24
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jullie vonden hem wel goed? Waar is de intensiteit en de pure actie gebleven? En de terroristen zijn dit seizoen wel enorme losers....
Beetje jammer. Zelfs CTU was voorheen nooit zo snel met de oplossingen vinden haha.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
@ AjaxLitmanen: volgens mij ligt jou voornaamste kritiek bij het gebrek aan actie. ik vind dat niet zo erg. Vond het verhaal tot aan vandaag gewoon erg goed en spannend ook. Ik vind het wel erg dom dat het nu allemaal om Kim en Olivia (moord op jonas) draait. Niet echt het klapper einde dat je zou verwachten.
Maar misschien heeft het allemaal wat te maken met het volgende seizoen. Ik had laatst toevallig gelezen dat s8 snel zal volgen/plaatsvinden na dag 7.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
@ AjaxLitmanen: volgens mij ligt jou voornaamste kritiek bij het gebrek aan actie. ik vind dat niet zo erg. Vond het verhaal tot aan vandaag gewoon erg goed en spannend ook. Ik vind het wel erg dom dat het nu allemaal om Kim en Olivia (moord op jonas) draait. Niet echt het klapper einde dat je zou verwachten.
Maar misschien heeft het allemaal wat te maken met het volgende seizoen. Ik had laatst toevallig gelezen dat s8 snel zal volgen/plaatsvinden na dag 7.
Nee, niet het gebrek aan actie, wel het gebrek aan een doorlopend verhaal. Eerst ging het over die Afrikaan, daarna bleek hij een baas te hebben. Daarna kwam Hodges en ook hij bleek weer een hogere te hebben. Het plot loopt nooit door. Elke poging tot een aanslag is binnen 1 aflevering weer voorbij en het lukt nooit. De vijand komt heel erg zwak over dit seizoen. Neem seizoen 5 als voorbeeld waar men met een harde gijzeling begon en waar het verhaal echt naar het einde toewerkte. Ik heb vaak het idee dat de makers zo rond aflevering 18 ofzo door het plot heen zijn en dan steeds de boel gaan opvullen. Nu ook...ik vond het prima dat Kim mee deed in seizoen 7, maar de manier waarop is dom. Hoe typisch dat ze haar nu vonden. Hoe konden ze uberhaupt weten dat ze Jacks dochter was?.......
Tharoy
-
- 313 messages
- 511 votes
Nee, niet het gebrek aan actie, wel het gebrek aan een doorlopend verhaal. Eerst ging het over die Afrikaan, daarna bleek hij een baas te hebben. Daarna kwam Hodges en ook hij bleek weer een hogere te hebben. Het plot loopt nooit door. Elke poging tot een aanslag is binnen 1 aflevering weer voorbij en het lukt nooit. De vijand komt heel erg zwak over dit seizoen. Neem seizoen 5 als voorbeeld waar men met een harde gijzeling begon en waar het verhaal echt naar het einde toewerkte. Ik heb vaak het idee dat de makers zo rond aflevering 18 ofzo door het plot heen zijn en dan steeds de boel gaan opvullen. Nu ook...ik vond het prima dat Kim mee deed in seizoen 7, maar de manier waarop is dom. Hoe typisch dat ze haar nu vonden. Hoe konden ze uberhaupt weten dat ze Jacks dochter was?.......
Mee eens. Ik moet zeggen dat dat wat minder is opgebouwd. Maar misschien heeft het ook wel een reden, en komt er alsnog een enorm grote verrassing in de laatste afleveringen. De makers van 24 zijn ook nou weer niet zo stom om zo'n voorspelbaar einde te verzinnen.
Mja, wat wel zo is, is dat het volgende seizoen waarschijnlijk wat meer zal gaan borduren op dit seizoen.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Net het einde van seizoen 6 gezien.
Ben blij dat Boyle blind is geworden want vond hem geen boeiend karakter,zowiezo zag die er te klein en jongensachtig uit.
Volgens mij was Audrey dood in de laatste scene toch,omdat ze niet meer leek te bewegen.
