- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En Teach In zong ook niet bijzonder goed, maar hadden wel een catchy liedje. Daar gaat het om, ook toen al.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Het is echt zo goedkoop tegenwoordig: een paar uurtjes werk op de computer voor de muziek, constant dezelfde onverstaanbare tekst, moeilijk om te achterhalen wat ze uberhaupt zingen en dit is dan het niveau. Eurosong for kids is beter... zucht. 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Neen, geld inpompen was nooit de bedoeling. Het enige wat primeerde was 'zingen'.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Het is echt zo goedkoop tegenwoordig: een paar uurtjes werk op de computer voor de muziek, constant dezelfde onverstaanbare tekst, moeilijk om te achterhalen wat ze uberhaupt zingen en dit is dan het niveau. Eurosong for kids is beter... zucht.
Ja, dat is inderdaad stukken beter. De enige reden om naar het songfestival te kijken is toch juist vanwege de tenenkrommende kwaliteit. Als ik goede muziek zou willen horen of zien, had ik wel naar Pink Pop o.i.d. gekeken. Krijg sterk de indruk dat jij het serieus neemt..... 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
[Krijg sterk de indruk dat jij het serieus neemt.....
Tot een jaar of 15, 20 geleden was het ook serieus.
Het Eurovisie Songfestival is een prijs voor de componist van het lied, niet voor de uitvoerende artiest.
Maar geen enkele heeft ooit ergens op een podium gestaan. Tot voor de Oostblok-invasie had men tenminste nog het fatsoen om de componist en de dirigent van het symfonieorkest, die het desbetreffende nummer ging begeleiden, voor te stellen. Toen was het zo, twintig nummers, twintig verschillende dirigenten.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Toepasselijker kan een titel van een lied niet zijn in het geval van Engelbert Humperdinck dan de titel van zijn allereerste hit...Domage. Domage (Jammer. Jammer)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tot een jaar of 15, 20 geleden was het ook serieus.
Exact mijn punt. Je moet met je tijd mee gaan. Het is al jaren een campy liedjes festijn. Tijd om los te laten dat het enkel om het liedje gaat en te denken dat je ermee weg kan komen als je een lelijk wijf met een indianentooi stuurt...... De term achterlijk is daarvoor op zijn plaats.
Maar geen enkele heeft ooit ergens op een podium gestaan. Tot voor de Oostblok-invasie had men tenminste nog het fatsoen om de componist en de dirigent van het symfonieorkest, die het desbetreffende nummer ging begeleiden, voor te stellen. Nu komt er geen orkest meer aan te pas. Toen was het zo, twintig nummers, twintig verschillende dirigenten.
Waarom het Oostblok hier de schuld van geven. Het zijn Duitsland, Engeland, Spanje en Italië die met de scepter zwaaien en het format (inclusief hun eigen finale plaats) bepalen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Was niet erg blij met Zweden, op de een of andere manier gunde ik het die doos niet helemaal. Maar ach, die wat ik leuk vonden scoorden ook niet hoog.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Zeker geen onaardig liedje die Zweedse. Voor songfestival begrippen lekker hitgevoelig plaatje.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Het Eurovisie Songfestival is een prijs voor de componist van het lied, niet voor de uitvoerende artiest.
Om hier nog even op terug te komen, een uitreiksel uit het reglement van de wedstrijdjury:
The song writer(s), artist(s) and Participating Broadcaster of the winning song(s) in the Final shall receive the ESC Trophy, and the transmission of the Final shall end with a further performance of the winning song(s).
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Aha, toch gekeken Eline
Ja, ik zat op het werk van 16.00 tot 01.30, dus vanaf liedje 10 heb ik ingeschakeld. Er was 1 groep bij, ik geloof.. Roemenie? Die wel een lekker 'catchy' en zomers nummer hadden, beetje swingend. Die vond ik wel leuk. Wat dat Roemenie? *Even googlen*
Wel grappig, oudste meisje zat bij me te kijken (10 jaar, bijna 11) en bij elke act zuchtte ze: 'Och, wat een homo.. Die is toch homo? Die moet wel homo zijn..' En bij Jedward dacht ze dat ze er in zou blijven. 
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Wel grappig, oudste meisje zat bij me te kijken (10 jaar, bijna 11) en bij elke act zuchtte ze: 'Och, wat een homo.. Die is toch homo? Die moet wel homo zijn..' En bij Jedward dacht ze dat ze er in zou blijven.

