• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.175 votes
Profile

Prison Break

MiekieMow

• 224 messages
  • 308 votes

Ik snap niet hoe ze het doen maar deze aflevering was vet goed! Ik kreeg weer helemaal het gevoel van season 1. Zouden ze de vorige aflevering er later tussen gepropt hebben ofzo. Zon sterk contrast in kwaliteit. Elke speler gaf weer wat zichtbaar van zijn/haar karakter dit keer. Scofield weer deoude. Mahone weer de oude. Sucre weer de oude. Lincoln weer de oude! T-bag ! im happy! En spannend einde!

MiekieMow

• 224 messages
  • 308 votes

The Oceanic Six wrote:

Nog 3 afleveringen en dan zit het seizoen + serie erop....

Vraag me af hoe ze alles gaan oplossen in die 3 afleveringen en ook nog eens kunnen verklaren hoe het verhaal in elkaar steekt...

Naar mijn weten komt er nog gewoon een seizoen 4...en een seizoen 5

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Weet je meer dan wij weten...

Het is zo goed als zeker afgelopen na dit seizoen. En ook maar goed, het wordt nu een beetje te vaak een soort herhaling. Alweer in de bajes, alweer sneaky bezig, alweer ontsnappen...

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Volgens mij komen er zowiezow nog meer dan 3 afleveringen!!!

N.m.w. 14 of 18 afleveringen!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_afleveringen_van_seizoen_3_van_Prison_Break

Helaas, nu echt nog maar 3 afleveringen.

Zie onderaan bij de afleveringen lijst. Er staan er ook nog maar 3 open.

Real_Movie

• 303 messages
  • 1297 votes

The Oceanic Six wrote:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_afleveringen_van_seizoen_3_van_Prison_Break

Helaas, nu echt nog maar 3 afleveringen.

Zie onderaan bij de afleveringen lijst. Er staan er ook nog maar 3 open.

Dat kan nooit er moet nog zoveel verteld worden.

Maar langzamer hand moet prison break een ander weg inslaan,want dit werkt niet de acteerprestaties komen niet meer overtuigend over alles valt in herhaling en als het aan mij ligt komen die gasten nooit meer uit Sona het is gewoon onmogelijk.

Het bedrijf moet toch nog aardig wat over verteld worden de grote baas hebben de broers niet ontdekt of gezien dat hij achter alles zit.

3 afleveringen lijkt me onwaarschijnlijk.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Helaas, het is toch echt zo. Met dank aan de schrijversstaking in de VS. Maar je hoeft me uiteraard niet te geloven.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

ik zag t idd ook op wikipedia, alleen is wikipedia nou niet de allerbeste bron...

Ik zeg niet dat je niet gelijk hebt, maar lijkt me alleen appart dat t nog maar 3 afleveringen zijn, en ik hoorde dus dat t 14 of 18 zijn!

Maar je zou best gelijk kunnen hebben, want ze zijn idd zwaar aan t staken!

Whe shall see!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Klopt het dat er deze week geen PB is in de VS? Ik hoorde dit van iemand.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Jups!! 4 Februari (pas) weer! Amerika heeft sport hoog in t vaandel, dus elk sportevenement word zowat uitgezonden...

De TV-series die op dat tijdstip uitgezonden worden, komen dan te vervallen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Prima aflevering!

Duidelijk de aflevering waarin het voorwerk erop zit. In de slotseconde zag je Michael en de groep aan de uitbraak beginnen. Komende aflevering zal je dus de uitbraak en de vlucht zien denk ik en in de slotaflevering een week later moet het verhaal erop zitten.
De manier van ontsnappen ziet er goed uit, al vond ik de ontsnapping uit Fox River wel mooier, maar die bajes was ook veel groter.

Uitkijken naar komende dinsdag, ben echt benieuwd!

ilse007

• 22 messages
  • 24 votes

Ik zit nu al aan aflevering 11 van serie 3.

Ik moet zeggen; het verhaal blijft sterk en is ook steeds verbazingwekkend.

De schrijvers en personages etc. hebben puik werk geleverd. Zeker de moeite om te kijken.

