• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

The Office (UK)

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

UK is van een veel hoger kaliber dan de US-versie. Hoewel die ook best leuk is.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb recent seizoen 1 afgezien (het valt mee, 6 eps x een half uur) en het was best aardig maar niet zo hilarisch als ik hoopte. Het is niet echt grappig, het is meer dan het dankzij de baas vaak erg genant werd. Ook geinig om te zien maar eigenlijk draait de hele serie hierom. Toch is het wel steeds de moeite om te kijken hoor.

Heb een paar eps van seizoen 2 nu gezien en het is meer van hetzelfde, maar wel met wat meer vaart en variatie door de extra personeelsleden. Seizoen 2 bevalt me meer dan 1.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Seizoen 2 afgekeken. Werkelijk geniaal! Echt een stuk scherper en leuker dan de 1e. Soms was het echt heel genant maar dat maakt het wel geniaal. David Brent is zo fantastisch gespeeld!

Vandaag maar eens de Christmas special dvd kijken en dan zit de serie er alweer op. Snik...

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Eerste 2 afleveringen van seizoen 1 van de Amerikaanse geprobeerd maar dit is echt niet mijn ding, heb niet 1 keer kunnen lachen maar heb me wel zwaar zitten ergeren. Kan me moeilijk voorstellen dat dit ineens verandert en echt grappig wordt voor mij, ik laat deze maar links liggen denk ik!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb de Britse versie gekeken he. Naar verluidt is de UK versie echt vele malen beter.

Ik kan me ook niet voorstellen dat Steve Carell een betere rol neer kan zetten dan als de acteur die in de UK versie baas David Brent speelt. Zo goed gespeeld!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Heb nu de hele serie afgekeken. Prachtige serie! Seizoen 2 en de 2 specials waren echt grandioos! Seizoen 1 was ook niet slecht overigens, maar de rest was wel beter.

David Brent, wat een geweldig personage!

Het slot van het verhaal verliep zoals ik dacht, beetje a la het slot van Friends maar het was wel leuk.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Ben erg benieuwd naar de Engelse versie dan, aangezien de Amerikaanse versie erg sterk vond !

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Overgelijkbaar. De Amerikaanse versie is veel meer de richting van een normale sitcom.

canciser

• 938 messages
  • 558 votes

Erg grappig. Er loopt ook nog een rode draad door alle seizoenen. De meest recente aflevering (42min) is erg geniaal, heb tot nu toe ook alle afleveringen gevolgd.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Recente eps? Je volgt de Amerikaanse versie begrijp ik hieruit?

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Net eerste aflevering van de UK versie gezien. Viel me toch wel wat tegen...

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Het is even wennen. Vond het ook eerst wat saai, maar ben er nu aan verslaafd.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Idem. Seizoen is best geinig, maar vooral seizoen 2 en de 2 slotafleveringen over kerst zijn echt geniaal.

dduval

• 5 messages
  • 60 votes

Heb ongeveer alle afleveringen die er tot nu toe zijn van The office usa gezien en ik moet zeggen dat dit voor mij dé geniaalste serie is die ik ooit heb mogen aanschouwen! Je moet er wel even aan wennen, het was niet zo dat na de eerste aflevering die ik zag ik dacht "dit is het !", maar als je verschillende seizoenen ziet raak je echt verslaafd. De amerikaanse versie is zeker de evenknie van de engelse, naar mijn mening zelfs stukken beter.

De grappen die Jim uithaalt met Dwight zijn echt hilarisch net zoals het personage van Dwight tout-court. Er zijn echt momenten dat je niet meer bijkomt van het lachen en dat miste ik soms een beetje bij de engelse versie.

Moet ook wel toegeven dat ze er soms een beetje overgaan maar dat hoort erbij en je moet in gedachten houden "het is nog altijd een tv-serie".

Dus samengevat is een echte aanrader maar je moet het wel een kans geven en niet na de eerste aflevering al afhaken moest het tegenvallen.

pooper

• 296 messages
  • 411 votes

the office US is echt geniaal vooral vanaf seizoen 3. dwight is ook geniaal en natuurlijk Michael scott. (OF MOET IK MICHAEL SCARR ZEGGE) jammer dat het zoo moeilijk is om seizoen met europese regio code te regelen is.

