24
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jack's broer was toch de bad-guy die contact had met president Logan in seizoen 5?
Klopt. Hij heeft er voor gezorgd dat Jack aan de Chinezen meegegeven werd eind seizoen 5. Je komt hem nog wel tegen.
PS: Aflevering 21 van seizoen 7 was vandaag niet al te super. Beetje saai, gebeurde weinig en slechts het einde was de moeite. Seizoen 7 heeft soms echt heerlijke afleveringen maar soms zijn ze ook erg matig. Seizoen 5 blijft toch met afstand het beste seizoen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Seizoen 6, aflevering 4 was een van de beste afleveringen tot nu toe. Holy shit, die kernbom. Ik ben zelden verrast door een ontwikkeling in 24, maar dit had ik echt niet verwacht. Het eerste WTF-moment voor mij in 24. Ook de dood van Curtis was sterk gedaan, geweldig acteerwerk van Sutherland, die me dit seizoen pas echt emotioneel weet te boeien. Ik neem aan dat hij hier gauw weer overheen komt en weer mensen gaat martelen
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
haha nooit verrast door een ontwikkeling? En 'Nina turns evil' in seizoen 1 dan?
Wat ikzelf altijd erg kan waarderen zijn de uitzichtloze situaties waarin jack beland. Dingen die hij onmogelijk voor elkaar kan krijgen, de tijd dringt, alles zit tegen en garantie dat het goed gaat komen is er nooit want zo een serie is het niet. Er gaan genoeg hoofdpersonages dood op de meest rare momenten en manieren en het is vaak genoeg gebeurt dat een bom wel ontploft en er 100en levens verloren gaan.
24 voorspelbaar = Nee, niet voor mij iig..
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het evil maken van Nina was een verhaallijn waar ze aan het begin van het seizoen nog niet mee bezig waren. Dat hebben ze in de loop van het seizoen verzonnen volgens mij, zelfde als met evil president Logan in S5. Deze ontwikkeling in S6E4 was juist een geplande verrassing en daarom juist zo sterk.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Ik ben volgende week de hele week weg, en die maandag erop kom ik ook nog niet toe aan een nieuwe aflevering, dus ik heb er voor gekozen om vanaf afgelopen aflevering de afleveringen op te sparen tot het einde van het seizoen. Veel leuker en spannender, een avondje vier afleveringen erdoorheen jassen.
Ik hoop dat het seizoen nog een interessante wending op het eind krijgt, maar ik ben bang dat het allemaal wat gaat tegenvallen. Ik vond dit seizoen sowieso een seizoen zonder veel hoogtepunten. Het was nooit slecht, maar echt vage scènes/plotwendingen ontbraken een beetje. Gewoon constante kwaliteit die geleverd wordt.
@AHWA
Dat van Logan was allanger gepland, dat was nu juist het mooie, als je de afleveringen terugkijkt dan zie je dat alle stukjes op zijn plaats vallen. Bij Nina was dat inderdaad wel anders, haar omslag was echt pas in de laatste paar afleveringen bedacht. Als je het hele seizoen terugkijkt kun je merken dat het later bedacht is, eerdere gebeurtenissen in het seizoen lijken de plotwending namelijk nogal tegen te spreken (nergens echt direct, maar Nina's eerdere acties maken het wel een beetje een onwaarschijnlijke plotwending).
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Curly,ben ik het niet mee eens,vooral jack is in gevaarlijke situaties en je weet toch wel dat die alles overleeft.
En in al die seizoenen gaat het om mensenlevens redden.
Nu in seizoen 5 dan een atoombom ontploft heb ik echt zoiets van,tja,en dan?
Vond de verrassing en scene zeker top,maar een aflevering later is het al over.
Tja,er zijn 12000 mensen dood maar het maakt meer indruk als 1 tony of 1 curtis doodgaat dan die 12000 mensen waar je niks van weet
Zowiezo ben ik ook niet zo onder de indruk van al die schokkende wendingen in 24,nina,tja het was een verrassing die je toch een beetje verwachtte.
Ik ben meer geschokt als iemand doodgaat a la tony
Maakt niet uit,een serie als lost is meer van de schokkende wendingen en verrassingen dan 24,en dat is prima.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Curly,ben ik het niet mee eens,vooral jack is in gevaarlijke situaties en je weet toch wel dat die alles overleeft.
En in al die seizoenen gaat het om mensenlevens redden.
