- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Trouwens grappig dat de commentator na de uitschakeling met de dag xenofober begon te klinken, als het nog langer doorging waren Balkan-landen een soort hysterische, stelende zigeuners.
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Waarom kijken jullie eigenlijk naar het Songfestival?Bedoel het niet raar ofzo hoor, ben oprecht geinteresseerd.
Ik kijk vooral vanwege het hoge vamp gehalte. Iets wat dit jaar helaas wat tegen viel, maar het decor en de regie maakte veel goed. Verder is het leuk om over te klagen... Tjechie, servie, ukraine, portugal en azerbajan waren leuke inzendingen wat mij betreft. Griekenland, malta, croatie en denemarken waren vreselijk.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Is Iedereen dan buurland van Noorwegen?
Ik reageerde op het feit dat er werd gezegd dat het vriendjespolitiek is, niet op het feit dat Noorwegen gewonnen heeft.
starbright boy (moderator films)
-
- 22398 messages
- 5070 votes
De Noorse winnaar Alexander Rybak speelt ook in een film .
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
@Nomak: Natuurlijk geeft België twaalf punten aan Hadise... Duh! Heeft maar weinig met vriendjespolitiek te maken. Als een geboren en getogen Nederlandse namens een ander land mee zou doen zou ik daar ook op stemmen!
Kos heeft het antwoord al gegeven natuurlijk. Maar ik zal het ook maar eens zeggen. Je moet gewoon stemmen op diegene die jij het beste vind en niet op de persoon die toevallig uit jouw land komt.
De winnaar moet toch de beste zijn, en niet degene die de meeste aanhangers heeft.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
De winnaar moet toch de beste zijn, en niet degene die de meeste aanhangers heeft.
Juist, mee eens. In mijn ogen is Alexander daarom ook een terechte winnaar, hoewel velen het met me oneens zullen zijn.
Goodfella_90
-
- 10407 messages
- 2595 votes
De winnaar nog even voorbij zien komen...
Met de rest moest het wel héél slecht gesteld zijn. 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Kos heeft het antwoord al gegeven natuurlijk. Maar ik zal het ook maar eens zeggen. Je moet gewoon stemmen op diegene die jij het beste vind en niet op de persoon die toevallig uit jouw land komt.
Je gaat mij niet vertellen dat het niet meespeelt als iemand uit jouw land komt. Een vriendin van mij is Iraans en zij stemde op Azerbaijan omdat die zanger ook uit Iran komt. Ze kent zijn muziek en is al jaren fan van hem.
Natuurlijk stem je in principe op het beste liedje. Maar andere sentimenten spelen vaak ook een rol, of je nu wilt of niet.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
andere sentimenten spelen vaak ook een rol, of je nu wilt of niet.
Ja, en daarom zou ik per defenitie al niet op die Toppers stemmen, omdat ik een fucking hekel aan ze heb. Aan 1 of andere onbekende talentloze zangeres uit Armenie heb ik veel minder hekel want die ken ik niet.
.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
België heeft toch de finale gehaald:
Barco levert meer dan 1000 LED-tegels voor Songfestival
Barco's audiovisuele technologie staat ook dit jaar centraal op het Eurovisie Songfestival. Verhuur-partner Procon levert een breed scala van Barco's oplossingen voor het festival in Moskou.
Dit jaar vindt het populaire Europese tv-programma plaats in de Olympiyski Indoor Arena in Moskou. Elk jaar verhogen de podium-designers het niveau van de visuele aankleding, en dat is dit jaar niet anders.
Voor de editie van dit jaar heeft Barco's partner Procon Event Engineering maar liefst 40 vrachtwagens met technische uitrusting voorzien. In de vracht vooral creatieve LED, digitale projectie, verlichting en beeldverwerking van Barco. Er worden in totaal 735 LED-tegels Olite, 6200 MiPIX modules, zes SLM R12+ projectoren en zes CLM R10+ projectoren gebruikt met de PufferSpheres. Alle video wordt volledig gestuurd door Barco beeldverwerking apparatuur. Twee Encore systemen en 24 Image Pro HD's zorgen ervoor dat de show goed verloopt. Daarnaast werden 18 Catalyst Media Server-systemen voorzien en een Wholehog light-controller.
Morten Carlsson, CEO bij Procon Event Engineering, zegt "For a high profile show like the Eurovision Song Contest, we need equipment that is 100% dependable. From our longstanding relationship with Barco we know that they can deliver video and lighting equipment we can trust to perform."
