- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Of dat is juist de opzet van de regie. Misschien willen ze de mol wel ietsje zichtbaarder maken. Er wordt sowieso aangestuurd op een tweestrijd Kees - Zarayda.
Maar Kees heeft gisteren onnodig 500 euro binnengehaald en leek ook in de laseropdracht toch echt zijn best te doen.
Zarayda daarentegen liet de foto's uit de koker, waarvan de eerdere theorie van Daniel was dat dezen de mol zouden tonen, 'zwart' worden...
Carolien zit op Kees en zij zit er nog steeds in....zal ze het dan toch zijn....aargh!
Carolien zit tenminste deels ook op Zarayda, kijk er de orgelopdracht maar op na.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Ik dacht Zarayda geen één keer werd genoemd tijdens orgelopdracht. Tenminste, iemand zei dat gister?
Trouwens Paulien heeft shirt van een 'moth' aan. Leeft 's nachts...de mol ziet bijna niets...allebei donker....nou ja weet ik veel...aargh 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Waarom vond Carolien gisteren die lange ladder dan niet en waarom liep ze zo opzichtig in het open veld om door Daniële te worden geraakt vlak voor de finish. Eerder viel ze me niet zo op, maar nu ineens wel. Mar ze heeft al geld binnengehaals. Zarayda niet, meestal is dat de beste aanwijzing. Yvon Jaspers en Miloushka Meulens waren ook dit soort mollen - gezellig, onhandig, druk, maar ondertussen.
Ik had echt verwacht dat Paulien zou sneuvelen. Is soms bijzonder onzichtbaar, ook in het nagesprekje na zo'n opdracht. Ze past minder bij de groep. Dat zou betenenen dat zij op de goede zit. De Mol is ze niet (zie mijn posts van eerder).
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ik dacht Zarayda geen één keer werd genoemd tijdens orgelopdracht. Tenminste, iemand zei dat gister?
Nee, van de afvallers zat niemand op Zarayda. Maar Carolien kreeg als antwoord iets met 'vrouw' en 'houdt van samba', en toen ze bij Kees bevestiging kreeg van haar antwoorden aan Art zei ze zoiets van 'dan is het Zarayda'.
Waarom vond Carolien gisteren die lange ladder dan niet en waarom liep ze zo opzichtig in het open veld om door Daniële te worden geraakt vlak voor de finish.
Die ladder deed natuurlijk niet ter zake, de ware molactie was het openmaken van de kokers (of het verpesten van de ontwikkelvloeistof, maar die kans acht ik heel klein).
Carolien speelt het spel volgens mij heel goed. Ze zag in Daniel geen echte concurrent en dacht sowieso dat hij zou afvallen. Waarom dan jezelf niet een beetje verdacht maken.
Volgens mij is dat ook soms een verschil tussen de mannen en vrouwen in Wie is de mol; de mannen hebben vaak de neiging om zich te laten meeslepen door de drang om een opdracht goed af te ronden, in plaats van met de mol bezig te zijn.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8153 votes
Of dat is juist de opzet van de regie. Misschien willen ze de mol wel ietsje zichtbaarder maken. Er wordt sowieso aangestuurd op een tweestrijd Kees - Zarayda.
Maar Kees heeft gisteren onnodig 500 euro binnengehaald en leek ook in de laseropdracht toch echt zijn best te doen.
Zarayda daarentegen liet de foto's uit de koker, waarvan de eerdere theorie van Daniel was dat dezen de mol zouden tonen, 'zwart' worden...
Dat laatste klopt, en dat vind ik er dus net te dik bovenop liggen. Net als dat laatste worden bij het goudklompjes zoeken, is toch wel zo onhandig gedaan van haar, dat het er te dik bovenop ligt dat zij de mol is.
De zin" Soms wordt mijn werk door mijn medekandidaten heel gemakkelijk gemaakt" vond ik dan ook duiden op Zarayda. Zij heeft immers de foto's als verpest, waardoor de mol niets meer hoeft te doen.
