- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Eurovisie Songfestival
Eurovisie Songfestival
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4697 votes
12 Zweden
10 Servië
8 Rusland
7 Griekenland
6 Roemenië
5 Denemarken
4 Italië
3 Macedonië
2 Noorwegen
1 Estland
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
12 Italië
10 Servië
8 Zweden
7 IJsland
6 Moldavië
5 Denemarken
4 Roemenië
3 Estland
2 Spanje
1 UK (gunpuntje voor Mr. Humperdinck)
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Gaat Paul de Leeuw weer de Nederlandse punten voorlezen? Dan valt er tenminste nog wat te lachen vanavond! 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Echt pijnlijk dat De kabouter plop piraten zo hoog scoren. Zelfs als turk zou je daar niet op moeten wilen stemmen.....
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Azerbaijan heeft wel heel duidelijk een aantal landen omgekocht...
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Waar blijven de punten voor Denemarken en IJsland?
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4697 votes
Azer krijgt inderdaad veel te veel punten. Zonder hun stond mijn top-3 ook in de top-3... 
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Waar zijn de tijden dat er nauwelijks Oost-Europese landen meededen 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Wat vind iedereen zo mooi aan dat krijslied uit Albanië???
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Ik hou echt van de totaal niet-enthousiaste manier van commentaar geven op de VRT. Het boeit hen volgens mij echt voor geen meter, dat is elk jaar hetzelfde.
Opvallend ook is die overdreven plastische / geforceerde lach bij de presentatoren en de mensen die punten voorlezen.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
En valsig gezongen op sommige momenten ook nog 
FF iets anders..dat gezicht van die presentator met die grijns 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Haha, die kan zo in een tandpastareclame! 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Albanië was een soort climax van een Sigur Ros song... fantastisch geschreeuw!
Goed, Zweden dus. Na Noorwegen 2009 en Duitsland 2010... het Oostblok-festival 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Is dat nu de 2e of de 3e keer op rij dat de Engelsen laatste worden.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Die gladde Noor kan ook nog laatste worden...
Finisterra
-
- 15532 messages
- 4697 votes
In ieder geval de juiste namen in de top-3, alleen de volgorde van 2 en 3 is fout. 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Nr. 3 had sowieso nr. 2 moeten zijn!
Het liedje van Servië was veel beter dan dat van de oma's.
Jammer dat ik net een dag terug ben uit Zweden, had de feestvreugde wel willen meemaken. Het songfestival leeft daar veel meer dan hier.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
Helemaal mee eens , mooi lied dat van Servië.
Nou mensen, dat was 't weer voor deze keer.
Op naar de volgende editie 
Best leuk zo'n onderonsje.
Goede nacht...(maar eerst nog late night movie time voor mij)
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Zweden zeer terecht gewonnen (Al hadden ze em vorig jaar al moeten winnen).
Pijnlijk voor die Engelse, en Noorwegen vond ik toch wel heel onterecht laatste.
Had overigens op dit gehoopt.
1. Oekraïne (was natuurlijk niet reeel geweest maar het klonk erug lekker.)
2. Zweden
3. Noorwegen
4. Cyprus
5. Italië (Overigens vond ik Turkije in z'n kneuterigheid ook wel erg leuk)
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bizar dat Turkije en Azerbaijan zo hoog eindigden. Omkoping en immigratie.... Een andere verklaring is er niet.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Enfin, het 'goede nabuurschap' is weer eens gebleken.
Met Zweden en Rusland had ik er toch twee goed in mijn top drie, maar dit had mijn derde,
Groot-Brittannië, nu ook weer niet verdiend.
•Zweden: 372
•Rusland: 259
•Servië: 214
•Azerbeidzjan: 150
•Albanië: 146
•Estland: 120
•Turkije: 112
•Duitsland: 110
•Italië: 101
•Spanje: 97
•Moldavië: 81
•Roemenië: 71
•Macedonië: 71
•Litouwen: 70
•Oekraïne: 65
•Cyprus: 65
•Griekenland: 64
•Bosnië-Herzegovina: 55
•Ierland: 46
•IJsland: 46
•Malta: 41
•Frankrijk: 21
•Denemarken: 21
•Hongarije: 19
•Verenigd Koninkrijk: 12
•Noorwegen: 7
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Het goede nabuurschap is wel van invloed, maar verre van doorslaggeven. Zweden heeft immers maar 3 buren, eentje meer dan Noorwegen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Het goede nabuurschap is wel van invloed, maar verre van doorslaggeven. Zweden heeft immers maar 3 buren, eentje meer dan Noorwegen.