Carl Rijsbrack, VP Product Management voor Barco's events business, voegt daar aan toe: "We have been supplying projection, LED and image processing for the most creative stage designs in recent years including recent tours of George Michael, Coldplay and Snow Patrol. The Eurovision Song Contest is definitely one of the creative landmarks of the year, so we are extremely proud to play a vital role in this trendsetting stage design."
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Je gaat mij niet vertellen dat het niet meespeelt als iemand uit jouw land komt. Een vriendin van mij is Iraans en zij stemde op Azerbaijan omdat die zanger ook uit Iran komt. Ze kent zijn muziek en is al jaren fan van hem.
Natuurlijk stem je in principe op het beste liedje. Maar andere sentimenten spelen vaak ook een rol, of je nu wilt of niet.
Bij mij speelt dat dus zeker niet mee.
Ik heb geen boodschap aan al die sentimenten.
Het is toch gewoon belachelijk als je erover nadenkt. Dan kan je als België zijnde al voor de wedstrijd aangeven: "wij geven 12 punten aan Turkije, want Hadise woont in België".
Als Marokko tegen Argentinië gaat voetballen ga ik toch ook niet voor Marokko supporteren omdat Boussoufa toevallig in België woont en speelt.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Bij het Eurovisie Songfestival kan ik me in tegenstelling tot de prestaties van Oranje op een EK of WK helemaal niet druk maken om de prestatie van onze inzending. Zeker niet als onze inzending wordt aangevoerd door een relnicht als Gordon Heuckeroth. Dit zou wel zo zijn als bijvoorbeeld de bijzonder sympathieke en uitstekende zangeres Ilse de Lange ons land zou vertegenwoordigen. Daar leent deze prachtige dame zich uiteraard niet voor.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Het is toch gewoon belachelijk als je erover nadenkt. Dan kan je als België zijnde al voor de wedstrijd aangeven: "wij geven 12 punten aan Turkije, want Hadise woont in België".
Nederland, België en Duitsland geven sowieso altijd veel punten aan Turkije (en ook aan Armenië), omdat in onze landen een zeer actief stemmende Turkse (en Armeense) gemeenschap is. Als de rest van NL zich niet bezighoudt met het songfestival en niet gaat stemmen, is het logisch dat de stemmen van de Turken en Armeniërs (op hun vaderland) de overhand nemen.
Maar goed, ik was vooral voor Hadise omdat ik haar liedje een van de leukere bijdragen in de finale vond. Misschien stelt dat je weer wat gerust. 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Toch knap dat Nederland bij junior songfestival heeft gewonnen
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Inderdaad, ben op slag gelukkig.
Haha mij interesseert het ook niet alleen is weer zo lang geleden dat we uberhaupt gewonnen hebben 
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Zijn er hier nog fans van het eurovisie songfestival?!

speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Amity
-
- 1786 messages
- 147 votes
Ik laat mijn lievelings avond(en) van de wansmaak niet afpakken door dat draai orgel!! 
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Constant ergeren. Zowel aan de valse noten, de hele opgeblazen show er rond en de stemverdeling afhankelijk van geboorteland. Nee, toch maar niet voor mij.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Een van de deelneemsters van (héél) lang geleden was mijn eerste jeugdliefde
(platonisch natuurlijk)
Daar had ik het járenlang zwaar te pakken van 
Tegenwoordig kijk ik nauwelijks nog naar het songfestival.
Teveel vriendjespolitiek bij de punten-uitdeling(vooral in die oost-Europese landen) en overdadige aandacht voor de uiterlijkheden.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Over wie heb je het Brix? Kun je er ook een foto bij doen? Ik ben oprecht benieuwd.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Dat denk ik inderdaad ook. Nostalgie maakt zich al weer meester van mij. 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
En dan allemaal lachen natuurlijk 
(ik was een jaar of 11 toen de hormonen voor 't eerst hevig op hol sloegen 
Nou vooruit dan maar:
(dat liedje met 'Cowboy' in de titel had er overigens niets mee te maken)
Die andere misschien eerder, haha.
Haar songfestivallied ging over ' Zwei kleine Italiäner'.
Ook niet van belang, haha...

speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Even aan mijn moeder vragen of ze haar nog kent. 
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Je moeder zal dan denkelijk van mijn leeftijd zijn