- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Ja hoezo zet je dikke negerinnen ernaast,hun stemmen zullen vast mooier zijn dan al die lekkere wijven maar daar gaat het niet om!!
Nederland is echt zo naief,wie bedenkt dit allemaal...
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Natuurlijk geen terechte uitslag.. de Toppers hadden veel enthousiasme in hun optreden en ik vond de lichtshow wel grappig gedaan. Het nummer.. het moet je smaak zijn maar verassend vond ik dit toch wel écht een leuk vrolijk en catchy nummertje. Lekker beatje eronder en een feel good refreintje.. nee dan hadden we toch zeker doorgemoeten.. maar als we nou gewoon meeblijven doen en het enkel om het plezier doen en niet om de finale plaats.. waarom dan geen Anouk ofzo ? Dan wordt ons land tenminste écht vertegenwoordigd.. iemand waar héél Nederland achterstaat.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Tja, Nederland mag natuurlijk niks zeggen omdat het steeds weer non-artiesten stuurt. Waarom niet voor 1 keertje kwaliteit als tegenhanger, een Johan ofzo, die kunnen perfecte popliedjes schrijven. Verliezen doe je verder toch wel.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb het gekeken (had visite dus het stond er maar op!) maar wat een schande weer die finale verdeling. Alle balkanzooi is door plus 1 of 2 uitschieters. Hoezo corrupte vriendendiensten? Ik ben geen Toppers fan maar ze hadden een nummer die goed genoeg had moeten zijn voor de 1e 5 vanavond, laat staan sowieso kwalificatie. Gewoon erg triest dit. Nederland zou er goed aan doen met nog een stel landen deze onzin voor altijd te boycotten totdat het weer eerlijk gaat. Ik wist van te voren al dat landen als Estland, Albanie, Azerbaidzjan, Oekraine etc door zouden gaan, wat ze ook zouden zingen. Schande.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Daar gaan we weer: Oost Europa krijgt weer de schuld. Terwijl er van de balkanlanden ook een heleboel zijn afgevallen. Servie (won twee jaar geleden nog!) ligt eruit, Macedonie ligt eruit, Montenegro lligt eruit, Slovenie ligt eruit en verder Oostelijk is Wit-Rusland uitgeschakeld en Letland kan ook naar huis om er eens een paar te noemen.
Dat Nederland niet door is komt omdat het een rampzalig slecht nummer is. Een van de beroerdste van de avond. En nog belangrijker: Omdat de Toppers zo Nederlands zijn dat ze dat in de rest van Europa niet begrijpen en omdat het totaal, maar dan ook totaal niet aansluit op wat de laatste jaren populair is op het songfestival. Ook niet bij West Europese televoters. In Oost Europa stemmen bijna alleen jongeren. Denk je nou echt dat die gaan stemmen op iets te dikke veertigers in glitterjasjes met een ontzettend slecht gemixte versie (de persoon die dat nieuwe arrangement heeft gemaakt verdient stokslagen, amateurisme!) van een nummer dat in de middenmoot had kunnen eindigen op het songfestival van 1983?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, van die 20 opties uit de balkan vallen er over 2 finales wel een paar af ja. Maar ik kwam echt een stel dramatische nummers en optredens tegen die gewoon doorgingen. Valt het je niet op dat er bijna nooit een land uit west of zuid Europa scoort? En het zijn lang niet altijd slechte nrs.
Het nr van de Toppers had tempo, het een aardig deuntje en werd enthousiast gebracht. Geen potentiele winnaar maar een stuk beter dan die crap die ik vanavond hoorde. Ik ben heilig overtuigd dat de verkiezingen op het einde complete doorgestoken kaart zijn.
Ik gok dat een Oekraine of Estland wel zaterdag zal winnen.
-
- 22398 messages
- 5070 votes
De balkan bestaat niet eens uit 20 landen. Dat is maar een klein stuk van Oost-Europa. En ik vind zeker 18 van de 20 landen die door zijn ook aanzienlijk beter dan de Toppers en bijna alle 42 landen hebben beter begrepen wat songfestival anno 2009 inhoudt. Verder zijn er ook zat West Europese landen door.
De complete halve-finale uitslag wordt pas na de finale bekend gemaakt, maar ik kan je nu al garanderen dat Nederland ook nauwelijks stemmen uit West Europa heeft gehad. Het was gewoon een flutinzending. Ik riep net toen het bekend gemaakt al dat het onderste vijf halve finale zou worden. En dat zou het ook zijn geworden als we in een exclusieve West-Europese voorronde hadden gezeten.
Voor zaterdag gaat het tussen Griekenland, Turkije, Noorwegen, Zweden en Bosnie.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Ik vond Servie geweldig, die met die enorme blonde afro
Jammer dat die niet door waren...Ik vond de Toppers nog best wel gezellig eigenlijk.
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Off topic berichten verwijderd.