Eerst volgde ik lost (doe ik nog altijd), maar pb is echt veeeeeeel beter.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

ilse007 wrote:

Eerst volgde ik lost (doe ik nog altijd), maar pb is echt veeeeeeel beter.

ik volg ook beide, maar ik snap echt NIET dat jij PB beter vind dat Lost!!!!!!!

Ik respecteer je mening zeker wel hoor! Daar niet van, maar om me heen hoor ik juist ook iedereen zeggen: Lost is zoveel beter!!

wo2-Freak

• 834 messages
  • 0 votes

kleez wrote:

(quote)

ik volg ook beide, maar ik snap echt NIET dat jij PB beter vind dat Lost!!!!!!!

Ik respecteer je mening zeker wel hoor! Daar niet van, maar om me heen hoor ik juist ook iedereen zeggen: Lost is zoveel beter!!

Ik hoor om mij heen dat iedereen juist zegt dat Prison Break zovéél beter is.

Dus niet te gauw conclusies trekken!

Ok, ik ben niet echt overtuigd als mensen roepen dat PB beter is. Na drie seizoenen heeft PB zijn concept uitgemolken en herhaald, hoewel seizoen 2 nog getuigde van enige schrijversintelligentie is seizoen 3 pure luiheid. "Oh, hij is vrij, nou, laten we dan nu weer voor af aan beginnen, maar om het een beetje interessant te houden doen we het in Panama". Prison Break was een serie met even schokkende wendingen als Lost, maar qua verhaal én acteerprestaties (ook al heeft PB vele excentrieke personages heeft die de serie zo veel beter maken, en acteurs die die personages spelen die veel beter zijn dan sommige Losties, heeft Lost toch een grotere groep goede acteurs) is Lost op een veel hoger niveau te vinden. De verhaallijnen zijn lang niet allen even goed, maar degene die dat wel zijn, getuigen van ware genialiteit wat de schrijvers betreft. Er zijn weinig series die zulke sterke wendingen seizoen na seizoen weten te maken als Lost. Werkelijk geweldig.

Ik denk dan ook dat mensen roepen dat PB beter is omdat ze PB kennen. Prison Break is nu eenmaal een beter bekeken serie dan Lost (In Nederland moet ik toevoegen) en hoewel iedereen wel eens van Lost gehoord heeft blijkt ook in mijn omgeving (ok op mijn school dan) dat PB als "super" en "beste serie ooit" omschreven te worden.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Prison Break en Lost kan je niet eens vergelijken vind ik...

Totaal andere serieconcepten. Beide zijn meesterlijk.

24 blijft overigens de beste serie.

Alle concepten voor series zijn anders, wat mij betreft hebben zowel PB als Lost de "shockerende wendingen" onder de knie.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Je kunt nooit beweren dat een serie de beste is, want dan ga je ervan uit dat ieder mens dezelfde smaak heeft. Lost is mijn favoriete serie, maar Prison Break en 24 vind ik ook goede series.

Iemand anders vind 24, Prison Break en Lost helemaal niks en kijkt liever naar CSI, de gouden kooi, en gtst en vind die series helemaal te gek.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Eens met Aryan!! Maar ik denk dat je wel kunt discusieren over de kwaliteit, etc.! Ik ben t ook helemaal eens met Angrod_Pallanén over het feit dat PB uitgemolken is!! Waarbij ik het derde seizoen van PB echt wel de druppel vond!! Vooral aflevering 10 bijv. Dan heb ik echt zoiets van: *zucht*.
Aan de andere kant: Met Lost is het natuurlijk makkelijker om seizoenen er aan te maken, omdat het een heel breed verhaal is, PB daarin tegen lijkt me stuk moeilijker!

Ook ben ik t eens met Angrod_Pallanén dat PB idd veel meer over gesproken word, hier tenminste in mijn omgeving. Ik keek eerst bijv. alleen PB en vond het toen de beste serie ooit, maar toen begon ik met Lost ! Met Lost is het ook zo, dat je wel echt in het verhaal moet zitten, je kunt niet midden in seizoen 2 of 3 een aflevering gaan kijken!