Nu in seizoen 5 dan een atoombom ontploft heb ik echt zoiets van,tja,en dan?
Vond de verrassing en scene zeker top,maar een aflevering later is het al over.
Tja,er zijn 12000 mensen dood maar het maakt meer indruk als 1 tony of 1 curtis doodgaat dan die 12000 mensen waar je niks van weet
Zowiezo ben ik ook niet zo onder de indruk van al die schokkende wendingen in 24,nina,tja het was een verrassing die je toch een beetje verwachtte.
Ik ben meer geschokt als iemand doodgaat a la tony
Oneens. De dood van 12000 mensen is juist veel heftiger dan de dood van een Curtis of Tony. Curtis kreeg pas in seizoen 6 enige vorm van karakterontwikkeling. Verder was hij alleen maar het hoofd van de Tactical Ops en verder niets. De token black guy, die meestal in 24 al veel eerder het onderspit delven.
Tony's dood werd te snel overheen gegaan, dus ik geloof niet dat hij echt dood blijft.
En over Logan. Logan wordt halverwege seizoen 4 neergezet als paniekpresident, en ook in het begin van seizoen 5 weet hij zich af en toe geen raad, en dan blijkt ineens dat hij de mastermind achter dit alles is, ook al was hij dat niet helemaal, maar toch. Ik had veel liever gezien dat de vice president erachter zat. Ray Wise is een veel betere badguy, kijk maar naar Reaper. Ze hadden hem een coup of zo moeten laten plegen
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Oneens. De dood van 12000 mensen is juist veel heftiger dan de dood van een Curtis of Tony. Curtis kreeg pas in seizoen 6 enige vorm van karakterontwikkeling. Verder was hij alleen maar het hoofd van de Tactical Ops en verder niets. De token black guy, die meestal in 24 al veel eerder het onderspit delven.
Tony's dood werd te snel overheen gegaan, dus ik geloof niet dat hij echt dood blijft.
En over Logan. Logan wordt halverwege seizoen 4 neergezet als paniekpresident, en ook in het begin van seizoen 5 weet hij zich af en toe geen raad, en dan blijkt ineens dat hij de mastermind achter dit alles is, ook al was hij dat niet helemaal, maar toch. Ik had veel liever gezien dat de vice president erachter zat. Ray Wise is een veel betere badguy, kijk maar naar Reaper. Ze hadden hem een coup of zo moeten laten plegen
Dat is jou mening,zowiezo over Logan zal niet aan mij gericht zijn omdat ik daar niks over zei maar ben het grotendeels met je eens.
Curtis was niet zo'n uitgewerkt karakter als een Tony nee,maar zeker meer dan een pion van CTU,al in een eerder seizoen kreeg te maken met z'n ex die spion bleek voor de vijand.
Iedereen op het hoofdkwartier van CTU word uitgewerkt,de mensen in het veld niet op Jack na,en nu hadden we daar Curtis die zeker wel wat meer was dan een achtergrondfiguur.
Zijn dood vind ik zeker jammer,en schokkend,meer dan die van die 12000 mensen,want daar heb ik geen herinneringen mee om het zo maar uit te drukken.
Kan best zijn dat tony leeft maar hij was een voorbeeld.
Net als de dood van david palmer,die ik af en toe nog wel mis.
Zeker nu zijn broer tot nu toe een veel zwakkere president lijkt,denk ik terug aan die goede oude tijd met david,iemand die ik mis,iets wat ik niet heb met die 12000 mensen.
Dus ja,de dood van een personage die mij wat doet vind ik schokkender dan 12000 mensen
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
PS: Aflevering 21 van seizoen 7 was vandaag niet al te super. Beetje saai, gebeurde weinig en slechts het einde was de moeite. Seizoen 7 heeft soms echt heerlijke afleveringen maar soms zijn ze ook erg matig. Seizoen 5 blijft toch met afstand het beste seizoen.
Klopt, de laatste 2 afleveringen waren nogal lame qua plotontwikkeling en actie. Maar toch vind ik het nog steeds interessant. Geloof het of niet maar ik heb het gevoel dat dit allemaal slechts een aanloop is naar een gigantisch spectaculaire (anti) climax op het einde. Plus nog een grote twist is bijna voor de hand liggend, gezien de weinige verrassingen dit seizoen.
