- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Prison Break
Prison Break
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
ik vond het een super serie de beste die ik tot nu toe afgekeken heb!
seizoen 1 was geweldig
seizoen 2 heel goed
seizoen 3 redelijk
seizoen 4 ook redelijk
film goed
ben benieuwd naar het laatste seizoen van lost dat is wel een serie die deze kan overtreffen als ze er een spannend einde van maken1
Zowiezo heeft Lost allang Prison overtroffen op elk punt en zelfs een laatste seizoen dat tegenvalt (wat ik betwijfel)zal de serie echt niet minder maken dan Prison Break want het staat er al te ver boven.
sateck
-
- 183 messages
- 482 votes
seizoen 1 ................ 9/10
seizoen 2 ................ 9/10
seizoen 3 ................ 6/10
seizoen 4 ................ 2/10
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Zó, seizoen 1 zit erop en ben toch wel nieuwsgierig naar seizoen 2 nu. Erg sterke serie.
Vooral genieten hoe de acteur die rol van T-Bag lekker sinister neerzet.
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Seizoen 2 ben ik nu ook aan het kijken. Geleend van een vriend.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Eerste seizoen inmiddels afgerond en best een leuke serie. Helaas werd het niet meer dan 'leuk'. Serie staart zich teveel blind op actie en negeert hierdoor andere richtingen waardoor de serie interessanter kan worden. Character- en relationprogression zou Prison Break best wel kunnen gebruiken. Dat doe nze eigenlijk alleen goed met Sara, en met Michael en Sara kan je ook wel wat kanten op.
Miller is charismatisch (goed gecast) maar vooral Knepper steelt de show. Een genot om die man aan het werk te zien. Ook leuk om Holly Valance af en toe voorbij zien komen, mooie vrouw. Jammer dat Prison Break soms nogal teveel episodes besteed aan niet interessante subplotjes. Kijkt allemaal wel lekker weg maar het baart me zorgen aangezien dit het beste seizoen schijnt te zijn. Leuek serie maar het had veel meer kunnen wezen.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Voor de Vlaamse fans.
Wordt vanavond uitgezonden op het Vlaamse 2BE om 20u40.
Prison Break - The Final Break (2009)
TV- actiethriller van Kevin Hooks en Brad Turner,
Wentworth Miller (Michael Scofield), Dominic Purcell (Lincoln Burrows), Amaury Nolasco (Fernando Sucre), Robert Knepper (Theodore 'T-Bag' Bagwell), Jodi Lyn O'Keefe (Gretchen Morgan), Sarah Wayne Callies (Sara Tancredi), William Fichtner (Alex Mahone), Leon Russom (generaal Jonathan Krantz),
Michael en Sara stappen eindelijk in het huwelijksbootje, maar lang kunnen ze niet genieten van hun wittebroodsweken. Omdat de federale politie Michael niet langer kan raken, richten ze hun pijlen op de vrouw van wie hij zielsveel houdt. Sara wordt gearresteerd op verdenking van moord. Michael is de enige die haar en hun ongeboren kind kan redden uit een ondoordringbare vrouwengevangenis. De tijd dringt echter: Michael ontdekt dat er een prijs op Sara’s hoofd is gezet. Om haar te bevrijden zal hij echter een beroep moeten doen op zijn dodelijkste vijanden…
doodah
-
- 1538 messages
- 1232 votes
Zo staat het ook in het tv-boekje. 
Is er een reden waarom deze film niet op de site staat, of is hij gewoon nog niet toegevoegd?
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Ik vind eigenlijk ook dat deze tv-film erop kan , het is gewoon een lange tv-film ( die ook niet bij de dvd box van de serie zit en die je ook los moet kopen net als 24: Redemption) met een begin en een einde ik zeg dit ook omdat eigenlijk voor de film 24: Redemption het zelfde geld en die staat er ook op.
apolicum
-
- 451 messages
- 5036 votes
Ik was ook net aan het denken waarom de film niet op moviemeter te vinden is 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben het me je eens Henk. The final break is in principe ook een losse film. Het sluit wel een serie af, maar het is wel een los verhaal met begine en einde. Ik zou zeggen, kaart het bij je crew aan 
Lui (crew films)
-
- 3490 messages
- 11863 votes
Deze discussie is al vaker gevoerd, de film voldoet gewoon niet aan de regels. En volgens IMDb (en Wikipedia): consists of the two unaired final episodes of season 4, "The Old Ball and Chain" and "Free"
Kilii
-
- 80 messages
- 0 votes
Ratings : S1 --> 9/10
S2 --> 8,5/10
S3 --> 8/10
S4 --> 7/10
'Film' --> 7,5/10
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Prison Break, seizoen 2 zit er op voor mij. Een stuk minder aangrijpend en verslavend als seizoen 1. Op zich nog wel interessant. Goede rol van Fitchner en blijf genieten van het spel van Knepper.
