- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Ik vond aflevering een van Legion heel sterk, en aflevering 2 heel zwak. Echt een enorm verschil. Maar we gaan wel verder kijken in de hoop dat epi 2 de uitzondering was...
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ik vond aflevering een van Legion heel sterk, en aflevering 2 heel zwak. Echt een enorm verschil. Maar we gaan wel verder kijken in de hoop dat epi 2 de uitzondering was...
Hou ons op de hoogte! Ben erg benieuwd naar die serie, alleen al vanwege Dan Stevens, maar ook de IMDb score van 8,8.
Alathir
-
- 2125 messages
- 1635 votes
Al iemand verder Legion gekeken? Ik vond aflevering 2 ook nogal slecht maar aan de ratings van IMDb te zien is er beterschap.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Tussen al het serieuze door, heb ik wel behoefte aan een sitcom. Daarom nu Friends aan het kijken, en ik vind het leuk. Geen tijd/zin voor serieuze series voor de moment.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Friends is legendary. Heb ik ook pas ontdekt toen het afgelopen was. Al meerdere keren van top tot teen gekeken. Erg makkelijk als je een half uurtje hebt en geen hele film of langere aflevering kunt kijken.
Nog niet verder gekeken Alathir.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Tot mijn grote verrassing is het niet Legion of Taboo die er tot nog toe met de titel 'beste van 2017 so far' vandoor gaat, maar een limited HBO series (het blijft bij één seizoen van zeven afleveringen) over drie vrouwen in een rijk kustplaatsje. Na aflevering een blijkt de serie echt steeds beter te worden.
Geen JM materiaal zou je zeggen, en dat klopt. Maar Big Little Lies is goed geschreven, dramatisch, fascinerend én grappig, en heeft flink wat acteerpower in huis. Shailene Woodley en Reese Witherspoon spelen twee erg fijne rollen, maar met name Kidman schittert hier dermate dat je hoopt dat meer a-list actrices zulke uitstapjes naar het kleine scherm gaan maken.
Alle afleveringen zijn geregisseerd door Jean-Marc Vallée (C.R.A.Z.Y. (2005), Dallas Buyers Club (2013), Wild (2014) en Demolition (2015)), die er zorg voor heeft gedragen dat het visueel de moeite waard is, en er qua montage en met chronologie spelen ook flink zijn stempel opdrukt. De muziek is overigens ook heerlijk, wat al begint met Michael Kiwanuka's Cold Little Heart tijdens de credits.
Nog twee afleveringen te gaan. Voor stellen mij betreft ook de ultieme serie om samen te kijken, mocht je wederhelft ooit commentaar hebben dat er teveel mannendingen worden gekeken. Big Little Lies lijkt gemaakt om Bechdel Test-verliezers te laten zien hoe het ook kan, zonder ooit in de beurt van het label chick-flick (series) te komen.
Ik vermoed dat o.a. Zwolle84 hier ook wel van zou genieten, als hij niet op voorhand zou moeten zuchten van nog een serie op zijn ontmoedigend lange kijklijst.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Ik keek zelfs uit naar Big Little Lies door de combinatie van regisseur en cast maar had in gedachten toch weer jarenlang te moeten wachten tot de serie als geheel klaar zou zijn (prefereer nou eenmaal non-stop bingewatchen). Interessant om te weten dat het een mini-serie betreft!
Na The Blacklist seizoen 3, die wat traag begon maar 2 heerlijke climaxen kende in zowel het midden van het seizoen als op het einde, nu begonnen aan The Sopranos.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
The Get Down: schit-te-rend!
Dacht al dat je het tof zou vinden 
Ik heb afgelopen dagen eerste helft herkeken en meteen part 2 er achteraan. Fantastisch.
Luhrmann is toch echt wel een beetje geniaal, wat hij doet met muziek hier. De mensen die voor dit project bij elkaar zijn gebracht. Wellicht geen serie voor iedereen, maar wie klaar is met bagger TV en houdt van muziek, moet The Get Down echt een kans geven.
En Mylene. Damn, girl....
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik moet zeggen dat ik in de tussentijd wel ben bijgedraaid. Eerste aflevering vond ik geweldig, maar m'n aandacht neemt steeds verder af. Hopelijk trekt het later weer aan.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Moeilijk te zeggen in dat geval, aangezien ik niet helemaal kan plaatsen waarom de aandacht afneemt als je epi 1 wel goed vond. Maar probeer het wel, zou ik zeggen! En anders Big Little Lies (zie hierboven) beiden zijn weinig afleveringen!
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Aflevering 5 is toch wel weer serieus gaaf. Die Mylene/Ezekiel-mashup schreeuwt om een kwijlende MM-emoticon. En die verhalende raps van Nas zijn ook erg gaaf.
Het verhaaltje doet me niet zoveel. Het is voor mij meer style over substance, op een goede manier.
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Sons of Anarchy playthrough nummer 3, naast uiteraard wekelijks Fargo en The Leftovers volgen.
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
Better Call Saul en natuurlijk het fantastische Fargo.
