- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Prison Break
Prison Break
ILDIB
-
- 3061 messages
- 2378 votes
Pfff, wat een kolderriek einde. Flipperflappert alle kanten op, alle logica wordt overboord gegooid, en alle partijen doen de meest stupide dingen om vooral maar scylla te verliezen. En alle dreigmiddelen namen echt kolderrieke vormen aan. Blij dat het af is op de aftermath na..
ILDIB
-
- 3061 messages
- 2378 votes
Seizoen 4 is eigenlijk het beste omdat die het minst vastgeroest zit op 1 plek. Maar ja, ze hadden het gewoon bij 12 afleveringen moeten houden ipv maar rekken en rekken. Op een gegeven moment is het leuk geweest met wisselen van kant en bovenliggende partij.
Seizoen 1 begon heel sterk, maar zakte snel af tot dramatisch niveau met stupide gimmicks. De Michael show hadden ze het beter kunnen noemen.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Het einde is wel een mooie afsluiting, al speelt het wel leentjebuur bij bijvoorbeeld Phenomenom. Ach, ik ben allang blij dat het klaar is, nu alleen nog de Final Break en ik ben er echt klaar mee.
Final Break is belachelijk. Heel seizoen 1 nog even dunnetjes overdoen in 1 episode. Enige positieve eraan is het enigzins cliché, maar na 4 seizoenen Michael en Linc, mooie einde.
ILDIB
-
- 3061 messages
- 2378 votes
Zaterdag trouwens megablunder, Scofield draagt arm bij Kellerman eerst in linkermitella, daarna rechts om vervolgens weer links au te hebben.
killerfreak
-
- 846 messages
- 1066 votes
Heb er enorm van genoten, maar toch blij dat het afgelopen was, want nja... een 5de seizoen was natuurlijk niet meer mogelijk. Er moet ergens een grens getrokken worden 
Evaluatie van de 4 seizoenen:
Seizoen 1: 9/10 (zonder enige twijfel hét beste seizoen)
Seizoen 2: 8/10 (ok, behalve het einde waar ze eigenlijk terug bij beginsafaan komen)
Seizoen 3: 8/10 (onverwacht, maar het niveau blijft aanhouden, want het is op geen enkel moment een kopie van seizoen 1, ondanks dat ze weer in de gevangenis zitten)
Seizoen 4: 7,5/10 (eerste afleveringen vallen nog mee, naar het einde toe wordt het een beetje onrealistisch en zelfs storend dat zomaar ineens alle puzzelstukjes in elkaar vallen en ze echt vrij zijn. Maar toch nog enkele spannende afleveringen die een 7,5je opleveren)
ILDIB
-
- 3061 messages
- 2378 votes
Iemand enig idee wanneer deel 23/24 worden uitgezonden, die finale film?
bild
-
- 318 messages
- 0 votes
(eerste afleveringen vallen nog mee, naar het einde toe wordt het een beetje onrealistisch en zelfs storend dat zomaar ineens alle puzzelstukjes in elkaar vallen en ze echt vrij zijn. Maar toch nog enkele spannende afleveringen die een 7,5je opleveren)
Je het einde is inderdaad een beetje storend al vind ik niet dat de puzzelstukjes plots in mekaar vallen. Alles wat ze vooraf geregeld hebben met de moeder van Scofield en the company wordt volledig overbodig. Het is gewoon 'ben nu vergeten wat het was' die zegt teken het contract en je bent vrij.
bild
-
- 318 messages
- 0 votes
seizoen 1 ................ 8,5/10
seizoen 2 ................ 7,5/10
seizoen 3 ................ 8/10
seizoen 4 ................ 7/10
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
Seizoen 1 : 9.1
seizoen 2 : 7.6
seizoen 3 : 6.1
seizoen 4 : 4.5
Seizoen 1 was top,daarna ging het niveau omlaag met een seizoen 4 die echt nergens op sloeg.
Ben blij dat het afgelopen is.
MiekieMow
-
- 224 messages
- 308 votes
Ik vond het einde echt super mooi! Je leeft al zolang met ze mee, en dat verdient (voor mij) een voorzichtige en mooie afsluiting, die best wat gerekt mag worden maar niet te. En ik vond afl 22, 23 en 24 echt super! Janken!
Seizoen 1: 9.6/10
Seizoen 2: 9.0/10
Seizoen 3: 5.5/10
Seizoen 4: 7.9/10
Einde: 9.0/10
komerad
-
- 467 messages
- 403 votes
Vond dit een vrij mooie serie met steeds veel vaart in (in tegenstelling tot bv lost)
hoewel met ups en downs en steeds weinig geloofwaardig (of te goed gevonden?) had ik de indruk dat de laatste aflevering van seizoen 4 te gehaast waren, de wendingen werden steeds verder en verder gezocht en het begon me allemaal wat als los zand aan een te hangen.
