- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Het is in Nederland echt heel ongewoon dat de politie zoiets zegt in deze context. Ze zijn hier, terecht, veel voorzichtiger omdat ze de rechtsgang die begint met het OM die een eventuele aanklacht formuleert niet in de weg willen lopen. Het is logisch dat ze samenwerken. Want de aanklacht is gebaseerd op het bewijs van de politie. Maar hun taken zijn erg verschillend en zo hoort het ook. Ik ken Zweden niet goed genoeg om te weten of dat daar anders werkt. Maar het zegt me in elk geval nog weinig. Maar het is maar een zijweg. Hoofdpunt is vooral dat me stoor aan conclusies beide kanten op.
Ik denk dat dat breder speelt in de maatschappij. Sowieso lijken mensen "weet ik niet" als antwoord steeds lastiger te vinden. In de irritantste programma's die er op de Nederlandse TV zijn hebben allerlei mensen allerlei meningen over actuele zaken waar ze vaak echt niets van weten. Zat mensen vinden dat leuk, maar ik vind vrijwel niets minder interessant.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
De taken van politie en OM lopen ook wel in elkaar over. De rechter commissaris en de hulpofficier van Justitie zijn meestal gewoon politiemensen. Het is wel verhelderend dat ze zo snel met dit persbericht naar buiten zijn gekomen. Uiteindelijk beoordeelt de onafhankelijke politierechter hoe sterk de bewijsstukken zijn dus je hoeft je geen zorgen te maken over de Zweedse rechtsgang.
De talkshows en de meningenstrijd daarentegen, ach gelukkig is daar nog dit filmforum 
Fisico
-
- 10039 messages
- 5398 votes
Waarom moest je direct aan VDP denken? Dat was toch een compleet andere situatie? De cameravrouw viel Joost niet lastig maar deed gewoon haar werk. Bij Mathieu waren er een stel vervelende tieners aan het belletje lellen.
Het is nog maar de vraag of de vuistbeweging niets geraakt heeft. En mocht dat niet het geval zijn geweest dan is er nog altijd sprake van bedreiging met geweld. Natuurlijk heeft Joost zich direct geëxcuseerd omdat hij en de Nederlandse delegatie de bui ook wel zagen hangen. Berouw komt immers na de zonde. Het is maar de vraag of deze excuses oprecht zijn.
Op de beslissing van de EBU valt niets af te dingen. Het slachtoffer waar niemand hier medeleven mee toont staat in haar volste recht om Joost aan te klagen en geen genoegen te nemen met excuses.
Volgens mij had VDP één van die meiden wel degelijk vastgepakt, dat is inderdaad iets anders dan Klein.
Volgens mij heeft de cameravrouw verder gefilmd waar het niet mocht en dit werd meermaals aangegeven door Klein. Blijkbaar zou dat de gang van zaken zijn op Eurosong. Lekker boeltje daar.
Volgens mij zijn er talloze verwaande celebrities die helemaal géén excuses zouden geven, en al zeker niet onmiddellijk na de feiten. Berouw komt inderdaad na de zonde. In deze tijden ben ik al blij dat er tenminste mensen zijn die er voor uitkomen en de verantwoordelijkheid nemen. Daarom hoeven ze nog niet gecanceld te worden.
Laat me duidelijk zijn: ik ben pro #MeToo en al die schandalen die meer en meer opduiken. Straffen die handel! En de Zweedse politie moet haar werk doen bij een klacht, maar je moet toch ook wel de grens bewaken dat je niet in een veramerikaniseerde processenoorlog terechtkomt.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Het pleit voor Joost dat hij direct zijn excuses heeft gemaakt. Dit zal hem ook zeker helpen in een mogelijke rechtszaak. Dat Joost al genoeg gestraft is voor iedereen duidelijk. Ik ben tegen eigenrichting en de cancelcultuur. Daarom juich ik het strafrechtelijke onderzoek toe. Niet omdat ik een hekel aan Joost heb. Ik onderscheid de zondaar van de zonde. Hij heeft een fout gemaakt en zal daar voor moeten boeten. Leuker kan ik het niet maken 
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Gisteren in de trein naar Enschede een stuk of 5 jonge kinderen (jaar of 7-8), met twee volwassen begeleiders erbij, uit volle borst Europapa zingen. Geweldig. Werd er heel vrolijk van. Dat heeft volgens mij nog nooit een songfestivaldeelnemer voor elkaar gekregen. Joost is een held. Heeft hij even een scheve schaats gereden, poe hee. Kan mij dat schelen. Afgelopen weekend ook al Europapa op verschillende kerkorgels in Nederland.