Edit
Roemenië (met die mooie zangeres
) was als 14e aan de beurt, die zou je dus gezien kunnen hebben.
(Er zat een Lambada-achtig accordeonnetje in)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ja, die was het geloof ik. Of er moet nog een ander soortgelijk 'dans' nummer geweest zijn.
Edit: Ja, Roemenie.
Waan mezelf helemaal in vakantiesferen bij dat nummer.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Hoe vaker ik het hoor (en zie) hoe vrolijker ik word
Echt zomers.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Waan mezelf helemaal in vakantiesferen bij dat nummer.
Akkoord, zolang ze er Roemenië maar niet bij vernoemen. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Inderdaad, maar gelukkig haal ik toch alle landen door elkaar en weet ik nooit meer wat bij welk land hoort, dus dat scheelt. 
Juist die jongen van Duitsland is me wel goed bijgebleven.
(Waarop ik als reactie kreeg: '' NEE, dat MEEN je niet! Die is zoooo homo, je hebt echt een slechte smaak! '' Het zal je maar gezegd worden door een kind.
)
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Toevallig zie ik die Duitser nu juist weer op TV.
Niet te geloven, nu zit ik toch de herhaling weer te bekijken op Ketnet TV.
Weer kippenvel bij dat lied van Spanje (lekker met deze temperaturen 
Misschien ook omdat ikzelf zanger ben dat de vocale prestatie van die zangeres , zangtechnisch gezien, mij zo imponeert.
Wel jammer dat de artiesten, ook in dit geval, de sfeer van zo'n nummer helemaal verstoren door aan 't eind keihard "Thank you..!."in de micro te schreeuwen.
Een bescheiden "Graçias"zou hier beter op z'n plaats zijn volgens mij.
Kan me wel voorstellen dat ze zo uitbundig is omdat ze die moeilijke uithalen voor elkaar heeft gekregen, haha.
Edit
Die zanger van Servië is toch wel echt heel goed.
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
Engelbert Humperdinck had misschien wel pech dat hij als eerste moest optreden, maar hij was wel een van de beste zangers op de avond en de feit dat hij bijna geen punten kreeg vertelt mij meer dan genoeg.
En als je kijkt na de eindstand is het alweer bewijs dat tijdens eurovisie de meeste stemmen zijn duidelijk beïnvloed door buurlanden, maar ook 'de politiek' van de land.
Als voorbeeld, Duitsland en Nederland geven elke jaar veel punten aan Turkije, Griekenland Turkije en Cyprus geven elkaar altijd punten, Rusland zal nooit punten geven aan de Britten, en landen zoals Azerbayan en Turkije zullen in het algemeen geen punten geven aan die uit West Europa, en voor welke reden dan ook (schuld gevoel misschien?) Nederland geeft tegenwoordig altijd graag punten aan Bosnia of Serbia.
Vroeger was het ook zo dat songs voor de Eurovisie nooit vantervoren uitgebracht kon worden, maar die van Zweden was al maanden op radio en in clubs te horen, en was zelfs nummer 1 geweest in 4 of 5 Europese landen, bij toeval de landen die Zweden ook 10 of 12 punten gaf.
En vroeger was het ook zo dat de song moest geschreven en ook gespeeld of gezongen worden door mensen vanuit hun eigen land. Dit jaar was de Duitse lied van Roman Lob geschreven door Jamie Cullum, Steve Robson en Wayne Hector 
... Waarom het Oostblok hier de schuld van geven. Het zijn Duitsland, Engeland, Spanje en Italië die met de scepter zwaaien en het format (inclusief hun eigen finale plaats) bepalen.
eigenlijk is dit onzin.
Dit komt alleen omdat het de televisiemaatschappijen van Duitsland, Engeland, en Spanje is dat de Eurovisie in stand houden. Eigenlijk omdat de andere landen en zeker die oostbloklanden niet in staat zijn om hun hand in hun zak te steken 
En volgens mij hebben Italië ook jaren niet eens meegedaan?
Hopelijk hebben de BBC met deze uiteindelijk een les geleerd. Ze kunnen voortaan beter hun geld en ervaring besteden aan de sort "world class" programmas zoals met wildlife of dramas dat de rest van Europa, en misschien zelfs de wereld, niet in staat zijn om te maken.
