- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Ik heb het over het land israel, niet over haar deelnemers. Op een gegeven moment kun je een land niet meer uitnodigen voor evenementen.
Indien je een land inclusief alle inwoners wil cancelen op grond van een tussenvonnis be my guest.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Indien je een land inclusief alle inwoners wil cancelen op grond van een tussenvonnis be my guest.
Nou vooruit. Een laatste reactie ter verduidelijking. Dat wil ik niet (lees: het cancelen van alle inwoners) en dat gaat ook niet gebeuren. Israelische sporters, zangers etc, mogen - ook wat mij betreft, waar mogelijk op persoonlijke titel onder neutrale vlag worden uitgenodigd.
Het songfestival is alleen een evenement waar dat niet mogelijk is, vandaar.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Dat wil ik niet (lees: het cancelen van alle inwoners) en dat gaat ook niet gebeuren. Israelische sporters, zangers etc, mogen - ook wat mij betreft, waar mogelijk op persoonlijke titel onder neutrale vlag worden uitgenodigd.
Sporters die in teamverband een land of club vertegenwoordigen hebben dan dikke pech. En we cancelen natuurlijk ook niet de medicijnen of de software die in Israël ontwikkeld zijn. Stel je voor dat je gebruik maakt van een VOD dienst waarin Israëlische software zit die mogelijkerwijs ook door de IDF gebruikt wordt. Laten we vooral niet hypocriet zijn.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Nu Splinters afgedwaald is van de zaak Joost Klein en voor zijn eigen morele geweten een aantal sporters en zangers uit een bepaald land het hoogtepunt in hun carrière wil ontzeggen in plaats van naar zijn eigen gedrag te kijken in analogie met de Nederlandse delegatie van het Songfestival, zal ik hier dan maar de update geven:
De zaak zal waarschijnlijk niet begin juni voorkomen omdat team Joost nieuwe getuigen wil laten verhoren.
Joost zit ondertussen nog steeds in de ontkenningsfase getuige zijn "Fuck Eurovision!" uitroep tijdens een concert in Vancouver.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Nu Splinters afgedwaald is van de zaak Joost Klein en voor zijn eigen morele geweten een aantal sporters en zangers uit een bepaald land het hoogtepunt in hun carrière wil ontzeggen in plaats van naar zijn eigen gedrag te kijken in analogie met de Nederlandse delegatie van het Songfestival, zal ik hier dan maar de update geven:
De zaak zal waarschijnlijk niet begin juni voorkomen omdat team Joost nieuwe getuigen wil laten verhoren.
Joost zit ondertussen nog steeds in de ontkenningsfase getuige zijn "Fuck Eurovision!" uitroep tijdens een concert in Vancouver.
Zover ik weet ligt er geen spijkerhard tussenvonnis tegen nl en hangen er ook geen arrestatiebevelen boven de hoofden van nederlandse bewindspersonen. Bottom line: geen enkel land ter wereld mag in dergelijke gevallen onder de eigen vlag deelnemen aan evenementen.
Voorlopig ligt er overigens niet eens een aanklacht tegen joost klein, laat staan dat er een vonnis ligt of een arrestatiebevel tegen hem is uitgevaardigd.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Zover ik weet ligt er geen spijkerhard tussenvonnis tegen nl en hangen er ook geen arrestatiebevelen boven de hoofden van nederlandse bewindspersonen. Bottom line: geen enkel land ter wereld mag in dergelijke gevallen onder de eigen vlag deelnemen aan evenementen.
Voorlopig ligt er overigens niet eens een aanklacht tegen joost klein, laat staan dat er een vonnis ligt of een arrestatiebevel tegen hem is uitgevaardigd.
Er loopt nog ergens een zaak over de Nederlandse luchtaanvallen op burgers in Irak geloof ik. En China mag gewoon doorgaan met de genocide op de Oeigoeren en de Olympische Spelen blijven organiseren. Een WK voetbal in Qatar of Saoedi Arabië is ook geen probleem. Ik begrijp de heisa over Israël eigenlijk niet zo goed maar laat ik geen politieke discussie aanzwengelen. Dat is hier verboden.
Nogmaals laten we afwachten tot na de zomer wanneer de zaak Joost Klein voorkomt en totdan dit topic sluiten.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Er loopt nog ergens een zaak over de Nederlandse luchtaanvallen op burgers in Irak geloof ik. En China mag gewoon doorgaan met de genocide op de Oeigoeren en de Olympische Spelen blijven organiseren. Een WK voetbal in Qatar of Saoedi Arabië is ook geen probleem. Ik begrijp de heisa over Israël eigenlijk niet zo goed maar laat ik geen politieke discussie aanzwengelen. Dat is hier verboden.
