- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Gilmore Girls
Gilmore Girls
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik ben echt reuze benieuwd naar de aflevering van vandaag. Hopelijk, worden de plotlijnen wat verder uitgewerkt, en gaan ze dus verder waar ze vorige week zijn gebleven. Ik heb hem nog niet gezien namelijk.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Helaas niet. Wat onwijs jammer, dat ze niet de reactie hebben genomen van Emily of Richard.
Nu vond ik inderdaad wel dat er een beetje egoisme te bespeuren was in alles wat er gefilmd werd.
Jammer.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Maar desondanks blijf ik Gilmore Girls de beste serie ooit vinden, samen met the O.C en Desperate Housewives.
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
Leuke serie met apparte humor (positief!)
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Vooral dat snelle gepraat
Lorelai moet nooit, en dan ook nooit in de buurt van Jack Sparrow komen, want dan komt er toch een vloed onbegrijpelijke zinnen. 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
maar iedereen is ook echt helemaal maf in dat dorpje. Vooral Mrs. Kim vind ik grappig met haar vreemde adviezen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Nodig tijd om dit topic weer nieuw leven te geven. 
Al een redelijke tijd ben ik bezig met de serie Gilmore Girls.
Ik ben nu bezig om de 6 seizoenen die uit zijn voor de tweede keer te kijken, en ik vind het een geweldige serie.
Het begint gelijk bij het eerste seizoen al vlot, en je zit er vrij snel in wat ook de bedoeling is, want met deze snelheid met praten moet je het wel gelijk kunnen volgen.
Vooral als je in het 3de seizoen komt, is de humor leuker, en zijn Lauren Graham en Alexis bledel echt uitgegroeid tot echte Gilmore Girls.
Vind het echt een geweldige serie want er zitten veel situaties in die er herkenbaar zijn in mijn eigen leven, en de humor is erg leuk.
Maar gelukkig is het niet een serie die alleen maar uit humor bestaan, er zitten ook zielige en ontroerende scene's in waarbij ik meerdere keren mijn best moest doen om het droog te houden.
Een favorite aflevering heb ik niet echt, maar geef mij maar gewoon de eindeloze discussies met Emily en Richard, en natuurlijk Lorelai die van alles wel iets geks weet te maken waardoor ik meestal een glimlach krijg.
De afleveringen waarbij er altijd iets in Stars Hollow gebeurd zoals de danswedstrijd en crazy lazy day, vind ik ook altijd wel leuk, gewoon doordat je dan iedereen weer even tegenkomt bijv de altijd weirde Kirk, Miss Patty, Mrs Kim, Taylor Doose etc.
Maar goed zoals de fans weten zijn er nu 6 seizoenen uit op dvd, en de 7de is net afgelopen op tv.
Na het 7de seizoen zou de serie afgelopen zijn omdat Alexis niet meer de rol van Rory wou spelen in nog een seizoen van Gilmore Girls.
Zover ik weet wil de rest van de cast nog wel een 8ste seizoen maken, en ik weet niet hoe het hier zit met Gilmore Girls fans.
Maar wil je nou ook dat er een 8ste seizoen komt van Gilmore Girls, dan moet je even naar deze site gaan:
En daar kun je dan stemmen, of een e-mail schrijven, zodat je misschien de show nog kan helpen.
(het is maar een ideetje) 

Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Vind het vooral langdradig, we zijn nu al zeven jaar bezig met een Lorelai/Luke relatie, het begint nu wel saai te worden. Zal er niet om treuren als dit zevende seizoen het laatste is.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je kan ook gewoon stoppen met kijken..
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Vind het vooral langdradig, we zijn nu al zeven jaar bezig met een Lorelai/Luke relatie, het begint nu wel saai te worden. Zal er niet om treuren als dit zevende seizoen het laatste is.
Ik snap je punt wel, maar als je het 7de seizoen ook op tv gezien hebt, dan weet je dat het zeker niet alleen om Loralai en Luke gaat.
Daarbij gebeurd er meer dan genoeg in de serie, waardoor het zeker niet saai en langdradig word naar mijn mening.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Nee, ik weet, maar toen Cristopher binnen kwam had ik zoiets van: yeh, iets anders, maar ik zag toen een trailer van een aflevering die in Amerika uitgezonden zou worden en wat gebeurde er? Luke en Lorelai tention. Dan heb ik al geen zin meer in waar het naar toe gaat.
