• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Gilmore Girls

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Van het weekend seizoen 5 alweer afgerond. Vond het ondanks dat het als een van de minste seizoenen begon als geheel prima te doen. Ik vind Rory touwens wel steeds afstandelijker worden , niet dat ik dat zo erg vind maar het is wel iedere keer opkijken om haar zo te zien verranderen.

Gister gelijk verder gegaan met seizoen zes en dat begon eigenlijk heel aardig!
oa het huwelijk tussen Lorelei en Luke en de breakup tussen moeder en dochter moet genoeg spanningen geven om er weer een zeer degenlijk seizoen van te maken.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Zit nu halverwege S6 en moet zeggen dat dit een van de betere tot nu toe is, vooral in de twee voorgaande was het nogal wat rommelig en kon ik (zoals ik hierboven al ergens zei) niet geheel wennen aan al de plotselinge verranderingen, maar dit seizoen combineert de twee werelden (die van moeder en dochter) prima. Het moment waar de twee elkaar na al die tijd weer in de armen sloten zorgde dan ook voor een fiks kippenvel moment. Minpuntjes zijn wel dat ze (vooral) Paris en Lane op het moment nogal naar de achtergrond hebben gedrukt en dat terwijl ik dat twee redelijk interessante personages vond. Verder hoop ik dat dit niveau voorlopig aanblijft...

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Leuk om al je ervaringen met deze serie te lezen Niethie

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ook leuk dat er eindelijk eens iemand iets terug schrijft. Het is anders een beetje alsof je tegen jezelf zit te lullen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Haha ja dat is waar Maar ik moet het altijd even lezen als je weer iets nieuws schrijft. Ben ook blij dat je het leuk vind.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Anders ik wel! Gelukkig geen weg gegooid geld.

Jij trouwens nog iets niuews over de serie te melden? Wat zijn bijvoorbeeld jou favoriete seizoenen, personages, afleveringen, momenten?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Nou daar vraag je me heel wat

Ik vond juist het begin van de serie heel sterk en dan als Rory niet meer thuis woont vind ik het weer een stuk minder worden, ook dat hele gezeur met die ruzie etc vond ik niet zo leuk om te zien, maar opzich hoort dat er ook wel weer een beetje bij natuurlijk. Dan vind ik seizoen 6 wel weer sterk en het laatste seizoen vind ik de slechtste van de hele serie, echt een tegenvaller vooral het einde. Maar misschien zie jij dat anders

Favoriete personages zijn voor mij toch wel Lorelai (hoe kan het ook anders) Luke, Michel, Sooki en Jess Mariano natuurlijk haha. Hij speelt zijn rol geweldig in GG en ik viel dan ook gelijk als een blok voor zijn charmes. Dean vond ik ook wel leuk maar die werd op een gegeven moment iets te zeikerig, al blijf ik wel vinden dat hun het perfecte koppel zijn Rory is in het begin leuk maar vind ik naar het einde toe ook minder leuk worden. Net zoals de vreselijk irritante Paris en Logan. Echt twee van de slechtste personages. Doyle vind ik dan wel weer grappig net zoals de verschillende karakters uit het dorp, Vooral Kirk, moet altijd zo om hem lachen echt een weirdo die gast En tjah wie heb je nog meer.... Christopher vond ik ook erg zeikerig, en natuurlijk hoort hij niet bij Lorelai want Luke is gewoon de man voor haar. Oh ja en er komt nog een heel gedoe rond Luke wat ik ook bagger vond, maar dat heb jij nog niet gezien, dus daar ga ik verder niks over zeggen Ik moest ook altijd vreselijk lachem on T.J en zijn vrouw haha wat een stel.

Dat was het wel zo'n beetje over de personages denk ik. Echt favoriete afleveringen noemen vind ik moeilijk want het is alweer een lange tijd geleden dat ik het gezien heb. Ik vond wel altijd die afleveringen leuk als het drop iets ging organiseren, en de afleveringen die zich afspeelde met kerst vond ik ook leuk, zoals dat Lorelai sneeuw ruikt of dat Luke dan een ijsbaan voor haar maakt. Maar ik kan nu niet echt op specifieke afleveringen komen die ik geweldig vond. Dus eigenlijk moet ik het gewoon weer eens gaan kijken, is ook lang geleden en als ik er zo over praat krijg ik er wel weer zin in

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ik ben het voor een groot deel wel met je eens!

Mijn favoriete seizoenen zijn ook degene waar Rory nog thuiswoonde, ze vulde haar moeder op momenten zo goed op (misschien ook de enigste die haar echt goed bij kon houden ) Ik vond haar ook altijd zo lief in die dagen, vooral dat moment waar Dean haar in de supermarkt (was het niet?) opeens kust en ze dan met een verbaast gezicht naar haar vriendin Lane toe rent en zegt ''i got kissed'' (of iets in die trent ) Later (toen ze wat afhankelijker werd) en haar moeder en oude vrienden niet meer nodig leek te hebben en iets begon met die Logan, begon ik steeds minder sympathie voor haar te hebben. De manier hoe ze met Jess (hoe lastig hij ook was) of Dean (hoe zeikerig hij ook was) omsprong vond ik ook niet al te subtiel. Nu in seizoen 6 (eigenlijk vlak nadat ze de ruzie met haar moeder bijlegde) komt het wel weer beetje, bij beetje terug, al zal het nooit meer worden als eerst. Maar goed, dat hoeft van mij ook niet.

