• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.103 votes
Profile

The Office (UK)

bohica

• 254 messages
  • 307 votes

iemand al smoking room gezien op de bbc???

Safri

• 867 messages
  • 1592 votes

Nee, nog niet, is dat een goede serie?

Maar ik wil even weten wat jullie vinden van de conversie van The Office naar de VS.

Ik vind het zeker niet slecht gedaan, aangezien men zeer trouw de humor van het origineel aanhoudt en niet vervalt in een 'typische' Amerikaanse comedy. Toch vind ik het overbodig, omdat alles in de originele versie precies zo is gedaan en ook beter. Er is geen tweede Ricky Gervais en ook Gareth is wat psychopatischer dan die in de Engelse versie. Dawn is ook in de VS het typetje 'gewoontjes, maar toch leuk genoeg om een zwak voor te krijgen'.

Kortom: Ik had het in eerste instantie erger verwacht, maar het is gelukkig geen totaal mislukte conversie geworden. Toch blijf ik zweren bij het origineel.

Basz

• 26 messages
  • 919 votes

Ik heb de eerste aflevering van de Amerikaanse Office gezien en ik vond het waardeloos. Ze zijn zeker dicht bij het orgineel gebleven, maar dat is misschien het probleem. Subtiele humor en Amerikanen gaan gewoon niet samen en The Office is één en al subtiele humor. Komt daarbij ook nog dat de acteurs slecht bij hun rol passen en niet bijster goed acteren. Alleen de vrouw die de secretaresse speelt doet het echt goed.

Misschien valt de serie minder tegen als je het Engelse orgineel niet kent, maar deze Amerikaanse versie vind ik geen succes.

Safri

• 867 messages
  • 1592 votes

Ik ben net voor de tweede keer de originele Engelse aan het kijken. Het is nog beter dan de eerste viewing. Wat een grappen, wat een karakters en wat een perfectie!

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Eindelijk alles op dvd gekocht, geweldige serie zeg.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Ik vind deze serie erg grappig. Dit is toch met jongens uit American Pie en Harold and Kumar?

Is deze serie nog ergens te zien, BBC ofzo?

Art

• 13507 messages
  • 3659 votes

Dat is de serie Off Centre

Ravenstein

• 1524 messages
  • 518 votes

The Office... plaatsvervangende schaamte was nog nooit zo leuk!

Subliem!

Heb de 2 reeksen en de Kerstspecial ook thuis liggen.

Samen met oa Het Geslacht De Pauw, In de Gloria en The Simpsons bij het grappigste wat er de laatste jaren op TV te zien was.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Art wrote:

Dat is de serie Off Centre

Juist ja, excuses..

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Ik heb hier de eerste aflevering van gezien, maar vind het allemaal wat overroepen, zo goed vind ik het helemaal niet. Best wel vermakelijk, maar niet meer dan dat.

Ravenstein

• 1524 messages
  • 518 votes

De eerste aflevering vond ik gelijk al subliem!

Maar je moet er inderdaad van houden, want het is superdroog.

Tompie film

• 96 messages
  • 129 votes

bohica wrote:

de allerbeste scene ooit in the office,

Red nose day, Dawn kust iedereen voor 1 pond, Tim loopt voorbij en gooit 1 pond in het bakje en loop weer door, Dawn roept hem terug en geeft hem een van de meest hartstochtelijke kussen ooit in een comedyserie, en dan loopt Tim met een heel rood hoofd weg

En in dezelfde aflevering, David laat zijn dans improvisatie zien, ik had kromme tenen toen ik ernaar keek

Misschien is dit een beetje muggenziften, maar ik vind dit ook een heel mooie scène, en wil toch even iets opmerken. Die kus is toch juist niet hartstochtelijk, maar juist heel ingetogen, verlegen, onhandig en onzeker? Dat maakt die kus juist zo mooi en ontroerend vind ik...

Tompie film

• 96 messages
  • 129 votes

Dit is voor mij een serie waar je moet van leren houden.

Bij mij was dat toch zo. De drempel ligt een beetje hoog, het is geen instant-hit.

Als ik op voorhand niet zoveel positieve geluiden over deze serie had gehoord, was ik misschien na de eerste aflevering afgehaakt.

Maar eens je 'in' de serie zit, ben je verkocht en draag je het in je hart voor de rest van je leven.

De tweede keer dat ik de serie bekeek, vond ik hem nog stukken beter dan de eerste keer.