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
al dat gezeur over de oost europese landen irriteert me mateloos elk jaar...vroeger stemden ook alle scandinavische landen op elkaar en nederland geeft altijd veel punten aan belgie en aan turkije,maar daar hoor je weer niemand over...tuurlijk is het allemaal vriendjespolitiek,maar dat wil niet zeggen dat je geen kans maakt .
we moeten gewoon echt een goed nummer sturen het is altijd net niet,of in dit geval helemaal niks...
wat ik pas erg vind is dat engeland,frankrijk,spanje en nog een land altijd in de finale zitten omdat ze er geld instoppen,presteren nooit wat maar automatisch geplaatst....
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Alle Skandinavische landen (muv Finland) zijn door, inclu Ijsland volgens mij. Dus dat wordt een pot nat. @ SB je bent Polen en Slowakije zelfs nog vergeten. En Cyprus was nu niet door, terwijl Griekenland in deze halve finale zat. Dus de vriendjespolitiek lijkt me minder geworden. Hoewel ik Moldavië en Kroatië echt onopvallende middelmaat vond en die zijn er toch bij.
Ik vond Slovenië het meest hilarisch. Anderhalve minuut muziek. Een zangeres die twee zinnen achter een der staat te zingen. Er doorheen komt (er best mooi uit blijkt te zien) nog even lalala zingt en dan nummer afgelopen. Maar helaas. De afro van Servië was ook vermakelijk. Leuke animaties ook bij dat nummer.
De Toppers waren gewoon erg slecht gister. René Froger kan helemaal niet zingen zo blijkt. Het leek wel of geen enkele uitvoering tot nu toe door hun live was gezongen, want het klonk nergens naar. En ze hadden die lampenpakjes moeten dragen en niet zo'n zaklamp. Hopeloos en vermakelijk.
Ik gok nu maar op Albanië als winnaar. Dat nummer is het meest in mijn hoofd blijven plakken.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach er zeurt er dit jaar maar eentje. Bovendien is hij van mening dat de Toppers door moesten (Toppers waren misschien na Bulgarije wel de slechtste), dus al te serieus zou ik die persoon maar niet nemen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik blijf enthousiast over Noorwegen, voor mij mogen zij winnen! 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik wist van te voren al dat landen als Estland, Albanie, Azerbaidzjan, Oekraine etc door zouden gaan, wat ze ook zouden zingen. Schande.
Knap van je zeg...
For your information: Estland is pas voor het eerst sinds de invoering van de halve finales (vijf jaar geleden) weer eens door de voorronde heen gekomen. Dus zo vaak zijn zij er nou ook weer niet bij in de finale.
Alle Skandinavische landen (muv Finland) zijn door, inclu Ijsland volgens mij.
Finland én IJsland zijn allebei door, dus Scandinavië is compleet.
Vond het niveau van deze twee halve finale niet bijster goed (er werd ons beloofd dat het beter zou zijn dan de eerste halve finale, maar ik heb daar niet veel van gezien). Er waren maar een paar liedjes die me konden bekoren, en op Servië na zijn ze allemaal door. Al zijn ook die vreselijk overdadige Oekraïne en Griekenland door... Bah!
De Toppers waren zeker enthousiast en aanstekelijk (dat was ook wel te merken aan de reactie van het publiek), maar met hun zangkwaliteiten, choreografie (dat stapje links - stapje rechts kan écht niet anno 2009, heren) en het niveau van het liedje vielen ze door de mand.
Ik heb voor de finale mijn hoop maar gevestigd op Patricia Kaas namens Frankrijk, krijgen we toch nog een échte zangeres te zien. Verder zou het leuk zijn als Hadise ver komt (wat ik wel verwacht). Toch nog iemand die Nederlands (Vlaams) spreekt die om de prijzen meestrijdt. Bovendien blijft dat liedje - in tegenstelling tot Shine en Copycat - wél hangen!
Hup Hadise! 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
René Froger kan helemaal niet zingen zo blijkt.
Grappig, die leek de beste stem te hebben van alle deelnemers.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Ik wist van te voren al dat landen als Estland, Albanie, Azerbaidzjan, Oekraine etc door zouden :gaan
Stoer hoor,je hebt zeker wel veel weddenschappen afgelegd dan? 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wow, een helderziende op de site
. De irritatie overheerst duidelijk maar dat vingertje wijzen is wel erg triest. Over slechte verliezers gesproken.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Snap sowieso niet wat Baltische Staten en een Noorwegen of Azerbaidjan bvb met de Balkan te maken hebben.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Snap sowieso niet wat Baltische Staten en een Noorwegen of Azerbaidjan bvb met de Balkan te maken hebben.
Precies.
De volgende landen worden doorgaans tot de Balkan gerekend:
Albanië
Bosnië en Herzegovina
Bulgarije
Griekenland
Kosovo
Kroatië (Geografische deel onder de Sava)
Macedonië
Montenegro
Servië
Slovenië (Geografische deel onder de Sava en de lijn Tiëste Ljubljana)
Turkije (Europees gedeelte)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Wat altijd een opvallend contrast is dat ze elkaar altijd de punten toeschuiven op het songfestival, maar (vijf)tien jaar geleden (en nog steeds) elkaar de hersens inslaan in het dagelijks leven en bij voetbalwedstrijden (zo ook Rusland en de oude Sovjet staten). Blijkbaar verbroedert het festival
Een van de redenen dat het moet blijven!
