- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Arri
-
- 913 messages
- 347 votes
Gouden tip: seizoen 4 niet kijken. Die steekt een mes in de rug van seizoen 1, 2 en 3.
Oh, jammer! Serie spreekt mij nu wel erg aan. Kan je zonder te spoileren uitleggen waarom?
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Oh, jammer! Serie spreekt mij nu wel erg aan. Kan je zonder te spoileren uitleggen waarom?
Het is het tegenovergestelde van een goed einde en roept alleen maar vragen op. Dit schreef ik op TVmeter direct na het zien van het seizoen, dat sowieso maar 2 afleveringen kent: 'Mysterie na mysterie wordt er bovenop gegooid in een productie dat afkomstig lijkt van een andere crew.' Misschien eens kijken daar wat de anderen nog meer zeggen.
Arri
-
- 913 messages
- 347 votes
Netflix is bezig met een Nederlandse/Belgische serie, Undercover. In elk geval doen mee Anna Drijver, Frank Lammers, Elise Schaap, Tom Waes, Raymond Thiry, Tim Haars en Huub Smit. Nico Moolenaar is schrijver en showrunner van de serie, de producenten zijn Dutch Filmworks, De Mensen en VRT.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
The Sinner (te zien op Netflix). Erg goed en intrigerend! Ik heb nu 2 afleveringen gezien, ik ben zeer benieuwd naar het verdere verloop.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Nu bezig met het eerste seizoen van The Sopranos. Zodra ik klaar ben met seizoen 1 ga ik denk tussendoor ook even The Sinner of The Night Of kijken. Hoor hier veel goede berichten over en lijkt het me zeker niet slecht. Sowieso vind ik Jessica Biel zeker niet slecht.
Arri
-
- 913 messages
- 347 votes
Zo, aflevering 1 van The Sinner is meteen heftig zeg!
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Na één-seizoen lange series The Night Of en Godless nu The Bridge afmaken, nog 4 aflevering van seizoen 3, toch wel weer een stuk beter dan seizoen 2 gelukkig.
Daarna heerlijk niks lopende meer, op elke week een aflevering Riverdale na. Eens zien wat het wordt, zit te denken aan Person Of Interest. Gek genoeg heb ik ook weer een gekke drang naar het sfeertje van The Sopranos, die ik halverwege seizoen 2 heb afgekapt omdat het me niet snel genoeg ging. We zullen zien.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Even Mindhunter seizoen 1 als tussendoortje, een grote test om te bepalen of ik die up-to-date ga kijken of ga wachten voor een mega binge. Aflevering 1 was een zeventje, maar pilots zeggen nooit iets.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Zojuist de het 3e seizoen van Bron - TvMeter.nl afgekeken.
Weer een degelijke en erg spannende Scandinavische serie!
Nu beginnen aan The Sinner - Seizoen 1 (2017) - TvMeter.nl
Verder volg ik Designated Survivor - Seizoen 2 (2017-2018) - TvMeter.nl nog maar 2e seizoen valt behoorlijk tegen.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Pff, wat is dat Mindhunter overhyped zeg, een serie van Fincher nog wel. 
Nextttt: Grey's Anatomy / The Sinner / Person Of Interest?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Is er niets beters om uit te kiezen?
Grey's Anatomy en Person Of Interest vond ik een beetje couchpotato series :-p
The Sinner kan ik nog niets over zeggen.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Niet dat ik weet.
Noem eens iets dan? Person Of Interest wordt me per week 10x aangeraden door een huisgenoot, die verder series gaaf vindt waar ik het wel redelijk mee eens ben. Deze ziet er inderdaad wat fout uit.
Grey's Anatomy ben ik echt heel raar op gekomen moet ik zeggen. Het viel me op doordat wat oudere nummers die ik heerlijk vind daar zo wat allemaal in zitten lijkt wel, echt heel apart. Damien Rice met 9 Crimes, Snow Patrol met New York, Thirteen Senses met Do No Wrong, The Fray met How to Save a Life. Weinig nummers tussen 2000 en 2010 op m'n Spotify die er niet in zitten lijkt wel. Zal zomaar eens 0,5* kunnen worden want volgens mij is het super catchy, maar soms pakt dat ook wel eens goed uit. 
De meer realistische 'kwalitatieve' series als House, The Sopranos en Mad Men hadden allemaal wel wat, maar hebben seizoen 3 niet eens gehaald bij mij.