Verder zit Paulien op Kees en Zarayda en Carolien ook gedeeltelijk, terwijl Daniël volledig op de vrouwen zat. Maar goed, misschien heb ik wel last van tunnelvisie. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Dat de Mol soms gedwongen wordt geld te pakken in een opdracht, a la, maar Kees pakte gisteren volkomen onnodig en uit zichzelf 500 euro. Dat gaat er bij mij dan niet in.
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
Idd hij was ook degene die als een bezetenen door die bakken ging graaien op zoek naar de koker, terwijl niemand anders op dat idee was gekomen. Hij had dat dus helemaal niet hoeven doen.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8153 votes
Wie is het dan volgens jou Minken?
Ik snap best dat de meeste mensen Zarayda verdenken. Maar haar mol-acties zijn niet bijster sterk en op zijn minst nogal opvallend. Ik zou het een erg zwakke mol vinden, als straks blijkt dat zij het echt is.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8153 votes
Waarom vond Carolien gisteren die lange ladder dan niet en waarom liep ze zo opzichtig in het open veld om door Daniële te worden geraakt vlak voor de finish. Eerder viel ze me niet zo op, maar nu ineens wel. Mar ze heeft al geld binnengehaals. Zarayda niet, meestal is dat de beste aanwijzing. Yvon Jaspers en Miloushka Meulens waren ook dit soort mollen - gezellig, onhandig, druk, maar ondertussen.
Maar in het weerwolvenspel, waarbij de mol ongetwijfeld voorkennis had, wijst Carolien eerst Daniël aan en later Paulien (de beide mollen), voordat zij door Paulien uitgeschakeld word. De echte mol zou dat nooit doen, want daardoor zou de pot maar liefst toenemen met 1500 Euro.
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
Wie is het dan volgens jou Minken?
Ik snap best dat de meeste mensen Zarayda verdenken. Maar haar mol-acties zijn niet bijster sterk en op zijn minst nogal opvallend. Ik zou het een erg zwakke mol vinden, als straks blijkt dat zij het echt is.
Zarayda lijkt me ook niet, wat jij al aan gaf allemaal iets te opzichtig. Ik dacht ook Kees , maar ga nu voor Paulien die voert ook niet veel uit.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Yvon Jaspers en Miloushka Meulens waren ook dit soort mollen - gezellig, onhandig, druk, maar ondertussen.
Daarom zit ik op Paulien. Carolien is niet onhandig (laser opdracht deed ze super en gister net níet overleefd in het riet) en ze is niet bijzonder druk. De enige Mollen die ik echt goed had vanaf begin waren Annemarie vorig jaar en Meulens. Ik kon me niet voorstellen dat Meulens zo dom en irritant was. Paulien is misschien irl wel onhandig, maar zeker niet dom. Daarom zou ik, btw, wel weer terug willen naar onbekende nl'ers.
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
Ik zou ook wel een keer een seizoen met onbekende Nederlanders willen zien. Moet er wel bij zeggen dat er in Wie is de Mol geen vervelende BN'ers inzitten a la Sbs 6
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Daarom zit ik op Paulien. Carolien is niet onhandig (laser opdracht deed ze super en gister net níet overleefd in het riet) en ze is niet bijzonder druk. De enige Mollen die ik echt goed had vanaf begin waren Annemarie vorig jaar en Meulens. Ik kon me niet voorstellen dat Meulens zo dom en irritant was. Paulien is misschien irl wel onhandig, maar zeker niet dom. Daarom zou ik, btw, wel weer terug willen naar onbekende nl'ers.
Misschien was ik niet duidelijk, maar dat onhandig etc ging over Zarayda, niet over Paulien.
Het enige jaar dat ik het vanaf het begin goed had, was met Inge Ypenburg.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
I know! Ik had wel wat duidelijker kunnen zijn 
Geweldig seizoen was dat met Ipenburg! Ooh dat ze niet naar beneden durfde. Wat een actrice!
