• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

The Office (UK)

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Sjoerdow wrote:

Ik denk dat je dit toch echt verkeerd ziet, aangezien je karakterschets van David Brent perfect overeenkomt met die van Michael Scott.

Steve Carell doet het in mijn ogen waardeloos op het witte doek, maar hoe anders is dat als je het vergelijkt met zijn rol als Michael Scott in The office! Zo briljant!

Maar de serie (usa dan) steekt gewoon geweldig in elkaar dankzij de cast die stuk voor stuk gewoon goeie acteurs én schrijvers bevat.

David Brent is een complex personage, hoor. Al zijn gestes, zelfs de manier waarop hij onzeker met z'n ogen draait, zijn duidelijk allemaal het resultaat van het perfectionistisch komisch genie Ricky Gervais. Ik kan mij niet voorstellen dat Steve Carell een dergelijke subtiliteit heeft. Maar goed, ik zal toch maar is een aflevering bekijken binnekort. Is de USA versie in feite ook gefilmd in de 'cinéma vérité' stijl?

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Bottleneck wrote:

Vind de UK-versie ook beter. Alleen al hoe Gervais aan z'n stropdas zit Geweldig ook hoe hij probeert niet-discriminerend over te komen tegen het 'publiek', maar door dat alleen al te proberen discrimineert ie er iedere keer gigantisch op los. En dan die troosteloze shots tussendoor van kopieerapparaten.

"I haven't got a sign on the door that says 'white people only'. I don't care if you're black, brown, yellow - Orientals make very good workers."

Bottleneck wrote:

Een van de leukste vind ik die aflevering dat ze een training krijgen van een externe en dat hij het gaat overnemen en uiteindelijk zelfs gitaar gaat spelen, briljant. Het personeel heeft weinig met 'm maar op dat soort momenten blijven ze toch achter hun baas staan. En dat liedje klinkt nog best goed eigenlijk.

Dat is absoluut m'n favoriete aflevering.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

yeyo wrote:

Is de USA versie in feite ook gefilmd in de 'cinéma vérité' stijl?

Ja ongeveer dezelfde stijl, maar Gervais maakt daar anders/beter gebruik met z'n blik van 'letten jullie op, zien jullie wel hoe goed ik dit oplos'

yeyo wrote:

"I haven't got a sign on the door that says 'white people only'. I don't care if you're black, brown, yellow - Orientals make very good workers."

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Ik wil niet vervelend zijn, maar hoe is dat discriminerend?

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Hij houdt de schijn hoog dat ie geen onderscheid maakt en zo'n lichtend voorbeeld is, maar knalt er meteen een generaliserende uitspraak achteraan. In die eerste twee zinnen 'speelt' ie voor de camera en in z'n derde zin komt z'n ware ik bovendrijven, zonder dat hij het zelf in de gaten heeft want z'n houding blijft hetzelfde (quasi-intelligent).

Eigenlijk een treffend en subtiel voorbeeld van z'n karakter. Maar goed het is slechts een van de vele voorbeelden, in dit geval dan niet echt discriminerend in de gangbare negatieve zin van het woord.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Zo is er ook een scene waar hij tegen een nieuwe werknemer iets zegt over een Pakistaanse werknemer die naast hem staat:

DB: "This guy does the best Ali G impersonation"

X: "I Don't! That's someone else..."

DB: "Oh sorry, that's not you, that's the other one"

X: "The other what?

DB: "Ehm..."

X: "Paki..?"

DB: "No.. that's racist" ... met zo'n vingertje erbij..

heerlijk

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

Ook treffend vind ik de hele subtiliteit ervan. Het feit alleen dat het grapje onduidelijk is voor sommige mensen, toont aan hoe diep dergelijke stereotiepen geworteld zitten en hoe weinig het opvalt als iemand zich er schuldig aan maakt. De onkunde van David Brent is haast niet te schatten, maar toch is zijn personage zo ontzettend realistisch.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Montorsi wrote:

heerlijk

Ja die is ook fijn

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Deze is ook gewoon zo briljant. Ongelofelijk, wat goed, die timing

"I could change it, I could say big cock, and not mention the colour"

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Sowieso knap gedaan, hij speelt Brent die pocht voor de camera en de 'echte' Brent en dan vraag je je bijna nog af of ie zelf ook zo is . In Extras is ie ook wel geinig trouwens.