The Night Of en Mindhunter, hun beide eerste en enige seizoen heeft zo'n 8,7 op IMDb. Gaf ze een 6 en een 5..
Ja, ben vrij radeloos.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Vond dat ook allebei geen achten hoor.
Ozark heb je al gezien, nieuwe Netflix serie Godless is een lekker tussendoortje?
Je The Wire ervaring was geen onverdeeld succes meen ik, en daardoor voel ik me weer wat minder geschikt om nog tips te geven, aangezien ik veel van mijn lievelingsseries om soortgelijke redenen goed vind. Six Feet Under is vrij geweldig (zwarte humor en drama) en nog steeds Deadwood, maar geen idee of die laatste niet ook te traag is 
Rome als eens gezien? en Band of Brothers?
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Godless ook al gezien, die had je indirect al aangeraden met je review en dat was wel een succesvolle hoor. Daarnaast staat SoA nog altijd in je top 10 neem ik aan dus laat maar komen die tips.
The Wire ben ik vergeten in het rijtje House, The Sopranos en Mad Men. Rare series alle 4, waar ik soms ineens weer veel zin in krijg maar ik kon ze gewoon niet bingen. Al was Mad Men wel iets minder dan de andere 3. The Wire zelf is eigenlijk slachtoffer van mijn laptop geworden, die deed het namelijk 3 weken niet hier in het buitenland. Toen was ik afhankelijk van mijn mobiel en begon ik met The Bridge aangezien die op Netflix stond, en toen is The Wire eigenlijk uit het oog verdwenen. Daar heb ik echt wel van genoten bij vlagen, maar toch kreeg ik na verloop van tijd zin wel weer zin in wat anders. Terwijl ik dit type alweer zin in een conversatie tussen Jimmy en Bunk, dat bedoel ik dus met rare series. Voor bingen ben ik te ongeduldig, maar af en toe een aflevering voelt voor mij weer als een soort verwaarlozing van de serie omdat ik er dan niet volledig voor ga.
Rome heb ik nooit van gehoord. Band of Brothers eens gekeken als 16-jarige ofzo, weinig herinneringen aan. Toen ik echt van films en series begon te houden weet ik nog dat ik die abnormaal hoge IMDb rating nooit zo kon plaatsen, maar misschien moet ik die nog eens kijken ja.
Trouwens, Grey's Anatomy blijft inderdaad bij de 1e aflevering. Dat is geen binge-serie weet ik na aflevering 1. 
Heb trouwens Vinyl, Banshee en Justified ook kijk-klaar was ik al vergeten.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Vinyl en Banshee heb ik persoonlijk allebei na een paar epi's gelaten voor wat het wat, Justified (met de hoofdrolspeler van Deadwood :-p en een oude bekende uit SoA ) heb ik wel een paar seizoen gekeken. Was me uiteindelijk niet realistisch genoeg.
Rome zou ik zeker een keer kijken, Erg mooi gemaakte serie en fijn geacteerd: Rome Trailer (HBO) - YouTube
Ook daar zitten een hoop bekende gezichten in, onder andere uit GoT.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Doet me erg denken aan Spartacus, die ik na seizoen 1 (4.5*) niet wou hervatten vanwege Whitfield zijn exit. Soort autisten trekje denk ik. 
Laatste 8 dagen in Kopenhagen trouwens, dus kan net zo goed wachten tot ik thuis ben want heb toch nauwelijks tijd, maar ik zal eraan denken.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Komt door de trailer denk ik, dit is wel even een slag beter, imho 
Arri
-
- 913 messages
- 347 votes
'Beryl', wat een prachtige aflevering van The Crown
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
Doet me erg denken aan Spartacus, die ik na seizoen 1 (4.5*) niet wou hervatten vanwege Whitfield zijn exit. Soort autisten trekje denk ik.
Zijn opvolger doet het anders zeker niet slecht. Iedereen heeft ook veel respect voor Andy, ik zie het eerder als eerbetoon dat ze zijn verder gegaan met de serie en ook dat ik heb verder gekeken. Spartacus blijft met stip mijn favoriete serie.
Banshee staat zeker ook in mijn top 5. Geweldig bruut ook.
Rome is ook geweldig, heb ik nog gezien als 12-jarige geloof ik. Kwam toen op tv en heb daardoor Lost compleet gemist want dat was exact op hetzelfde uur op tv. Maar goed, ooit ga ik Lost eens kijken. 