Ik deel mijn mening verder met tukkerstein als het dus gaat om verrassingen. Die mis ik ook wel een beetje, maar verder is s7 meesterlijk tot nu toe, erg sterk.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Nog een aanvulling: de schrijvers lijken in seizoen 7 niet echt te weten wat ze willen, met name na dat Dubaku-gedoe wordt nooit echt spanning opgebouwd naar een climax, na twee-drie afleveringen is er al weer een nieuwe bedreiging of doel.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Uitgegeven: 6 mei 2009 16:10
Laatst gewijzigd: 6 mei 2009 16:10
AMSTERDAM - Kiefer Sutherland heeft maandagnacht in New York een man een kopstoot gegeven, nadat die Brooke Shields tegen de grond zou hebben gewerkt.
Dat meldt de Amerikaanse entertainmentwebsite TMZ op basis van anonieme politiebronnen.
De man, ontwerper Jack McCollough van Proenza Schouler, zou ervoor hebben gezorgd dat Shields maandagavond onderuitging op een afterparty van het kostuumgala van het Metropolitan Museum of Art in New York.
De woordvoerder van Shields zei echter tegen TMZ dat McCollough de actrice niets heeft aangedaan en dat onduidelijk is waarom Sutherland deed wat hij deed.
Getuigen
McCollough, die kleding ontwerpt voor onder anderen Shields, werkte volgens getuigen de actrice tegen de grond voor de ogen van SutherlandZ. De 42-jarige acteur stapte vervolgens op de ontwerper af en eiste dat McCollough zijn excuses zou aanbieden aan de ex van Andre Aggassi.
McCollough duwde Sutherland weg, waarop de acteur, die in Nederland momenteel vooral bekend is van zijn rol als terreurbestrijder Jack Bauer in de hitserie 24, hem een kopstoot gaf.
De politie onderzoekt het incident. Shields zou woensdag door de politie worden verhoord.
Proeftijd
Sutherland, die ooit verloofd was met Julia Roberts, zit overigens in Los Angeles nog in een proeftijd. Hij is veroordeeld nadat hij voor de derde maal gesnapt was terwijl hij met drank op achter het stuur zat.
Sutherland zat anderhalf jaar geleden een celstraf van 48 dagen uit voor het vergrijp. Of justitie in Los Angeles iets met de zaak in New York gaat doen, is nog onbekend.
Don't fuck with Jack 
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Ik moest toch wel even glimlachen toen ik dat zag. Echt een typische Jack actie. Sutherland is volgens mij al hard bezig met zich voor te bereiden op het volgende seizoen
.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Ik ben erg ver in seizoen 6,aflevering 18,en vind het seizoen niet zo slecht als veel mensen denken.
Ik vind alleen dat ze in herhaling vallen.
Dat lekkere wijffie Nadia van CTU die ze aanzien voor verrader,ff ondervragen,en dan laten gaan omdat ze geen verrader blijkt hebben we eerder gezien,en ook toen bleef het vrouwtje na de marteling doorwerken omdat ze hard nodig is.
President Palmer(die ik een matige president vind,zeker vergeleken met z'n broer) heeft een vice-president die het stokje graag over wil nemen en ook een stemming tegen een Palmer hebben we eerder gezien.
Jack die tegen CTU ingaat en er zelf vandoor gaat ook al tig keer voorbij gekomen.
Nadia & Milo(heeft die eerder meegedaan in een seizoen,want komt me bekend voor) hebben een spanning a la tony & michelle.
Op zich is dit seizoen gewoon erg sterk,beter dan seizoenen 1 en 2 zowiezo waar er nog domme verhaallijnen met kim en jack's vrouw inzitten.
Alleen is het allemaal een ' been there,done that' gevoel en dat is jammer.
Het is een sterke serie maar een seizoen 7 en een al aangekondigde seizoen 8 lijkt teveel van het goede,moet je niet stoppen op het hoogtepunt?
Ik ga zeker seizoen 7 kijken want vermakelijk is het allemaal wel,alleen de originaliteit lijkt af en toe ver te zoeken
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat was ook de kritiek aan seizoen 6 Leidenaar. Het werd allemaal een grote herhaling. Groot pluspunt zijn wel de laatste 2 afleveringen. Zelden zon fantastisch einde gezien. De laatste minuten zijn ook zo vreselijk mooi, maar niet op een manier die jij zal verwachten.
Seizoen 7 wordt wel weer beter dan seizoen 6, al vind ik seizoen 7 langzamerhand ook een seizoen met pieken en dalen. Ik heb ep 22 nu aanstaan, dadelijk effe kijken. Komende week de dubbele seizoensafsluiter! Yeah! Op naar seizoen 8!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Teleurstellende 22e ep....
