- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Prison Break
Prison Break
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Ik hoop dat er in die film duidelijk wordt gemaakt dat Michael niet dood is. Ik vind het namelijk zo'n vreselijke afsluiter. Je begint een serie over 2 broers.. de een wilt de ander redden van de dood en hij is degene die doodgaat aan het einde in plaats van de ander. Zoiets vind ik niet echt leuk. Dus daarom hoop ik dit. Misschien dat zijn dood in scené is gezet vanwege misschien wat problemen met The Company of misschien wel een terugkeer van Gretchen want waar is zij nu opeens gebleven? Ik vond niemand er namelijk er echt verdrietig bij zien staan en Sara pinkte een klein traantje weg.. maar die kan ik ook zo nodig opwekken. Misschien lul ik nu beetje uit mijn nek maar dat is meer omdat ik zo graag voor een happy ending had gehoopt. Dat had het meest gepast en bevredigend geweest bij deze serie. Anyway.. de manier waarop het is geeindigt vond ik wel prachtig !
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Tja, sommigen zullen Michael's dood zien als een anti-climax, maar ik vind het zeker wel een bevredigende einde. Michael heeft uiteindelijk zijn doel bereikt en daar draait het om.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zo...ik ben er toch een beetje stilletje van geworden. Schitterend slot van een op zich mooie serie. Ze zijn wat te lang doorgegaan, maar elk seizoen was wel de moeite. Het einde vind ik wel ietswat cliche. Sucre bij zijn kind, Mahone met de FBI agente, Lincoln een relatie en ga maar door. Het stoorde me niet, het was ze ergens ook wel gegund. Wat ik wel afvraag, waarom is Mahone niet meer bij Pam aangezien hij haar wel een verjaardagskaart stuurde? En Michael dood.....ergens wat treurig, maar ik vind het ook wel passend. Michaels grote doel was toch om zijn broer te redden en hun naam te zuiveren en dat is gelukt. Ik geloof ook niet dat hij op 1 of andere manier nog leeft zoals je misschien zou denken. Ik vraag me wel af waar over 1,5 week de ruim 2 uur durende eindfilm over moet gaan? Zal wel over de 4 jaar tussen het einde en het absolute einde gaan. Had voor mij niet meer gehoeven maar ik ga uiteraard zeker kijken.
Nick Theunis
-
- 495 messages
- 2256 votes
Ik hoop dat er in die film duidelijk wordt gemaakt dat Michael niet dood is. Ik vind het namelijk zo'n vreselijke afsluiter. Je begint een serie over 2 broers.. de een wilt de ander redden van de dood en hij is degene die doodgaat aan het einde in plaats van de ander. Zoiets vind ik niet echt leuk. Dus daarom hoop ik dit. Misschien dat zijn dood in scené is gezet vanwege misschien wat problemen met The Company of misschien wel een terugkeer van Gretchen want waar is zij nu opeens gebleven? Ik vond niemand er namelijk er echt verdrietig bij zien staan en Sara pinkte een klein traantje weg.. maar die kan ik ook zo nodig opwekken. Misschien lul ik nu beetje uit mijn nek maar dat is meer omdat ik zo graag voor een happy ending had gehoopt. Dat had het meest gepast en bevredigend geweest bij deze serie. Anyway.. de manier waarop het is geeindigt vond ik wel prachtig !
snap het aan de ene kant wel, maar ik vind dat je het zo moet bekijken:.. Stel dat Micheal dood is, waar ik nog steeds van uit ga (niet in scene gezet), dan is hij waarschijnlijk gestorven aan zijn ziekte.. hij is niet vermoord door de company of iets dergelijks, met andere woorden.. hij zou sowieso sterven.. Linc daarentegen leeft wel nog, dankzij Micheal.. dus de reddingspoging van Micheal is hoe dan ook van belang geweest.. maar toch kan ik er wel inkomen dat dit einde je niet bekoort, ikzelf vond het einde wel wat hebben..
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Mooi eind.
Nu ff nog een film kijken en dat was het dan.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
Hmm het einde vond ik niet erg goed.
De manier waarop scylla in een keer terecht komt bij die gast... Heel makkelijk en lijkt wel beetje afgeragt.
Geen slim plan of slimme list van Miky maar gewoon een simpele overname .
maar dat ie dood gaat is beter dan een hollywood zoetsappig eind!
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Binnenkort s1 op dvd herkijken denk ik. Is ook alweer een hele tijd terug, en ik ben benieuwd of het nog steeds zo geniaal is als toen. Er zijn toch wel een heleboel dingen die je snel vergeet. Komt vooral omdat deze serie de laatste 3 seizoenen regelmatig over the top is en ook zwaar verschilt per seizoen. Maar goed, we shall see. Ik kijk er best naar uit.
Criticism
-
- 3011 messages
- 1444 votes
Ik vond het na het eerste seizoen ook niet heel leuk meer, maar toch bleef ik kijken omdat ik wilde weten hoe het af zou lopen. Dat vind ik ook een kracht.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Voor de liefhebbers die downloaden...
Prison Break The final break is uitgelekt en dus al te verkrijgen.