Lorelei is eigenlijk altijd leuk en houd op de momenten dat de serie wat minder wordt de pit er een beetje in, een beetje zo'n neurotische optimist die altijd vrolijk is en bij iedereen de oren van de kop lult, ze lijkt in geen enkel opzicht op mij maar ik vind haar bijzonder leuk. Luke vond ik in het begin een beetje een duffe lul, altijd die chagerijnige kop en dat moralistische gezeik over de slechte gevolgen van koffie en fast food, maar later toen hij zich wat meer openstelde werd hij wat gezelliger en nu hij iets met Lorelei is begonnen (en ze gaan trouwen) wordt hij ook steeds leuker, al moet ik eerlijk zeggen dat ik die relatie in het begin maar niets vond. Als je het hebt over dat gedoel met hem, bedoel je zeker het feit dat hij opeens een dochter blijkt te hebben, of was het toch iest anders? Sookie, haar man en Michel blijf ik irritant vinden, een beetje van die personages die altijd dezelfde saaie eigenschappen bezitten en (over de heel serie) nooit echt verranderen, hoeft niet erg te zijn maar bij hun kan ik me er nogal aan ergeren. Paris vond ik in het begin maar niets, maar later in de serie, toen ze wat meer met Rory optrok werd ze automatisch veel grappiger, kan ook nog steeds altijd erg lachen om dat drukke, neurotische gedrag van haar. Lane en haar moeder vind ik ook steeds leuker worden en dat terwijl ik die tweede een par seizoenen terug niet kon uitstaan, maar sinds ze Lane een beetje haar gang liet gaan kon ik haar wel beter waarderen. Richard en Emily varieeren van saai en voorspelbaar tot verrasend leuk, al hebben ze hun beste momenten er al een paar seizoenen opzitten. Christopher (Rory's vader dus) die af en toe even komt opduiken vind ik persoonlijk zo slecht nog niet, tenminste hij komt soms best leuk uit de hoek, vooral wanneer hij bij Lorelei is, het zou dus geen gek stel zijn. En dan tot slot de dorpsmensen waarvan inderdaad vooral Kirk (Geweldige gozer!) er iedere keer weer bovenuit steekt, die Miss Paddy/Babette
(Hey Suger!!! ) en Taylor werken ook vaak op de zenuwen, al heeft die laatste zijn momenten. En dan zal ik er vast een paar vergeten zijn...

Edit: Die foreign exchange student die bij Mrs Kim inwoont is trouwens ook geweldig!

Avril Lavigne rocks! You are such a snob. If it's not Joy Division, you don't like it. Well, you can't dance to Joy Division!

Kwa momenten en afleveringen vind ik het ook heel moeilijk, ik heb de serie in een bijzonder snel tempo bekeken en op die manier vergeet je ook een hoop. Die houd je dus nog van me te goed tot ik helemaal klaar ben met de serie.

Nu in ieder geval nog drie afleveringen te gaan van dit seizoen en dan even een klein stop in lassen aangezien ik seizoen 7 nog steeds niet in huis heb, kwam zoiezo goed uit aangezien ik de laatste tijd amper films heb kunnen kijken Hoop in ieder geval dat het wel meevalt trouwens en geen slecht seizoen zal zijn want ze zitten juist zo op de goede weg nu, maar goed ik loop op de zaken vooruit. We zullen het wel zien...

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Veel gruwelijkere tv dan dit heb ik eigenlijk nooit gezien. Vond de fragmenten die ik heb gezien altijd abominabel slecht.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Vreemd, want Gilmore Girls is een van de best geschreven series die er bestaan.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

AHWA wrote:

Vreemd, want Gilmore Girls is een van de best geschreven series die er bestaan.

Of was je serieus?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Natuurlijk was ik serieus. Als je niet ziet hoe goed Gilmore Girls geschreven is, heb je weinig verstand van goed geschreven series.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Erg sterk geschreven inderdaad. Inventieve fast paced witty dialogue, maar naast dat het goed geschreven is weet vooral Graham ook heel wat te doen met de lines die ze krijgt. Heerlijke delivery en timing.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Gilmore Girls is in huize danuz (maar vooral die van mijn vriendin natuurlijk) toch wel een guilty pleasure. Op het begin vond ik het eigenlijk nogal een zenuwengedoe (face pased grappen, gebrabbel, witty opmerkingen), maar dit is natuurlijk gewoon de kracht van de serie. Veel quotes, verwijzingen. En natuurlijk dat herfstige decor.