Wel goed dat er toch een duidelijk eind is 
Vraag :
Had die Kellerman of hoe hij nu weer noemt geen zelfmoord gepleegd, waarna hij door zijn zus gevonden werd?
MR APOCALYPSE
-
- 610 messages
- 0 votes
Vond dit een vrij mooie serie met steeds veel vaart in (in tegenstelling tot bv lost)
hoewel met ups en downs en steeds weinig geloofwaardig (of te goed gevonden?) had ik de indruk dat de laatste aflevering van seizoen 4 te gehaast waren, de wendingen werden steeds verder en verder gezocht en het begon me allemaal wat als los zand aan een te hangen.
Wel goed dat er toch een duidelijk eind is

Vraag :
Had die Kellerman of hoe hij nu weer noemt geen zelfmoord gepleegd, waarna hij door zijn zus gevonden werd?
Ten 1ste: Lost heeft genoeg vaart.
Ten 2e: Nee kellerman werd vervoerd in een busje,en toen op de weg naar de gevangenis vermoord,maar de makers van prison break hebben wat verzonnen om hem te laten leven,1 van de vele stomme wendingen.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Seizoen één was wel goed. De rest is banale formule tv.
nummervlinder
-
- 1463 messages
- 365 votes
Is er eigenlijk een datum bekend voor de release in België/Nederland?
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Seizoen 4 vanaf 2 September te koop bij Media Markt.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Ik verkoop het derde seizoen trouwens voor nog geen € 17. De helft van de nieuwprijs.
Pistons
-
- 588 messages
- 5529 votes
Hoezo staat The Final Break niet op Moviemeter?
Tis een mini-serie van twee afleveringen en daarmee een aanvullende film op de serie. Heeft ook zijn eigen pagina op IMDB.
Als ie er op mag voeg ik em wel meteen effe toe.
kort0235
-
- 605 messages
- 480 votes
seizoen 4 net afgekeken. Ook afl 23 en 24.
Wat dramatisch slecht was dat seizoen! Moet ik dat nog beargumenteren?
Seizoen 1 was echt fantastisch, maar daarna alleen maar slappe aftreksels.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Goed dat het afgelopen is. Weer een verslaving minder. Grappig dat meer dat vinden.
Seizoen 1 was top, seizoen 2 ook, daarna werd het wel minder. Maar heb er tot de laaste aflevering van genoten.
Begin van Final Break gezien. Niet afgekeken, was er wel klaar mee.
Theodore 'T-Bag' Bagwell die in de gevangenis tegen een jonge medegevangene zegt: You belong to me, en dat het jonkie zijn broekzak moet vasthouden, daar krijg ik nog steeds de kriebels van. Ik doe dat stukje wel es met vrienden.
Hereistom
-
- 91 messages
- 83 votes
Zo, heb nu eindelijk ook alles gezien, dus ook afl.23 en 24.
Dramatisch slecht kan ik het niet noemen, maar Seizoen 1 was natuurlijk de beste, seizoen twee en drie waren ook goed, maar bij seizoen 4 werd het verhaal te lang uitgerekt.
Al met al wel een van de beste series die ik ooit heb gezien. 
Nu maar kijken of ik kan afkicken hiervan of is er misschien alweer een andere serie net zo goed als Prison Break?
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Off-topic: waarom kan ik spoilers niet direct zien? Of moet je bij forum soweiso tekst selecteren?
@ lilB: jaja, Lost is beter
Ben niet meer op topic geweest hoor
Heb er 14 gehad nu.
Nu Desperate Housewives van dinsdag checken. Heerlijk, verstand op 0. Daarna lekker dromen.
lilB
-
- 201 messages
- 39 votes
Je moet hier sowieso de tekst selecteren 
Haha, goedzo ^^
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Prison break,tja,nu het is afgelopen is het moeilijk deze serie aan te raden.
Seizoen 1 van prison break is erg sterk en boeiend.
Alles is lekker gelikt,de cliffhangers spannend en de verhaallijnen boeiend.
De ' ze worden betrapt en zijn de lul,maar net op tijd komt alles goed-scenes' of de 'iets of iemand lijkt plots ontdekt te worden, maar uiteindelijk is de persoon of het voorwerp precies op tijd verstopt'-scenes' zorgen voor veel spanning en vaart.
De gevangenis is niet altijd even realistisch(Scofield zou in het echt in Amerika allang iemands bitch zijn) en de andere gevangenen lijken soms alleen maar een gemene kop te hoeven trekken.
C-Note is zo'n karakter die alleen maar een stoere bek trekt de hele tijd en voor de rest weinig uitstraalt.
