• 178.419 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.755 actors
  • 9.378.931 votes
Profile

Welke series kijk jij?

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

The strain

Penoza

Die volg ik nu

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Zijn er nog goede nieuwe comedies uitgekomen dit jaar? Op Brooklyn Nine-Nine na.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Nope. Volgens mij niet. Heb er begin van het seizoen een paar geprobeerd en Brooklyn Nine-Nine is inderdaad de leukste. Al is Faking It van MTV wel aan te raden. Dat was dan misschien de leukste.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

The Leftovers (HBO)

Niet onaardig, maar ook nog niet overtuigend.

Ben hier ook aan begonnen, maar weet na drie afleveringen nogsteeds niet of het een geniaal ambigue of stiervervelende "mysterieuze" serie is. Wel mooi muziekgebruik vaak, maar ergens ben ik het nu al een beetje zat.

Verder trouwens (nog) niet aan Bunheads begonnen AHWA, wel aan Mad About You

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Mad About You, dat is wel al een 'oudje'. Maar wat ik me ervan herinner, ik heb er weleens een paar vertaald, vond ik het nog best aardig. En Helen Hunt was vroeger wel een favorietje.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Was dat Believe wat? Del Toro toch?

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

John Milton wrote:

Was dat Believe wat? Del Toro toch?

Uhm nee dat is The Strain, die volg ik nu, maar op imdb staat nu ook seizoen 2. Dus betekend dat het goed gaat met de serie.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

606 wrote:

(quote)
Uhm nee dat is The Strain, die volg ik nu, maar op imdb staat nu ook seizoen 2. Dus betekend dat het goed gaat met de serie.

Hehe, ik bedoelde die andere Mexicaan, Alfonso Cuaron

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

John Milton wrote:

Hehe, ik bedoelde die andere Mexicaan, Alfonso Cuaron

Die heeft de pilot regisseert inderdaad.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

606 wrote:

(quote)
Die heeft de pilot regisseert inderdaad.

en is 'creator' plus uitvoerend producent van de eerste zes epi's. Maar een 7,3 is wel wat aan de lage kant. Vond je het wat?

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

John Milton wrote:

en is 'creator' plus uitvoerend producent van de eerste zes epi's. Maar een 7,3 is wel wat aan de lage kant. Vond je het wat?

Ik heb het nog niet gezien, zal het wel gaan doen. maar ik volg al wat series op het moment.

Ataloona

• 734 messages
  • 4264 votes

Ik heb het wel gezien, maar ik vond het maar wat gewoontjes en cliché. Begon best aardig en het uitgangspunt was eigenlijk best wel leuk, maar matig uitgewerkt. Vooral de acteerprestaties waren niet al te best. Al was het meisje wel erg goed. (helaas wel matig geschreven) Vooral later in de serie (laatste paar eps, daarvoor was het allemaal goed te doen) werd het duidelijk dat de serie gecanceld was en ging het niveau ook wel erg omlaag. Laatste episode was echt schrijnend. Goed te merken dat er heel snel een eind aan gebreid moest worden.

Best een aardige pilot, maar van de rest hoef je niet veel te verwachten ben ik bang. Tenzij het echt je cup of tea is natuurlijk.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

606 wrote:

(quote)
Ik heb het nog niet gezien, zal het wel gaan doen. maar ik volg al wat series op het moment.

same here en er staan er nog een hoop op de watchlist die een stuk hogere waardering hebben dan Believe...