Moet er zin in hebben, maar heb volgens mij toch al een groot deel van de serie gezien

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Ook hier een sucker voor de dialogen tussen Rory en Lorelei. Ik zou het ook maar zo kunnen geloven dat ze echt moeder en dochter zijn. Zo goed zijn zij op elkaar ingespeeld/geschreven.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

AHWA wrote:

Natuurlijk was ik serieus. Als je niet ziet hoe goed Gilmore Girls geschreven is, heb je weinig verstand van goed geschreven series.

Mad Men en The Wire vind jij misschien slechter geschreven dan Gilmore Girls?

Of als we binnen de 'komedie' (ook al is GG niet grappig) blijven: Arrested Development, Modern Family.. Díe zijn goed geschreven. GG is een aaneenschakling van melige clichés en 'grappen' waarvan je de clue al ziet aankomen na de eerste zin.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Aparte is dat ik bij GG vaak niet de idee heb dat de grappen naar een clue toe werken, het zijn veeleer onderonsjes.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

FlyLo wrote:

(quote)

Of als we binnen de 'komedie' (ook al is GG niet grappig) blijven: Arrested Development, Modern Family.. Díe zijn goed geschreven. GG is een aaneenschakling van melige clichés en 'grappen' waarvan je de clue al ziet aankomen na de eerste zin.

Heb nog te weinig van Mad Men of The Wire gezien om te weten of het slechter geschreven is, gaat het hier ook helemaal niet over. Gaat erom dat GG wel goed geschreven en wel grappig, en al helemaal van een andere opzet is dan AD en MF. Totaal niet met elkaar te vergelijken, vind ik.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

FlyLo wrote:

Enorm veel pop culture references, niet altijd even obvious maar dat is juist de kracht van GG. GG afdoen als een aaneenschakeling van melige cliche's en de clue al van ver ziet aankomen dan heb je er niet veel kaas van gegeten. Ik durf met zekerheid te zeggen dat jij de helft van al die references hebt gemist.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Kijk, als jullie graag naar die onzin kijken, ga je gang. Ik ga er niet verder op in want we gaan in rondjes draaien.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Die onzin Hoe kortzichtig kun je zijn.

En begin dan niet in dit topic te zeveren als je er niet over wil discussieren. Beetje raar.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Ik heb mijn argumenten uitgelegd, jullie herhalen jullie standpunten. Moet ik mijn argumenten dan weer herhalen misschien?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Verder dan een kromme vergelijking met andere series (ook totaal andere series trouwens) en wat smijten met loze krachttermpjes kom je vooralsnog niet. Je loopt te bazelen over de clue van de dialogues terwijl ze niet eens naar een clue toewerken, gaat puur om de delivery.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Oh die gimmick van razendsnel tateren bedoel je? Geweldige delivery, ja.

Laat ik er ook nog even bijvermelden dat ik alleen tienermeisjes ken die deze serie geweldig vind. Oh, en mijn moeder, die andere toppers als Neighbours en Home & Away ook geniaal vindt.

En dit is mijn allerlaatste bericht in deze topic.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ik ben geen tienermeisje hoor, verre van zelfs

En alhoewel het er niet altijd even toe doet of de referenties worden begrepen, zitten er tussen die toch wel een beetje 'highbrow' zijn (naar (pop)cultuur, wereldliteratuur, geschiedenis, (tv)cultuur).

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Het probleem met deze serie is vooral dat elk personage ongeveer hetzelfde is en iedereen van die snelle dialogen heeft. Komt een beetje geforceerd over en is verre van realistisch.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik verwacht van GG ook niet echt realisme. Bovendien hebben alleen Lorelai, Rory en Emily een fast paced tempo. Hoevaak Luke wel niet de draad kwijt raakt als Lorelai en Rory aan het converseren zijn .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

BoordAppel wrote:

Het probleem met deze serie is vooral dat elk personage ongeveer hetzelfde is en iedereen van die snelle dialogen heeft. Komt een beetje geforceerd over en is verre van realistisch.

Personages zijn toch wel heel verschillend, hoor. Ook de snelheid van de dialogen varieert. Taylor Doose, en die opa praten altijd heel rustig, Lorelai en Rory tetteren wat af natuurlijk, maar de rest heeft toch een heel wat lagere praatsnelheid.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Enorm verschillend zelfs, alleen Lorelai en Rory lijken wat op elkaar maar ook niet zo vreemd natuurlijk . Graham is geniaal als Lorelai maar Sean Gunn als Kirk is ook wel een grote favoriet.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Bovendien hebben alleen Lorelai, Rory en Emily een fast paced tempo

Die ene vriendin van haar praat al net zo snel. Bovendien is iedereen zo bij de hand als wat. De schrijvers hadden er veel meer variatie kunnen aanbrengen.

Die bijrollen zijn ook niet meer dan wat stereotypen (die Kirk en die Franse gast bijvoorbeeld). Het is echt geen geniaal geschreven serie, maar best vermakelijk zo nu en dan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.