- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Prison Break
Prison Break
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Mwah, vind seizoen 2 nog net zo spannend als 1. In seizoen 2 is veel meer mogelijkheid om spanning te creeeren. In seizoen 1 was het vooral halen ze het wel net voordat de cipiers terugkomen of niet? Nu ze vrij zijn, is de spanning groter, en zitten er nog een aantal leuke twists in. Dat T-Bag het geld meegejat had, vond ik geweldig en zag ik niet aankomen.
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Vond Seizoen 2 persoonlijk ook weinig onderdoen aan Seizoen 1 alleen narmate de laatste paar episodes kwamen vond ik het wat minder worden.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ja, er is ruimte voor meer spanning na het ontsnappen. Maar het blijft Prison Break, en het ontstappen uit de gevangenis in Seizoen 1 is volgens mij nog nooit zo mooi en goed in beeld gebracht.
RaouL#1
-
- 181 messages
- 1724 votes
Seizoen 1 was waanzig.
Seizoen 2 was goed
Seizoen 3 was matig
Seizoen 4 was barslecht op de laatse aflevering na.
De film is totaal overbodig en voegt niks toe. Gewoon gebruik maken van het succes van prison break.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 2 zit er bijna op, en het seizoen wordt gered door het acteerwerk van Fichtner en Sarah Wayne Callies. Fantastische emoties die zij allemaal tonen, Fichtner is echt een aanwinst voor de serie. Vandaag de finale afkijken en dan maar door met seizoen 3. Ben benieuwd.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 2 werd sterk afgesloten en vormde een mooie inleiding op seizoen 3. Sterke aan Prison Break is dat de schrijvers goed weten waar ze mee bezig zijn en ver vooruit plannen. Nu weet ik nog niet hoeveel invloed de schrijversstaking op seizoen drie heeft, maar dat merk ik nog wel, denk ik. Toch zijn die kleine hints die later in het verhaal een rol komen te spelen, een van de sterke punten aan Prison Break.
Nog steeds geen fan van Purcell of Miller, maar T-Bag en Fichtner blijven sterk spelen. Die Whistler voegt nog niets toe op dit moment.
En volgens mij herkende ik ook Lord Nikon uit Hackers in Sona 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 3 zet de goede lijn door. Niet meer zo inventief misschien als het eerste seizoen omdat de gimmick van de tatoeages geen rol meer speelt, al maakt T-Bag daar een heel leuk grapje over. Jodi Lynn O'Keefe is een goede toevoeging aan de serie, ik neem aan dat zij nog wel van kant gaat wisselen maar dat moeten we dus nog zien.
Prison Break blijft een van de betere series. Zeer lage herkijkwaarde, maar prima om een keer gezien te hebben. Beter dan 24.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
.
Prison Break blijft een van de betere series. Zeer lage herkijkwaarde, maar prima om een keer gezien te hebben. Beter dan 24.
Prima om een keer gezien te hebben ben ik het mee eens,genoeg entertainment,maar een van de beter series zou ik het niet durven noemen.
Bijna alles series die ik heb gezien vind ik gewoon veel beter,waaronder Lost,24,The Sopranos,The Wire,The Shield,Dexter,Six Feet Under,OZ,The X-files en Twin Peaks.
Series als Deadwood en Sons of Anarchy moet ik nog gaan kijken maar verwacht beter.
Seizoen 1 van Prison Break was gewoon top,hoewel je het met een flinke korrel zout moest nemen,seizoen 2 was goed,daarna werd het wel een erg erg laag niveau(maar meningen mogen verschillen)
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik zei ook niet een van de beste series, maar een van de betere 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sowieso niet beter dan 24. Maar das persoonlijk. PB wordt wel elk seizoen wat minder. Tot het eind toe vermakelijk, maar het niveau daalde wel.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Vind ik niet. Alle 3 seizoenen die ik nu gezien heb zijn van hetzelfde niveau, maar het acteerwerk wordt wel steeds beter. 24 is na het vertrek van Haysbert vooral een onemanshow geworden.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Seizoen 1 is top,en seizoen 3 kan daar niet aan tippen,maar wie vindt jij goed acteren?Toch niet die Michael Scofield he?
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Of die Lincoln Burrows.. dat vind ik zo'n droge boer.. speelt alles op de basic manier.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Yep hele matige acteur ook,zie je ook in Blade 3.
Ook Michael Scofield was baggerslecht,hoewel die in seizoen 1 nog weg kwam met z'n suffe rustige gedrag maar eenmaal op vrije voeten was het snel duidelijk.