B_B

• 1969 messages
  • 776 votes

Heb dit nog nooit echt gevolgd maar lijkt me wel leuk om aan te beginnen, welke kan ik het beste aan beginnen? De amerikaanse of britse? Of maakt het niet echt uit?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

De Britse lijkt me. Die schijnt het leukst te zijn. Dat is ook de versie die ik heb gezien. 2 seizoenen van 6 afleveringen per seizoen en daarnaast zijn er 2 kerstspecials. Heel leuke serie, zo genant soms!

mrkos

• 1032 messages
  • 1805 votes

Vind de Amerikaanse erg leuk! Met Dwight en scott idd:D Kijk nu elke avond de dubbele aflevering Ben wel benieuwd dan naar de UK versie

Sjoerdow

• 1006 messages
  • 1304 votes

Ik volg The office US en vind het één van de betere series sinds tijden. Zelden word er in een serie zo goed geacteerd als in deze.

Heb net seizoen 5 binnen! Begin er meteen aan

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

Weet iemand welk seizoen nu word uitgezonden op comedy central ?

Als ik het goed had seizoen 4 of inmiddels het begin van seizoen 5 maar weet het niet zeker ...

Echt een geweldige serie. Nog nooit zo een leuke comedy/sit-com gezien.

The Office US

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Vandaag seizoen 1 en 2 gekocht van The Offica (USA) ben benieuwd ik hoop dat ik eraan verslaafd raak aangezien ik hilarische fragmenten op youtube heb gezien. Daarna maar eens de UK versie bekijken.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Net de UK versie in zijn volledigheid herzien. Als 13-14 jarige vond ik de reeks al hilarisch, maar nu is het allemaal nog meer tot mij doorgedrongen.

Het personage David Brent draagt de serie zowat. Zijn maniertjes en gestes zijn op zich al overtuigend, maar zijn menselijke omgang gewoonweg schrijnend. Hij is een zelfingenomen hypocriet, doorspekt met inhoudsloze praatjes. Je kent de term 'een man met twee gezichten'? David Brent is een man met minstens 25 verschillende gezichten. Zeker zijn ideeën over racisme en seksisme zijn lachwekkend en helaas zelfs reeël binnen onze maatschappij. En ik toch heb ik enorm veel medelijden met dit individu, omdat hij ondanks zijn slechte kwaliteiten menselijk blijft. Zijn totale onzekerheid is overduidelijk. Daar zit dan ook de kracht van de serie. Sommige stukken vond ik zo genant en zo erg, dat ik er nauwelijks naar kon kijken uit plaatsvervangende schaamte.

De romance tussen Dawn en Tim vond ik zeer mooi en herkenbaar. Nergens idyllisch of sentimenteel, maar toch bijzonder ontroerend en 'echt'. Het geeft toch een zekere meerwaarde aan de serie. Ook het vormgeven is briljant: het kantoorleven wordt realistisch in beeld gebracht en ook de documentaire stijl is geloofwaardig. Het zou recht uit een 'Het Leven Zoals Het Is" programma kunnen komen.

Kortom, een geniale serie waarvan het tragische aspect minstens even belangrijk is als het komische. Ik weiger bevooroordeeld naar de USA versie te kijken. Die malloot van een Steve Carrell kan er sowieso nooit in slagen om een even interessant hoofdpersonage te creëren als Ricky Gervais hier doet. Het feit alleen al dat die serie ondertussen al aan zijn zevende(!) seizoen zit, spreekt boekdelen. Ik stel dan ook voor aan de mods om een apart topic te maken voor The Office USA, kwestie van het kaf van het koren te scheiden.

Sjoerdow

• 1006 messages
  • 1304 votes

yeyo wrote:

Kortom, een geniale serie waarvan het tragische aspect minstens even belangrijk is als het komische. Ik weiger bevooroordeeld naar de USA versie te kijken. Die malloot van een Steve Carrell kan er sowieso nooit in slagen om een even interessant hoofdpersonage te creëren als Ricky Gervais hier doet. Het feit alleen al dat die serie ondertussen al aan zijn zevende(!) seizoen zit, spreekt boekdelen. Ik stel dan ook voor aan de mods om een apart topic te maken voor The Office USA, kwestie van het kaf van het koren te scheiden.