Twin Peaks, Treme, Oz, Love/Hate, The Sopranos vanaf S3, Dekalog, Firefly, Cowboy Bebop, Freaks and Geeks, Fullmetal Alchemist Brotherhood, Undercover, It's Always Sunny in Philadelphia, Suits, 24: Live Another Day, The Adventures of Sherlock Holmes, Downton Abbey, Outlander....

allemaal niet gezien en 8.8 en hoger op IMDb. Zal gerust een aantal bijzitten die ik niet ga waarderen, maar als ik al verdrink in de 8.8 - 9.0 series zie ik het nut er niet zo van in om iets te gaan kijken wat een 7,3 krijgt. Het is een gek iets, maar met de negens en tienen ben ik het redelijk vaak eens, terwijl ik de zevens en achten series vaak vijven en zessen vind.

geen verrassing dat Believe gecancelled is, als ik dit zo lees

edit: nee Ataloona, als je dat zo schetst dan geloof ik het wel. Bedankt dus, dat scheelt. Ik heb deze jongens (watchlist) ook nog om weg te tikken, dus ik ben erg kritisch in wat ik kijk. Op zijn tijd iets slechts is prima, maar dan liefst wel met een beetje cultgehalte

Matig geschreven, niet geweldig geacteerde, zweverige series waar wegens cancellation vlot een eind aan moest worden gebreid vallen daar niet onder. Zelfs niet als de naam Cuaron eraan verbonden is. Dan ga ik liever weer eens Children of Men kijken, of mijn vriendin Y tu mamá también laten zien. See if it awakens zzzzze passion....

Ataloona

• 734 messages
  • 4264 votes

Staan een aantal mooie dingen tussen. Vooral FMA: Brotherhood, Cowboy Bebop, Twin Peaks, Firefly, Dekalog (niet echt een serie - qua format - zoals de rest die je noemt, maar wel fantastisch natuurlijk) en Freaks and Geeks (één van mijn favoriete series) zijn geweldig. Suits is ook zeker de moeite waard en It's Always Funny is één van mijn favoriete onzinseries.

Treme en Outlander staan hier ook nog hoog op de watchlist. Maar die watchlist omvat wel meer titels

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Blijft voor mij één van de geniaalste sci-fi reeksen ooit gemaakt. Jammer genoeg is het gecancelled, maar dat was dan weer de schuld van de idioten bij Fox. Een aantal van hun acties:

- De 2 uur durende pilot die alle personages introduceert niet uitzenden, maar ineens starten met een willekeurige episode. De pilot werd uiteindelijk als allerlaatste aflevering uitgezonden..

- Fox heeft op een vrijdag meegedeeld dat ze die pilot niet gingen gebruiken als pilot en verwachtte op maandag een volledig nieuw script.

- Willekeurige episodes werden op willekeurige uren op willekeurige dagen uitgezonden

- De serie is gefilmd in widescreen formaat. Fox weigerde om in dit beeldformaat uit te zenden waardoor dus een hele hoop details verloren gingen.

Gelukkig is de reeks op DVD/Blu-Ray te vinden in volle glorie en heeft Whedon met de hulp van Universal zijn reeks een fantastisch einde kunnen geven. Universal had door dat hoewel Fox de reeks gecancelled had, er precies toch wel een serieuze fanbase achter zat..

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Ataloona wrote:

Maar die watchlist omvat wel meer titels

meer dan die 'deze jongens' link uit mijn vorige post?

Metalfist wrote:

(quote)

Blijft voor mij één van de geniaalste sci-fi reeksen ooit gemaakt. Jammer genoeg is het gecancelled, maar dat was dan weer de schuld van de idioten bij Fox. Een aantal van hun acties:

Ja Fox, man breek me de bek niet open... dan ben je toch aan het prutsen zonder liefde voor wat je maakt of oog voor kwaliteit?

Ataloona

• 734 messages
  • 4264 votes

Nou ja, ik bedoelde vooral een behoorlijk word document met series, maar....nu je het zegt, ik heb ook nog zo'n twee TB aan films staan die nog gekeken moeten worden

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Ataloona wrote:

Nou ja, ik bedoelde vooral een behoorlijk word document met series, maar....nu je het zegt, ik heb ook nog zo'n twee TB aan films staan die nog gekeken moeten worden

Wat een rotleven hebben we toch...

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

Wat maakte Firefly zo geweldig dan?

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3426 votes

De laatste tijd het verrassende Bates Motel begonnen (+ beëindigd) en - vooral - Lost helemaal herzien. Bij momenten pure nostalgie en hernieuwde verrassingen, dan weer teleurstellend en nietszeggend. Ik ga het eiland opnieuw een aantal jaren laten roesten vooraleer ik de avonturen van Jack en co. wil herbeleven.

