• 178.419 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.755 actors
  • 9.378.933 votes
Profile

Welke series kijk jij?

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dat blijkt dan niet uit de trailers, die het op tweederangs mislukte Hollywoodprojectjes doen lijken.

Ieder zijn ding natuurlijk. Karakterontwikkeling van deze aard boeit mij gewoon helemaal niet en het constante wisselen van regisseur zorgt er inderdaad voor dat er weinig unieke stijlkenmerken in een serie zitten (ook niet zo interessant voor het doelpubliek neem ik aan).

't Is inderdaad een andere wereld dan film.

Zie dit nu pas. En ben het er tot in een zekere mate niet mee eens. Zeker, series kennen niet zo'n experimentele aard op audiovisueel gebied als films, maar de kwaliteitsseries staan minstens op gelijke voet met de gemiddelde kwaliteitsfilm. Breaking Bad kent bijvoorbeeld zeer authentiek en bijzonder filmwerk.

Charlie Brown

• 70 messages
  • 0 votes

In vergelijking met de rest van de wereld loop ik wat achter, maar ik heb de laatste 3 weken dan eindelijk naar Game of Thrones en The Walking Dead gekeken. Ik moet zeggen, ik vind er niks aan. Afgaand op wat ik in mijn omgeving hoorde had ik hoge verwachtingen, maar het valt me tegen. Bij Game of Thrones kan niet echt een reden noemen, maar The Walking Dead is gewoon te traag. De tijd nemen om een verhaal uit te rollen juich ik toe, maar dit is mij te. Er gebeurt niets tot nauwelijks. Ik heb nog 11 afleveringen te gaan van het tweede seizoen maar overweeg om te stoppen. Bij Game of Throens nog 3, maar ook dat zit er waarschijnlijk niet meer in.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Charlie Brown wrote:

In vergelijking met de rest van de wereld loop ik wat achter, maar ik heb de laatste 3 weken dan eindelijk naar Game of Thrones en The Walking Dead gekeken. Ik moet zeggen, ik vind er niks aan. Afgaand op wat ik in mijn omgeving hoorde had ik hoge verwachtingen, maar het valt me tegen. Bij Game of Thrones kan niet echt een reden noemen, maar The Walking Dead is gewoon te traag. De tijd nemen om een verhaal uit te rollen juich ik toe, maar dit is mij te. Er gebeurt niets tot nauwelijks. Ik heb nog 11 afleveringen te gaan van het tweede seizoen maar overweeg om te stoppen. Bij Game of Throens nog 3, maar ook dat zit er waarschijnlijk niet meer in.

als het je niet grijpt, grijpt het je niet. Wat vind je wel enorm goede series? ('wel leuk' doesn't interest me)

Charlie Brown

• 70 messages
  • 0 votes

Absolute toppers zijn voor mij, Boardwalk Empire, Dexter en een oudje van begin jaren '90 genaamd Fallen Angels, een Amerikaanse neo-noir op de BBC uitgezonden als Perfect Crimes. Er zit dus wel een rode draad in mij voorkeur.

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

Dan zou ik eerder The Sopranos, Brotherhood, Sons of Anarchy, Luther en Breaking Bad aanraden.

Charlie Brown

• 70 messages
  • 0 votes

Breaking Bad en The Sopranos moet ik nog zien. Van beide heb ik de eerste aflevering gezien en het smaakt naar meer.

Luther kon ik niet echt inkomen, geen idee waarom, ben daar om afgehaakt na het éérste seizoen. Vond het personage Alice Morgan interessanter dan Luther. Zou een eigen serie moeten krijgen, maar dat zal er wel niet in zitten. Dexter Morgan staat nog min of meer aan de goede kant van de wet, iets wat je over Alice niet kan zeggen. Sons of Anarchy vond ik helemaal niets, matig acteerwerk, en een verhaallijn waar ik geen interesse voor kon vinden. Misschien zijn mijn eisen gewoon te hoog.

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

Brotherhood zou je nog kunnen proberen. Zijn 3 seizoenen.