Hup Joost!
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Ik heb in de verte het idee dat wanneer diskwalificatie door de rechter disproportioneel wordt bevonden en team nl en joost klein recht hebben op een zak met geld iemand fles zuurstof moet bestellen.
Graaf Machine
-
- 9791 messages
- 1412 votes
Ik heb in de verte het idee dat wanneer diskwalificatie door de rechter disproportioneel wordt bevonden en team nl en joost klein recht hebben op een zak met geld iemand fles zuurstof moet bestellen.
Kan me allemaal niets meer schelen. Hij zal wel een boete krijgen. Nou, boeie. En de EBU, die steekt geen hand in eigen boezem. Een organisatie die bij klachten over onveiligheid, van verschillende landen, bot roept dat dat hun eigen schuld is, daar verwacht ik niets van.
Maar Joost blijft een held.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Kan me allemaal niets meer schelen. Hij zal wel een boete krijgen. Nou, boeie. En de EBU, die steekt geen hand in eigen boezem. Een organisatie die bij klachten over onveiligheid, van verschillende landen, bot roept dat dat hun eigen schuld is, daar verwacht ik niets van.
Maar Joost blijft een held.
Een bekeuring? Dat zou kunnen. Geen bekeuring? Dat zou ook kunnen.
Maar ik vind het mooi dat je joost in het "worst-case scenario" in ieder geval niet laat vallen.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
De rechter zal daar niet over oordelen. De diskwalificatie wordt waarschijnlijk wel meegewogen in de strafmaat. Maar wees gerust beste Splinters. Mocht Joost worden vrijgesproken en er sprake is van significant provocatief gedrag van het vermeende slachtoffer dan zal ik opgelucht adem halen. Ik zal hier mijn verontschuldigen aanbieden dat ik me als een dwaas heb gedragen door Joost te veroordelen. Deal?
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
De rechter zal daar niet over oordelen. De diskwalificatie wordt waarschijnlijk wel meegewogen in de strafmaat. Maar wees gerust beste Splinters. Mocht Joost worden vrijgesproken en er sprake is van significant provocatief gedrag van het vermeende slachtoffer dan zal ik opgelucht adem halen. Ik zal hier mijn verontschuldigen aanbieden dat ik me als een dwaas heb gedragen door Joost te veroordelen. Deal?
Het is uberhaupt nog niet duidelijk of joost klein wordt gedagvaard. Mocht een dagvaarding worden uitgebracht aan klein dan staat de ebu in eerste aanleg niet terecht, dat begrijpt iedereen. Zoiets zou pas in beeld komen na een sepot of een onherroepelijke vrijspraak. Het is niet voor niets dat avrotros nu niets zegt maar afwacht.
Het is kortom een ontzettend lang alsdan verhaal. Voor de muziek uitlopen heeft geen zin. Excuses naderhand zijn niet nodig. Fouten toegeven vind ik overigens sympathiek.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Je had Joost ook wat minder agressief aan kunnen vallen natuurlijk. Er is nog geen ding naar buiten gekomen waarbij je zegt, ongelofelijk wat heeft die man zich bizar gedragen. Hij is lastig gevallen en heeft even afschrikkend gereageerd. Erg hoor.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Je had Joost ook wat minder agressief aan kunnen vallen natuurlijk. Er is nog geen ding naar buiten gekomen waarbij je zegt, ongelofelijk wat heeft die man zich bizar gedragen. Hij is lastig gevallen en heeft even afschrikkend gereageerd. Erg hoor.
Klopt, en jij had de cameravrouw niet voor de bus hoeven te gooien. Je eerste reactie was naar ik meen: "Joost mag het weten". Je had geen flauw idee en geen zin om je er verder in te verdiepen en dat blijkt. Er is na je pavlovreactie genoeg informatie naar buiten gekomen. Het lijkt er sterk op dat Joost zich primitief en onprofessioneel heeft gedragen. Een ontzettend domme actie die jij maar blijft goedpraten.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Het is kortom een ontzettend lang alsdan verhaal. Voor de muziek uitlopen heeft geen zin.
Geef mij dan ook geen advies om zuurstof te bestellen
Als je mij voor het hypothetische blok zet moet ik wel happen.