Verder Pretty Little Liars en The 100 begonnen maar of daar iets deftigs uitkomt, zie ik wel wanneer ik eens wil verder kijken. Breaking Bad uiteindelijk komt bijna aan zijn slotstuk toe, genieten van het moment is dus de boodschap! Hannibal komt dan weer mijn oren uit en The Following S2 heb ik zeker al stopgezet. Guess, er is geen serie die erin slaagt om elk seizoen hoogstaand te houden. In die zin, dat ik er één effectief tien keer kan herbekijken zonder het moe te worden. Al moet je überhaupt door de eerste kijkbeurt geraken natuurlijk.

Op mijn herzienlijst staat Prison Break te pronken. Zal niet voor meteen zijn, aangezien het voor de moment volstaat om één reeks te binge-watchen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Heb in de zomer de hele reeks van The Sopranos overlopen. En begonnen aan Boardwalk Empire dat me eigenlijk niet zo lag en dus afgehaakt. Dan maar opnieuw begonnen aan The Walking Dead om zo de latere seizoens verder te zien. Ben deels benieuwd voor Breaking Bad dat ik misschien een poging moet geven. Game of thrones ondertussen ook al verlaten en Mad Men was ook al niet zo boeiend. 't Is wat zoeken en vallen op de goeie series.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Film Pegasus wrote:

Heb in de zomer de hele reeks van The Sopranos overlopen. En begonnen aan Boardwalk Empire dat me eigenlijk niet zo lag en dus afgehaakt. Dan maar opnieuw begonnen aan The Walking Dead om zo de latere seizoens verder te zien. Ben deels benieuwd voor Breaking Bad dat ik misschien een poging moet geven. Game of thrones ondertussen ook al verlaten en Mad Men was ook al niet zo boeiend. 't Is wat zoeken en vallen op de goeie series.

GoT verlaten, zozo

Wat beviel je er precies niet aan? Mad Men kon ik ook laten liggen na twee seizoen, was wel van plan verder te kijken, maar is er nooit van gekomen. GoT echter is toch wel een van mijn favorieten, qua schaal, acteerwerk, karakterontwikkeling, onvoorspelbaarheid en dialogen. Boardwalk moet je inderdaad wel een beetje liggen, ik hou erg van die prohibition/gangster tijd, maar zelfs voor mij zakte Boardwalk op een gegeven moment in, al trok het daarna weer bij.

Ik betwijfel als ik dit hoor of TWD je langere tijd zal blijven boeien, ik mag het graag kijken maar ook die serie is met het verstrijken de seizoenen niet beter geworden imho.

Ik ben net begonnen met Fargo, fantastisch! Eerste twee epi's zijn veelbelovend. Ik was eerst heel kritisch tov dit idee, maar Fargo is echt een op zichzelf staande serie 'in de sfeer van', en dat doen ze bewonderenswaardig goed!

Erg benieuwd wat de rest van het seizoen gaat brengen, Billy Bob Thornton was geweldig

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

John Milton wrote:

GoT verlaten, zozo

Wat beviel je er precies niet aan? Mad Men kon ik ook laten liggen na twee seizoen, was wel van plan verder te kijken, maar is er nooit van gekomen. GoT echter is toch wel een van mijn favorieten, qua schaal, acteerwerk, karakterontwikkeling, onvoorspelbaarheid en dialogen. Boardwalk moet je inderdaad wel een beetje liggen, ik hou erg van die prohibition/gangster tijd, maar zelfs voor mij zakte Boardwalk op een gegeven moment in, al trok het daarna weer bij.

Ik betwijfel als ik dit hoor of TWD je langere tijd zal blijven boeien, ik mag het graag kijken maar ook die serie is met het verstrijken de seizoenen niet beter geworden imho.

