- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
De eerste afleveringen van Tut en Westworld bevielen goed.
Tut het meest.
Benieuwd of dat zo blijft.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Soms heeft mijn vriendin (of ik) geen tijd voor een film, en dan kijken we een afleveringetje van het een of ander na het eten, voor ze nog een paar uurtjes aan het werk gaat (scriptie in dit geval).
'Één aflevering, Jeroen', is het dan. Owkee.... vanavond zette ik Hulu's nieuwe serie The Handmaid's Tale op, en wow. Die eni epi werden 5 afleveringen (op haar verzoek ook nog)... Een dystopisch relaas over een Amerika overgenomen door een fundamentalistisch Christelijke theocratie, waarin de positie van de vrouw compleet teniet is gedaan, terwijl de mensheid door onvruchtbaarheid geplaagd wordt. En er is een kleine minderheid wel vruchtbare vrouwen, waaronder het karakter van Elisabeth Moss (Mad Men). Een geschikte bodem voor een flinke bak ellende, dus.
Ik had niet verwacht dat Hulu met zoiets kon komen. Hard, rauw en twisted as fuck.
Niet voor iedereen (het is wat deprimerend), maar ik ben zeer onder de indruk. Mooi geschoten ook nog. Veel beter dan de gemiddelde Netflix serie, en doet niet onder voor de beter HBO of AMC serie. Trailer hier helemaal bovenaan op deze pagina.
Kan niet wachten om verder te kijken!
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Het begint haast eng te worden hoe films me al weken (/maanden) tegenvallen en constant laten nijgen af te haken terwijl de ene serie na de andere me verrast.
Ik heb het al vaker gezegd, maar de vrijheid en creativiteit die regisseurs blijkbaar dezer dagen krijgen voor series zou je bijna het equivalent kunnen noemen aan de hollywood auteurs cinema van de jaren 70. Een gouden tijdperk wat televisie betreft indeed en ik vind het erg exciting dat steeds meer A-list regisseurs de overstap maken.
En John Milton, dat klinkt zeer goed! Hoor ook niets anders dan lof voor deze serie. Erg benieuwd!
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Zomaar de eerste 5 afleveringen van Shooter achter elkaar gekeken, niks nieuws maar wel een lekkere wegkijker!
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ja hoor, het was weer raak met een serie. Shooter! Heerlijk, voor een serie zelfs met een 7,7 op IMDb ondergewaardeerd naar mijn mening.
Uitgebreide review uiteraard op TVmeter.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik kijk enkel Friends, bijna seizoen 3 gezien. En voor de rest is het al van januari geleden dat ik nog een andere serie heb gezien.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Inmiddels zo ongeveer de helft van Designated Survivor gezien, boven verwachting leuk.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Momenteel kijk ik:
- Dirk Gently's Holistic Detective Agency (seizoen 01, Netflix versie)
- Orange is the New Black (seizoen 05)
- Fear the Walking Dead (seizoen 03)
Ga beginnen aan:
- American Gods (seizoen 01)
- Blood Drive (seizoen 01) – thanks voor de tip John Milton
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Welcome!
Ik ga zelf ook maar eens kijken of het wat is, als ik wat meer tijd heb. 
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Better Call Saul en Fargo afgelopen
. Volg alleen nog maar Twin Peaks op dit moment.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Big Little Lies, alsnog. Wat een cast!
Erg benieuwd wat je ervan vindt. Ik was heel positief erover, en het lijkt me echt wel een Zwolleserie.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ja, lijkt me ook. Na één aflevering denk ik al dat ik je nu eens niet ga teleurstellen. 
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Niet in de mood om me te echt te focussen op een serie, dus ik ben voorlopig teruggevallen op een achtergrond-serie: Seinfeld.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Big Little Lies is redelijk geniaal. Cinematografisch up there wat series betreft en een mooi opgebouwde story arc ook.
En met terugvallen op zoiets geniaals als Seinfeld is helemaal niets mis mee hoor Nicholas!