Een serie als OZ weet dit allemaal veel realistischer neer te zetten.
Maar het is gewoon een super goed seizoen die lekker wegkijkt.
Seizoen 2 begint erg sterk met veel spanning en de gevangenen voor het eerst in de buitenlucht.
De introductie van Mahone is een goede en eigenlijk dragen hij en T-Bag toch een beetje deze serie want dat Scofield en Burrows eigenlijk worden gespeeld door matige acteurs wordt vooral in seizoen 2 pijnlijk duidelijk.
Abruzzi is juist weer 1 van de sterkste karakters en word goed gespeeld net als in seizoen 1 door een ervaren acteur maar helaas is zijn rol van korte duur in seizoen 2.
Naarmate seizoen 2 vordert word het toch allemaal erg matig.
De ' ze worden betrapt en zijn de lul,maar net op tijd komt alles goed-scenes' of de 'iets of iemand lijkt plots ontdekt te worden, maar uiteindelijk is de persoon of het voorwerp precies op tijd verstopt'-scenes waar ik het eerder over had worden nu vervelend en voorspelbaar en je hebt het na een tijdje wel gezien.
Bij lastige situaties weet je inmiddels wel dat ze zich eruit redden en de wendingen worden matiger en de serie ongeloofwaardiger.
Een vermakelijk 2e seizoen die wel een stuk minder sterk is dan het 1ste seizoen.
Het 3e seizoen is slecht.
Alles zit weer aan elkaar van toevalligheden en de scenes die ik hiervoor beschreef word je nu echt moe van.
Scofield komt in een gevaarlijkere gevangenis terecht die eigenlijk na 1 aflevering al niet meer zo gevaarlijk is en hij weer vrolijk rondloopt in een gevangenis waar die normaal geen seconde zou overleven.
De vrouwtjes vinden hem misschien allemaal een hunk maar acteren kan die niet,alleen een beetje suf kijken alsof die net als Wicky de Viking altijd wat aan het bedenken is.
Natuurlijk komen er toevallig nog wat oude bekenden in die gevangenis terecht en dan kan de ontsnapping weer beginnen die toch wat minder boeiend in elkaar steekt dan in seizoen 1.
Seizoen 4 gebeurt genoeg in alleen is het allemaal zo matig.
De wendingen slaan echt nergens meer op en het verhaal zit vol met gaten en simpele dialogen.
Het gaat allemaal lekker vlot en echt vervelen doet het nergens maar flauw is het wel allemaal.
Prison break heeft zijn beste tijd gehad en dat word pijnlijk duidelijk.
Als er een vervolg op sterke films erg slecht zijn dan word er altijd met schande van gesproken maar dat mag dan toch ook wel over een serie lijkt mij.
Deze serie had al moeten stoppen na 2 seizoenen of ze hadden in ieder geval in seizoen 3 dan het verhaal met the company moeten afronden en niet weer overbodig terug de gevangenis is.
Ik ben blij dat deze serie is afgelopen.
Als mensen die Prison Break nooit gezien hebben mij nu vragen of ze het moeten volgen vind ik het dus moeilijk antwoord geven.
Ik zeg dus altijd maar dat seizoen 1 super is,seizoen 2 goed,seizoen 3 slecht en seizoen 4 matig.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik ga vanaf maandag toch weer beginnen met seizoen 1 opnieuw te bekijken.. 't is al een tijd geleden, en ben door mijn series heen.. dus ik ga weer opnieuw genieten van het beste seizoen.
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Ik ga nu eindelijk eens aan Prison Break beginnen. Heb seizoen 1 laatst gekregen en ben erg benieuwd na alle positieve verhalen van alles en iedereen.
nachtbraker
-
- 276 messages
- 0 votes
Ik ga nu eindelijk eens aan Prison Break beginnen. Heb seizoen 1 laatst gekregen en ben erg benieuwd na alle positieve verhalen van alles en iedereen.
Positieve verhalen over seizoen 1 neem ik aan,niet over prison break in het algemeen. 
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Positieve verhalen over seizoen 1 neem ik aan,niet over prison break in het algemeen.
Vooral over seizoen 1 inderdaad. Maar ook over alle 4 de seizoenen en dus Prison Break in het algemeen.
noedell
-
- 17 messages
- 309 votes
ik vond het een super serie de beste die ik tot nu toe afgekeken heb!
seizoen 1 was geweldig
seizoen 2 heel goed
seizoen 3 redelijk
seizoen 4 ook redelijk
film goed
ben benieuwd naar het laatste seizoen van lost dat is wel een serie die deze kan overtreffen als ze er een spannend einde van maken1
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Eerste 7 afleveringen van seizoen 1 bekeken en het bevalt me zekers