Die twijfel over The Walking Dead heb ik ook wel wat, maar nu ik in seizoen 2 zit gaat het nog goed. Game of Thrones was in het begin wel leuk, maar ook niet de beste serie die ik al gezien heb. Na een paar seizoenen was de schwung er wat uit en was het plots afvallen van hoofdpersonages (iedereen kan dood gaan) nog de enige verrassing. Heb toch enkele seizoenen gezien en misschien dat het er ooit nog eens van komt, maar voorlopig zoek ik wel andere series op. Er zijn er teveel om te lang te blijven hangen bij degene die me niet liggen.

Nog enkele titels die op het prikbord wachten tot ik tijd en zin heb: Deadwood en Oz. En misschien nog wel eens gouwe ouwe terug opfrissen als The Cosby Show, Alf, Cheers, Yes Minister, ...

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Film Pegasus wrote:

Er zijn er teveel om te lang te blijven hangen bij degene die me niet liggen.

Gelijk heb je. Ik vond Hannibal best aardig bijvoorbeeld, maar ik wil meer dan best aardig, dus dan stop ik en ga op zoek naar iets wat onder de nummer goed tot zeer goed valt.

Nog enkele titels die op het prikbord wachten tot ik tijd en zin heb: Deadwood en Oz. En misschien nog wel eens gouwe ouwe terug opfrissen als The Cosby Show, Alf, Cheers, Yes Minister, ...

Deadwood heb ik in mijn top drie beste series staan. geweldige serie. Wel typisch HBO in die zin dat het enorm character driven is, met season of zelfs series story arc in plaats van redelijk op zichzelf staande epi's. kan dus 3-5 epi's duren voor je erin zit. Blijft eeuwig zonde dat het gecancelled werd vanwege de torenhoge koste na S3, maar het is nog steeds onmisbaar, wat mij betreft

alfredh

• 84 messages
  • 54 votes

Wie heeft hier "Arvingerne" al gezien? Mooie Deense serie die volgens velen "The Killing" en "Borgen" overtreft. Ik vond het goed maar nu ook weer niet zo 'grensverleggend' of 'fenomenaal' zoals sommige media ervan maken.

stinissen (crew films & series)

• 23460 messages
  • 76955 votes

Van nieuwe series kan ik jullie deze erg aanbevelen.

Ik kan jullie allemaal de serie "Mistresses" (2013) - imdb.com aanbevelen vooral het seizoen twee is smullen met als hoogte punt de finale aflevering van seizoen 2 "Mistresses" Til Death Do Us Part (2014) - imdb.com die is wekelijk geniaal.

Verder kijk ik ook naar "Masters of Sex" (2013) - imdb.com en "Outlander" (2014) - imdb.com

Deze series zijn alle drie TOP

Brix

• 19685 messages
  • 5120 votes

Our Zoo (BBC 2014) is een nieuwe 6-delige drama serie, gebaseerd op ware feiten, over de familie Mottershead, die de befaamde Chester Zoo opgericht heeft.

De eerste aflevering vond ik in ieder geval de moeite waard.

Lee Ingelby, de uitstekende acteur die bekendheid verwierf als assistent van George Gently, in de gelijknamige top-detectiveserie, speelt de hoofdrol van de door een oorlogstrauma geplaagde George Mottershead.

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

Penny Dreadful is erbij gekomen. Ook recent From Dusk Till Dawn gezien.

Volg:

The Walking Dead

Game of Thrones

Sons of Anarchy

Boardwalk Empire

True Blood

Arrow

Supernatural

Penny Dreadful

Hannibal

Bates Motel

Hell on Wheels

Luther

Fringe

Gezien:

Breaking Bad

The Sopranos

The Wire

X-Files

Battlestar Galactica

Star Trek Enterprise, New Generation, Deep Space Nine, Voyager

Brotherhood

Twin Peaks

Spartacus

Dexter

Oz

Cowboy Bebop

Invasion

Carnivale

Rome

Lost

Prison Break

From Dusk Till Dawn (Misschien dat er nog een nieuw seizoen komt, maar of dat mijn interesse nog weet te trekken?)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.