Was wel zielig.
Wist niet zeker of ze dood was,maar toen de aflevering was afgelopen was er geen geluid bij de klok en dat betekend een bekende dode,dus toen werd het bevestigd.
Was zielig einde.
Jack was wel hard tegen haar pa,vond hem altijd een eerlijk en symphatiek karakter.
Het boor-eiland was een anti-climax,op weg er naartoe zat de spanning er goed in,maar hoe makkelijk worden al die mannetjes neergeschoten en die jongen van het eiland gehaald.
Ging weer lekker simpel.
Over het hele seizoen bekeken was het zeker vermakelijk,maar ook vaak een herhaling.
Nadia was echt een heerlijk mokkeltje.
Ik vind Powers Boothe als president wel erg goed hoor,echt een hele goede acteur!
Het seizoen begon met een Jack die helemaal naar de klote was door die maanden in de gevangenis.
Mentaal gebroken,psychisch op...
Maar seizoen 6 is maar 1 dag en niet 6 jaar.
Maar toch is Jack al snel in het seizoen(uhh aflevering 5?) alweer de ouwe Jack.
Ging gewoon veel te simpel.
Ik heb de trailer van seizoen 7 bekeken en de terugkeer van Tony is opmerkelijk.
Hij was altijd 1 van mijn favo karakters.
Ik hoop niet dat die terrorist is geworden omdat die boos is dat Michelle dood is,dat zou triest zijn.
Kan bijna geen enkele reden bedenken.
Ik denk ook niet dat het een harde en koude misdadiger is geworden,hij zal vast de oude tony nog in zich hebben en a la darth vader toch weer terugkeren naar de good guys maar of die a la darth vader daar ook niet lang van zal genieten weet ik niet.
Tony stierf en ze gooiden zelfs een laken over hem heen,ben erg benieuwd naar de smoes die ze gebruiken om hem terug te brengen.
Het is onzin,maar boeiend,24 is zowiezo niet realistisch en Tony is terug,dus mij hoor je niet klagen!!!
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Audrey is niet echt dood. Ze eindigden alleen met haar dat ze een soort van hersendode is geworden door de Chinese gevangenis. Of ze ooit nog terugkeert in 24, geen idee. Ik mocht haar altijd wel.
PS: het booreiland was niet suf want niemand verwachtte daar nog Jack. En als je met een heli over komt vliegen heb je gewoon veel voordeel van je positie. Het was ook niet dat er 100 man op liepen.
En Jack had het in seizoen 6 regelmatig heel moeilijk met zijn werk maar hij blijft natuurlijk wel getraind dus hij kon veel op de automatische piloot doen. Dat trauma van hem vond ik juist sterk verwerkt. En het gaat in de film 24: Redemption verder dat hij helemaal klaar met het killen is.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Volgens mij is Audrey dood hoor,maar jij hebt seizoen 7 al gezien dus als ze daarin meedoet dan zal ik gek wezen,maar alles wijst erop dat ze was overleden in de laatste scene.
Leek ook niet of ze sliep meer,en Jack leek voorgoed afscheid van haar te nemen,en vroeg om vergiffenis,terwijl die haar eerst wou meenemen.
Maar ok,dan zal ze wel leven,snap die stille klok alleen niet,die de makers alleen zouden gebruiken bij de dood van een personage.
Ik mocht Audrey ook wel,alleen in het begin van seizoen 4 had ik iets tegen haar.
Jack en een zeikende vriendin die ontvoerd werd had ik geen zin in,maar ze was uiteindelijk wel ok.
En je moet niet vergeten dat het geen jochies zijn die van de straat geplukt zijn op dat boor-eiland,want het zijn getrainde soldaten die Chang hielpen.
Die worden wel erg makkelijk neergeschoten.
Met 20 Jack bauers had je de vietnam oorlog gewonnen want hij duikt,schuilt,schiet en hun lopen alleen in de weg.
Juist omdat ik 24 zo sterk vind,vind ik dat weer jammer.