Charlie Brown

• 70 messages
  • 0 votes

Brotherhood ken ik niet, maar na wat googelen lijkt het me wel interessant. Maar eerst maar eens Breaking Bad en The Sopranos.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Sinds gisteravond kan ik Breaking Bad aan het kijklijstje toevoegen. Waarom heb ik deze serie in hemelsnaam niet eerder gekeken? Foei, Eline.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ben nu net begonnen aan de spy-serie The Americans. Production value is misschien niet HBO-graded/Homeland niveau, maar ik ben wel zeer te spreken over de gekozen setting. Die jaren 80 vibe werkt goed en de koude oorlog is altijd interessant (en eigenlijk stiekem best actueel). Benieuwd of het twee seizoenen interessant blijft, dat wel.

dimi303

• 3420 messages
  • 3692 votes

Vandaag het derde deel gezien van de reeks Manhattan, lang geleden dat ik nog zo heb uitgekeken naar een volgende aflevering van een serie.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Thanks voor de tip dimi303, klinkt boeiend. Misschien ook eens aan beginnen!

Decec

• 6743 messages
  • 8589 votes

ik kijk nu "The Legacy" spannend serie

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13471 messages
  • 1308 votes

Eerste 3 afleveringen gezien van Generation Kill (2008) nog 4 te gaan, tot nu toe ben ik zeer enthousiast.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Elineloves wrote:

Sinds gisteravond kan ik Breaking Bad aan het kijklijstje toevoegen. Waarom heb ik deze serie in hemelsnaam niet eerder gekeken? Foei, Eline.

Uitstekende keuze. Zeer benieuwd naar je mening. En positief, per seizoen wordt de serie beter en beter. Da's op zich vrij zeldzaam.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Sommige series staan lang op de watchlist, worden jaar in jaar uit om onverklaarbare reden nooit gekeken. Dat kan meer dan twintig jaar duren, zo blijkt in het geval van:

Twin Peaks

David Lynch's klassieke serie heeft een grote invloed gehad en was destijds het gesprek van de dag. Het eerste seizoen telt Inc de pilot 8 afleveringen, ideaal dus voor een lazy sunday binge. Wij waren onder de indruk van de sfeer, leuke dialogen, soms bizarre wendingen en Badalamenti's muziek (al komt deze opvallend vaak terug, wat af kan leiden als je wéér hetzelfde leitmotiv hoort, hoe mooi het ook is). Er zijn een aantal mooie jongedames en Lynch gooit er af en toe flinke ladingen sensualiteit in. Opvallend hoeveel affaires er zijn trouwens, je zou soms bijna denken dat Lynch een handje heeft van die soap die we steeds op TV zien in Twin Peaks.

Benieuwd naar seizoen 2, ik las al dat de ratings behoorlijk naar beneden gingen, wat uiteindelijk tot het cancellen van de serie leidde. Kreeg wel zin om gelijk Blue Velvet voor het eerst te kijken en Mulholland Drive te herkijken. Een goed teken lijkt me.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

The Oceanic Six wrote:

(quote)

Uitstekende keuze. Zeer benieuwd naar je mening. En positief, per seizoen wordt de serie beter en beter. Da's op zich vrij zeldzaam.

Ja, super hoor. Gisteravond zelfs bioscoop overgeslagen om BB verder te kijken. Seizoen 1 zit er nu op. Erg benieuwd naar hoe het verder gaat.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2567 votes

Ik kijk zowiezo altijd American Horror Story,nu ben ik bezig met The Strain.

Binnenkort beginnen met Extant...

True Detective was ook een knaller en kan niet wachten op het tweede seizoen.

Kisje

• 970 messages
  • 1190 votes

Ben momenteel met de Vlaamse reeks "clan" bezig. Ontzettend goede serie..

Iemand echte aanraders? Ben op zoek naar iets wat me kan bezig houden deze week!

tattoobob

• 8198 messages
  • 2567 votes

Kisje wrote:

Ben momenteel met de Vlaamse reeks "clan" bezig. Ontzettend goede serie..