Laten we afwachten totdat er verdere ontwikkelingen zijn. Daarna kunnen we elkaar weer alles gaan verwijten.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Klopt, en jij had de cameravrouw niet voor de bus hoeven te gooien. Je eerste reactie was naar ik meen: "Joost mag het weten". Je had geen flauw idee en geen zin om je er verder in te verdiepen en dat blijkt. Er is na je pavlovreactie genoeg informatie naar buiten gekomen. Het lijkt er sterk op dat Joost zich primitief en onprofessioneel heeft gedragen. Een ontzettend domme actie die jij maar blijft goedpraten.
Ik hou het gewoon bij de bekende feiten. En daaruit concludeer ik dat zij of een enorme huilebalk is of geïnstrueerd is door organisatie dat ze aangifte moest doen.
Jij dikt het verhaal aan naar dingen die er niet zijn. En niet verdiepen? Ik volg al het nieuws, dus ik heb gewoon alles gezien en gehoord. Ze is niet door hem aangeraakt, niet geslagen, niet geschopt, niet gespuugd. Hij vraagt een irritante vrouw met een camera te stoppen en na meerdere keren doet ze dit niet, waarna hij een armgebaar maakt en haar camera weg duwt. Dat is werkelijk de enige info die is uitgelekt. Dat hij het beter kon doen is een ding, dat hij iets heel erg gedaan heeft is volslagen onzin.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Nou nee, die info is al een tijdje ontkracht door het slachtoffer, de Zweedse politie, de EBU en verschillende EBu-medewerkers.
Jij bagatelliseert de boel. Ik weet niet waarom?Fysieke bedreiging is niet prettig.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nou nee, die info is al een tijdje ontkracht door het slachtoffer, de Zweedse politie, de EBU en verschillende EBu-medewerkers.
Jij bagatelliseert de boel. Ik weet niet waarom?Fysieke bedreiging is niet prettig.
Onzin. Het slechtoffer is niet geïnterviewd, de Zweedse politie geeft geen extra feiten en de rest is ook niet vernieuwd.
Kom maar met een bron waar staat wat er dan schijnbaar wel is gebeurd wat niet aansluit bij het al bestaande verhaal.
Hou toch op met je fysieke bedreiging. Die jongen was emotioneel na zijn ode aan zijn overleden ouders en reageerde even boos richting een dame die gewoon op had moeten zouten met die camera, zoals was besproken.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Onzin. Het slechtoffer is niet geïnterviewd, de Zweedse politie geeft geen extra feiten en de rest is ook niet vernieuwd.
Kom maar met een bron waar staat wat er dan schijnbaar wel is gebeurd wat niet aansluit bij het al bestaande verhaal.
Hou toch op met je fysieke bedreiging. Die jongen was emotioneel na zijn ode aan zijn overleden ouders en reageerde even boos richting een dame die gewoon op had moeten zouten met die camera, zoals was besproken.
Man, wat ben jij hardleers. Ik verwijs je naar het persbericht van de Zweedse politie en de verklaringen van het slachtoffer en de EBU. Daarin wordt aangegeven dat de verklaring die jij maar blijft herkauwen geen correcte weergave is van de feiten. Dat Joost al eerder is aangesproken op zijn omgang met het slachtoffer en daarvoor is berispt is ook nieuw voor je?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Man, wat ben jij hardleers. Ik verwijs je naar het persbericht van de Zweedse politie en de verklaringen van het slachtoffer en de EBU. Daarin wordt aangegeven dat de verklaring die jij maar blijft herkauwen geen correcte weergave is van de feiten. Dat Joost al eerder is aangesproken op zijn omgang met het slachtoffer en daarvoor is berispt is ook nieuw voor je?
Ja, dat zeggen zij ja. Zonder nieuwe feiten te noemen. Het zal een duw zijn geweest. Of een scheldwoord. Het zijn details, maar de situatie zal weinig veranderen.
Maar hee, voor jou moet hij voor het vuurpeleton.
Ik ben er voor nu wel weer klaar mee.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Ja, dat zeggen zij ja. Zonder nieuwe feiten te noemen.
Maar hee, voor jou moet hij voor het vuurpeleton.
Het slachtoffer is daartoe niet verplicht hoor? De politie moet juist terughoudend zijn. Nee, een vuurpeloton zou te veel eer zijn. De diskwalificatie en de komende geldboete zijn afdoende voor mij.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Ha. Het spel is op de wagen.
https://www.rtl.nl/nieuws/artikel/5451029/advocaat-joost-klein-ontkent-elk-strafbaar-feit
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Nou, warrig verhaal van die advocaat. Ontkennen van bedreiging, maar niet van grensoverschrijdend gedrag? Camera weggeduwd of misschien de camera aangeraakt? Wat is het nu?