Het seizoen was zo aardig lange tijd maar het lijkt een beetje als een kaars uit te gaan...
wederom een terroristische actie in 1 aflevering gestart en gestopt. Voorgaande seizoenen waren daar beter in, toen ging er nog wel eens iets goed bij de vijand. Maar nu....
Dat einde met Kim slaat ook nergens op. Blijkbaar is ze een moeder maar daarbuiten, de dubbele slotaflevering zal dus gaan draaien om Kims bevrijding en Jack die Tony moet laten gaan. Waar is de grootschaligheid van 24 gebleven? Bommen, nukes, massa aanslagen?
Zal zo de promo eens bekijken voor het slot..
Ziet er wel aardig uit maar toch...
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Zelden zon fantastisch einde gezien. De laatste minuten zijn ook zo vreselijk mooi, maar niet op een manier die jij zal verwachten.
!
Ik laat het je weten 
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Boris The Blade
Ja van Snatch,herkende hem gelijk haha!
Komt milo nou uit een ander seizoen van 24 want komt me bekend voor.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik keek van de week XMen 3 en ik herkende ''Dina Araz'', de extremistische vrouw van de terrorist uit seizoen 4 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Komt milo nou uit een ander seizoen van 24 want komt me bekend voor.
Seizoen 1. Hij was de plaatsvervanger (in CTU) van Jamey Farrell.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vind seizoen 6 tot nu toe best aardig, ben bij aflevering 9 nu. Het loopt niet zo van hot naar haar nog als dat seizoen met Arnold Vosloo.
Het sterkste punt van 24 is ook het grootste minpunt. Alles speelt zich af in een dag, en als je 24 afleveringen in korte tijd na elkaar kijkt, heb je op een gegeven moment zoiets van: nu ben ik het wel zat met deze verhaallijn, maar die moet dan toch nog helemaal uitgewerkt worden en vaak valt in de laatste of allerlaatste aflevering pas de beslissing.
Dat is spannend, maar haalt ook veel van de spanning weg. Door in het begin van het seizoen 6 al een kernbom te laten ontploffen wordt de spanning beter verdeeld.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Seizoen 6 heeft anders nog best een aardig plot vond ik. Wel had ik het idee zo rond aflevering 18 ofzo dat het afgelopen was en dat ze die laatste 6 afleveringen toen nog moesten vullen. Uiteindelijk viel het wel mee want het einde was echt grandioos. Misschien wel de stoerste eindclash met een ongelooflijk mooi en puur einde.
Naomi heeft gelijk trouwens. Milo deed in seizoen 1 al mee. Morris trouwens ook, maar dat weten de meesten al niet meer. Ik mag Morris wel, alleen jammer van dat zijplot met die drank.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Mmm, ik kan het niet meer vinden. Ben ik nu gek? Dacht dat ie ook in seizoen 1 werkte als CTU analist. Weet het bijna zeker....of niet? Mmmm
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Volgens mij niet, hoor. Hij komt pas in seizoen 5.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zijn introductie is inderdaad laat in seizoen 5.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Jammer dat Milo de pijp uit is
Was voorspelbaar dat ze CTU gingen binnenvallen,iedereen zag het aankomen,maar de reden sloeg echt nergens op.
Ze moesten Jack's neefje hebben,die de hele aflevering niet in CTU was en daar toevallig is.
En ze kennen niet wachtten tot die CTU verlaat en alleen met zijn moeder is,haha,erg fake.
Maar ja,puur voor het entertainment was het wel boeiend.
Nog 3 afleveringen te gaan.
Daarna mot ik die film kijken voordat ik aan seizoen 7 begin maar ga die film niet speciaal kopen en kan hem ook nergens pindakazen nog.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
ep. 22 was ook weer erg goed. Alleen tja.... nu blijkt dus dat de season finale gaat draaien om 2 idiote dingen: Kim en de hele Olivia Taylor situatie. Toch wel teleurgesteld, had ik niet verwacht. Maar goed, we zien wel hoe het allemaal afloopt. Eerst zaterdag de laatste 2 afleveringen van Prison break. 
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Ep 22 was wel goed, veel spanning. Alleen niet zo bijster origineel of uitblinkend. De laatste afleveringen zullen misschien niet zo verrassend worden, maar waarschijnlijk nog wel erg goed.