• 178.040 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.658 votes
Profile

Desperate Housewives

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik wordt gewoon altijd beetje kriegelig van die beverly hills-achtige vrouwen. Ik moet ook nooit ergens om lachen bij DH en bij de toch wel pijnlijke bedscènes bijvoorbeeld in SATC krijg ik toch wel eens een glimlach op mijn gezicht. Vind de karakters daar ook beter bedacht en de vriendinnen-groep beter op elkaar afgestemd. Geen klonen van elkaar met dezelfde eigenschappen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vind de karakters in DH ook behoorlijk ver uit elkaar liggen, het is haast een wonder dat het vriendinnen zijn . Mijn standpunt is totaal tegenovergesteld aan de jouwe maar ik snap je punt wel.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dat is bij Desperate Housewives ook niet hoor. Een Bree valt niet te vergelijken met een Susan, complete tegenpolen. Dat maakt het voor mij juist leuk. Ik heb het net andersom, vind SatC juist een stelletje oude geile madammen zonder verder al te veel inhoud.

God, Naomi Watts en ik zijn het eens een keer eens. Zou bijna op het nieuws van 20.00 moeten.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Nou ik voel in ieder geval weer rust, omdat Naomi het met mij oneens is zoals het altijd was. De rust is wedergekeerd haha.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Elineloves wrote:

Deze vrouwen zijn ook nog eens prettig om naar te kijken, ik vind de SATC girls maar een irritant hoofd hebben.

Ik heb DH een aantal jaren geleden wel eens gekeken omdat mijn zus dit volgde. Hoe is dit geen vrouwenserie?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Inmiddels ook al door seizoen 2 en 3 heen en de stand van zaken staat er nu toch wel anders voor. Al sta ik nog net zo positief tegenover deze serie als eerst.

Hatcher's personage word eigenlijk met de seizoen steeds leuker, heerlijke slapstick humor ook. Bree blijft leuk icecold uit de hoek komen, al heeft zij af en toe wel fijne intieme momenten waar Bree als personage toch wel een beetje uitgediept wordt. Lynnette blijft leuk en toch wel het meest uit het leven gegrepen, haar personage wordt vooral van een serieuze kant belicht wat wel een goed contrast geeft met de erg grappige segmenten van Susan (ook al wordt ie ook wel uitgediept met vlagen). Alleen erg jammer dat de schrijvers niet veel doen met het personage van Gabrielle, erg onsympathiek en ook als er momenten zijn dat er een poging wordt gedaan om enige sympathie op te wekken voor Gabrielle, gaat dat eigenlijk pijnlijk mis. Of dat met het zeer beperkte acteertalent van Longoria te maken heeft zal ook kunnen. Maar mieter haar dan uit de serie en zet er een ander neer, dit killt de serie wel een beetje. Edie is toch mijn favoriet en op het eind van seizoen 3 wordt er eindelijk eens diepgang rond haar personage gecreëert en ik moet zeggen Sheridan doet dat met verve. Ik heb enorm veel binding met haar, heel fijn personage. Bij de mannelijke personages gaat mijn voorkeur vooral uit naar Carlos. Priceless mimiek en articulatie.

De hele Applewhites storyline in seizoen 2vond ik overigens niet zo heel boeiend, erg jammer. Maar seizoen 3 is denk ik nog wel het beste seizoen tot nu toe. En ode voor de bijrol van Danny Trejo in seizoen 2, verrassend om hem in deze serie te zien. Wow, wat een cliffhanger aan het eind van seizoen 3, erg aangrijpend en dan moet ik nu nog een week wachten voordat ik verder kan ook .

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Ik vind het na al die seizoenen nog steeds heel boeiend, de éne verhaallijn natuurlijk al iets meer dan de andere, maar het is één van de weinige series waarvoor ik echt ga zitten en niet ondertussen met andere dingen bezig ben.