Begrijp me niet verkeerd: ik vind Prison Break een geweldige serie, alleen seizoen 3 vind ik eigenlijk wat teveel! Toch ben ik wel erg benieuwd hoe het afloopt!! Ook erg jammer vind ik dat Sara dood ging, terwijl we daar nog geen beelden van hebben!!! Ik had dus verwacht dat ze nog wel zou leven... Maar lijkt er nu op dat ze echt wel dood is! Helaas

Tot slot: check ook de IMBD rating van Lost 9.7

Tuurlijk kan je de bewering van "beste serie/film" niet beargumenten, maar dat lijkt me duidelijk op een site zoals MM Hoe dan ook, even @kleez en wellicht off-topic omdat het niets met PB te maken heeft, maar Lost heeft een pretty close verhaal. Als je kijkt hoe erg seizoen 3 terugviel op alles van seizoen 1, de achtergronden en alles, soms heb ik echt het idee dat ze bij het schrijven van seizoen 1 al wisten wat ze drie jaar later zouden laten zien. Pure nonsens want ze hebben zelf al uitgebreid verteld dat ze op sommige punten gewoon niet wisten welke kant ze op wouden, maar toch. Lost heeft vooral wat Dharma en het eiland betreft een vast verhaal waar gewoon veel takken aan zitten, en die takken houden dat vaste verhaal langdurig interessant. Zonder de persoonlijke verhalen van de Losties zou het verhaal over het eiland verdomd oninteressant worden.

Maar om toch even op PB te komen: vond het ook verdomd zonde dat Sarah dood gemaakt werd, puur vanwege de actrice natuurlijk, maar toch. Nog iets wat PB en Lost gemeen hebben; ze doen geen moeite om elk seizoen enkele hoofdrolspelers uit te roeien. Lost doet het alleen wat innovatiever. Weten we Nikki en Paulo nog? Totaal onzinnige personages, maar hun dood was zoooo cool.

tn2543

• 446 messages
  • 1118 votes

aryan wrote:

Je kunt nooit beweren dat een serie de beste is, want dan ga je ervan uit dat ieder mens dezelfde smaak heeft. Lost is mijn favoriete serie, maar Prison Break en 24 vind ik ook goede series.

Iemand anders vind 24, Prison Break en Lost helemaal niks en kijkt liever naar CSI, de gouden kooi, en gtst en vind die series helemaal te gek.

Hooo wacht eens even !

De beste serie is voor mij een serie waarbij de uitwerking goed is! Prison Break...daar is over nagedacht, het script is goed uitgewerkt. Als ik kijk naar Lost, mis ik nog steeds de clue... Dat ze op een eilandje zitten is alleen maar een excuus om de tv-serie langer op te rekken. Vooral seizoen 2 van Lost vond ik erg goed, maar ergens zijn de overlevenden weinig opgeschoten. Lost zit in enigszins in een loop (naar mijn mening), maar Lost heeft op bepaalde vlakken echt wel zijn sterke punten. Vooral de flashbacks van Lost vind ik erg goed.

Als dat een van je bezwaren is tegen Lost raad ik je seizoen 4 aan.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

tn2543 wrote:

(quote)

Hooo wacht eens even !

De beste serie is voor mij een serie waarbij de uitwerking goed is! Prison Break...daar is over nagedacht, het script is goed uitgewerkt. Als ik kijk naar Lost, mis ik nog steeds de clue... Dat ze op een eilandje zitten is alleen maar een excuus om de tv-serie langer op te rekken. Vooral seizoen 2 van Lost vond ik erg goed, maar ergens zijn de overlevenden weinig opgeschoten. Lost zit in enigszins in een loop (naar mijn mening), maar Lost heeft op bepaalde vlakken echt wel zijn sterke punten. Vooral de flashbacks van Lost vind ik erg goed.

Sommige series hebben inderdaad een goede plot en een goede uitwerking. Dan nog blijft het jouw persoonlijke mening. Soms heeft je mening weinig raakvlakken zoals over Lost.

We zijn inmiddels 4 jaar verder, maar de overlevenden zijn iets van 90 dagen ofzo op het eiland. En als je een snelle serie wilt dan raad ik je 24 aan. Wil je een diepgaand lang verhaal inclusief mysterie dan is Lost of Alias een aanrader.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

24 heeft anders ook steeds een best diepgaand verhaal. Alleen richt de serie zich meer op actie en speelt alles zich in 24 uur af. That's the difference.