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Extras is ook heel goed. Andy Millman is een beetje een vergelijkbaar personage. Ook zo'n zelfoverschattend maar onzeker en triest personage. Alleen wordt hij daar meer in de problemen gebracht door 'derden', terwijl David Brent wel echt zelf genante momenten genereert.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

yeyo wrote:

Ook treffend vind ik de hele subtiliteit ervan. Het feit alleen dat het grapje onduidelijk is voor sommige mensen, toont aan hoe diep dergelijke stereotiepen geworteld zitten en hoe weinig het opvalt als iemand zich er schuldig aan maakt.

Ik begrijp wat jullie bedoelen, alleen het voorbeeld "Orientals make very good workers" is nauwelijks een stereotype of foute uitspraak te noemen . De hele werkcultuur in veel Aziatische landen is gericht op inzet, dagen van 10 uur of meer maken, nauwelijks vakantie, etc. Dit heb ik niet 'van horen zeggen', maar uit ervaring. Bovendien zeggen veel Chinezen (om een specifiek land te noemen) in Nederland dat zij erom bekend staan "hard te werken en niet te zeuren".

Maar ik zal het hierbij laten, want ik begrijp de subtiliteit waar jullie op doelen. Ik ken alleen Office US en vond dat nogal tegenvallen; ik denk dat ik de UK-versie maar eens ga proberen binnenkort.

yeyo

• 6351 messages
  • 4613 votes

BlueVelvet wrote:

Ik begrijp wat jullie bedoelen, alleen het voorbeeld "Orientals make very good workers" is nauwelijks een stereotype of foute uitspraak te noemen . De hele werkcultuur in veel Aziatische landen is gericht op inzet, dagen van 10 uur of meer maken, nauwelijks vakantie, etc. Dit heb ik niet 'van horen zeggen', maar uit ervaring. Bovendien zeggen veel Chinezen (om een specifiek land te noemen) in Nederland dat zij erom bekend staan "hard te werken en niet te zeuren".

Het was per se op jou bedoeld, hoor. Je mag er echter zeker van zijn dat iemand als David Brent dat absoluut wél gewoon 'van horen zeggen' heeft. Het is namelijk echt wel een stereotiep praatje, net als dat van de 'black man's cock' bv. wat Montorsi al vernoemde.

Dat er cultuurverschillen zijn is overigens waar, maar een Aziaat die gewoon geboren (of geadopteerd) is in een westers land, zal absoluut geen betere werkkracht vormen gewoon vanwege zijn ras. Iets waar iemand Brent natuurlijk totaal geen rekening mee houdt.

BlueVelvet wrote:

ik denk dat ik de UK-versie maar eens ga proberen binnenkort.

Dat kan ik alleen maar toejuichen!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Vijf minuten gezien van de eerste aflevering van de Britse versie. Duidelijk te zien dat deze beter is dan de Amerikaanse. Dat hele openingstelefoontje alleen al.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Oneens.

Ik zal denk ik nooit kunnen genieten van de Britse, waarom? Omdat US het voor mij perfect invult met een heerlijke cast die aan je groeit, ik zie dat niet vervangen worden, dat is gewoon de keerzijde van gewenning. Ik heb het geprobeerd en kon me er helemaal niet in op laten gaan.

The Office US kan ik rustig uren achter elkaar kijken, buikpijn van het lachen; genieten. Als MM series toe zou laten, zou 'ie hoog in m'n top10 staan. Heb alle seizoenen nu al twee keer doorgekeken.

Leukste momenten zijn voor mij de knock-knock joke van de KGB, Andy die achter de planten schuilt, Jim die Dwight nadoet en de Toby-Hitler-Binladen grap . De komst van Andy in seizoen 3 geweldig, wát een kop!

Er zitten wat mindere periodes tussen, zo is Jim in de co-manager positie gewoon nergens meer grappig, goede zet om hem terug te plaatsen; de grappen met Dwight zijn namelijk briljant!! De persoonlijke ontwikkeling tussen hem en Pam vind ik een grote plus als rode draad doorheen de seizoenen. Het begin van seizoen 7 heeft me nog niet helemaal overtuigd, hoewel de herpes aflevering wel écht goede momenten heeft .

Al met al m'n favoriete serie, betwijfel of 't ooit nog geëvenaard wordt voor mij.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Voor mij is de UK-versie, het origineel zullen we maar zeggen, echt oneindig veel beter en unieker dan de US-versie. David Brent

Ik heb ook niet echt veel gezien van de US-versie. Ging na alles van de Britse versie gezien te hebben, over op de Amerikaanse en haakte al vrij snel af.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik wil de USA versie ook eens nog gaan kijken. De UK versie was hilarisch. Ik ben alleen bang dat de USA versie meer van de goedkope, voorspelbare grappen is.