.
Eens hoor, maar waarom Rusland dan wel al jaren? En voorheen Servie bvb.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Nogmaals laten we afwachten tot na de zomer wanneer de zaak Joost Klein voorkomt en totdan dit topic sluiten.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Ik ben ook geen voorstander van het boycotten van de Russische sport- en cultuur sector. Economische sancties en politieke druk is zinvoller.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
De Russen zijn qua sport uitgesloten vanwege grootschalige en systematische dopingverstrekking vanuit de Russische sportbond.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
De Russen zijn qua sport uitgesloten vanwege grootschalige en systematische dopingverstrekking vanuit de Russische sportbond.
Dat is niet helemaal de waarheid. Ze zijn voornamelijk uitgesloten omdat ze niet hun land mogen vertegenwoordigen vanwege de inval in Oekraïne. Op individuele basis mogen ze vaak wel meedoen.
"Rusland wordt als gevolg van de oorlog in Oekraïne ook op sportgebied getroffen door sancties. Sporters mogen niet deelnemen aan internationale competities, sportbestuurders raken hun functies kwijt. Dat raakt Vladimir Poetin zelf, omdat sport een belangrijk middel is voor het afwerken van zijn politieke agenda, zowel nationaal als internationaal."
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
De sancties om Rusland uit te sluiten door het Wada voor de OS in 2020 en het WK 2022 dateren uit 2019 en al eerder in 2015.
Uiteindelijk opereerden de atleten na een beroepsprocedure onder neutrale vlag op de OS. Aan het WK zouden ze wél deelgenomen hebben ware er geen oorlog met Oekraïne geweest. Hetzelfde gold voor het WK volleybal dat ze zouden organiseren later in 2022.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Terug naar het onderwerp mensen. Het Songfestival. Daar is Rusland uitgesloten vanwege de inval in Oekraïne. Zoals het artikel in Trouw al aangeeft is sport nauw verweven met de politieke agenda van Poetin. Er is dus wel wat voor te zeggen om nationale ploegen te blijven weren en de boycot voor het Songfestival in stand te houden zolang de oorlog in Oekraïne gaande is. Of sport en cultuur voor Netanyahu nu zo'n belangrijk uithangbord is vraag ik me af. De oorlog in Gaza zal er niet om stoppen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
De sancties om Rusland uit te sluiten door het Wada voor de OS in 2020 en het WK 2022 dateren uit 2019 en al eerder in 2015.
Uiteindelijk opereerden de atleten na een beroepsprocedure onder neutrale vlag op de OS. Aan het WK zouden ze wél deelgenomen hebben ware er geen oorlog met Oekraïne geweest. Hetzelfde gold voor het WK volleybal dat ze zouden organiseren later in 2022.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Past wel in het plaatje eigenlijk. Dan moet je niet opkijken als de organisatie van het Songfestival je er uit gooit.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Past wel in het plaatje eigenlijk. Dan moet je niet opkijken als de organisatie van het Songfestival je er uit gooit.
Als je iedereen die iets roept gaat bannen dan blijven er weinig deelnemers over.
Bannen moet je alleen willen bij serieuze zaken. Dit soort geleuter is niet serieus.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Als je iedereen die iets roept gaat bannen dan blijven er weinig deelnemers over.
Er zijn geen andere deelnemers gediskwalificeerd Splinters. Alleen Joost.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Dat heet willekeur. Moet je niet willen. Wat inmiddels duidelijk is, is dat jij een hekel hebt aan mensen met een temperament. Mensen met temperament vind je overal, ook op het songfestival en dan heb ik het niet alleen over joost klein.
Ik blijf erbij. Het zou beter zijn wanneer men zich richt op serieuze zaken en niet blijft reageren op geleuter in de rondte.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Je ongepast gedragen naar medewerkers van het Songfestival is iets anders dan temperament. Het is ook geen willekeur omdat de wedstrijdregels duidelijk waren. Wat wil je nu niet begrijpen?
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Je ongepast gedragen naar medewerkers van het Songfestival is iets anders dan temperament. Het is ook geen willekeur omdat de wedstrijdregels duidelijk waren. Wat wil je nu niet begrijpen?
Ik begrijp jou niet, dat weet ik wel. Ik geloof er ook geen fluit van dat jij het wedstrijdreglement van voor tot achter hebt doorgenomen en ik weet dat je behoorlijk voor de muziek uitloopt; of joost klein terecht is uitgesloten en/of strafbare feiten heeft gepleegd moet allemaal nog blijken.