@Benicio, ik zag in een lijstje dat ook Finland door was. Dus die zijn er inderdaad allemaal bij.
Ook nog wel opvallend ook dat Ierland eruit ligt. Niet dat het heel bijzonder was, maar die rockchicks vond ik toch wel leuk.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Griekenland en Cyprus is al 30 jaar gegarandeerd 12 punten voor elkaar, ongeacht kwaliteit.
.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ja maar die sloegen elkaar de hersens niet in. Turkije en Cyprus of Turkije en Griekenland hebben elkaar onlangs ook eens punten gegeven (of andersom). Wellicht zelfs 12 in de recente jaren dat er één van de twee won. Heette die mevrouw geen Sertab of zoiets.
Jee, waarom weet ik dit allemaal. Ik volg het songefestival niet meer sinds The Herreys.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Wow, een helderziende op de site
. De irritatie overheerst duidelijk maar dat vingertje wijzen is wel erg triest. Over slechte verliezers gesproken.
Misschien kan Litmanen ons helpen met de toto invullen volgend jaar... 
Ach,slechte verliezers,mensen die echt hadden verwacht dat de toppers doorgingen zijn niet serieus te nemen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Lijkt me een goed idee aangezien ik top 3 sta bij de Champions League toto op MM 
Maar er zijn er meer met mijn mening. Ik doelde uiteraard vooral op de staten die richting het oosten van Europa gaan die steevast de punten krijgen van de bevriende buurtjes.
FOK.nl / Nieuws / CDA wil vakjury songfestival terug / FOK!frontpage - frontpage.fok.nl
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Domme mening trouwens van Wim Van Der Camp: De vakjury is namelijk al terug. Alleen in de finale, dat wel. Die wordt fifty-fifty vakjury en televoting. En geklaag over vriendjespolitiek was er ook al in de tijd van de vakjury's. Dat is al net zo oud als het festival zelf en nooit helemaal terecht geweest. De afgelopen jaren hebben vaak Oost-Europese landen gewonnen. Maar dat was ook zo geweest als alleen de West-Europese landen hadden mogen stemmen.
Overigens kan de vakjury ook in de halve finale één nummer kiezen en waren de toppers ook met een vakjury niet ver gekomen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind dat televoting ook echt helemaal niks. Je moet gewoon uit pakweg alle Europese landen 1 jurylid trekken en die zet je bij de 2 halve finale's en de grote finale neer, ongeacht of hun land er in meedoet of niet. Uiteindelijk stemmen zijn op de juiste artiesten en dit kunnen ze op anonieme basis doen zodat je nooit gezeik krijgt over vriendjespolitiek omdat niemand weet wie waarop stemde.
Maar via dat televoting krijg je een hoop nepperij. Of vonden jullie gister daadwerkelijk dat de beste nrs doorgingen? Buiten de Toppers zag ik enkele aardige nummers die het niet haalden terwijl een stel trage en dodelijk saaie nummers die ik op mijn begraafnis nog niet eens zou laten horen aan de nabestaanden wel door mochten.
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Van de nummers die ik aardig vond viel alleen Cyprus af (matig gezongen, maar een bijzonder liedje), de rest is allemaal door. De nummers die ik het allerergst vond liggen er allemaal uit (Nederland, Hongarije, Slowakije en Slovenie).
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ja maar die sloegen elkaar de hersens niet in. Turkije en Cyprus of Turkije en Griekenland hebben elkaar onlangs ook eens punten gegeven (of andersom). Wellicht zelfs 12 in de recente jaren dat er één van de twee won. Heette die mevrouw geen Sertab of zoiets.
Je kunt zeggen wat je wil over de vriendjespolitiek tussen landen, maar Sertab Erener was absoluut een terechte winnares! Geweldig liedje, goede performance. De enige keer dat ik gestemd heb op een liedje van het songfestival was op Sertab! 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Van de nummers die ik aardig vond viel alleen Cyprus af, de rest is allemaal door. De nummers die ik het allerergst vond liggen er allemaal uit.
Cyprus had een aardig liedje maar ai wat zong dat meisje vals! Ze had beter een voorbeeld genomen aan de jongedame van Albanië - die is even oud, had wellicht een minder origineel liedje maar zong zoveel beter dat zij wél door mocht en Cyprus niet.
Ik ben wel met je eens dat de allerslechtste liedjes (Hongarije bijvoorbeeld
) eruit liggen. Al vond ik Kroatië, Oekraïne en Griekenland ook afschuwelijk en die mogen wel door...
-
- 22398 messages
- 5070 votes
Ja, doodzonde dat het liedje van Cyprus niet door een betere zangeres gezongen werd. Ik vind het qua liedje misschien wel het sterkste van de twee uitzendingen. Een iets ruwere productie en iemand met een mooie, karaktervolle stem en het zou echt goed kunnen worden.