David Brent uit de UK versie is gewoon the king.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik ben alleen bang dat de USA versie meer van de goedkope, voorspelbare grappen is.

Mwha, zo zie ik 't iig niet. Hoewel je na een aantal seizoenen sommige dingen wel aan ziet komen, blijft het gewoon briljant; de herkenbare lol.

Overigens vind ik het wel zonde dat het zo lastig is om van US naar UK te gaan. Talloze afleveringen lang kom je in 't zelfde gebouw, zie je dezelfde karakters met hun (hilarische) eigenschappen (dwight = briljant ) en ben je getuige van Carell die een rol neerzet die hem legendarisch maakt (bij mij), elke film met hem is nu een must geworden .

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik dacht ook dat ik de Amerikaanse versie niet grappig zou vinden, aangezien de Engelse versie al zo goed was. Ik moet daar wel op terugkomen, want Carrell is er toch in geslaagd aardig in de buurt te komen qua foute opmerkingen en gezichtsuitdrukkingen.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

@Jeroentjuhhhh

Ach ja andersom is het ook niet te doen. Van UK naar US. Maar zou volgens mij wel de goede volgorde moeten zijn. Alleen al omdat de UK-versie er eerst was. Maar ik denk inderdaad dat het er gewoon vanaf hangt, welke je eerder hebt gezien.

decicco

• 2856 messages
  • 1143 votes

Ik ben nu bijna klaar met seizoen 2 van The Office US, en ik moet zeggen het begint steeds grappiger te worden. De eerste paar afleveringen vond ik een beetje flauw en niet echt grappig. Steve is zwz een echte comedian en die weet mij altijd wel aan het lachen te krijgen. Ben eens benieuwd hoe de andere seizoenen gaan bevallen. Heb gehoord dat het bij seizoen 3 pas echt lachen wordt. Ik wil eigenlijk niet beginnen aan de UK-versie, weet eigenlijk niet waarom maar ik ben nu gewent aan Steve, en ik denk niet dat iemand zijn plaats kan innemen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ik vond seizoen 3, 4 en 6 het beste Hele fijne ontwikkelingen en Steve Carell is hier het meest op dreef, ge-wel-dig.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Geweldige serie alleen jammer dat ze het niet meer draaien.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hehe, kwam begin van de nacht op Humor tv een aflevering tegen van de geniale UK versie. Het was de aflevering waarbij zon man langs kwam voor een middag teambuilding en uitleg over vanalles in een bedrijf. Echt prachtig hoe pijnlijk David Brent toch de boel weer te verknallen zonder dit zelf door te hebben

Sjoerdow

• 1006 messages
  • 1304 votes

yeyo wrote:

(quote)

David Brent is een complex personage, hoor. Al zijn gestes, zelfs de manier waarop hij onzeker met z'n ogen draait, zijn duidelijk allemaal het resultaat van het perfectionistisch komisch genie Ricky Gervais. Ik kan mij niet voorstellen dat Steve Carell een dergelijke subtiliteit heeft. Maar goed, ik zal toch maar is een aflevering bekijken binnekort. Is de USA versie in feite ook gefilmd in de 'cinéma vérité' stijl?

Ik heb geen idee wat cinéma vérité is. Ik ben gewoon een leek die gek is op films en series, meer niet.

Maar om op Carell terug te komen. Ik kan me geen betere Michael Scott bedenken en hij maakt de serie toch wel erg goed.

Daarentegen ben ik weer niet bekend met de engelse versie. Ik weet ook niet of ik die nog wil bekijken aangezien die afleveringen precies hetzelfde in elkaar zitten.

Ik ben nu eenmaal gewend aan de amerikaanse karakters.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Mis je wel een betere variant dan de Amerikaanse. Zou ze toch maar eens gaan zien als ik jou was.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik moet de USA versie nog eens gaan zien, maar ik geloof nooit dat die versie ook maar in de buurt kan komen bij het niveau van de UK versie.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Tsja betere variant.. heb een paar aflevering gezien en kan er he-le-maal niets mee. Het is maar net waar je mee begint, irritante gewenning.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

The Oceanic Six wrote:

Ik moet de USA versie nog eens gaan zien, maar ik geloof nooit dat die versie ook maar in de buurt kan komen bij het niveau van de UK versie.

Klopt, bij lange na niet!

Nicholas123

• 292 messages
  • 284 votes

Iemand de laatste Office ep gezien? Met een cameo van David Brent .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.