Ik vind Gabrielle en Lynette de leukste van de vrouwen, Susan werkt me helaas té vaak op de zenuwen (deels het personage en deels Teri Hatcher vrees ik) Je ziet ook altijd al van ver aankomen dat ze weer ns iets doms gaat doen. Bij de mannen geef ik ook de voorkeur aan Carlos, vooral de interacties tussen hem en Gabrielle als ze ruzie hebben, schitterend

Verder blijft de serie het perfecte evenwicht houden tussen het luchtige en toch altijd de nodige mysteries om ook de spanning erin te houden. En af en toe zit er zo'n aflevering tussen die zich focust op het drama en dat doen ze ook altijd perfect.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

De interactie tussen Carlos en Gabrielle blijft behoorlijk priceless inderdaad. Vooral tijdens hun scheiding kon je me vaak wel va nde grond rapen. Erg leuk.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik vind Gaby ook beter tot haar recht komen in seizoen 4 en verder. Het gedoe met haar tuinman begon me al snel te vervelen, en dat verwaande gedrag ook. Toch kan ze soms erg leuk uit de hoek komen, zeker tijdens ruzies met Carlos.

Mijn favoriete kerel is denk ik toch Tom, ik vind hem zó lekker 'gewoon' en hij heeft ontzettend droge humor.

En Karl niet te vergeten, god, wat een vent!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tom is ook wel een toffe vent, down to earth en die heeft een talent om dingen om zich lekker ongelukkig uit te drukken. Karl is ook wel lachen, helaas niet zoveel gezien in S3. Hopen dat ie wat meer screentime krijgt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zo... Eindelijk weer eens wat afleveringen ingehaald! Ik vind het trouwens onbegrijpelijk dat dit topic zo lang stil ligt.. net nu het zo spannend is!

Inmiddels bij episode 22 aangekomen, de voorlaatste voor de season finale... En ik moet zeggen dat dit seizoen ook niet tegenvalt.

Genoeg spanning dankzij Eddie en Angie/Patrick. Enge kerels zeg.

Al moet ik zeggen dat episode 20 (Die van Eddie) erg sterk was. Het is toch allemaal net iets begrijpelijker als je ziet wat hij door (heeft) gemaakt. Maar dat hij degene was die Julie aan heeft gevallen had ik een tijd geleden niet kunnen bedenken. Pas toen die Russische parasiet weg was, ging er een belletje rinkelen.

Ik verheug me op the season finale! Morgen een kansje geven!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ja, heerlijke serie!

Spannende laatste episode met een geweldige bijdrage van Gabrielle Solis weer... Wat kan zij zich toch héérlijk belachelijk maken! Prachtige vrouw, en leuk om te zien hoe zij zich telkens in angstige situaties weet te verwikkelen.

En waaat is Patrick toch een griezel! Ik begin Angie ook steeds leuker te vinden.. Pittig wijf, die alles doet voor dr gezin. En nog slim ook. Erg jammer dat we weer een gezin moeten missen. Ik was er net aan gewend geraakt. Erg emotioneel afscheid. Ik jank wat weg de afgelopen dagen zeg.. Lost, Grey's Anatomy en nu weer bij Desperate Housewives. Je kunt echt zien dat deze 3 series mij altijd weten te raken.

Prachtige scene als Lynette haar dochter krijgt, en Eddie haar helpt bevallen. Ja, ik ben er zeker van dat deze serie alleen maar beter wordt. Er zit zo'n groei in, de personages, de verhaallijnen.. Natuurlijk is het allemaal niet heel realistisch, maar het is nergens storend.

Vanaf het begin van de final episode was ik erg benieuwd naar de fout van het ziekenhuis. Ik had het vermoeden dat er iets was met een kind van één van de dames, maar wat precies kon ik niet bedenken. Ik gokte op M.J. , dat hij niet de echte zoon van Mike en Susan was.. maar helaas, geen duidelijkheid.