En laat die hele Eurovisie ding over aan al die oostbloklanden en Europese landen die met muziek ongeveer 15 of 20 jaar achter de tijd lopen. Dan zou Nederland misschien ook kans hebben? - want de 15de plek uit 18 in hun halve-finale is eigenlijk zeer slecht 
Eurovision Song Contest 2012 - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Humperding mag dan goed kunnen zingen, het liedje was echter ruk. Het ES is geen zang contest, maar een liedjes contest. Verder blijft het gezeur over vriendjes politiek slap gelul. Zweden heeft laten zien dat je met het beste nummer gewoon wint, alle vriendjes politiek ten spijt, en als je kijkt naar de afgelopen jaren, dan is het vrij verspreid verdeeld over de geografische kaart van Europa. Dat Nederland steevast slecht scoort, komt niet omdat we geen vrienden hebben, maar omdat de liedjes en acts steeds weer van erbarmelijk niveau zijn. En dan nog klagen dat de oostbloklanden geen geld zouden hebben? De shows in Servie, Rusland en Azebaijaan waren top producties....
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik volg het al in geen jaren meer maar daarstraks op dit gestoten 
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
of je begrijpt me verkeerd? of je wil me gewoon niet begrijpen?
....En dan nog klagen dat de oostbloklanden geen geld zouden hebben? De shows in Servie, Rusland en Azebaijaan waren top producties....
gaat niet zozeer over geld, maar meer over de televisieproductie. In het midden-oosten hebben ze ook zat geld vanwege de olie maar ze importeren hun skills vanuit westerse landen.
En met Eurovisie hebben Servie, Rusland en Azebaijaan die skills nodig van de grote televisiemaatschappijen zoals ARD en de BBC.
Ze gaan natuurlijk nooit bij de TROS of RTL aan kloppen voor hun expertise 
.... Verder blijft het gezeur over vriendjes politiek slap gelul. Zweden heeft laten zien dat je met het beste nummer gewoon wint, alle vriendjes politiek ten spijt, en als je kijkt naar de afgelopen jaren, dan is het vrij verspreid verdeeld over de geografische kaart van Europa. ....
en over vriendjes politiek... ik vind jou opinie juist slap gelul, maar dat is mijn mening - zie andere opmerking over het release datum van de Zweedse inzending
.... Dat Nederland steevast slecht scoort, komt .... omdat de liedjes en acts steeds weer van erbarmelijk niveau zijn.....
hier ben ik wel mee eens.
Over de afgelopen 5 of 6 jaar staat Nederland elke jaar bijna onderaan in hun halve-finale. De Toppers waren de slechste ooit, maar veel mensen in Nederland vonden ze toen erg populair en dat zegt ook al genoeg over de stand van muziek in Nederland. Sinds de dagen van Focus en Abba in de Eurovisie leeft Nederland op een andere planeet met betrekking tot muziek. Volgens mij was dat rond dezelfde periode dat ze subsidie gaven aan amateurkunst?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
of je begrijpt me verkeerd? of je wil me gewoon niet begrijpen?
Gaat niet zozeer over geld, maar meer over de televisieproductie. In het midden-oosten hebben ze ook zat geld vanwege de olie maar ze importeren hun skills vanuit westerse landen.
En met Eurovisie hebben Servie, Rusland en Azebaijaan die skills nodig van de grote televisiemaatschappijen zoals ARD en de BBC.
Ze gaan natuurlijk nooit bij de TROS of RTL aan kloppen voor hun expertise 
Wat een onzin.Nederland laat met The Voice toch prima zien dat ze een dergelijke show kunnen produceren. (Bij de Tros moet je idd niet zijn.)
en over vriendjes politiek... ik vind jou opinie juist slap gelul, maar dat is mijn mening - zie andere opmerking over het release datum van de Zweedse inzending
Ben het er wel mee eens dat het slecht is dat de nummers al bekend zijn en zelfs op toernee zijn voor het Songfestival. maar ik blijf erbij dat de vriendjespolitiek, maar een beperkt invloed heeft, anders zouden dezelfde landen steeds winnen. Terwijl het de afgelopen jaren toch steeds een andere land is geweest. En waar Noorwegen enkele jaren terug nog won, scoorden ze nu 5 punten.... Dus heeft het toch vooral met de kwaliteit van het nummer te maken.