Iemand echte aanraders? Ben op zoek naar iets wat me kan bezig houden deze week!

Ligt eraan van wat voor soort serie je houd!!?

dimi303

• 3420 messages
  • 3692 votes

The knick ben ik op dit moment ook aan het volgen. Een ziekenhuis reeks die zich afspeelt begin de jaren 1900.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2567 votes

dimi303 wrote:

The knick ben ik op dit moment ook aan het volgen. Een ziekenhuis reeks die zich afspeelt begin de jaren 1900.

Schijnt lekker bloederig te zijn

Kisje

• 970 messages
  • 1190 votes

tattoobob wrote:

(quote)

Ligt eraan van wat voor soort serie je houd!!?

Goh, ik kijk vanalles. Heb pas de Vlaamse serie Clan bekeken en Game of thrones. Ben niet zo te vinden voor series die rond het Amerikaanse leger gaan. Maar homeland moet blijkbaar toch wel goed zijn? Sta voor alles open

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Kisje wrote:

(quote)
Goh, ik kijk vanalles. Heb pas de Vlaamse serie Clan bekeken en Game of thrones. Ben niet zo te vinden voor series die rond het Amerikaanse leger gaan. Maar homeland moet blijkbaar toch wel goed zijn? Sta voor alles open

Homeland wordt door veel mensen goed gevonden. Ik heb vooral eerste en deel tweede seizoen met behoorlijk veel plezier gekeken. Maar een meesterwerk vind ik het niet. Toch is het zeker de moeite en ik zou het absoluut een kas geven. Het is wat mij betreft niet 'legerachtig', meer CIA.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

momenteel:

Sleepy Hollow (nieuwe seizoen)

The League (nieuwe seizoen)

Sons of Anarchy (inhaalslag, al vind ik het tot nu toe maar matig, S6)

Gravity Falls (nieuw seizoen)

Upright Citizens Brigade (S2; oude sketch-show met o.a. Amy Poehler en Matt Walsh)

terugkomend, dus weer oppakken:

The Middle

Parenthood

nog aan beginnen:

True Detective

Fargo

The Thick of It

Banshee

en meer...

Kesel

• 6 messages
  • 242 votes

Ik volg volgende series:

Game of Thrones

The Walking Dead

True Detective

Fargo

Homeland

Rectify

House of Cards

Orange is the new black

The big bang theory

De series die ik al volledig gezien heb zijn:

Breaking Bad

The Wire

Rome

Firefly

Jericho

Band of Brothers

Op dit moment ben ik bezig met seizoen 2 van Battlestar Galactica.

En waar ik nog moet aan beginnen maar zeker op mn lijstje staan zijn Boardwalk Empire, Gotham, Six feet Under, Suits, Treme, Deadwood, ...

Als er iemand een suggestie heeft van een serie waar ik zeker moet aan beginnen? Laat maar komen..

(De series die in cursief staan vind/vond ik geweldig)

Brix

• 19685 messages
  • 5120 votes

Suite Noire (TV5Monde)

Een nogal heftige 8-delige serie, met veel bloed, bloot en geweld, doorspekt met zwarte humor.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Begonnen aan Deadwood, zeker geen spijt van..

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Netflix heeft mijn sociaal leven afgenomen...

Volg momenteel tegelijk:

House of Cards

The Killing

Twin Peaks (2e maal)

Homeland

Orange is the new black (ep 9, maar het grijpt me maar echt niet, denk dat ik ga afhaken)

Fargo

Sherlock

Grote fout om zoveel dingen tegelijk te beginnen kijken Maar wat wil je, als alles gewoon ter beschikking ligt en op je wacht..

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Nijmegen wrote:

Begonnen aan Deadwood, zeker geen spijt van..

Dat mag ik graag horen! Ik ga het binnenkort voor de 3e/4e keer kijken. Als er ooit een fatsoenlijke bluray uit komt, zal ik die meteen kopen...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.