Toch zat ik nog met een paar vragen aan het einde van de episode:

- Hoe heet de dochter van Lynette en Tom, toch Polly?
- Wie zijn kind was er nou verwisseld in het ziekenhuis?
- Vanwaar de terugkomst van Paul Young? (niet zo blij mee)

Ik weet nu al dat het me te lang gaat duren voordat het nieuwe seizoen begint.. Misschien over een paar weken heel seizoen 6 nog maar eens herzien.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Bij Canvas (België) zijn ze wel erg smerig bezig.

Terwijl ze ieder jaar beginnen uit te zenden eind september (dus seizoen 6 zou in september 2010 beginnen), was er al onraad te ruiken toen bleek dat de dvd-release in december in plaats van het gewoonlijke november gepland was.

Nu blijkt dat ze het een half jaartje uitstellen en pas beginnen met uitzenden in voorjaar 2011. Dus zo'n 1,5 jaar na de Amerikaanse première.

Ik zie het nog gebeuren dat de dvd-release nog opgeschoven zal worden, aangezien het één van hun beter scorende najaar-programma's (stomme VRT besparingen!) is en ze de exclusiviteit zo lang mogelijk willen behouden.

Mij maakt het niet veel uit, ik zie het toch online de dag na de Amerikaanse uitzending, maar DH is altijd een programma geweest dat we met de familie kijken en voor hen is dat niet mogelijk zonder ondertitels etc.

Het gaat mij er vooral om dat er altijd zo'n verschrikkelijk lange periodes liggen tussen USA en EU uitzendingen dat de boel al gedateerd is voordat de mensen hier het te zien krijgen. Daarbij zou het niet de eerste serie zijn waarvan de dvd's plots voor onbepaalde tijd uitgesteld worden omdat de zender de boel rekt (om het uiteindelijk toch niet uit te zenden, à la VT4 met Supernatural). Al denk ik wel niet dat Disney dit zal laten gebeuren met 1 van zijn 3 vlagschippen bij de tv-dvd's (DH, Grey's Anatomy & Lost).

Anyway, ik hoop dat Disney toch doorzet en de dvd uitbrengt op 1 december zoals gepland, zodat Canvas tenminste niet ons hele televisie-najaar heeft verpest

Nierika

• 39 messages
  • 262 votes

Musicer, volgens dvd-home.nl komt de dvd van seizoen 6 op 10 november uit, ongeveer zoals voorgaande jaren. Kan me overigens moeilijk voorstellen dat ze hem dan zullen uitbrengen in Nederland en pas een maand later in België...

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

^^was eerst ook zo gepland, maar hier heeft Disney nadien een aparte releasekalender meegedeeld waarbij o.a. DH naar achter wordt geschoven.

Gebeurt wel vaker dat ze de zenders een pleziertje doen

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Desperate Housewives is back! Zojuist alle 8 de afleveringen van seizoen 7 herzien met een vriendin, en het is toch wel weer errug leuk hoor. De spanning tussen Tom en de nieuwe 'Housewives' Renée, Bree en haar jonge (en zeer aantrekkelijke) liefde, Susan en haar strijd tegen Paul, de dochter van Felicia die haar moeder steunt en tegelijkertijd aan het verraden is... Ja, er is weer een heleboel aan de hand in Wisteria Lane. and I love it!

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

Ik heb net seizoen zes afgezien en die beviel mij zeer goed, ik ben wel een fan van de nieuwe koers die ze ook al in seizoen vijf in hebben gezet, met die duistere ondertoon en bijna ziekelijke zijlijntjes. Ik hoop dat ze deze ook naar het volgende seizoen door trekken.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Larry Hagman (J.R. Ewing, uit 'Dallas') gaat een gastrol spelen in de serie las ik zojuist.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Hoorde het ook al op TV, als de minnaar van Lynette haar moeder. Ben benieuwd.