Over de afgelopen 5 of 6 jaar staat Nederland elke jaar bijna onderaan in hun halve-finale. De Toppers waren de slechste ooit, maar veel mensen in Nederland vonden ze toen erg populair en dat zegt ook al genoeg over de stand van muziek in Nederland.
Je kunt het Tros publiek (En die oudevandagen die daar werken)niet als maatstaf voor Nederland nemen. We hebben ook Anouk, Tiesto, Withen Temptation, Caro Emerald, Ilse de Lange, Trijntje Oosterhout, Benjamin Herman, Kyteman, Eric Vloeimans, Candy (& Hans) Dulfer e.d. hier nog rondlopen.... Maar de TROS belt enkel mensen die ze kennen van de Sterren.nl op zaterdagmiddag.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Denk je dat Nederland meer kans zou maken met Caro Emerald? Misschien wanneer ze een lied als 'A Night Like This' ten gehore zou brengen, maar is dat echt songfestival materiaal?
Zie liever Anouk gaan dan, maar die zal zich wel niet voor zoiets willen lenen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik heb geen idee of CE wel zou winnen, maar het is in ieder geval een veel beter artiest dan Winnetoetinie.... Verder gaat het me er ook niet om dat die artiesten wel zouden winnen, het gaat me erom dat het songfestival natuurlijk niet staat voor kwaliteitsmuziek en de kwaliteit van de Nederlandse muzikanten in het algemeen.
Chocolate had overigens wel de finale gehaald, daar ben ik van overtuigd (Mits er een goede show van was gemaakt)
Uzza_Sparta
-
- 1195 messages
- 2138 votes
....Wat een onzin.Nederland laat met The Voice toch prima zien dat ze een dergelijke show kunnen produceren. (Bij de Tros moet je idd niet zijn.).
ik vind juist dat alle Nederlandse TV zenders (dus ook RTL) zeer amateuristisch overkomen als je ze vergelijkt met alle andere west europese TV zenders! Ze zouden bijv. veel kunnen leren van de Duitse zenders, maar ook Canvas is veel beter.
Volgens mij is op NL TV nooit iemand op een editing cursus geweest 
..Je kunt het Tros publiek (En die oudevandagen die daar werken)niet als maatstaf voor Nederland nemen. We hebben ook Anouk, Tiesto, Withen Temptation, Caro Emerald, Ilse de Lange, Trijntje Oosterhout, Benjamin Herman, Kyteman, Eric Vloeimans, Candy (& Hans) Dulfer e.d. hier nog rondlopen.... Maar de TROS belt enkel mensen die ze kennen van de Sterren.nl op zaterdagmiddag.
Helaas zijn die buiten de Benelux redelijk of zelfs helemaal onbekend.
Het probleem hier is dat een of twee scoren een klein hitje en dan gaan ze de Nederlandse publiek vertellen op hun wiki paginas dat ze erg populair zijn. Het blijft bullshit, maar de media hier in Nederland gaat dan ook die leugen niet rechtzetten. vriendjespolitiek? 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Sure Tiesto is buiten de Benelux een onbekende.....
Rest is ook alemaal redelijk succesvol over de grens. Maar verder is buitenlands succes niet per se een graadmeter voor kwaliteit. Vloeimans is een van de beste ter wereld, Trintje zingt niet voor niets met Bacharach en Dulfer met Prince. Caro Emerald maakt in heel Europa furore en Kyteman's kwaliteit lijkt me ook evident. Anouk en Ilse hebben ook stemmen van internationale allure.
Verder is Endemol een van de grootste en succesvolste mediabedrijven en ook Eyeworks kan prima dergelijke producties aan. (The Voice ziet er overigens gelikter uit dan de show van gisteren) Weet je nog wie Pink Floyd vroeg om hun concert in Venetië vast te leggen? Precies, Nederlanders.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dat was het nummer van Rafaella die onterecht verloor van Winnetoe in de eerste ronde van het nationale songfestival, terwijl het buitenlandse vak (de uiteindelijke doelgroep) duidelijk voor was.... Maar de vakjury en het tros-publiek vonden haar te bloot 
YouTube - Raffaëla Paton - Chocolatte (Nationaal Songfestival 2012)
Lijkt een beetje op de acts van Cyprus en Griekenland, die wel in de finale stonden.