• 178.420 movies
  • 12.235 shows
  • 34.017 seasons
  • 647.758 actors
  • 9.378.966 votes
Profile

Welke series kijk jij?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

John Milton wrote:

(quote)

Dat mag ik graag horen! Ik ga het binnenkort voor de 3e/4e keer kijken. Als er ooit een fatsoenlijke bluray uit komt, zal ik die meteen kopen...

Nou, ik heb hem op bluray en is gewoon een magistrale transfer hoor.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Welke uitgave dan? deze heeft geluidsproblemen en de Amerikaanse is niet regiovrij, voor zover ik weet!

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Nog Meer Voor Mannen!

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Nou, ik heb hem op bluray en is gewoon een magistrale transfer hoor.

Ah, ik zie inderdaad dat Deadwood inmiddels op blu-ray verkrijgbaar is als je de seizoenen los koopt. Niet mijn favoriete oplossing, ik had zo graag zoiets willen hebben. Die Nederlandse edities hebben nauwelijks extra's vermoedelijk

Ongelooflijk dat een serie als dit zelfs in Engeland geen fatsoenlijke uitgave heeft (fatsoenlijk als in uitgebreid, al heeft volgens mij de UK alleen die brakke Zavvi editie).

Wat series betreft: ik kom er moeilijk aan toe op het moment, Fargo was een fenomenaal begin maar we hebben niet verder gekeken, The Knick moet nog aan begonnen worden en ook laatste seizoen Boardwalk is nog geen epi van gekeken.

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

Ben inmiddels begonnen aan Homeland. Bevalt goed.

House of Cards geprobeerd, maar niet echt mijn ding, alhoewel ik de aantrekkingskracht wel begrijp.

The Strain seizoen één gekeken. Begon erg goed, maar eindigde vrij matig.

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Glacius wrote:

Ben inmiddels begonnen aan Homeland. Bevalt goed.

House of Cards geprobeerd, maar niet echt mijn ding, alhoewel ik de aantrekkingskracht wel begrijp.

The Strain seizoen één gekeken. Begon erg goed, maar eindigde vrij matig.

Ik kon ook weinig met HoC, terwijl ik een enorme Fincher én een Spacey fan ben. Go figure. Ik hou gewoon niet van politiek gekonkel, denk ik. De Carcetti verhaallijn van The Wire vond ik ook de minste.

Glacius

• 4297 messages
  • 3033 votes

Ja ik hou ook niet zo van politiek. Maar ik heb wel vaker dat bepaalde series me niet liggen terwijl ze wel positieve kritiek ontvangen. Mad Men bijvoorbeeld.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

John Milton wrote:

(quote)

Ah, ik zie inderdaad dat Deadwood inmiddels op blu-ray verkrijgbaar is als je de seizoenen los koopt. Niet mijn favoriete oplossing, ik had zo graag zoiets willen hebben. Die Nederlandse edities hebben nauwelijks extra's vermoedelijk

Ongelooflijk dat een serie als dit zelfs in Engeland geen fatsoenlijke uitgave heeft (fatsoenlijk als in uitgebreid, al heeft volgens mij de UK alleen die brakke Zavvi editie).

Wat series betreft: ik kom er moeilijk aan toe op het moment, Fargo was een fenomenaal begin maar we hebben niet verder gekeken, The Knick moet nog aan begonnen worden en ook laatste seizoen Boardwalk is nog geen epi van gekeken.

Soms vergeet ik nog wel eens dat er mensen regio gebonden zijn. Ik niet, want als filmliefhebber zijn Criterion aankopen een must. Ligt voor jou dan inderdaad wat lastiger. Ik heb ook niet veel goede verhalen gehoord over die uitgave.

dimi303

• 3420 messages
  • 3692 votes

Net aflevering 07 gezien van de reeks Manhattan en ik blijf het super vinden.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ben ondertussen begonnen aan de sprookjesserie The Faerie Tale Theatre van Shelley Duval uit de jaren 80. Ze voelen meer aan als kortfilms dan aflveringen. Iedere aflvering behandelt een sprookje.