Desperate Housewives doet in elk geval niet mee aan de 'verjongingen'.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Inmiddels weer aan begonnen, en blijf dit een heerlijke serie vinden. Vooral de personages en de awkward humor. Blijft ook briljant geschreven en alle Housewives zijn gewoon leuk, geen hit or miss verhaal. Susan in date mode (dan is ze op haar leukst), Gabby weer lekker snobberig maar nu als moeder, de discussies tussen Lynette en Tom blijven ook hilarisch. Alleen Bree wordt een beetje repetitief. Carlos is baas , die 'blinde' grappen never get old.

Al met al erg leuk om hier weer mee bezig te zijn, erg veel gelachen ook weer, nu nog wachten tot het main plot op gang komt. Al is de humor toch wel de grootste troef van de serie, ben blij dat ik er weer mee bezig ben, ik heb de huisvrouwtjes wel gemist.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Gisteren is in Amerika de jaarlijkse rampenaflevering uitgezonden, dit keer met massahysterie op de straat.

Imo de beste aflevering ooit na "Bang", de gijzeling in de supermarkt, in seizoen 3.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

'' Kamasutra? Kama sutures! ''

S07E09.

Wat een heerlijke koppels heeft Wisteria Lane toch, met favorieten Tom en Lynette, Bob en Lee en Karen en Roy. De terugkomst van Paul is nog steeds even wennen, soms zelfs een tikkeltje vervelend, maar tegelijkertijd ook spannend. Toch blijft 't een glibber.

Renee daarentegen is wel steeds leuker. Lekker pittig wijfie, grof in de mond, maar met een klein hartje. Heerlijke one-liners ook. Interessant dat zij nog steeds helemaal verzot is op haar grote liefde Tom, de man van haar vroegere beste vriendin. Nu krijg je haar gevoelige kant te zien, dat is toch wel een grote plus.

Tom is toch wel het grappigste personage. "Meatloaf's good. Why don't you talk about my penis?" En wellicht is hij ook wel de liefste. Het is zo mooi en aandoenlijk om te zien hoeveel hij van zijn vrouw houdt, zeker wanneer Lynette zich kwetsbaar voelt. Hij weet als geen ander haar gerust te stellen. Heel emotioneel en pakkend, liepen toch wel wat traantjes over mijn wangen.

En net toen ik die traantjes weggeveegd had, kwam het afscheid tussen Gaby en Carmen. Zo zielig.

Eindelijk het 'wraak'geheim ontrafelt, maar minder evil dan ik verwacht had. Benieuwd naar volgende week.

Heerlijke personages, heerlijke aflevering, heerlijke serie.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

S07E10

Nog steeds erg goed en van een hoog niveau. Voornamelijk Gaby wist me te raken, vond haar en haar gevoelens dan ook vrij centraal staan. Eindelijk, Juanita komt achter de waarheid. Lastige scène, zeker de reactie van haar is heel begrijpelijk en echt.

En wat een vreselijke !@#$%^& streek van Paul, en dat Lee en Bob daar de dupe van zijn! Wel een leuke nieuwe vent, die Brent Ferguson.

Godsgruwelijk, die massahysterie. Kan me niet voorstellen hoe dat moet zijn, het lijkt me verschrikkelijk. Niet normaal wat er allemaal gebeurde, zeker niet hoe iedereen tegen Lee en Bob doet. Zij zijn net zo goed slachtoffer.

Benieuwd hoe het verder gaat met Susan, en FINALLY, Paul Young hopelijk voorgoed dood! Zo spannend! Kan niet wachten op meer.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

S07E11

Na 3 lange weken wachten eindelijk een nieuw episode. Was in het begin licht teleurgesteld over de uitkomst. Had liever gezien dat Paul gestorven was. Na de geweldige cliffhanger voelde ik me dan ook niet helemaal bevredigd. Wat wel weer tof was, was de samenwerking tussen Mike en Felicia. Dit viel natuurlijk wel te verwachten, en hiermee dacht je direct te weten wie de schutter was.