Ja, hij zal haar heel vriendelijk gevraagd hebben om te stoppen met filmen 
Joost voelt zich verdrietig. Nou, boeie!
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Nou, warrig verhaal van die advocaat. Ontkennen van bedreiging, maar niet van grensoverschrijdend gedrag? Camera weggeduwd of misschien de camera aangeraakt? Wat is het nu?
Wat had je dan gedacht? Je gaat me toch niet vertellen dat je daadwerkelijk dacht dat de advocaat van joost klein op voorhand schulderkenning en het betalen van een boete zou adviseren aan zijn client?
Deze advocaat laat zien hoe je een client bijstaat. Zijn persbericht is duidelijk, er zit geen woord spaans bij: joost klein heeft geen strafbare feiten gepleegd en alles is uit zijn verband getrokken. Je zou bijna zeggen dat hij niet alleen een voorschot neemt op een sepot of vrijspraak maar tevens op een schadevergoeding.
Gezien de voorgeschiedenis had ik in ieder geval niets anders verwacht: partijen waren het niet eens, partijen zijn het niet eens. Wat vervolgens rest is een rechtsgang. Splinters blijft deze zaak dan ook met interesse volgen.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Wat had je dan gedacht? Je gaat me toch niet vertellen dat je daadwerkelijk dacht dat de advocaat van joost klein op voorhand schulderkenning en het betalen van een boete zou adviseren aan zijn client?
Deze advocaat laat zien hoe je een client bijstaat. Zijn persbericht is duidelijk, er zit geen woord spaans bij
Bedreiging zou ik ook ontkennen wat niet weg neemt dat het slachtoffer zich wel bedreigd kon voelen. Er zit in ieder geval schot in de bekentenis van een dreigende beweging naar het wegduwen van de camera 
De aanleiding van dit wegduwen, het geen gehoor geven aan het verzoek van Joost om niet te filmen lijkt mij toch te weinig voor een significant niveau van provocatie. Het is eigenrichting en de advocaat houdt wijselijk zijn mond in hoeverre het wegduwen met enig geweld plaatsvond of hoe opgefokt het verzoek om niet te filmen was.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Maak jezelf niet zo bizar belachelijk zeg.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Kom eens met argumenten, dan kan ik daar op reageren. Dat ik mij zogezegd bizar belachelijk maak voegt niets toe.
Ik noem het incoherent wanneer de advocaat eerst zegt dat er sprake is van het wegduwen van de camera en vervolgens in een interview aan RTL Nieuws aangeeft dat Joost misschien de camera geraakt heeft.
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Er zit nog steeds geen woord spaans bij.
DPG Media Privacy Gate - ad.nl
Overigens las ik eerder deze week dat 10 landen n eigenlijk niet mee wilden doen vanwege de diskwalificatie van joost klein en - dat moet ook gezegd - de deelname van israel. Nou ja, israel zal er volgend jaar niet bij zijn, zoveel is inmiddels wel duidelijk.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Nou ja, israel zal er volgend jaar niet bij zijn, zoveel is inmiddels wel duidelijk.
Ehm, ik meende dat jij een hekel had aan de cancelcultuur?
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Er ligt inmiddels een tussenvonnis. Bovendien hangen er arrestatiebevelen in de lucht. Dat is iets andere koek dan de zaak joost klein.
MisterPink
-
- 1352 messages
- 6862 votes
Er ligt inmiddels een tussenvonnis. Bovendien hangen er arrestatiebevelen in de lucht.
Heb je daar een bron van? Ik dacht dat alleen de visagiste van de Israëlische delegatie een bon heeft gepakt. En wat de solidariteit van die protesterende landen betreft dat geloof je toch zelf ook niet?
Je weet wie de hoofdsponsor van het festival is?
Splinters
-
- 2620 messages
- 1391 votes
Heb je daar een bron van? Ik dacht dat alleen de visagiste van de Israëlische delegatie een bon heeft gepakt. En wat de solidariteit van die protesterende landen betreft dat geloof je toch zelf ook niet?
Je weet wie de hoofdsponsor van het festival is?
Ik heb het over het land israel, niet over haar deelnemers. Op een gegeven moment kun je een land niet meer uitnodigen voor evenementen.
Verder zal het eurovisiesongfestival binnenkort een andere sponsor moeten zoeken.
En daar laat ik het bij. Voor klachten moet je bij het icj en het icc zijn, niet bij mij.