Brix

• 19685 messages
  • 5120 votes

Recent heb ik een fijne Franse politieserie ontdekt "Chérif" (2013-2014- en '15) met in de hoofdrollen Abdelhafid Metalsi en Élodie Hesme.

De serie speelt zich af in de Franse stad Lyon.

Prettig om te zien (op TV5 Monde)

marantz

• 24 messages
  • 61 votes

aangezien ik van griezel hou kijk ik naar supernaturel,the walking dead en true blood .

als iemand nog een leuke griezel serie weet hoor ik het graag.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3426 votes

Ondertussen wordt het afgezaagd wanneer het uit mijn mond komt, maar American Horror Story moet je zeker eens checken. Dexter valt ook goed mee, maar griezelen doe je niet hiermee. Verder heb je nog series als Hannibal, Penny Dreadful, Bates Motel, The Twilight Zone en Six Feet Under.

Probeer gewoon wat series uit en dan zie je wel of het je ding is.

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2792 votes

Wat ik tot nu toe gezien heb:

Breaking Bad - 5 seizoenen

Suits - 2 seizoenen

Homeland - 2 seizoenen

Sons of Anarchy - 2 afleveringen

House of Cards en The Americans staan nog op mijn to-see lijstje.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Gister begonnen met How To Get Away With Murder, top serie! (Tot nu toe dan)

bertito

• 208 messages
  • 0 votes

Ik ben ook begonnen met "How to get away with murder". Echt razend vermakelijk, afwisselend komisch en dan weer dramatisch, en met een superhoofdrol van Viola Davis. Wat kan die vrouw acteren! Een genot om naar te kijken. Haar styling is ook waanzinnig mooi. De mannen in de serie zijn ook erg het bekijken waard De dialogen zijn zeer gevat. (8,5)

Daarvoor gekeken naar:

- The Legacy / Arvingerne (8,5)

- Under the Dome, 1 en 2 (6,5)

- Bates Motel 1, en 2 (8)

- Les Revenants (9,5)

- Orange is the new Black, 1 en 2 (9)

- The Fall (8,5)

- American Horror Story 1, 2 en 3 (8,5)

- Broadchurch (9)

- Homeland, 1, 2 en 3 (6)

- Teen Wolf (7)

- Breaking Bad, alle seizoenen (10)

- Dexter, alle siezoenen (9)

- Cosmos (7)

- Through the Wormhole (9)

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Geprobeerd het alom gelauwerde Cowboy Bebop te kijken, maar het is niet mijn ding vrees ik. misschien als ik het als puber had leren kennen dat het anders was geweest, maar het doet me niet veel. Ik ben toch echt op zoek naar season arcs en dit is me net te episodisch. Leuke pastische en het verveelt niet, maar een zeventje is voor mij niet genoeg om te blijven kijken. Op zoek naar een anime die wel richting een 9 kan gaan dan maar.

Ataloona

• 734 messages
  • 4264 votes

Welke animeseries heb je dan al wel gezien? (ik ben dan weer iemand die Bebop wel als puber heeft gezien, maar ook mij is het te episodisch) Fullmetal Alchemist: Brotherhood toevallig al gezien?

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Ataloona wrote:

Welke animeseries heb je dan al wel gezien? (ik ben dan weer iemand die Bebop wel als puber heeft gezien, maar ook mij is het te episodisch) Fullmetal Alchemist: Brotherhood toevallig al gezien?

Nog niet, maar hij is me wel aangeraden en staat op de watchlist, net als Ergo Proxy. Mocht je nog tips hebben, ik hoor het graag. Mijn voorkeur gaat uit naar season arcs, karakters waar je je enigszins in kan verplaatsen (dus zo realistisch mogelijk verhaal met zo min mogelijk Pokemonachtige kwaliteiten) en het liefst zo mooi mogelijk geanimeerd. Ik ben met animeseries heel onervaren btw. Waar ik niet van hou zijn te zoete dingen, teveel tiener-coming-of-age. Liefst drama/thriller/magical realism.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

John Milton wrote:

Geprobeerd het alom gelauwerde Cowboy Bebop te kijken, maar het is niet mijn ding vrees ik.