Abruzzi(of hoe die ook heet) was de beste acteur van de serie.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Abruzzi, en T-bag stelen de show kwa acteerwerk.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Scofield is naarmate de seizoenen steeds beter gaan acteren, ook Burrows. Gretchen, Bellick, Sucre, T-Bag, maar vooral Fichtner zijn heel sterk in seizoen 3. Prima seizoen weer. Ook seizoen 4 is sterk begonnen.
Sterke punt aan seizoen 3 is dat je niet weet hoe ze gaan ontsnappen, dat was in seizoen 1 toch wel veel duidelijker en dat moest onnodig gerekt worden af en toe om aan de 22 afleveringen te komen. De 13 afleveringen van seizoen 3 is een prima lengte en dit seizoen kende veel meer spanning.
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Hmmm dan verschillen onze mening duidelijk qua wat betreft acteren. Fichtner vind ik het ook goed doen ja,maar Scofield,Burrows,Sucre en nog een paar vind ik erg matig.
Ze zetten hun rollen leuk neer maar dat doet The Rock ook in The Scorpion King maar dan zie ik nog geen goede acteer-prestaties,voor goede acteer-prestaties kijk ik naar OZ,The Wire of The Sopranos ofzo.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Seizoen 1 is top,en seizoen 3 kan daar niet aan tippen,maar wie vindt jij goed acteren?Toch niet die Michael Scofield he?
Abruzzi in seizoen 1 en vanaf seizoen 2 is Fichtner echt de beste. T- Bag doet het ook niet verkeerd evenals Gretchen. Michael doet het redelijk, maar vooral Lincoln en Sucre acteren erg matig, evenals C-Note.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vind dat er bij Lincoln toch wel degelijk progressie in zit, ook bij Michael. Sucre krijgt niet heel veel te doen.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Bij Michael wel, bij Lincoln zie ik dat niet moet ik zeggen. Wel grappig om ze later weer eens in films te zien, stiekum denk ik dan altijd bewust of onbewust aan Prison Break.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Inderdaad, dat heb ik bij alle acteur omdat ik wel alle 4 seizoenen heb gekeken. In een redelijk tempo. Dus als ik Fichtner zie denk ik meteen aan PB. 
Menace2society
-
- 426 messages
- 0 votes
Ik denk dat het ook aan de series zelf ligt,want als je kijkt naar series als The Wire en The Sopranos is er bijna niemand te vinden die slecht acteert,iedereen haalt het hoogste niveau.
Fichtner vind ik ook goed spelen in Prison Break en toch heb ik hem in andere series/films het beter zien doen.
Ben het met Spetie eens dat ook C-Note erg matig is.
AHWA,Sucre krijgt niet veel te doen?Ik vind dat je zeker wel in die 4 seizoenen makkelijk Sucre kunt beoordelen,hij krijgt genoeg speeltijd en ook hem vind ik maar matig.
Ik heb die Michael Scofield nog in andere dingen voorbij zien komen waaronder een serie met dino's(geen aanrader) en ook dat was erg matig,hij heeft z'n uiterlijk mee en daardoor al wat charisma maar vind hem een hele matige acteur.
T-Bag zet wel een hele leuke rol neer hoewel het wel ruikt naar over-acting,maar dat mag in deze serie.
Lincoln vind ik vergelijkbaar met Mr T in the A-team,en das geen compliment 
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Zo, seizoen 3 afgekeken. Het viel met tegen ten op zichte van 1 en 2. Veel minder een "pageturner: ,
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Dan zou ik maar niet eens aan 4 beginnen. 
Hoewel je natuurlijk niet meer kan stoppen; bereid je voor op het ergste...
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Nee joh, in vergelijking met de seizoenen daarvoor; waardeloos. 
Reijersen
-
- 520 messages
- 4226 votes
Heb er nu 15 afleveringen opzitten van seizoen 4 en het bevalt me meer als seizoen 3.
Actionfreak
-
- 454 messages
- 0 votes
Als eerste wil ik zeggen dat ik nog van geen serie zo genoten heb als ik bij prison break had. Zoiezo is de cast geweldig T-Bag speelt grandioos. Verder is de actie aan het eind van de seizoenen erg sterk, top.
Seizoen 1: - 5,0*
Seizoen 2: - 4,5*
Seizoen 3: - 5,0*
Seizoen 4: - 4,5* [Vooral door de laatste afleveringen.]
De Film : - 4,0*
4.6* geef ik deze geweldige serie.