@Watts, ik ben ook gestopt met kijken 
Hilarious
-
- 1856 messages
- 2234 votes
Hoe kun je zo'n leuke serie nu langdradig vinden? Ik vind het altijd heel leuk om te kijken met natuurlijk Lorelai die mij altijd kan doen lachen.
Gohja da's nu ook natuurlijk mijn bescheiden mening.
stan
-
- 4649 messages
- 1288 votes
Promo van de seriesfinale!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Je ziet niet echt enorm veel, maar wel k** dat ze gaan stoppen hoor.
Moet ik toch echt vaarwel zeggen tegen nieuwe afleveringen van mijn favoriete serie!
Gelukkig kunnen we altijd alle seizoenen nog zien op dvd 
arkadi
-
- 1029 messages
- 0 votes
Mijn vriendin wacht tot de allerlaatste aflevering binnen is (gisteren 1 na laatste bekeken) en dan gaat ze in huilen uit barsten
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Kan ik best begrijpen hoor, het is toch weer een einde van iets, en als het dan toevallig je favoriete serie is, dan is het niet zo leuk 
Chulaa
-
- 87 messages
- 32 votes
Ik vind het vreselijk dat het afgelopen is, er zou nog een volgend seizoen komen las ik op internet maar die hebben ze gecanceld..
ik moest echt huilen bij de laatste aflevering
hopelijk komt er snel een box uit met alle seizoenen... Ik vind mezelf ook heel erg terug in Lorelai. mensen zeggen het ook welleens tegen me. Mijn vriend kijkt soms mee - ook al wil die dat niet ik moet het zien xD - dan zeggtie '' dat had jij kunnen doen of zeggen'' vooral die aflevering dat Luke en Lorelai een nieuwe auto voor Lorelai gaan kopen.
Geweldige serie.. echt top.. en zo ontzettend jammer dat het is afgelopen.. 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Dacht zelf altijd dat dit zo'n saaie meidenserie zou zijn,
maar ik heb me er blijkbaar ontzettend in vergist. 
Heb het de laatste tijd een paar keer voorbij zien komen en vind het echt bijzonder leuk in elkaar zitten, denk dat ik het wel vaker ga zien.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ben de serie aan het herzien. De eerste paar afleveringen van Seizoen 1 zijn echt geweldig. De meeste series moeten even hun draai vinden, maar bij Gilmore Girls gaat het vanaf het begin al goed.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Inderdaad. 
Vlak voor het weekend het eerste seizoen binnengehaald omdat ik wel weer eens toe was aan iets luchtigs en het was zijn geld meer dan waard moet ik zeggen. Toen ik eerder de titel hoorde en de dvd boxen meerdere malen in de winkel zag liggen zijn er (zoals ik al eerder zei) nog wel eens misverstanden om ontstaan, aangezien ik altijd dacht dat dit zo'n typische zwijmelige meidenserie was (wat het dus absoluut niet is) voor de mensen die nog mochten twijfelen.
Maar goed zoals ik al zei bevalt het me tot nu toe erg goed en vind ik zelf vooral de- dialogen die zich in een supersnel tempo opvolgen, de wat eigenaardige personages en die hele moeder en dochter band erg leuk om naar te kijken. Ben inmiddels al weer bijna klaar met dit seizoen. Toch maar eens over nadenken om de rest ook in huis te halen al wordt dat weer een hele dure grap. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Wel doen hoor Niels!
Het is zo'n geweldige serie, en het gaat nooit vervelen. Ik heb alle seizoen inmiddels al een stuk of 4 keer bekeken en ik blijf het leuk vinden. Je ziet ze ook helemaal ontwikkelen in de serie en het blijft je verrassen qua humor en leuke nieuwe personages. Gewoon kijken dus! Ik ga niet veel meer zeggen, anders praat ik zo mijn mond weer voorbij met spoilers 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Als jij nou betaald ga ik morgen meteen naar de winkel. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Haha ja als ik een hoop geld had zou ik het zo doen, maar dat is helaas niet zo
Maar ik zeg alleen dat je ze wel moet kijken in de loop van tijd, want ik denk wel dat je het heel leuk vind!
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Als het op dit niveau blijft denk ik dat dat wel goed zit, plus ik heb een zwak voor dit soort coming of age series. Ben er inmiddels al weer helemaal doorheen, eerst nog wat- andere boxen afwerken die ik hier nog heb staan en dan zullen we wel verder zien...
missl
-
- 3866 messages
- 5796 votes
Ik dacht dat GG gestopt was?