Ik denk dat je dit toch echt verkeerd ziet, aangezien je karakterschets van David Brent perfect overeenkomt met die van Michael Scott.

Steve Carell doet het in mijn ogen waardeloos op het witte doek, maar hoe anders is dat als je het vergelijkt met zijn rol als Michael Scott in The office! Zo briljant!

Maar de serie (usa dan) steekt gewoon geweldig in elkaar dankzij de cast die stuk voor stuk gewoon goeie acteurs én schrijvers bevat.

Sjoerdow

• 1006 messages
  • 1304 votes

mikoz wrote:

Weet iemand welk seizoen nu word uitgezonden op comedy central ?

Als ik het goed had seizoen 4 of inmiddels het begin van seizoen 5 maar weet het niet zeker ...

Echt een geweldige serie. Nog nooit zo een leuke comedy/sit-com gezien.

The Office US

Momenteel zenden ze seizoen 6 uit op comedy central. En dat terwijl de dvd's lang op zich laten wachten.

Ik heb seizoen 1 t/m 5 op dvd, kon niet wachten op seizoen 6 dus heb ik die maar gepindakaasd.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Wel calvé hoop ik?

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Kan me niet voorstellen dat de Amerikaanse versie leuker is dan de absoluut geniale UK versie die ik zelf in bezit heb.

Ik kijk The Office USA wel als de serie ermee stopt. Dan kan ik alles in 1x zien.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Is dan ook niet het geval A&L1...

Merk wel dat kijkers die eerst de US versie hebben gezien een stuk minder positief zijn over de UK versie. Ik heb gek genoeg hetzelfde met de US versie die ik pas zag toen ik de UK versie al van voor tot achter kende. Het kan dus ook liggen aan welke versie je als eerste ziet. Uiteindelijk vind ik de karakters in de US versie gewoon een stuk minder en flauwer. Ze redden het eigenlijk geen van allen bij het Britse equivalenten, al komt Tim's Amerikaanse versie (Jim) toch wel aardig in de buurt moet ik zeggen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb zon gevoel dat de USA versie meer ''lach of ik schiet'' humor is en dat die van de UK gewoon echt doordacht sterk is. Ik weet nog toen ik de hele UK serie kocht. De 1e 2 afleveringen dacht ik echt van ''Is dit het nou?''. Maar als je het daarna volgt dan is het gewoon geweldig. David Brent...zo geniaal vertolkt dat ik soms echt nauwelijks naar scene's kon kijken, zo genant en pijnlijk waren ze.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Dat valt gelukkig wel mee met de US versie. Het is inderdaad wat makkelijker en simpeler, maar het heeft ook van die pijnlijke situaties. Gervais en Merchant schrijven (mee aan) de Amerikaanse serie, en dat merk je ook wel in de situaties. Grootste verschillen zijn dat de US serie wat meer op Amerikaanse gewoonten en gebruiken mikt, en dat de acteurs een stuk minder zijn.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Vind de UK-versie ook beter. Alleen al hoe Gervais aan z'n stropdas zit Geweldig ook hoe hij probeert niet-discriminerend over te komen tegen het 'publiek', maar door dat alleen al te proberen discrimineert ie er iedere keer gigantisch op los. En dan die troosteloze shots tussendoor van kopieerapparaten.

Een van de leukste vind ik die aflevering dat ze een training krijgen van een externe en dat hij het gaat overnemen en uiteindelijk zelfs gitaar gaat spelen, briljant. Het personeel heeft weinig met 'm maar op dat soort momenten blijven ze toch achter hun baas staan. En dat liedje klinkt nog best goed eigenlijk.

Of Gareth in die discotheek Schiet me nu eigenlijk zoveel te binnen dat het onmogelijk is neer te pennen, gewoon die hele serie kijken.

Carrell en de US-versie vind ik ook grappig met plaatsvervangende schaamte maar lijkt wat minder.. naturel ofzo. Leuk om mee te pikken maar bij de Uk-versie ging ik er echt voor zitten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.