Komaan zeg, nabuurschap gaat niet alleen over de aangrenzende landen. Het is regiogebonden. Zweden was torenhoog favoriet en heeft 3/4 van zijn punten van de 'westerse' landen gekregen.
De Russen vielen enkel op door hun 'bejaardentehuis'. En voor de rest was het overal hetzelfde.
De 8 - 10 en 12 punten gingen naar buurlanden, goede 'vrienden' of zoals van Duitsland naar landen met veel buitenlandse inwoners, in dit geval een zeer grote Turkse gemeenschap.
Er zijn de vaste groepjes die altijd stemmen aan elkaar geven. Van een tiental landen konden wij op voorhand de 8, 10 en 12 punten zelf geven.
1. Albanië - Bosnië en Herzegovina - Macedonië - Servië - Roemenië - Kroatië - Slovenië - Montenegro
2. Zweden - IJsland - Denemarken - Finland - Noorwegen - Litouwen - Estland - Letland
3. Rusland - Azerbeidzjan - Turkije - Oekraïne - Moldavië - Hongarije - Wit-Rusland - Bulgarije - Georgië
4. Cyprus - Griekenland - Malta - Italië
En als je daar dan tussenhangt als Nederland, België of pakweg Portugal, heb je haast geen schijn van kans, of je moet met een supernummer kunnen komen én massa's geld inpompen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Tja, dat je veel punten van je buurlanden krijgt is logisch, men kan immers makkelijk over de grens stemmen, daarbij wonen er vaak veel landgenoten net over de grens. Die invloed is er zeker, maar niet onbegrijpelijk. Zo scoren ook de Turken steevast goed omdat die over half Europa uitgewaaierd zijn,. En dat West Europeanen meer op hebben met West Europese muziek en Oost Europeanen meer met Oost-europeaanse muziek lijkt me ook best logisch. Maar waar het mij om gaat is dat een goed nummer (zie Zweden) dat soort verschijnselen makkelijk overwint.
En ja, je moet ook met en super nummer komen en er geld inpompen. Dat is de bedoeling. In de marge meedoen is niet de insteek van het songfestival, maar dat lijken ze bij de TROS niet te begrijpen. Die vakjury van hun (en het stemmende TROS publiek) zit er jaar in jaar uit mijlen ver naast.... Die denken dat het nog 1958 is.
Bottom line is dat de kwaliteit van het liedje (en de performance) de doorslag geeft.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En ja, je moet ook met en super nummer komen en er geld inpompen. Dat is de bedoeling. In de marge meedoen is niet de insteek van het songfestival, maar dat lijken ze bij de TROS niet te begrijpen. Die vakjury van hun zit er jaar in jaar uit mijlen ver naast.... Die denken dat het nog 1958 is.
Neen, geld inpompen was nooit de bedoeling. Het enige wat primeerde was 'zingen'.
Ik kom er 100% in dat alles evolueert, maar noem het dan geen Songfestival meer, maar een Showfestival. Op de 26 kandidaten zaten er 6, hooguit zeven die konden zeggen dat ze 'zangkwaliteiten' hadden.
Doe het op het systeem van 'The Voice' en je hebt er maar enkele over, de rest wordt keihard naar huis gestuurd.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Als jij nog vasthoudt aan het zingen dan zit je ook vast in een ver verleden. Dat is het immers al jaren niet meer. Echt al 15 jaar of zo.. Tv is een visueel medium en de show is gewoon een belangrijk onderdeel. Het is gewoon struisvogel gedrag om dat te miskennen. En hoe ze het noemen maakt geen donder uit. Het is een schoonheidswedstrijd voor muzikale acts, met alles wat daar fout aan is. Dat maakt het nu net zo entertaining, want laten we wel wezen. Voor goede zangtalenten moet je uberhaupt niet bij dit middle of the road gebeuren zijn.