Seizoen 3 kan ik vanavond lenen en ga ik dus ook kijken. Laat jullie natuurlijk weer weten wat ik ervan vond.
Tot nog toe:
Seizoen 1: 8,5
Seizoen 2: 7,5
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ook maar eens aan begonnen. Eerste aflevering biedt genoeg om verder te kijken. Hoop dat Michael een meesterbrein blijkt te zijn zoals hij in afl 1 wordt voorgesteld.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geloof me, Michael is een meesterbrein!
Seizoen 1 is sowieso ongelooflijk doordacht en gaaf. Niveau van de beste seizoenen 24 qua spanning.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Michael overschat zichzelf schromelijk juist. Slimmer dan the average guy maar een mastermind zeker niet.
Nijmegen
-
- 323 messages
- 692 votes
Seizoen 1 & 2 zijn gewoon te geniaal en goed voor een 4,5.
Jammer dat het niveau daalt bij 3, 4 en final break...
Xx_se7en_xX
-
- 575 messages
- 495 votes
Eigenlijk vond ik seizoen 3 ook nog zeer goed. 4 vond ik echt geen gevangenisserie meer. Maar inderdaad kunnen ze niet aan de eerste twee seizoenen tippen. 
Als ik cijfers moet geven:
Seizoen 1: 8,5*
Seizoen 2: 8,0*
Seizoen 3: 7,5*
Seizoen 4: 6,5*
Film: moet ik nog zien.
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Zolang we met cijfers bezig zijn:
Seizoen 1 = 8.0*
Seizoen 2 = 7.5*
Seizoen 3 = 6.5*
Seizoen 4 = 6.0*
Film: 5.0*
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ben inmiddels bij aflevering 10 van seizoen 1. De serie is dermate boeiend dat je wil blijven kijken en zien hoe ze al hun problemen oplossen. De serie heeft echter een beetje hetzelfde als 24. Een keer kijken is leuk en je wil zien hoe het afloopt en verder gaat et cetera, maar de herkijkwaarde is erg laag.
Desalniettemin zal ik de serie helemaal kijken zolang het me nog boeit, en zolang die knappe dokter nog meedoet 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
De spanning wordt goed opgebouwd. Zit nu in de laatste aflevering. Ik vond die flashback-aflevering misschien nog wel de sterkste. Die stond goed op zichzelf, de rest van het seizoen is eigenlijk een hele lange aflevering.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vind de herkijkwaarde van 24 juist erg groot. Blijft geniaal, ook al ken je een aantal plotwendingen dan al. PB moet ik nog eens volledig herkijken. Dat komt wel als ik door alle andere dingen heen ben.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
De herkijkwaarde van 24 zal allicht hoger zijn omdat daar gedurende de seizoenen meer gebeurt. In het eerste seizoen van Prison Break worden vooral alle personages neergezet en hun verhaal wordt verteld. O ja, er wordt ook nog uit de gevangenis ontsnapt, maar heb toch het idee dat dat deel uitmaakt van een groter geheel, wat nu hopelijk voortgezet wordt in seizoen 2.
Sterk eerste seizoen dat tot het einde spannend bleef. leuk om te raden hoe Michael de probleempjes oplost en de anderen steeds een stap voor is.
Door met seizoen 2.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Halverwege het tweede seizoen inmiddels. Nog steeds erg spannend
en de rode draad is de sterkste kant van de serie, al lijkt het iets meer een gewone actieserie te worden. Fichtner speelt wel een ijzersterke rol trouwens.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
De rode draad is iets wat juist helemaal ontbreekt bij het tweede seizoen. Erg slecht geschreven allemaal. Dat was volgens mij tijdens de staking en dat is te merken. Alsof ze maar willekeurig wat schrijvers hebben aangenomen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
De WGA strike was tijdens Seizoen 3 volgens mij.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik heb de 4 seizoenen in een ruk uitgekeken. Seizoen 1 blijft het beste. En de Final break vond ik wat tegenvallen. Zag er wat b-film achtig uit 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
De rode draad is iets wat juist helemaal ontbreekt bij het tweede seizoen. Erg slecht geschreven allemaal. Dat was volgens mij tijdens de staking en dat is te merken. Alsof ze maar willekeurig wat schrijvers hebben aangenomen.
Vind ik niet. Er wordt gewoon verdergegaan met de verhaallijn van het complot uit seizoen 1 en de lijnen tussen goed en slecht vervagen nog meer. Ik vind dat juist interessant. Zeker ook de verhaallijn van Sara Tancredi
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 2 tot 4 halen nooit meer qua spanning het niveau van seizoen 1, maar de serie blijft tot het einde toe best vermakelijk. Alleen wordt het in latere seizoenen wel wat onlogisch en ook wat overdreven als ze voor de 43e keer net ontsnappen aan de politie bv.