- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik vind Raffaela helemaal niks, maar dit nummer was never nooit 15e van de avond geworden, zoals nu wel het geval was. Hier hadden we inderdaad beter mee kunnen scoren. Al vind ik haar stemgeluid ook niet je-van-het.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nee, stem is inderdaad niet top, maar het nummer en de act zijn wel veel meer in lijn met wat goed scoort.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
En het blijft op een positievere manier hangen dan 'You and me', dat al snel een zeiknummer dreigt te worden.
Nouja, benieuwd wie ze volgend jaar nou weer gaan sturen. Wie durft het nog aan..
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En waar Noorwegen enkele jaren terug nog won, scoorden ze nu 5 punten....
En Noorwegen heeft zijn eigen record gebroken dit jaar. Voor de elfde maal een laatste plaats, maar dat hadden er zelfs twaalf moeten zijn: in 1976 eindigde Joegoslavië als laatste doordat er 4 punten van Frankrijk niet werden bijgeteld. Dit werd pas bij de controle opgemerkt, maar de uitslag werd echter niet veranderd zodat Noorwegen voorlaatste bleef.
En nog iets wat ik net te weten kom: Iran riep haar ambassadeur uit Azerbeidzjan terug vanwege het Eurovisiesongfestival in Azerbeidzjan. Volgens de autoriteiten in het islamitische land voldoet het liedjesevenement niet aan de islamitische regels. Men vindt het een 'onwaardig' homo-evenement. De Noorse zanger Tooji, in Iran geboren, kwam tijdens de tweede halve finale op, met een groen polsbandje, met daarop de tekst "Free Iran".
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Overigens wel vrij matig bekeken dit jaar. Slechts een kleine 1 miljoen mensen.
Minder dan Nederland-Bulgarije die 1,6 miljoen kijkers haalde.
Blijkt ook het slechts bekeken songfestival sinds 2008 te zijn.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Dikke 1 miljoen, vergelijkbaar met afgelopen 2 jaar en het was bijzonder lekker weer.
Voetbal scoort altijd en overal.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
...... Anouk en Ilse hebben ook stemmen van internationale allure.......

het is juist dat sort gedachte dat bewijst hoe ver van de werkelijkheid de gemiddelde Nederlander is 
....Verder is Endemol een van de grootste en succesvolste mediabedrijven en ook Eyeworks kan prima dergelijke producties aan. (The Voice ziet er overigens gelikter uit dan de show van gisteren) ......
En waarom ben ik niet onder de indruk?
Hier trouwens een typische voorbeeld van RTL... amateur hour 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

het is juist dat sort gedachte dat bewijst hoe ver van de werkelijkheid de gemiddelde Nederlander is 

Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Drie dagen na het festival bekijk en beluister ik nog dagelijks de clips van 4 v.d. liedjes.
Opmerkelijk, en nog nooit eerder voorgekomen bij mij dat songfestival liedjes zo bleven hangen. 
(En hoe vaker ik ze hoor hoe leuker ze lijken)
1 Servië
2 Spanje
3 Engeland
4 Roemenië
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Sowieso belachelijk dat iedereen Engels zingt
. Zelfs Duitsland nota bene, dat kan toch niet.
Landen die in hun eigen taal zingen zouden sowieso al extra punten moeten krijgen.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12848 votes
"Zelfs" Duitsland, maar Frankrijk uiteraard niet
Vind het verder geen bezwaar, het event heeft grotere problemen dan de taal waarin gezongen wordt.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Die prachtige Indonesische dame die voor Frankrijk zong had het trouwens ook niet echt gemakkelijk.
Best lastig te zingen dat lied, ook al door die tone-bender synth. gimmick die erin zit.
Leuk dat ze aan het eind van haar optreden het publiek dankte met "Terima kasih"! 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Die prachtige Indonesische dame die voor Frankrijk zong had het trouwens ook niet echt gemakkelijk.
Best lastig te zingen dat lied, ook al door die tone-bender synth. gimmick die erin zit.
Leuk dat ze aan het eind van haar optreden het publiek dankte met "Terima kasih"!
Zij hebben de op één na best verkopende Franstalige artieste, Anggun, opgetrommeld. Vervolgens hebben ze een Frans prominent componistenduo het nummer in elkaar laten zetten en het dansbare liedje uiteindelijk af laten maken door de geluidstechnicus van DJ David Guetta. En toch lukt het weer niet.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
(Engelbert weer even uit de kast getrokken) "Dommage, dommage'... 
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Toen ik het Zweedse nummer tijdens de 2e halve finale hoorde wist ik al: Zweden gaat winnen. Leuk aanstekelijk lied en goede perfomance. Stak met kop en schouders boven de rest uit.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Wat heeft iemand op dit moment nog in dit topic te zoeken zul je waarschijnlijk denken?
Dat gebeuren is toch al lang voorbij?
Welnu, punt 1 is het feit dat ik enkele van de liedjes nog steeds vrij regelmatig beluister.
Vooral dat van Servië.
Alleen zat het mij wel wat dwars dat ik geen woord van die tekst kan verstaan.
Op een helder moment dacht ik er in de voorbije week aan dat ik een Servische vriend en collega in de muziek heb.
Dus meteen maar een mailtje gestuurd met het verzoek om die tekst zo'n beetje uit te willen leggen.
Zijn antwoord kwam al snel binnen " Lang verhaal, ik kom er in het weekeinde op terug".
Dat kwam er inderdaad, enkele uren geleden, maar hield veel meer in dan alleen de vertaling van de tekst van het Servische lied van zanger Zeljko Joksimovic.
Dat een balletje raar kan rollen weten niet alleen voetballers 
Zanger Zeljko en mijn vriend blijken al vele jaren vrienden te zijn, en al tijdens hun gezamelijke schooljaren op gymnasium samen een band te hebben opgericht.
Die bestond aardig wat jaren, met het grootste succes eind jaren '80 en begin jaren '90.
Daarna viel de band uiteen, en ging ieder zijns weegs.
Mijn vriend verhuisde naar Nederland, en koos voor de Bluesmuziek, en is nu de beste Stevie Ray Vaughan-stijl gitarist van Nederland en omstreken (een betere moet ik nog tegenkomen)
Zeljko koos voor de commerciëlere popmuziek, met etnische invloeden, waarmee hij een grote ster in Servië werd.
Ze hebben nog regelmatig contact met elkaar.
Het verhaal ging nog door, maar dat zou te ver voeren.
Ik vond dit gedeelte wel aardig genoeg om hier te plaatsen.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
De wereld is klein.
Dat bedoelde ik inderdaad voornamelijk te zeggen 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
17 oktober 2012 1:31 | Facebook
Anouk bevestigt deelname aan Eurovisiesongfestival - muziek - VK - volkskrant.nl
Ik denk dat we een reden hebben om toch weer eens te gaan kijken. 
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
Over Gordon gesproken:
"Ik weet niet of Europa zit de wachten op Anouk"
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Misschien wat gechargeerd maar Gordon of Anouk is voor mij 1 pot nat.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Misschien wat gechargeerd maar Gordon of Anouk is voor mij 1 pot nat.
Beethoven en DJ Tiesto is ook hetzelfde voor jou?
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12848 votes
Beiden vooraanstaande heren in hun genre inderdaad.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Beethoven en DJ Tiesto is ook hetzelfde voor jou?
. Gordon of Anouk zijn allebei kut. Zo beter?
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
En wat OH zegt klopt ook, al vind ik Trance vreselijke kleutermuziek.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik ben wel blij met Anouk.
Benieuwd of ze a la's 'Nobody's Wife' of meer richting 'Michel' gaat. Verwacht wel een rockachtig nummer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Gordon en Anouk liggen qua genre wat van elkaar af, maar de kwaliteit (of in dit geval het gebrek er aan is een pot nat.