Ik had verwacht dat Bill het niet zou halen,maar is leuk karakter dus kan ermee leven.
Ben erg benieuwd naar seizoen 7,is dat over het algemeen bekeken een teleurstellend seizoen,of fantastisch,of gewoon een best vermakelijk?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Audrey zit niet in S7 en dus weet ik net zoveel als jij maar ze was niet dood. Ze lag in een coma of wat ook. Als ze dood was zou ze niet zo rustig bij dr pa's strandhuisje in bed liggen. Kan maar zo dat ze in seizoen 8 misschien opduikt, wie weet het...
En ik weet dat Bauer soms wat extreem goed is, maar ach...het is wel een fictie serie he. Het stoort me niet. Liever zoiets dan Jack die na elke 2 afleveringen halfdood op intensive care ligt haha, En ook Bill was Jacks hulp. Die was ook bewapend. Maar wees blij, Bill is nog niet uit de serie
Held!
Seizoen 7 is er 1 met pieken en dalen. Begint sterk, zakt ie terug, komt rond aflevering 11 weer heel sterk terug maar na een aantal afleveringen zakt het aardig weg. Niet dat het slecht wordt, wel wat teleurstellend met af en toe een aardige opleving. Komende dinsdag sluiten ze seizoen 7 met een dubbele aflevering af. Hopelijk met een big bang. De promo was best oke.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Zonder veel te verraden(dus zeg alleen maar ja of nee
) ben je blij met de terugkeer van Tony of hadden ze hem gewoon moeten laten rusten.
Zonder Tony had ik er niet eens super naar uitgekeken,want word eentonig.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zijn aanwezigheid maakt het seizoen wel boeiender dan wanneer hij er niet was. Meer zal ik er niet over zeggen.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Ok thanx.
Die film is niet de pindakazen dus ziet ernaar uit dat ik ff langs de free record moet,voordat ik aan seizoen 7 kan beginnen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ok thanx.
Die film is niet de pindakazen dus ziet ernaar uit dat ik ff langs de free record moet,voordat ik aan seizoen 7 kan beginnen.
Dan zoek je toch echt verkeerd.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Jep. Is inderdaad easy te vinden. Maar ik ga als seizoen 7 op dvd uitkomt ook Redemption orgineel in de winkel halen. Dan heb ik alles van 24 origineel. Staat wel mooi.
LEIDENAAR187
-
- 993 messages
- 0 votes
Was met het vrouwtje in de stad en we hebben redemption gelijk maar aangeschaft voor een tientje....
Om de een of andere reden verwacht ik weinig ervan,maarre dat is voor de redemption film-topic bestemd 
PsychoBoyJack
-
- 244 messages
- 72 votes
Pffffft... ik beschouw mijzelf wel als een 24 fan van het eerste uur, en mijn verwachtingen waren hoog gespannen voor s7. Niet alleen omdat s6 een domper was, en de makers zich daarvan maar al te goed van bewust waren, maar ook omdat de makers de gedurfde keuze maakte om (ook ivm de schrijvers staking) een jaar te skippen zodat er meer tijd was om meer aandacht aan het verhaal te besteden. Wat een sof.... Ik vond het seizoen sterk beginnen, maar nu, nu we bijna aan het eind zitten, moet ik bekennen dat ik behoorlijk teleur gesteld ben. Vreemd eigenlijk, want het eerste (prima) gedeelte was dus al eind 2007/ begin 2008 geschreven en opgenomen, en alles daarna hebben ze dus geschreven in de periode dat ze daar extra tijd voor hebben gehad.
Het ''verhaal'' springt maar van de hak op de tak en verzand telkens weer in voorspelbare complotjes. Wat opvalt is dat met dit seizoen de episodes bijna ''op zich zelf'' staan. Elk gevaar is met 1 of hoogstens 2 afleveringen kant en klaar afgewerkt zodat er weer wat anders verzonnen kan worden. Slecht voor de geloofwaardigheid, en een spanning waarde 0.0% omdat niks echt goed opgebouwd of ontwikkeld word. En nu is tony plotseling weer een ''bad guy''... mja t zal allemaal wel....