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Wat mij betreft is het primaire doel van de Mol om zo min mogelijk geld in de pot de krijgen, als hij/zij dat ook nog onopvallend doet is dat mooi meegenomen.
Gesteld dat Zarayda de mol is; ze heeft bij de foto-opdracht 5500 euro uit de pot gehouden (het openmaken van de eerste kokers door de groep was ook op haar aandringen), en bij het weerwolven nog eens 2000 euro (door Kees aan te wijzen in plaats van Paulien). Dat zijn al twee bijzonder succesvolle acties.
Ik moet ook steeds terugdenken aan de opdracht waarbij de helft van de groep over water moest lopen, dat gedoe toen met het woord 'vacht' vind ik nog steeds erg opmerkelijk...
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Net de aflevering van vorige week gezien.
Balen dan Daniël eruit is. Eén van de leukste kandidaten ooit, vind ik. Maar ja, op 3 kandidaten zitten, behalve 1 en dat is de Mol.
Wel de slechtste wannabe Mol ooit - zo fanatiek heb ik ze zelden gezien. Hij viel bij het verschijnen van zijn scherm bijna van z'n stoel. 
Dat de Mol soms gedwongen wordt geld te pakken in een opdracht, a la, maar Kees pakte gisteren volkomen onnodig en uit zichzelf 500 euro. Dat gaat er bij mij dan niet in.
Dat heeft de regie later bepaald, denk ik, of al vanaf het begin. Want het zou nergens op slaan om 4 zwarte blaadjes te laten zien bij die ontwikkelopdracht. Kees begon ineens vanuit het niets op zoek te gaan naar iets, met als alibi vrijstellingen. Vandaar dat het ook maar een relatief klein bedrag was (500 euro). Daarnaast is het nuttig om hem minder verdacht te maken, aangezien niemand verdacht is, behalve Kees.
Mol week 1: Paulien
Mol week 2: Paulien
Mol week 3: Kees
Mol week 4: Kees
Mol week 5: Kees
Mol week 6: Kees
Mol week 7: Kees
Als Kees het niet is, vreet ik Volendam op. Carolien gaat winnen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik blijf ook gewoon bij Kees, tot het einde. Ben benieuwd naar vanavond, zin in!
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik blijf ook gewoon bij Kees, tot het einde. Ben benieuwd naar vanavond, zin in!
Jij hebt het vanaf aflevering 1 goed. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Vanavond schuiven Frits Huffnagel, Tim Kamps en William Spaaij aan bij Moltalk.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Daarnaast is het nuttig om hem minder verdacht te maken, aangezien niemand verdacht is, behalve Kees.
Daar is een woord voor: TUNNELVISIE. 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Weet ik. De eerste keer dat ik het zo erg heb. Kan me 0 voorstellen dat iemand anders het is. En mocht dat wel zo zijn. Dan ga ik af. 
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
Als Kees het niet is, vreet ik Volendam op. Carolien gaat winnen.
Ik hoop dat Keesie het niet is, zijn we eindelijk van die kut muziek af die uit Volendam komt.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Die overtuiging van Rico heb ik ook niet. Ik ga voor Kees maar ik zou me ook kunnen voorstellen dat het Paulien of Zarayda is. Caroline daarentegen weer niet.
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
Kees gaat er vandaag uit. Paulien is de Mol
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Heb je dat voorzien in je glazen bol?
Minken
-
- 668 messages
- 494 votes
Heb je dat voorzien in je glazen bol?
Nee, de kaarten zeiden dat 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mijn ideale situatie:
Carolien gaat er deze aflevering uit, Paulien wint, Kees is de mol en Zaryda verliest. Dan ben ik een blij meisje. En dan wil ik een cadeautje. Een date met Tim ofzo.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Tim? Zou je dan geen knappe vent uitkiezen? Of bedoel je Tim Immers?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Tim is cute. Als ik helemaal fout zit wil ik hem als troostprijs, met Daniel als toetje. Dat had ik me zo even bedacht.