dat was mijn favoriet van de eerste avond.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Gelukkig zeiden de meesten ook; ik geef 12 punten aan mijn buren.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Is Iedereen dan buurland van Noorwegen?

• 22398 messages
  • 5070 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Dat was mijn favoriet van de eerste avond.

lol, de eerste keer in jaren dat een land 0 punten haalde.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Wat vinden we trouwens van de winnaar, jongens? Ik vond 'm wel geinig, maar zeker niet de winnaar. Wij noemden die jongen hier trouwens steeds de 'hobbit'....

Persoonlijk was ik meer gecharmeerd van Turkije, Azerbaijan, Estland en Portugal (werd ik echt heel vrolijk van!). Jammer dat de puntentelling zo snel al niet meer spannend was...

@Nomak: Natuurlijk geeft België twaalf punten aan Hadise... Duh! Heeft maar weinig met vriendjespolitiek te maken. Als een geboren en getogen Nederlandse namens een ander land mee zou doen zou ik daar ook op stemmen!

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Portugal had moeten winnen. Ze zong een bijzonder meeslepend lied. Het Portugees is natuurlijk ook een betoverende taal. Heerlijk!

Don Dijk

• 7079 messages
  • 0 votes

Waarom kijken jullie eigenlijk naar het Songfestival?Bedoel het niet raar ofzo hoor, ben oprecht geinteresseerd.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik heb het niet gezien!!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

BenicioDelToro wrote:

@Nomak: Natuurlijk geeft België twaalf punten aan Hadise... Duh! Heeft maar weinig met vriendjespolitiek te maken. Als een geboren en getogen Nederlandse namens een ander land mee zou doen zou ik daar ook op stemmen!

.Hoezo? Lijkt me logischer als je stemt op wie je leuk vind...of zeg ik nu iets raars. Ik zou als Nederlander ook never op die idiote toppers stemmen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.