En bij het einde van de christmas special kreeg ik ook de tranen in de ogen. Een heel mooi en ontroerend einde.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Ik ben de serie nu ook aan het bekijken op dvd. Ik zit op dit ogenblik aan de vierde aflevering van het eerste seizoen en ik heb mij wel al goed geamuseerd.

David Brent is echt een hatelijk personage, maar iedere keer dat ik nog maar zijn hoofd zie, schiet ik al in de lach. Sommige scènes zijn echt over the top, maar blijven toch geloofwaardig en herkenbaar. Leuke serie!

T.O.

• 2414 messages
  • 2792 votes

T.O. wrote:

Mja, het is wel aardig. Maar niet revolutionair: zo'n scène waarin de baas indruk probeert te maken op de nieuwe arbeidskrachten en zwaar door de mand valt door zijn slechte grappen, hebben we al zo vaak eerder gezien...

Ik moet hier toch op terugkomen. Heb nu de eerste twee afleveringen op tv gezien en ben toch erg onder de indruk. Naast de unieke vorm van humor, ontstijgt het regelmatig het pure comedy-niveau, waardoor je echt met de personages meeleeft (en, vooral, medelijden krijgt).

the red guy

• 27 messages
  • 0 votes

deze serie heeft echt mijn leven veranderd.......ik ben vaak neerslachtig en ze zeggen dat hardlopen en lachen je leven beter maken......nu sport ik wel heel intensief....maar ik kan nergens een half uur lang om lachen....behalve the office....als ik down ben kijk ik een paar uurtjes the office en ik pis bijna in mijn broek van het lachen.......ik vindt dit na twin peaks de meest briljante seire die ooit op t.v. is uitgezonden.....(en ja, ik heb jarenlang op kantoor gewerkt en er was altijd een david brent en een gareth op de afdeling)

the red guy

• 27 messages
  • 0 votes

david brent (ik ben populair, grappig en geliefd)......gareth (likken naar boven, trappen naar beneden, gedisciplineerd).....zo herkenbaar.....ik voelde me altijd als tim en dacht "wat doe ik in godsnaam de hele dag tussen deze mongolen?"

the red guy

• 27 messages
  • 0 votes

deze serie in combi met de film office space (van mike judge) en de serie crediteuren debiteuren is de harde werkelijkheid die ambtenarij heet.

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13395 votes

Op imdb gelezen:

The BBC's comedy unit and its movie unit are reportedly working together to produce theatrical motion pictures based on the publicly supported broadcaster's hit sitcoms. The BBC website said today that Kenton Allen, creative head of BBC Comedy Talent, is heading up a scheme that, in Allen's words, would allow its comedy stars "to paint on a bigger canvas." Among the shows reportedly being considered for a big-screen version is The Office, starring Ricky Gervais. An American version of the show, starring Steve Carell in the Gervais role, currently airs on NBC. The BBC has a long history of producing theatrical films, but most have not been distributed outside the U.K.

Lilyroos

• 177 messages
  • 191 votes

Keep away from the coockie jar

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Hoewel ik de Amerikaanse versie van de office niet onaardig vind en behoorlijk vermakelijk is Steve Carrel niet op zijn plaats. Zijn Britse tegenhanger is echt een lul, maar Carrel is juist vaak het lulletje of de lul.

Vind de Britse 'Office' daarom wel een stuk beter.

thomzi50

• 1991 messages
  • 2527 votes

Dat klopt wel, maar is dat zo erg? Daar is de opzet van The Office gewoon anders, daar is, zoals je zelf al zegt, de hoofdpersoon geen lul maar de lul.

Vind de Engelse versie wel nog iets perfecter, iets fijner in de details, iets geestiger en verfrissender. En Gervais is natuurlijk ongeëvenaard goed. Seizoen 2 verdient, evenals bij Extras, een lichte voorkeur boven Seizoen 1, maar veel scheelt het niet allemaal niet.

eeff

• 33 messages
  • 43 votes

Had me helemaal verheugd op The Office, ik kende het nog niet maar zoveel goede verhalen gehoord!

Heb de eerste 2 afleveringen van de US versie met moeite gekeken. Moet ik me nog wagen aan de UK versie of is het gewoon niet mijn ding?

rob-1983

• 72 messages
  • 36 votes

eeff wrote:

Had me helemaal verheugd op The Office, ik kende het nog niet maar zoveel goede verhalen gehoord!