Wij zijn in huize danuz al meermaals "teruggevallen" op Frasier bijvoorbeeld.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik gooi nu telkens Modern Family ertussendoor. Ook zo'n fijne als je even niet wilt nadenken.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Damn, die editing van BLL. Wat een kunstenaar is het toch, die Vallée.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Friends seizoen 5 uitgekeken
Begonnen met The World at War
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Momenteel kijk ik:
- Dirk Gently's Holistic Detective Agency (seizoen 01, Netflix versie)
- Orange is the New Black (seizoen 05)
- Fear the Walking Dead (seizoen 03)
Dirk Gently (begon vrij veelbelovend, maar vond het uiteindelijk behoorlijk matig) en OITNB afgerond. Niet begonnen aan American Gods en Blood Drive. Wel aan Gypsy (niet erg boeiend helaas) en Ray Donovan (wel interessant).
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik kan niet anders dan in superlatieven praten over Big Little Lies.
Wat. Een. Serie.
WAT. EEN. FINALE.
Echt briljant, bloedstollend en perfect hoe al die losse elementen op het einde samenkomen. Eigenlijk wil je alles direct nog een keer zien, om met de kennis van nu al die subtiele hints te doorgronden. En dan zo'n ogenschijnlijk onbelangrijk karakter dat plotseling de hoofdrol opeist; wat kwam daar allemaal naar boven bij die duw?
Om nog maar te zwijgen over die strandscènes. Echt, hoe perfect kan beeld zijn.
Alles, maar dan ook écht alles aan Big Little Lies is geniaal. Die schitterende beelden, het acteergeweld in elke scène, die schitterende muziek, de magische montageskills van Vallée waarin zelfs een enkele seconde recht in de roos kan zijn.
Ergens jammer dat het al zo snel voorbij is, maar ook bewonderenswaardig dat dit nu eens niet dat tegenvallende vervolg gaat krijgen. Het is rond, het is perfect. Het antwoord op het verrekijker-mysterie wil ik ook niet weten.
Misschien wel de beste serie die ik heb gezien.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
*kloptzichzelfopdeschouder*
Blij dat ik je nu dat compliment eens kan geven. Begon me haast bezwaard te voelen dat die andere goede tips net verkeerd vielen.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Van deze wist ik het ook echt (bijna
) zeker!
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Heerlijke review Zwolle, tegelijkertijd jammer dat je je nog niet aan TVmeter lijkt te wagen daarvoor. 
Zelf heb ik Designated Survivor afgerond gelukkig, begon toch wat te vervelen.
Later vandaag ga ik beginnen met The Wire, hopelijk nieuwe langdurende verslavende shit nadat The Sopranos en Mad Men toch vooral teleurstelde. 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Heerlijke review Zwolle, tegelijkertijd jammer dat je je nog niet aan TVmeter lijkt te wagen daarvoor. 
Zelf heb ik Designated Survivor afgerond gelukkig, begon toch wat te vervelen.
Later vandaag ga ik beginnen met The Wire, hopelijk nieuwe langdurende verslavende shit nadat The Sopranos en Mad Men toch vooral teleurstelde.
The Wire heeft geen gelijke voor mij. Er zijn series die misschien even goed zijn, maar die zijn dat om andere redenen.
Hoop dat je net zo onder de indruk bent van al die geweldige karakters als ik.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ik was er toevallig al van op de hoogte, aangezien van elke top-rated serie alle pros en cons volgens de kijker in mijn hersen-database zitten haha. Na het avondeten is aflevering 1 aan de beurt!
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Dat was aflevering 1, iets later dan gepland. De 'traagheid' is inderdaad aanwezig, maar ben vooral positief. West en Elba lijken 2 heerlijke rollen te hebben, wist niet dat laatstgenoemde hierin zat. Lance Reddick vond ik in The Guest ondanks zijn kleine rol echt iets bijzonders hebben met zijn 'enge' uitstraling, ook gaaf dat hij meespeelt dus.
De pilot is de aflevering met het laagste cijfer op IMDb, iets wat voor zover ik weet zelden voorkomt, nog een 'positief' iets. Ik zie het wel zitten, maar datzelfde gevoel had ik bij The Sopranos en Mad Men dus ik juich nog niet te vroeg.