Overigens, denk jij werkelijk dat nooit iemand iets zegt, roept, of doet wat een ander niet leuk vindt op de werkvloer?
Je post roddel en achterklap artikelen en verbindt daar allerlei conclusies aan. Dergelijke artikelen vullen een krant maar gaan feitelijk gezien nergens over. In dit geval stelt iemand dat joost klein de clip kut vond. En dat was het dan. Vervolgens worden joost klein en zijn kliekje benaderd en wordt uit de doeken gedaan wat de regisseur allemaal kut vond, wat er "kut" aan hem was en wat die ass allemaal heeft "uitgevroten" wat door de wederpartij niet werd gepruimd. Dat trekt op niks. Of niks, allicht is het iets voor lezers van de story.
Edit
Wat overigens wel duidelijk is, is dat jij persoonlijk graag ziet dat het ongepast gedrag is en een grote waffel sneller wordt aangepakt. Daar ben ik het simpelweg niet mee eens. Wanneer israel deze aamvaring had gehad dan had ik uitsluiting eveneens niet gesteund. Israel mag wat mij betreft volgend jaar niet meedoen, maar dat heeft een andere, veel serieuzere, reden dan basaal alledaags menselijk contact tussen een paar collega's die elkaar eigenlijk niet uit kunnen staan.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Ik heb het wedstrijdreglement ook niet doorgenomen. Waarom zou ik? Zou de EBU het allemaal verzinnen? Voor zover ik weet was de unanieme beslissing tot diskwalificatie bindend. Kan je blijven protesteren. Heeft geen zin.
Het strafrechtelijke traject wachten we gewoon af.
In de tussentijd moeten we het met roddel en achterklap doen, het shownieuws. Wel bekend op deze site. Opvallend dat je de passages waarin Joost tegen een assistent staat te schreeuwen niet noemt. Wat er wel of niet kut was aan de clip vond ik niet zo interessant. Dat Joost het kennelijk ook niet zo nauw neemt met afspraken vond ik weer wel opvallend. Zijn clip uiteraard maar netjes?
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Ik heb het wedstrijdreglement ook niet doorgenomen. Waarom zou ik? Zou de EBU het allemaal verzinnen? Voor zover ik weet was de unanieme beslissing tot diskwalificatie bindend. Kan je blijven protesteren. Heeft geen zin.
Het strafrechtelijke traject wachten we gewoon af.
In de tussentijd moeten we het met roddel en achterklap doen, het shownieuws. Wel bekend op deze site. Opvallend dat je de passages waarin Joost tegen een assistent staat te schreeuwen niet noemt. Wat er wel of niet kut was aan de clip vond ik niet zo interessant. Dat Joost het kennelijk ook niet zo nauw neemt met afspraken vond ik weer wel opvallend. Zijn clip uiteraard maar netjes?
Ik vind het ook niet heel erg interessant om extra te benadrukken dat iemand staat te schreeuwen en ik denk dat dat het ook niet is. Loop eens naar buiten. Mensen roepen of schreeuwen om de haverklap. Tegen elkaar. Naar elkaar. Dat afgezien van het feit dat dit alles is opgetekend door een persoon die de ander niet uit kan staan en even zijn gram in de krant wil halen.
Voorts: wat jou betreft heeft niets zin wat joost klein aan stappen onderneemt. De juridische werkelijkheid is echter compleet anders.
Zo. En nu ben ik er wel weer klaar mee, ik vind het eerlijk gezegd wat pathetisch worden.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Er is nieuws. De advocaat van joost klein weet in ieder geval wat hem te doen staat: eerst mikken op een sepot of een vrijspraak en daarna alle peilen richten op een schadevergoeding voor klein en avrotros.
Garantie tot de voordeur, uiteraard.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Er is nieuws. De advocaat van joost klein weet in ieder geval wat hem te doen staat: eerst mikken op een sepot of een vrijspraak en daarna alle peilen richten op een schadevergoeding voor klein en avrotros.
Garantie tot de voordeur, uiteraard.
WC-eend onderzoek. De EBU schakelt op hun kosten een instantie in die 'onafhankelijk' onderzoek gaat doen.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
WC-eend onderzoek. De EBU schakelt op hun kosten een instantie in die 'onafhankelijk' onderzoek gaat doen.