Vond Cowboy Bebop eerlijk gezegd ook niet zo degelijk. Ben wel fan van Full Metal Alchemist (de gewone, Brotherhood heb ik nog niet gezien) en Death Note. Vond Highschool of the Dead ook wel schitterend, maar ik weet niet of dat in je straatje ligt.

Ben momenteel aan Ghost in the Shell: Standalone Complex bezig (seizoen 2, wat wel heel wat minder is dan seizoen 1) en dan zijn er natuurlijk nog de populairste à la Naruto, Bleach, One-Piece, Fairy Tail, ... maar ik ben eigenlijk ook helemaal geen kenner

kos

• 46701 messages
  • 8856 votes

Momenteel:

Mad Men S5

Hollands Hoop

Gomorra

Modern Family S6

Boardwalk Empire S5

en vanaf volgende week The Newsroom S3

Ataloona

• 734 messages
  • 4264 votes

John Milton wrote:

(quote)

Nog niet, maar hij is me wel aangeraden en staat op de watchlist, net als Ergo Proxy. Mocht je nog tips hebben, ik hoor het graag. Mijn voorkeur gaat uit naar season arcs, karakters waar je je enigszins in kan verplaatsen (dus zo realistisch mogelijk verhaal met zo min mogelijk Pokemonachtige kwaliteiten) en het liefst zo mooi mogelijk geanimeerd. Ik ben met animeseries heel onervaren btw. Waar ik niet van hou zijn te zoete dingen, teveel tiener-coming-of-age. Liefst drama/thriller/magical realism.

De namen die Metalfist noemt vind ik zelf ook wel erg goed. Vooral Highschool of the Dead was erg gaaf. Goed geanimeerd ook, heeft verder ook haar eigen topic op MoMe. De eerste anime-adaptatie van Fullmetal Alchemist vind ik ook erg goed, maar is toch wel stukje minder. Ten eerste qua animatiekwaliteit (niet zo vreemd qua jaartallen) en ten tweede is Brotherhood een volledige nauwkeurige adaptatie van de manga, waar de eerste FMA nog een anime-only eind heeft. Uiteindelijk zijn er wel een behoorlijk aantal verschillen, waardoor ze alletwee de moeite waard blijven. (zo is één van de eerste arcs, een geweldige, in de eerste FMA nog 12 eps lang oid. en is het in Brotherhood - wegens het vele materiaal - slechts 2 eps) Tevens hebben in de eerste FMA een aantal karakters een grotere rol en is Armstrong (een personage) in de eerste wat grappiger. Maar uiteindelijk kies ik toch voor Brotherhood, die wel een aantal niveau's nog boven de eerste FMA zit.

Verder zijn verdere aanraders wellicht:

- Psycho-Pass (sf/thriller) [ontzettend goed w.m.b.]

- Hellsing Ultimate (de beste anime ooit wat mij betreft. Geweldige animatie en het beste personage ooit, Alucard)

- Black Lagoon [over een gewone zakenman die in het bounty hunter circuit komt]

- Gantz [niet echt simpel te beschrijven, zoek maar eens op zou ik zeggen ]

- Darker Than Black [begint episodisch, maar blijkt snel onderdeel van een groter tragisch verhaal te zijn, over een assassin]

- Steins;Gate [over een team dat tijdreizen onderzoekt]

- Death Note [is uiteindelijk wel een must-see, ook voor de niet animeliefhebbers. Al is het maar vanwege de status]

- Neon Genesis Evangelion (zelfde geld voor de voorganger, maar is meer genre-gerelateerd)