De terugkomst van Orson was ook geen verrassing. Hij heeft weer een sarcastische inbreng, maar toch hoop ik dat Bree voor Keith kiest en niet terug gaat.

De relatie van Gaby en Carlos staat op springen. Heel mooi hoe dat in beeld is gebracht, heel overtuigend. Kan me niet voorstellen hoe moeilijk het moet zijn, aan de ene kant begrijp je de één wel, maar heb je medelijden met de ander.

De scène tussen Lynette en Renée vond ik ook zeer krachtig. In het begin had ik niet veel met die laatste, maar ik kan haar steeds beter waarderen.

Op het einde wat traantjes moeten wegpinken, omtrent het hele Susan gebeuren.

Spannend!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Carlos zijn super sperm .

Weer mee verder gegaan, eindelijk! Ik ga nu wel even in een rap tempo bij zien te raken. Interactie tussen Gabrielle en Carlos blijft voor mij dé highlight van de serie. Al blijft deze serie een aaneenschakeling van geweldige personages, hilarische situaties en een magistrale cast. Te veel om op te noemen eigenlijk. Wat blijft dit briljant geschreven. Storyline wordt nu nog uitgezet, wat ik begreep gaat dit ook nog erg sterk worden. Vanavond verder .

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

(afbeelding)

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

^^Inderdaad, mooie poster, al hoop ik dat dit de DVD-cover niet wordt (wat wss wel zo zal zijn, aangezien er geen zijn zonder Vanessa in het midden).

Ik ben nogal gesteld op m'n DVD-boxen en al heeft ze een goed personage, ze verdient het niet om op alle merchandising van S7 in 't midden te staan

Daarbij is er niet zoveel veranderd door haar komst.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Volgens mij gaat haar rol nu pas beginnen. Onlangs episode 13 gezien van seizoen 7, en als mijn vermoedens kloppen krijgt zij een prominentere rol.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Ze begint inderdaad wel iets meer kleur (no pun intended ) te krijgen, maar meer dan een Edie nr. 2 qua rol en belang in het verhaal lijkt ze niet te worden.

Ik vind 't dan ook jammer dat ze dat gedoe rond haar affaire met Tom zo snel hebben laten vallen, er had gerust wat meer spanning in dat huwelijk mogen komen.

Ach ja, we zien wel, nog 2 weekjes wachten op de volgende aflevering

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

What is wrong with girls your own age? Do you know what I would give to date a 17 year old?

Nu halverwege S5 en toch wel een erg fijn seizoen. On pace om het beste seizoen tot nu toe te worden. Tom is echt hilarisch (gooit er echt de meest stompzinnige lines uit) en zijn interactie met Lynette is priceless. Zelfde geldt voor Carlos en Gabrielle, beiden toch wel mijn favoriete personages. Het gedeelte waar Carlos blind was erg leuk maar gelukkig herstelt ie daar van. Dat betekent dus meer designer dresses en lingerie voor Gabby . Was toch wel een highlight van de serie, blij dat dat terug komt .

Voor de rest blijven alle personages genietbaar, ook die gay neighbours vind ik een enorme meerwaarde. Ook Katherine begin ik steeds meer als regular. Wat ik een enorm pluspunt in dit seizoen vind is de thriller-achtige storyline, waar het voorheen wel erg braaf was durven ze het nu aan het wat duisterder te houden en wat meer buiten de lijntjes te kleuren. Dat maakt de serie zoveel sterker. Ook al kijk ik het vooral om de hilarische situaties, de heerlijke line delivery, de chemie en interactie tussen koppels, ben ik toch blij dat de schrijvers met de rode draad ook zo' n enorme stap hebben gemaakt.

Ik ben weer addicted, ik verwacht dat ik volgende week gewoon weer bij ben.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.