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Begonnen aan Banshee, bijzondere pilot zullen we maar zeggen. Zoals zo vaak denk ik nu 'kan wel eens een nieuwe favoriet worden' maar dat zegt niks is gebleken.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Sinds een maand ben ik meer in de comedy's beland. Hierdoor kijk ik nu naar 'Superstore' en 'The Office (US)'.
'Superstore' laat het reilen en zeilen zien van een grote supermarktketen à la Walmart, wat zich resulteert in rare collega's en volop gestoorde situaties. Een aanrader als je zelf ook in de detailhandel hebt gewerkt.
Met 'The Office (US)' zijn de meesten wel bekend denk ik. Zelf heb ik vroeger af en toe wat scènes via Comedy Central gezien, maar nooit echt gevolgd. Had ik eigenlijk veel eerder moeten doen, gezien het vlot kijkt en de personages blijven grappig. Met 188 afleveringen ben ik hier zeker zoet mee. 
studio dewolf
-
- 673 messages
- 5023 votes
Ik heb Duitse serie van Netflix 'Dark' uitgekeken en het is zo spannend. Tweede seizoen moet komen anders word ik gek.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Begonnen aan Banshee, bijzondere pilot zullen we maar zeggen. Zoals zo vaak denk ik nu 'kan wel eens een nieuwe favoriet worden' maar dat zegt niks is gebleken.
Soms een hoog verstand op nul gehalte, maar er zijn weinig (actie)series waarbij ik mij zodanig heb vermaakt. Echt een topper in het genre, hoe 'pulpy' het vaak ook zij.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Vond dat ook allebei geen achten hoor.
Ozark heb je al gezien, nieuwe Netflix serie Godless is een lekker tussendoortje?
Godless een tussendoortje? Man, dat is een slowburner van 70 minuten per episode 
Wel ontzettend goed gebleken tot zover (ik ben nu bij de vierde episode aanbeland). Mooie, doch soms nogal on the mark, verwijzingen naar klassieke westerns van weleer. Vooral heel veel scenes die aan de westerns van John Ford doen denken. Ook Jack O'Connell komt regelrecht uit een 50's western gelopen. Sterke cast ook. Fijn dat Scoot McNairy weer snel na Halt and Catch Fire een hoofdrol op zich mag nemen. En tof dat oude Sam Waterston in de Sam Elliott rol mag kruipen. Met dito snor.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Soms een hoog verstand op nul gehalte, maar er zijn weinig (actie)series waarbij ik mij zodanig heb vermaakt. Echt een topper in het genre, hoe 'pulpy' het vaak ook zij.
Vermakelijk, zonder meer. Maar in meerdere opzichten een volkomen bespottelijke serie natuurlijk. De helft van de tijd is die Hood aan het knokken. De andere helft ligt ie te bonken.
Overdag wordt Hood weer eens volledig verrot geschopt of wat dies meer zij. Als kijker weet je op voorhand één ding zeker: die zet er vanavond gewoon een op de prikker hoor.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Ja, precies; heerlijke pulp waar je vooral niet te veel van moet maken. Maar wat het doet, vind je haast nergens beter uitgewerkt dan in Banshee.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Endeavour Morse ("de jonge inspecteur Morse")
Een heel sterke detectiveserie
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
- The Bridge/Broen - seizoen 4 (jan. 2018)
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Inmiddels Dark gezien, leuke sfeervolle serie, en ook het 1e seizoen van Banshee. Te badass om het niet leuk te vinden en te badass om het echt verslavend goed te vinden. Prima! Uiteraard beoordelingen op TVmeter. Rustig aan verder met Banshee nu, en misschien net als bij Dark even een 1-seizoen-serie er doorheen knallen.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
- Ash vs Evil Dead (season 01)
- Van Helsing (season 01)
- Z Nation (season 03)
Ash vs Evil Dead ga ik denk ik mee stoppen, vrij zoutloos en vooral lelijk (die cgi effecten..) serietje (en nee, ik ben ook absoluut geen fan van de films)...
Van Helsing is een tof post-apo meets vampires/zombie Netflix original serie, echt een meevaller!
Z Nation is geniaal in zijn puply gore en nonchalante plotverloop, en daarom misschien wel leuker/beter dan TWD