Heb de eerste 2 afleveringen van de US versie met moeite gekeken. Moet ik me nog wagen aan de UK versie of is het gewoon niet mijn ding?

UK heb ik nooit gezien alleen US

Ik vond seizoen 1 zelf ook maar matig, maar vanaf seizoen 2 wordt het een stuk beter imo.

Kaaasgaaf

• 12 messages
  • 12 votes

Hallo beste mensen. Ik had 3 vraagjes en hopelijk kan iemand die hier beantwoorden.

1. Ik heb lang geleden van The Office drie losse dvd's gekocht: seizoen 1, seizoen 2 en The Christmas Special. Nu zag ik pas een winkel een mooi uitgegeven 4dvd-box van The Office en vroeg me af of daar nou nog dingen opstaan die mijn losse dvd's missen, of dat het slechts een andere uitgave is?

2. Van Extra's heb ik twee dvd's (seizoen 1 en seizoen 2). Ik heb begrepen dat er ook een Christmas Special van is. Komt die nog uit op dvd, of is die al verkrijgbaar in Nederland? En het klopt dat de serie daarna afgelopen is?

3. Ik heb ook seizoen 1 en 2 van de amerikaanse Office gekocht (natuurlijk lang niet zo briljant als de engelse, maar nog steeds zeer vermakelijk). Ik heb begrepen dat daar nog meer series van zijn gemaakt. Zijn die ook al in Nederland op dvd te krijgen?

marzuq

• 155 messages
  • 188 votes

Tompie film wrote:

Dit is voor mij een serie waar je moet van leren houden.

Bij mij was dat toch zo. De drempel ligt een beetje hoog, het is geen instant-hit.

Als ik op voorhand niet zoveel positieve geluiden over deze serie had gehoord, was ik misschien na de eerste aflevering afgehaakt.

Maar eens je 'in' de serie zit, ben je verkocht en draag je het in je hart voor de rest van je leven.

De tweede keer dat ik de serie bekeek, vond ik hem nog stukken beter dan de eerste keer.

En bij het einde van de christmas special kreeg ik ook de tranen in de ogen. Een heel mooi en ontroerend einde.

Ik had jouw woorden geschreven kunnen hebben, exact dezelfde ervaring. Ik maak me op voor de derde zitting

Ktulu

• 7 messages
  • 106 votes

The office briljante serie, vanaf het eerste moment van genoten toen het uitgezonden werd door de vpro (volgens mij). heerlijk die plaatsvervangende schaamte. David brent een geweldig personage.

De amerikaanse office is wat anders en moet je hiermee ook niet willen vergelijken wil je van de amerikaanse office kunnen genieten. Maar moet zeggen dat ik die nu ook redelijk amusant vind. Mijn vriendin is er gelukkig helemaal weg van, dus daarom kan ik met een vals alibi meegenieten...

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb vandaag seizoen 1 en 2 en de kerstspecial dvd gekocht bij Mediamarkt. Ik heb 0 ervaring met deze serie maar hij leek erg grappig. Ik heb de film Office Space wel gezien en dat was ook typische Britse kantoorhumor waarbij ik me dood lachte dus ik ben erg benieuwd.

Ik twijfelde erg tussen de US en UK versie maar aangezien deze eerder was en Britse humor leuker dan Amerikaanse is over het algemeen ben ik voor deze gegaan. En de 33 euro voor de US versie itt de veel goedkopere voor de UK werkte ook in het voordeel van de UK

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik heb vandaag seizoen 1 en 2 en de kerstspecial dvd gekocht bij Mediamarkt. Ik heb 0 ervaring met deze serie maar hij leek erg grappig. Ik heb de film Office Space wel gezien en dat was ook typische Britse kantoorhumor waarbij ik me dood lachte dus ik ben erg benieuwd.

Ik twijfelde erg tussen de US en UK versie maar aangezien deze eerder was en Britse humor leuker dan Amerikaanse is over het algemeen ben ik voor deze gegaan. En de 33 euro voor de US versie itt de veel goedkopere voor de UK werkte ook in het voordeel van de UK

Office Space is niet bepaald Brits, dat kun je nog beter vergelijken met de US versie van The Office.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Mmm ik zie het ja. Ach, dan kan The Office UK alleen nog maar meer meevallen. Ben benieuwd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.