Nou anyway, toen het net op was keek ik het altijd. Daarna ben ik een tijdje gestopt (vast zomerstop) en sindsdien heb ik het nooit meer zo leuk gevonden als in het begin. Er komt te veel informatie op me af in 40 minuten tijd.
Eby
-
- 6 messages
- 7 votes
Ik ben nu bezig met alle seizoenen op dvd te kopen, heerlijke serie!
Ben nu bij seizoen 5.. zal echt even balen als ik alles t/m seizoen 7 heb gezien, omdat er geen nieuwe afleveringen meer komen..
Ik hoorde van veel mensen dat na seizoen 3 de serie minder leuk zou worden omdat Rory minder onschuldig en zelfstandiger wordt, maar ik heb die ergenis niet hoor..
Ze groeien nou eenmaal op en daar horen veranderingen bij.. Wat wil je dan..? 7 seizoenen met een kind die eeuwig 16 blijft? Ik zie de irritatie niet...!?
Naast Friends is Gilmore Girls toch echt wel mijn favoriete serie! 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Heb twee weken terug zoals ik dus al van plan was de rest van de serie aangeschaft (nouja de rest) seizoen 3 t/m 6, seizoen 2 had ik destijds al op tv gezien en het laatste komt later wel. Ben inmiddels alweer een week bezig met kijken en vind het echt ontzettend leuk!
Seizoen 3 heb ik er in een aantal dagen doorheen gejaagd, ik was duidelijk weer eens toe aan een vermakelijke/niets aan de hand serie en dat lijk ik hier dus wel een beetje in gevonden te hebben. Het bleef overgens wel een gok, ik had seizoen 1 en 2 dan al gezien maar het is natuurlijk altijd een risico om ook de rest te kopen zonder dat je weet of het leuk is. Maar goed, eens in de zoveel tijd moet je gewoon eens gek doen. 
Ik ben nu bezig aan seizoen 4 (ben inmiddels al weer bijna op de helft, gisteravond en vannacht een totaal van tien afleveringen gezien en die waren erg goed. Natuurlijk is het hele Rory on collage en Rory wordt langzaam volwassen en verranderd van persoonlijkheid wat wennen, maar zoals mijn voorganger al zei hoort dat er nu eenmaal bij en is het op de lange termijn natuurlijk enkel positief. Lorelei kwebelt zich met weinig moeite en veel humor door de afleveringen heen en ze wordt eigenlijk nooit vervelend, de humor en de dialogen blijven scherp en er valt dus weinig te klagen over het niveau. Jess vond ik een interessant personage maar helaas heb ik die al een aantal afleveringen niet meer gezien, jammer ook van de breakup tussen Rory en Dean, vond ze altijd wel een leuk koppel. Emily en Richard (de opa en oma) zijn ook nog steeds prima op dreef. De enigste irritante personages (zoals die er in elke serie wel zijn eigenlijk) zijn Sookie (irritante neurotische muts) die Franse hotelclerk (MIchel ofzo) en Lane's moeder, die op een gegeven moment wel wat leuker zou worden.
Ondanks dit alles moet ik toch wel zeggen dat ik de serie af en toe wat voorspelbaar en moralistisch vind, iets dat niet erg hoeft te zijn maar af en toe kan ik me er nog wel eens licht aan irriteren, that's all... Ook wel grappig dat (en dat viel me gisteren eigenlijk pas op) is dat Rory en haar moeder zich 24/7 volvreten met junkfood en ze hun slanke figuurtje blijven houden. En de grootste zonde die de Gilmore Girls begaan toch echt het overmatige koffiegebruik is. 
Vanavond/nacht weer verder, hoop dat het op dit niveau zal blijven... 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Gister seizoen 4 alweer afgerond! Vond de finale wat tegenvallen...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
En tien afleveringen verder (inmiddels in seizoen 5 dus) is het niet veel beter. Komt mede door de meerde aaneenvolgende verranderingen die de serie plots doormaakt denk ik. Het mist bijvoorbeeld wat van zijn pit en de moeder en dochter relatie tussen Lorelei en Rory begin steeds meer af te nemen, plus ik vond Luke en Lorelei elkaar altijd leuk aanvullen maar als koppel zie ik ze liever niet...
Hopenlijk wordt het beter, zet het denk ik ook even op een laag pitje omdat ik alweer veel te veel in een veels te korte tijd heb gekeken...