- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Maarten0402
-
- 802 messages
- 533 votes
Ik had ook de eerste keer moeite met Carcetti (vooral in Seizoen 3), maar na meerdere keren de serie gezien te hebben begrijp ik meer hoe het allemaal in elkaar zit en samenhangt met het geheel.
De gevolgen van zijn beslissingen in seizoen 4 en 5 vind ik stuitend/tenenkrommend (in een positieve manier als kijkervaring dan).
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Laptop voorlopig uit de running, rot opladers. The Wire is dus onvrijwillig uit beeld voorlopig, dus een nieuw Netflix serietje erbij gehaald: Ozark.
Eerste 2 afleveringen zijn zo goed waardoor ik betwijfel of dit niet zo'n heerlijke 'binge 5 seizoenen in een week' serie is, maar ga dit seizoen in ieder geval gewoon afkijken. Wat leuk is, is dat Bateman geen Heisenberg speelt zoals velen beweren maar eerder Lester Burnham in een wat serieuzere toon, benieuwd hoe ze hier mee om zullen gaan. 
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Wat leuk is, is dat Bateman geen Heisenberg speelt zoals velen beweren maar eerder Lester Burnham in een wat serieuzere toon, benieuwd hoe ze hier mee om zullen gaan.
Was Breaking Bad er niet geweest dan was er ook geen geen Ozark. Dat ga je toch niet ontkennen, Teejey?
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ik ontken of bevestig niets over Ozark zelf na 2 afleveringen hoor, doel alleen op het karakter Martin. Heeft iets passend komisch bij vlagen.
durange
-
- 101 messages
- 61 votes
op 't moment: Buffy The Vampire Slayer en een re-watch van It's Always Sunny in Philadelphia (geweldig!)
BVG87
-
- 4 messages
- 1 votes
Het grote nadeel en iets wat ik maar niet los kan laten bij Ozark is waarom Marty gewoon Del niet opbelt en zegt dat Snell zijn geld bedreigd. Die stuurt dan toch gewoon wat mannetjes op die Snell af?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Volg momenteel op de Vlaamse TV Tytgat Chocolat, op zondagavond, best wel leuk
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ozark inmiddels al een week geleden afgekeken, review uiteraard op TVmeter.
Ondanks weinig vertrouwen in de hype Riverdale was ik benieuwd naar de pilot, en die was toch anders dan verwacht. Inmiddels 3 afleveringen gezien. Een serie waar slaapverwekkende high-school clichés zich afwisselen met interessante verhaallijnen, audiovisueel vaak sterk. Vooral de soundtrack is interessant. Acteerwerk prima.
Nu ik toch nog kan editen: aflevering 4 was GOED!
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Heeft iemand al iets van Mindhunter gezien?
Zeker, een aanrader! Kan ook niet anders met een Fincher achter de schermen en die zelfs bij 4 episodes nog achter de camera kruipt. Slow-burner die het begin van het hele dader profilering gebeuren binnen de FBI als onderwerp heeft.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
The Bridge, sterke eerste 2 afleveringen, dit belooft véél!
Aangezien ik geforceerd The Wire even pauze moest geven vanwege laptop problemen, besloten het voorlopig zo te houden. Wou The Bridge sowieso zien nu ik in Kopenhagen verblijf, en binnenkort de betreffende brug oversteek voor een trip naar Malmö, blij dus met het begin.
Arri
-
- 913 messages
- 347 votes
Zeker, een aanrader! Kan ook niet anders met een Fincher achter de schermen en die zelfs bij 4 episodes nog achter de camera kruipt. Slow-burner die het begin van het hele dader profilering gebeuren binnen de FBI als onderwerp heeft.
Eerste aflevering moest ik even inkomen, inmiddels ben ik bij aflevering 5. Fijne serie, erg goed!
Arri
-
- 913 messages
- 347 votes
Ozark seizoen 1 afgekeken, redelijk goed maar niet fantastisch.
Pecore
-
- 923 messages
- 1691 votes
Ik moet mijn ietwat negatieve woorden over The Wire terugnemen. Gisteren de allerlaatste aflevering gekeken, en terugkijkend kan ik niet anders dan concluderen dat het een geweldige serie is. Fantastische personages, ik ga ze echt missen.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Zojuist twee weekoverzichten gekeken van De Slimste Mens Ter Wereld. Zo saai zeg, zelden echt grappige momenten blijkbaar, geen interessante kandidaten en altijd ook die onnozele vragen in de fotoronde.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
The Bridge seizoen 2 viel, vergeleken met seizoen 1, toch wat tegen. Nu beginnen aan seizoen 3, en daarna ga ik The Night Of er doorheen knallen, schijnt aardig gaaf te zijn.
TornadoEF5 je moet niet alles in het leven serieus nemen, ook bepaalde programma's niet. Ik hoop niet dat je 2 weekoverzichten kijkt met het doel daarvan een analyse te maken? 