Straks maar eens proberen.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Ik heb hem al gezien. Het is definitief het einde... Het was het wel waard. Was wel een beetje te verwachtten maar zeker een vermakelijk einde. Vooral het aller laatste was gewoon geweldig. Kreeg ik wel even kippenvel van.
Ene kant zeg ik jammer dat de serie afgelopen is. Andere kant het werd tijd. Het werd een beetje uitmelken maar heeft me altijd wel geboeid.
Ik heb me zeker vermaakt met Prison Break.
''We're Free.. We're Finaly Free'' 
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11867 votes
Mooi einde inderdaad! Was zeker de moeite waard.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
The final break:
Nogal overbodig om dit te maken maar het was wel vermakelijk. Er zijn enkele zaken verklaard zoals Michaels dood en hoe het verder ging met bv T Bag in de bajes maar PB had ook prima met de laatste echte aflevering kunnen eindigen. Dit was vermakelijk maar erg ongeloofwaardig. Toevallig zeg...1 bajes waar zowel de generaal, T Bag, Gretchen als Sarah zitten. En nog erger was hoe simpel de uitbraak was. Of men bij de gevangenissen amateurs zijn...maar ach, het is PB dus we zijn het gewend. Wel flink geergerd aan die irritante gevangene die de baas was, die met die nogal opvallende bril. Wat een trol zonder acteertalent en uitstraling. Het allerlaatste stukje was wel aardig, geeft de serie wat emotie mee.
Seizoen 1 was top, 2 tot 4 vermakelijk maar overdreven en the final break was overbodig maar best te kijken. Wel goed dat ze er nu echt mee stoppen want nog een seizoen was volslagen onzinnig geweest.
TyphOn
-
- 100 messages
- 109 votes
Net ook The Final Break gekeken. Briljant geëindigd, alle losse draden komen bij elkaar, zoals we ondertussen gewend zijn van Prison Break.
Zelfs op zijn eigen bruiloft weet Michael zo ernstig te kijken dat hij mij het idee gaf dat er iets ernstigs aan de hand is. Helaas wordt Sara daarna, beeldschoon trouwens in die jurk, opgepakt wegens de moord op Michael's moeder. Ze moet de Prison in. Gelukkig zie ik mijn geliefde T-Bag, de hatelijke General en de sluwe Gretchen allemaal nog een keer terug (ja, in dezelfde gevangenis). Om maar niet te spreken van die irritante bazin in de gevangenis die Lechero probeerde te faken, ik vond haar het enige castingfoutje in Prison Break. Maar Michael bedenkt uiteraard een ontsnappingsplan om Sara daar zo gauw mogelijk weg te krijgen. Met wat problemen en toevalligheden komt hij bij haar terecht en samen rennen zij het vrije licht tegemoet. Er is alleen één probleem: de ontsnappingsdeur gaat niet open en Michael heeft zijn keuze gemaakt. Na vier seizoenen vindt hij het genoeg en besluit hij zichzelf te electrocuteren (terwijl hij zo probeerde in seizoen één dit te voorkomen...) zodat de beveiliging van de deur afvalt. Sara en de nog ongeboren Michael Junior komen vrij en leven onbezorgt verder. Op het einde varen ze zelfs in een leuk bootje, waarbij ze Michael's laatste videoboodschap bekijken. Dit is echt een prachtig gebaar en een briljant idee geweest van de makers. Want zoals Micheal J. Scofield in Prison Break ooit begon, eindigt hij ook weer: 'Because we are, we're free now. Finally, we're free.'
Criticism
-
- 3011 messages
- 1444 votes
Het had voor mij niet gehoeven dit. Ik vond het dan ook niet echt super. maar de laatste videoboodschap van Michael was wel een mooie afsluiting van de serie. 'Finally, we're free.'
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Ik heb dus ook The Final Break gezien. Erg vermakelijk idd, ik had zowaar een S1-deja vu..... (we moeten niet overdrijven natuurlijk
)
Deze tv-film was in elk geval minder overbodig dan die andere tv-film van Fox, 24 Redemption. Dat komt vooral omdat deze meer bijdraagt aan de serie en die andere eigenlijk totaal niet. Maar goed, ik zal verder geen vergelijkingen meer trekken.
Als je s4 helemaal hebt afgekeken weet je natuurlijk al hoe alles gaat aflopen, want daar wordt ook het echte einde gepresenteerd. Niettemin anderhalf uur prima vermaak dit, de gat van 4 jaar wordt goed opgevuld. 3,25-3,5*.
1 ding viel wel op: volgens mij is de ongeloofwaardigheid in PB nog nooit zo groot geweest. Maar dat kon je ook wel merken aan het feit dat dit een snelle tussendoortje was.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik vond 24 Redemption een stuk amusanter en nuttiger dan The final break. Seizoen 4 was gewoon afgesloten, de serie was afgesloten. Dat nieuwe subverhaal is net zo overbodig als Jacks Afrika verhaal in Redemption.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik vond The Final Break zwaar overbodig en toch vrij matig.
Erg rommelig in het eerste gedeelte van een korte film.