Heerlijke weken.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Preacher in het weekend helemaal gekeken. Geinig, maar het zijn voor een groot deel de personages (Tulip, Cassidy) die de serie vermakelijk maken. Sterk acteerwerk van Negga, vooral in de eerste paar afleveringen van het seizoen.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Facebook stond er vol mee, dus ook maar begonnen aan 13 Reasons Why en inmiddels t/m aflevering 8 gekeken. Af en toe iets té highschool-cliché achtig maar verder een heerlijke serie. Het wordt nu donkerder en spannender, waar ik vooraf op hoopte.
Fraaie concepten betreft chronologie, camerawerk en voice-overs en de hele opzet van de serie waarvan elke aflevering een tape is, is sowieso erg origineel.
Verveelt geen moment en bij aflevering 3 à 4 begon ik al behoorlijk mee te leven. Vind Hannah echt fantastisch, net als Clay. Daarnaast ook veel kleurrijke bijrollen zoals Justin, Tony en Mr. Porter. Ook behoorlijk overtuigend acteerwerk van de voornamelijk onbekende cast.
Aangezien de laatste 4 afleveringen overal worden genoemd als nog beter dan de voorgaande afleveringen en een gruwelijk eind, moet dit haast wel een 4.5* of zelfs 5* serie worden inclusief een plekje in mijn top-10 op TVmeter.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Toch vreemd dat er zo weinig te doen is rond Twin Peaks 3? Buiten wat internet hype onder fans is er vrijwel geen nieuws of buzz, zelfs nog geen trailer, en dat allemaal een maand voor de release. For all we know is het allemaal een grote gestoorde grap van Lynch..
Anyway met 'Twin Peaks 3' nu voor de deur en 'Fargo 3' en 'The Leftovers 3' elke week zijn het absolute hoogdagen in televisie voor mij.
Net ook '13 Reasons Why' afgerond wat best vermakelijk was. Verder begonnen aan 'Big Little Lies' en Legion. Hoewel ik twijfel of ik 'Legion' ga verder zien.
Afgehaakt en grootste teleurstelling was toch 'Westworld'. Wat keek ik hier naar uit maar na aflevering 6 hou ik er toch mee op. De serie weet op geen enkel moment me te intrigeren of mee te slepen in zijn verhaal. Erg rommelig plot met weinig tot geen karakters die me boeien.
Netflix heeft ook eindelijk Mad Men! Nooit afgezien dus misschien nu ideaal om weer op te pikken.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Fargo! En met Big Little Lies ben ik nu bij aflevering 4. Erg fijne serie met een geweldige Witherspoon. En Kidman uiteraard.
Panta Rei
-
- 507 messages
- 7 votes
Voor series schakel ik tegenwoordig BBC First in.
Detectiveseries dus.
En voor de afwisseling drama-comedyseries.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
SillyBilly23
-
- 183 messages
- 358 votes
Big Little Lies is gebaseerd op het gelijknamige boek van Liane Moriarty dat ook erg fijn is om te lezen trouwens. Ik kijk er al even naar uit om dit te zien, ook omdat Witherspoon en Kidman de rechten hebben gekocht. Blijkbaar waren zij ook onder de indruk 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Ik doe eigenlijk nooit aan bingen, maar het verslinden van Girlboss komt er wel in de buurt; heerlijke serie! Britt is ook verrassend grappig, met haar dode haaienblik en heerlijke woedeuitbarstingen.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Netflix heeft ook eindelijk Mad Men! Nooit afgezien dus misschien nu ideaal om weer op te pikken.
Ik zou ten zeerste aan raden om Mad Men af te kijken. Misschien wel mijn favoriete serie. En naarmate de serie vordert wordt het eigenlijk alleen maar sterker, omdat Mad Men heel veel focus legt op de ontwikkeling van de personages en de relaties onderling.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Dear White People. Allemaal kijken. Belangwekkend, sterk verhaal, geweldige personages en funny as hell.
(verwijderd)
-
- 1480 messages
- 0 votes
Heel erg genoten van 13 Reasons Why en inmiddels begonnen met The Missing, ook lekker makkelijk op Netflix. Tot en met aflevering 4 gezien en het wordt met de aflevering beter, met heel sterke cliffhangers en plottwisten.
The Sopranos is inmiddels ondergesneeuwd in het midden van seizoen 2, vergeleken met de zojuist genoemde series toch niet zo bijzonder eigenlijk en mijn stem voor seizoen 1 heb ik verlaagd naar 3.5*. Moet toch gaan 'doseren' met de vele goede series die er zijn.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Ik zou ten zeerste aan raden om Mad Men af te kijken. Misschien wel mijn favoriete serie. En naarmate de serie vordert wordt het eigenlijk alleen maar sterker, omdat Mad Men heel veel focus legt op de ontwikkeling van de personages en de relaties onderling.
Ooh ik ken de reputatie wel van Mad Men
.. Heb toendertijd seizoen 1 wel beginnen volgen op tv, maar wanneer je daar een aflevering mist, was je gezien. Maar ik weet dat dit 'right up my alley is', wordt me ook al jaren aangeraden, dus was de serie aan het opsparen tot het juiste moment. En nu kan ik het heerlijk bingen op netflix.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
Och Mad Men, the good old days. Wat heb ik van die serie genoten. Top 3 serie aller tijden for sure. Ik mis Don, Joan, Peggy, Roger en zelfs Pete