Arri
-
- 913 messages
- 347 votes
Is dat de Belgische versie? Heerlijk programma, fantastische humor!
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
The Bridge seizoen 2 viel, vergeleken met seizoen 1, toch wat tegen. Nu beginnen aan seizoen 3, en daarna ga ik The Night Of er doorheen knallen, schijnt aardig gaaf te zijn.
TornadoEF5 je moet niet alles in het leven serieus nemen, ook bepaalde programma's niet. Ik hoop niet dat je 2 weekoverzichten kijkt met het doel daarvan een analyse te maken?
Dat doe ik ook niet. Maar het is al beter geweest. Ik kon echt hard lachen met Herman Brusselmans en nu zit die er niet meer bij
En het was een beetje flauw de humor. Ja, soms is het grappig. Soms ook niet. De grappigste in die twee weken (Geubels zat er trouwens niet), was Jonas Geirnaert. En Sam Gooris + Marc-Marie Huijbregts of Sam Gooris + Jan Jaap Van Der Wal zijn ook grappig. Lekker spontaan ook.
Trouwens, kijk jij film met het doel een analyse te maken? Als ik film kijk, geniet ik ervan (of juist niet), en na afloop schrijf ik uit wat ik ervan denk op MM (of zelfs flink erna).
Ajax&Filmfreak
-
- 3362 messages
- 3729 votes
Nog steeds geen 1 
Alleen films wil ik zien.
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
Ik kon echt hard lachen met Herman Brusselmans en nu zit die er niet meer bij
En het was een beetje flauw de humor. Ja, soms is het grappig. Soms ook niet. De grappigste in die twee weken (Geubels zat er trouwens niet), was Jonas Geirnaert. En Sam Gooris + Marc-Marie Huijbregts of Sam Gooris + Jan Jaap Van Der Wal zijn ook grappig. Lekker spontaan ook.
Herman Brusselmans ja fantastisch. Als er iemand is waarmee ik vaak strijk (plat van het lachen) ga dan is hij het wel. Bij Jeroom lukt dat soms ook, zo droog vaak! Geniaal vind ik dat. Geubels vind ik meestal zo net eronder, maar is zeker wel grappig. Sam Gooris, pff ik heb het al wel gezien ondertussen. Was leuk voor een keertje maar hij gaat er lichtjes over. Beetje te marginaal naar mijn smaak. Ook spontaniteit kent zijn grenzen zou ik zeggen. 
Marc-Marie heeft zijn momenten maar kan soms te lang door dreunen over iets om daarna te zeggen van amai was het dat? Jan-Jaap vind ik best oké, zeker één van de beste. De rest van de jury zit er niet zo heel vaak dus ja die zijn over het algemeen wat minder zeker. Hoewel Geirnaert ook lekker droog uit de hoek kan komen.
Maar inderdaad, over het algemeen vind ik het dit seizoen ook een stukje minder. Vaak te ingestudeerd. Ik mis de spontaniteit van vroeger soms wel.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Een update van de huidige series die nu een lopend seizoen hebben:
1. Mr. Robot (S3), erg tof hoe ze het gebeuren rondom hacken hebben uitgewerkt.
2. The Exorcist (S2), verrassend goede serie. Op voorhand verwachtte ik een campy serie, maar het narratief is interessant en de link met de film is slim gevonden.
3. The Good Place (S2), één van de weinige comedy series die op niveau blijft. Elke aflevering is weer een verfrissende ervaring.
4. The Walking Dead (S8), meer uit gewenning.
5. You're the Worst (S4), disfunctionele relaties blijven leuk. Er wordt een goede balans gevonden tussen comedy en drama.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
13 Reasons Why, eindelijk weer eens een mooie serie.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
13 Reasons Why, eindelijk weer eens een mooie serie.
Geniet ervan Zwolle, echt een mooie serie. Ik weet nog wel dat ik op een zondagavond de laatste aflevering heb gekeken, en er maandag op m’n werk nog een beetje van slag van was. Zoveel indruk maakte het.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik weet nog wel dat ik op een zondagavond de laatste aflevering heb gekeken, en er maandag op m’n werk nog een beetje van slag van was. Zoveel indruk maakte het.
Ik moet nog een flink stuk, maar zet me vast schrap.
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
Momenteel Tabula Rasa, Vlaamse fictie maar overduidelijk beïnvloedt op David Lynch zijn werk (vooral Lost Highway en Twin Peaks lijkt me). Schitterende sfeerschepping, lekker vaag met zelfs een vleugje haunted house horror.
Outlander volg ik ook nog steeds - ondertussen de 9e aflevering gezien nog 4 te gaan in seizoen 3 en dan The Walking Dead dat ik terug wat beter begin te vinden.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Begonnen aan het 2de seizoen van Luther
Gouden tip: seizoen 4 niet kijken. Die steekt een mes in de rug van seizoen 1, 2 en 3.