Ik kijk dit seizoen nog wel netjes ff af, maar ik hoop dat ze gauw met een waardig 24 einde op de proppen komen (lees; Jacks dood), want ik heb absoluut geen vertrouwen en vooral zin meer in een volgend seizoen. Al had ik alwel ergens gelezen dat Kiefer alweer getekend heeft voor nog een seizoen....
Dat geeft me weer even te denken over het plot en de manier hoe de schijvers te werk zijn gegaan, met name de personages. Het zou wel interessant zijn als de dood van Jack het uitgaans punt zou zijn, maar het vervelende is dat de schrijvers zo onachtzaam met de'' vaste'' cast zijn omgesprongen dat ik eigenlijk niemand meer kan bedenken om de leading rol dan op zich te nemen in de speurtocht naar de killer van Jack..
Maar goed, dat zijn maar domme speculaties...
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Een speurtocht naar de killer van Jack? Goddank ben jij geen scenarioschrijver. Als Jack sterft haak ik tenminste op zeker af. Jack = 24.
Laat ze gewoon eens zorgen voor een sterke vijand, serieuze terreur en een plot dat doorloopt tot aflevering 24. En inderdaad, maak niet elk seizoen dragende mensen uit de cast dood. Er is er nauwelijks nog 1 over die langer dan 2 seizoenen meespeelt.
nicoot
-
- 63 messages
- 67 votes
Inderdaad, Sutherland heeft bijgetekend tot 2010. Hoeveel seizoenen zijn dat nog? Acht en negen? Damn.. 't begint op uitmelking te lijken. Ik zit sowieso nog maar aan seizoen 2 (kernbom in LA), nog 7 afleveringen te gaan. Seizoen 1 vond ik echt wel sterk, maar in seizoen had alles kunnen eindigen na 12-13 uur (zij die het gezien hebben, weten waarom, neem ik aan). Wat valt er nu nog te zeggen...
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nicoot, het voelt denk ik zo omdat ze in eerste instantie maar 13 afleveringen mochten maken, daarna werd de serie pas verlengd naar 24 omdat het goed scoorde. Meestal gaat dat zo met series.
Ik ben misschien een roepende in de woestijn, maar seizoen 6 zit beter in elkaar dan 5 tot nu toe.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Er komt alleen nog ee seizoen 8 en een film, meer niet. Al hoop ik van wel omdat ik het zonder 24 wel saai vind worden in serieland. Prison Break is al klaar en Lost na seizoen 6 komend jaar ook 
Morgen seizoensfinale seizoen 7 van 24 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Edit:
Voor de 24 fans! Aflevering 23 en 24 zijn uitgelekt en staan al op internet!
Ik ben ze nu aan het binnen halen! Vanavond genieten!
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik heb het goed getimed, ben nog 7 aflevering van seizoen 6 verwijderd van seizoen 7. Dan is dat seizoen mooi klaar en kan ik in 1 keer doorkijken.
Kudos aan aflevering 6.17 trouwens. Kicken hoe Jack in z'n eentje uiteraard achter Fayed aan gaat, en dan in een brute vechtscene met hem afrekent.
Dat telefoonnummer voor fans gaat me wel irriteren.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Telefoonnummer voor fans?