Klopt. Het gaat ook niet zozeer om de uitkomst van dat "onderzoek", maar om de vlucht naar voren van de ebu.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Wij hebben het de hele tijd over Joost. Maar het onderzoek is veel breder en gaat over de algehele problemen van dit jaar en dus eigenlijk vooral over andere zaken. Joost was er één, maar er was veel meer.
De EBU wordt gecontroleerd door de leden en dat zijn de omroepen van de deelnemende landen. Daar zitten veel landen bij die geen WC eend onderzoek gaan pikken. Er is onder veel landen veel onvrede. Daarom komt dit onderzoek er.
Ondertussen begint er ook steeds meer een beeld te ontstaan dat Joost wel vaker nogal uit zijn slof schiet en erg onzeker en moeilijk is. Waarom hij naar de pers ging weet ik niet, maar als wat de regisseur van de videoclip vertelt klopt was Joost an accident waiting to happen. Zeker in een omgeving met zeer veel druk als het Eurovisie Songfestival. De vraag is, voor het tweede jaar op rij mag ik wel zeggen, of AvroTros Joost wel goed genoeg begeleid heeft in wat er op hem afkwam.
Als ik toch ook een keer mee ga doen aan gokken wat er verder gebeurt is het dat het onderzoek zo vernietigend over EBU is dat er koppen gaan rollen, maar dat het maar weinig gaat zeggen over de diskwalificatie van Joost. En al helemaal niks als hij veroordeeld zou worden.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Wij hebben het de hele tijd over Joost. Maar het onderzoek is veel breder en gaat over de algehele problemen van dit jaar en dus eigenlijk vooral over andere zaken. Joost was er één, maar er was veel meer. De kans is dus best aanwezig dat dat onderzoek de EBU veroordeeld maar niet om de diskwalificatie van Joost. De strafzaak kan weleens veel meer invloed op zijn zaak hebben.
Ja. Een eventuele strafzaak is uiteraard bepalend. Maar vergis je niet, in het verlende daarvan is dit nieuws zeker relevant voor joost klein en avrotros.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De EBU is gewoon verrot en heeft het slechtste in mensen naar boven gebracht. Daar kon oa Joost Klein niet tegen die zich afreageerde op een cameradame die maar in zijn aura bleef filmen. Die is weggeduwd ofzo. Het moge wel duidelijk zijn dat de diskwalificatie gewoon ontzettend kinderachtig was. Misschien volgens hun pietluttige boekje, maar niet menselijk gezien. 13 landen hebben zich beklaagd over de organisatie, diverse landen wilden niet eens optreden vlak voor de finale. Daar is wel meer gebeurd dan een duwtje of een camera die licht beschadigd raakte.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Haha wat een domme conclusie, maar goed jouw hele jacht op JK is zielig dus het past goed bij je berichtgeving hier.
JK is een emotionele en eigenzinnige jongen die niet zo goed tegen autoriteit kan. Wow. Dat weten we al jaren. Als je de tekst fatsoenlijk leest zie je ook dat de regisseur veel waardering voor JK heeft en ook gewoon nog goede vrienden is. Dat is het verschil met die jankmuts van het Songfestival die meteen huilie huilie naar de politie rende als overgekwetst figuur.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Dat is het verschil met die jankmuts van het Songfestival die meteen huilie huilie naar de politie rende als overgekwetst figuur.
Hier kan ik me dus echt kapot aan ergeren. Want je kent haar lezing nog helemaal niet. En je kent haar situatie niet. We weten wel dat ze NIET naar de politie is gegaan, maar dat de politie ZELF een onderzoek is gestart. We weten niet eens wat er is gebeurd behalve wat er een Zweedse krant die bekend staat om roddels stond en wat de lezing van AvroTros, wat een betrokken partij is, beweert.
Ik weet het ik deed zelf een beetje mee met de gissingen in mijn vorige post, maar zo bont als jij maak ik het niet,
Ook in de post die je daarvoor schreef staan best wel bedenkelijke dingen. Er was een bericht dat zes landen dreigden met afhaken. Maar drie van die landen hebben dat ontkent en een ervan heeft veel details gegeven. Er was een crisisbijeenkomst vanwege klachten van zes landen vlak voor de uitzending waarin die landen hun grieven hebben geuit. Het lijkt er ook hier op dat de in dit geval Noorse krant verkeerde informatie had. De klachten van die zes landen gingen maar heel erg terzijde over de diskwalificatie van Joost, maar vooral over hele andere dingen.
Overigens reageerde Splinters op een oude versie van mijn post die ik nog aan het bewerken en uitbreiden was,