- Rurouni Kenshin [over een legendarische (moordlustige) jonge samoerei die na de Boshin Oorlog besluit een wanderer te worden en niet meer te moorden]

- Samurai Champloo [samoeraiserie van de maker van Cowboy Bebop, met dit keer seasonarc]

- Blue Gender [Starship Troopers eigenlijk, maar ik vind het tof]

- De experimentele series zoals Texhnolyze, Serial Experiments Lain en Ergo Proxy

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ataloona wrote:

- Rurouni Kenshin [over een legendarische (moordlustige) jonge samoerei die na de Boshin Oorlog besluit een wanderer te worden en niet meer te moorden]

Jongens toch, hoe kon ik die nu vergeten.

Misschien wel één van de beste animes ooit gemaakt. Met nog een aantal erg interessante OVAs/films

Rurôni Kenshin: Ishin Shishi e no Requiem (1997)

Rurôni Kenshin: Meiji Kenkaku Romantan - Tsuioku Hen (1999)

Rurôni Kenshin: Seisô Hen (2001)

De live-action adaptatie is ook de moeite waard:

Rurôni Kenshin: Meiji Kenkaku Roman Tan (2012)

Rurôni Kenshin: Kyôto Taika-hen (2014)

John Milton

• 24233 messages
  • 13403 votes

Ataloona en Metalfist beiden bedankt! Daar kan ik wat mee!

Ik heb van Black lagoon een epi of 8 gezien (vond ik leuk!) en van Death Note de pilot en evt de tweede aflevering, was veelbelovend, maar nooit verder aan toe gekomen. Neon genesis stond ook al op de watchlist vanwege hoge waardering door velen.

stinissen (crew films & series)

• 23460 messages
  • 76955 votes

Momenteel

Homeland (seizoen 4)

Rookie Blue ( seizoen 5)

Grey's Anatomy ( seizoen 11)

Chicago P.D. ( seizoen 2)

Chicago Fire ( seizoen 3)

Dallas de originele serie voor de derde maal zit nu op seizoen 5

Hollands Hoop

Nieuwe Buren

Boardwalk Empire S5 nog 2 afleveringen

Manhattan nog 3 afleveringen

Mistresses kan niet wachten op seizoen 3

outlander kan niet wachten op het 2de gedeelte van seizoen 1 ( April 2015)

En de Tatort's ben nu bij afl 916 en heb ze allemaal in bezit.

Downton Abbey S05

bloedverwanten Season 3

Hell on Wheels seizoen 4 niveau Breaking Bad

The Great Fire

The Lava Field: Hraunið

Shinobi

• 4305 messages
  • 2551 votes

John Milton, Ergo Proxy is een aanrader en voor de rest de series die al zijn genoemd. Misschien dat je Kino No Tabi leuk zal vinden.

Van de recentere anime vind ik Attack on Titan de moeite waard. Kill la Kill op zich ook, maar dat is denk ik net iets te absurd voor jou.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ben benieuwd naar Westworld (HBO).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

(Lopende) series die ik volg:

Awkward - Catfish: The TV Show - Bones - The Following - Law & Order: Special Victims Unit - 2 Broke Girls - Pretty Little Liars - Teen Mom 2 - New Girl - Modern Family - Criminal Minds - The Walking Dead - Grey's Anatomy - Geordie Shore - Snooki & Jwoww - South Park - The Bachelor(ette) - Cold Case - True Detective - Breaking Bad

Nieuw, eerste seizoen afgekeken:

- How To Get Away With Murder

- Z Nation

Op de planning:

- Orange Is The New Black

Elineloves

• 24071 messages
  • 3631 votes

Heeft iemand nog aanraders/tips voor mij? Op zoek naar een nieuwe verslaving!

606

• 23879 messages
  • 12278 votes

Elineloves wrote:

Heeft iemand nog aanraders/tips voor mij? Op zoek naar een nieuwe verslaving!

Chicago Fire en Chicago P.D zeker de moeite waard.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.