Seizoen 6 heeft zeker enkele fantastische momenten. Ik vind het ook nooit terecht dat men seizoen 6 als een prul afdoet. Het is wel het minste seizoen (hoe kan je in hemelsnaam seizoen 5 minder dan seizoen 6 vinden AHWA????) maar zeker niet verkeerd.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het telefoonnummer: Fan phone - Wiki 24 - 24.wikia.com
Ja, ik vind seizoen 6 wat beter in elkaar zitten dan seizoen 5. Ik vermaak me prima met dit seizoen. Jack's personage wordt iets verder uitgediept met z'n familie, en het feit dat hij gemarteld is door de Chinezen. Het grote minpunt aan seizoen 5 is dat ik volstrekt ongeloofwaardig vond dat Logan achter alles zat. Dat vond ik geen leuke ontwikkeling.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Op zich een aardig einde maar ik miste wel een vette seizoensklapper met actie. Kim werd wel erg makkelijk gered (waarom gaan die lui schieten in een luchthal vol airmarshals? Lekker snugger..) en het was niet erg bevredigend dat Tony niet zijn wraak kreeg. Ergens dacht ik wel dat Tony toch geen echte terrorist was en dat klopte. Hopelijk zien we hem terug in seizoen 8. Olivia aub niet. Beetje vervelend geneuzel met haar. Presidente Taylor is trouwens een fantastische rol geweest dit seizoen, hopelijk keert ook zij terug. En Jack....zoals verwacht gaat hij toch een stamceltransplantatie krijgen van Kim. Wel jammer dat ze elkaar niet even nog hebben gesproken op het einde. Ik had liever gezien dat Jack wat later dit seizoen pas besmet was geraakt. Eigenlijk was Jacks rol de laatste pakweg 10 afleveringen wel erg minimaal op een paar momentjes na. Dat vond ik erg teleurstellend.
Seizoen 7 is niet helemaal geworden wat ik hoopte. De 1e helft vh seizoen was op zich van een aardig goed niveau maar de 2e helft bevatte te weinig actie, teveel plotwijzigingen en te weinig Jack. En dat is jammer.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Low battery 
Verder was seizoen zeven wel vermakelijk, maar halverwege de helft begon het het een beetje stoom te verliezen. Ik zie Kim graag maar niet in dezelfde cliché's van vroeger, dan maar liever helemaal niet.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Fragmentje uit de recap van 6.20. Geeft maar weer eens aan hoe goed die recaps zijn op TWoP.
Lees en lach: Kiefer hides from some more running guards, and then leads Audrey into a utility room that he easily accesses by swiping Doyle's key card through the reader. Nobody thought to deactivate that card when they locked the place down? Who's running this place? Once they're both through the door, Kiefer pistol-whips the cover off the access pad inside the room, and then pulls out the wires so that the door won't open again. So he's clearly counting on someone being pretty determined to get them out of there very soon. It would serve him right if Nadia got there and was all, "Fuck it, I was going to lock him up anyway. Let him rot in there." And isn't it great how destroying a door panel always does exactly what the destroyer wants it to do? I remember how Buck Rogers always interacted with electronic door panels. If he wanted to lock it behind him, he'd shoot the panel. Open a locked door? Shoot the panel. Jam the door open? Shoot the panel. Close a door he already jammed open? Shoot the panel again. Good times. 
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
ijzersterke seizoensafsluiter. Goede wendingen en dramatisch uiteindelijk erg goed. Het ligt allemaal persoonlijker dan gedacht.
Uitstekend seizoen verder. Echt 1000 x beter dan s6, die veel in herhaling viel. Ik heb me trouwens de laatste afleveringen (vanaf ep. 19 ofzo) niet gestoord aan het gebrek aan actie. Het plot steekt dus toch goed in elkaar en zoals verwacht gaat dag 8 verder waar dit gestopt is. Wel kut dat we nu een hele tijd moeten wachten, maar goed.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Toch vond ik de seizoensafsluiter van seizoen 6 het mooist van allemaal op emotie gebied.. Zelden zon mooi emotioneel betoog gehoord! 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Ik vond de mooiste afsluiter als Jack naar president Palmer belt, en daarna verdwijnt in de anonimiteit.
Seizoen 4 als ik me niet vergis.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
s6 kende juist 1 van de zwakste 24-eindes. Maar wellicht komt dat omdat ik niet zo kapot ben/was van Audrey.
Ik vind de cliffhanger-eindes het beste. Vooral deze, van s7 dus. s1 en 3 heeft m.i. de beste eindes qua emotie.
Ik ben verder trouwens ook zeer benieuwd waar s8 daadwerkelijk over gaat. In elk geval hoogstwaarschijnlijk de eerste echte 24-vervolg seizoen.