Zoals ik al zei, je kan die series niet vergelijken met elkaar.

Zoek je regelmatige actie, neem 24

Zoek je een een zeer bijzonder verhaal met veel achtergronden, neem Lost.

Zoek je een combo van een actie en een sterk verhaal, neem Prison Break.

Geen van de 3 series is slecht, alledrie zijn ze topvermaak. Het is aan jezelf waar je prioriteiten liggen.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

The Oceanic Six wrote:

Zoek je een combo van een actie en een sterk verhaal, neem Prison Break.

sterk verhaal?? Denk dat er wel series zijn met sterker verhaal

Maar ik snap je punt

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Uitstekende 1 na laatste aflevering gezien.

Eindelijk de lang verwachte ontsnapping uit Sona! En de manier waarop is echt briljant. Had het niet verwacht. Bellick, T-Bag en de neger waarvan ik de naam effe kwijt ben zijn goed genaaid door Michael haha. Al hebben ze het volledig aan hun zelf te danken. De ontsnapping was echt goed bedacht en uitgevoerd!
Ben benieuwd naar de slotaflevering van het seizoen en dus de hele serie. Ik neem aan dat ze LJ terug krijgen en veilig het land verlaten. Maar je weet nooit.
Wel lullig trouwens voor Sucre nu, die lijkt de lul te zijn.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Tja, niet eens met bovenstaand stuk! PB komt op z'n eind, en deze aflevering merkte ik toch een foutje op:

Als ze ontsnappen, en ze gaan naar buiten is het zomaar opeens harstikke licht buiten opeens is het midden op de dag!
Het einde van de aflevering, dat Wristler ontsnapt is voor mij ook weer een grote 'zucht'. Evenals dat dat jochie (ff zn naam kwijt) op het laatst aangehouden word (ze rijden op een controle af) en dat T-Bag door de luxaflex Sucre in de kamer er naast herkent word (bij ondervragingen word de kamer toch afgesloten?? IIg dat je niet kunt gluren e.d.) is allemaal weer een beetje tever gezoch vind ik.

Natúúrlijk, het zou allemaal erg toevallig zo kunnen lopen, maar ik vind t wel ver gezocht!

Een ander nieuwtje; Zoals ik eerder al vermelde vond ik het erg jammer dat Sara eruit ging, en vond de manier daarop ook een beetje vreemd en ver gezoch! Maar jahoor, de reden waarom:

Sara Tancredi is in de eerste paar afleveringen maar zeer weinig te zien omdat ze gespeeld is door een andere actrice. Sarah Wayne Callies is namelijk zwanger en is daardoor niet in staat de rol te spelen. In aflevering vier werd ze alsnog uit de serie geschreven (zie afleveringsbeschrijving van de episodes 3 en 4).

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Dat van Sara was al een tijd bekend hoor

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

leuke aflevering, het wordt nu wel een beetje voorspelbaar toen ze naar het strand toe renden kon je er al uit opmaken dat Lincoln zuurstofflessen daar had begraven. Dat t-bag sucre zou zien was ook te voorspellen. En ik weet bijna zeker dat in de laatste aflevering Lincoln wordt opgepakt voor de bus die hij had gestolen.

Maar het blijft wel een goede serie en ik ben benieuwd hoe ze het verhaal oprekken voor een 4de seizoen (ik denk niet dat de aflevering van morgen de aller laatste zal zijn)

tn2543

• 446 messages
  • 1118 votes

kleez wrote:
Tja, niet eens met bovenstaand stuk! PB komt op z'n eind, en deze aflevering merkte ik toch een foutje op:

Als ze ontsnappen, en ze gaan naar buiten is het zomaar opeens harstikke licht buiten opeens is het midden op de dag!

Is dat een fout....? ik had het idee dat ze dat deden om de indruk te wekken dat ze 'lang' aan het vluchten waren? Maar het was inderdaad wel wat vaag...

Ik moet zeggen dat Prison Break nog steeds wel leuk en spannend is, maar de spanning begint geleidelijk af te nemen. Omdat het erg voorspellend begint te worden. Het verhaal wordt ook opgerekt (heb ik het gevoel) om zo de 22 afleveringen, die een normaal seizoen, heeft te halen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.