Hoe kan je nou een uitbraak waar ze eerder een heel seizoen over deden nu ineens in 2 afleveringen stoppen.
Deze afleveringen kwamen ook een stuk minder goed over dan het orginele einde.
Grappig om te zien maar had voor mij geen enkele waarde.
Niveath
-
- 363 messages
- 596 votes
Waarom staat The Final Break eigenlijk niet op de site? Aangezien 24: Redemption en Twin Peaks: Fire Walk With Me er wel op staan.
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11867 votes
Omdat het gewoon een lange aflevering is die verder gaat waar Prison Break stopte.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mja The Final Break... ik irriteerde me lichtelijk over nóg een uitbraak, maargoed.. dat terzijde, want er zijn inderdaad een hoop dingen opgeklaard.
Vroeg me echter wel nog andere dingen af, bijvoorbeeld wat er met The Pope is gebeurd enzo, daar was ik wel nieuwsgierig naar.
ILDIB
-
- 3061 messages
- 2378 votes
Prison break, iets doen ze goed want ik blijf (gedeeltelijk) kijken, maar o wat een domheid.
Ik maak altijd deze vergelijking vwb in de serie gebeurt qua logica:
Je neemt precies 0,0453 ml water, let wel dit moet precies die hoeveelheid zijn, voeg daarna ongeveer 2 emmers water toe en je hebt de juiste hoeveelheid.
Oftewel, onzinnigheid op en top Maar ja, je blijft kijken he...
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Seizoen 4 / ep1.
Wat een afschuwelijk slechte aflevering 
Mij was vertelt dat seizoen 4 weer de goede kant op zou zijn gegaan, maar daar kwam in deze episode absoluut niks van terrecht. Er gebeurde gewoon simpelweg teveel in zo'n kort tijdsbestek.
Maar gelukkig voor mij, geef ik de moed niet snel op. 
Episode 2 tm 4 lijken tenminste ergens op, en het geeft goede hoop voor de rest van het seizoen. !
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik wou zeggen, beetje meteen zeiken na 1 aflevering is wel heel snel.
Seizoen 4 is best geinig, maar niet realistisch en regelmatig bijzonder lastig te volgen.
ILDIB
-
- 3061 messages
- 2378 votes
Niet realistisch? Gewone waanzin zelfs. Tis een grote flipperkast, the company verandert 40 keer per aflevering van goed naar slecht, blijkbaar is iedereen nog dommer dan het achtereind van een varken, op onze helden na. Tis echt verschrikkelijk.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2312 votes
Ik heb al alle seizoenen van Prison Break gezien. Ik vond deze serie dan ook heel goed. Het is dan ook de enige serie dat ik gevolgd heb. Ik kijk heel graag naar Prison Break maar dat einde staat me echt niet aan. Plots is daar de oplossing! hmmm
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Seizoen 4 is best geinig, maar niet realistisch en regelmatig bijzonder lastig te volgen.
Indeed.
Heeft wel wat weg van een soap als je erover nadenkt.
Hij bedriegt hem, terwijl hij haar wou bedriegen maar er niet aan toe kwam omdat ze allemaal bedrogen werden door de überbedriegers die uiteindelijk alsnog bedrogen zijn geworden door de bedriegers die zich toch niet lieten bedriegen op het eind.
Ben nu op de helft van seizoen 4, desondanks alle soap perikelen en ongeloofwaardigheden is het wel vermakelijk.
Maar seizoen 1 zal nooit overtroffen kunnen worden, dat was een waar kunstwerk !
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Laatste aflevering dadelijk kijken.
Conclusie: seizoen 4 is vermakelijk maar zonder twijfel de zwakste van allemaal '' tenzij ik dadelijk nog weg zal worden geblazen door iets fantastisch''.
Teveel soap, het nekt gewoon het gehele seizoen.
Had ontzettend graag gezien dat ze het hele 6 scylla kaarten bemachtigen gebeuren hadden uitgerekt over het complete seizoen. Dat iedere kaart garant staat voor 2a3 afleveringen en dat het bemachtigen ervan bol staat van spanning en twists.
Helaas, het mocht niet zo zijn.
Hopen dat de laatste ep wat leuks brengt.
Seizoen 1 ( 10 )
Seizoen 2 ( 8.5 )
Seizoen 3 ( 7 )
Seizoen 4 ( 6 )
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Mijn score ziet er ongeveer zo uit:
Seizoen 1 ****
Seizoen 2 **1/2
Seizoen 3 ***
Seizoen 4 ***
Het einde is wel een mooie afsluiting, al speelt het wel leentjebuur bij bijvoorbeeld Phenomenom. Ach, ik ben allang blij dat het klaar is, nu alleen nog de Final Break en ik ben er echt klaar mee.
Donkerwoud
-
- 8661 messages
- 3940 votes
Tja, sommigen zullen Michael's dood zien als een anti-climax, maar ik vind het zeker wel een bevredigende einde. Michael heeft uiteindelijk zijn doel bereikt en daar draait het om.
Ja, het heeft wel iets, Michael die zich ''opoffert'' en de levens van anderen redt terwijl het zijne afloopt. Corny en sentimenteel, maar ik moest toch even slikken.