• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

The Office (UK)

Zombie McGruder

• 353 messages
  • 64 votes

Voor de mensen die nog kennis hebben gemaakt met David Brent en zijn 'onderdanen', vanaf aanstaande dinsdag om 23:08 uur op Nederland 3 THE OFFICE, eindelijk op de Nederlandse tv.

En ik kan hier nu wel een heel verhaal gaan ophangen over hoe goed, origineel, verfrissend en gewoonweg vreselijk grappig deze Britse sitcom is, maar daar moet je niet over lezen (hoewel het stukje in de VK van deze zaterdag wel aardig is), je moet het zien!

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ja, ik las het. Nooit gezien, dus kan er eindelijk aan beginnen. Ik zag ook dat 6 feet deep weer herhaald werd.

Hopelijk kan ik 'm deze keer wel blijven volgen.

Zombie McGruder

• 353 messages
  • 64 votes

Bedoel je 6 Feet Under?

En The Office zeker kijken! Echt de moeite waard.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Zombie McGruder wrote:

Bedoel je 6 Feet Under?

Uhm.. ja. stom.

alexis

• 381 messages
  • 489 votes

ik heb de eerste aflevering gekeken na lovende recensies gelezen te hebben, viel vet tegen, niks aan!

PeggySue

• 20 messages
  • 12 votes

Het is droge humor, je moet er wel van houden... Het zou een parodie op het real-lifegenre moeten zijn...mwoah, ik vind het wel OK.

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Woehoe! Als de hele tweede serie zo sterk wordt als deze eerste aflevering staat ons nog wat te wachten.

Die scene waar Tim het overduidelijk aanlegt met een nieuwe collega, Gareth daar bot doorheenwalst en Keith ook nog even zijn aanwezigheid kenbaar wil maken door vanuit de hoek "KEITH!!" te blaffen.. ge-ni-aal!

(afbeelding)

T.O.

• 2414 messages
  • 2792 votes

Mja, het is wel aardig. Maar niet revolutionair: zo'n scène waarin de baas indruk probeert te maken op de nieuwe arbeidskrachten en zwaar door de mand valt door zijn slechte grappen, hebben we al zo vaak eerder gezien...

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

The Office is inderdaad erg briljant. Gewoon kijken!

bohica

• 254 messages
  • 307 votes

de allerbeste scene ooit in the office,

Red nose day, Dawn kust iedereen voor 1 pond, Tim loopt voorbij en gooit 1 pond in het bakje en loop weer door, Dawn roept hem terug en geeft hem een van de meest hartstochtelijke kussen ooit in een comedyserie, en dan loopt Tim met een heel rood hoofd weg

En in dezelfde aflevering, David laat zijn dans improvisatie zien, ik had kromme tenen toen ik ernaar keek

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Dit is zo'n geweldige serie. Een van de beste die ik heb gezien.!

Er komt een Amerikaanse tegenhanger. Wat imo niet zo'n goed idee lijkt.

Art

• 13507 messages
  • 3659 votes

bioscoopzaal wrote:

The Office is inderdaad erg briljant. Gewoon kijken!

Het is zeker briljant. Voor zo'n serie blijf ik thuis. Ik vind overigens de aflevering waarin David gitaar gaat spelen meesterlijk. Wat een humor. Ik heb zelden zo van een serie genoten

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Art wrote:

Ik vind overigens de aflevering waarin David gitaar gaat spelen meesterlijk.

"He went home to get it!" _o_

bohica

• 254 messages
  • 307 votes

dat moment dat Tim zegt, "fuck it i'm going home, i quit" dat heeft iedereen wel eens ooit gehad volgens mij

PeggySue

• 20 messages
  • 12 votes

Dit stukje van de vorige aflevering:

(afbeelding)

whahahhahaha. Wat is ie toch egocentrisch, aandachtsgeil en irritant.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Erg geniaal, inderdaad.

Waarschijnlijk is het al oud nieuws, maar ik ontdekte per toeval dat er naast de twaalf 'gewone' afleveringen ook nog twee Christmas Specials zijn, telkens van een halfuur.

Christmas Special 1

Christmas Special 2

Volgens mij zijn ze bij ons nog niet op tv geweest, maar ze zijn wel gewoon te pindakazen. Het leuke is trouwens dat de afleveringen zich drie jaar na de gebeurtenissen van reeks twee afspelen. Gek genoeg is er in die periode amper iets veranderd. En Brent is nog even gestoord als vroeger.

"I haven't got a sign on the door that says 'white people only'. I don't care if you're black, brown or yellow - you know, Orientals make very good workers."

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

bioscoopzaal wrote:

"I haven't got a sign on the door that says 'white people only'. I don't care if you're black, brown or yellow - you know, Orientals make very good workers."

"Sydney Poitier is a great actor.."

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Ik heb de DVD van serie 1 momenteel te leen en reeds twee afleveringen gezien.

Muhahaha, echt geniale humor. De beste comedy die ik in tijden heb gezien. Die Engelsen hebben het weer eens geflikt .

De DVD staat nu op het aanschaflijstje.

Was getekend,

de Davidgroupie.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ooh, een Engelse serie. (/me heeft meteen interesse)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Alleen het neusje van de zalm van Engelse series kan mij bekoren. The Office vind ik goed gemaakt, maar de hoofdrolspelers en het soort humor vervelen bij mij snel. Het echte kantoorleven vind ik veel humoristischer.

De KRO en VARA zenden vaak de meest afschuwelijke Engelse series uit. Dertien in een dozijn middelmatigheid. The Office is daar uiteraard geen voorbeeld van.

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

En interessant interview met Martin Freeman (tim). Hij speelde trouwens ook in Love Actually...

http://filmforce.ign.com/artic...

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Ga zo meteen de twee reeksen halen dankzij mijn volgespaarde kaart van De Standaard (niet toevallig de standaard ) Ik ben echt wel benieuwd, zo veel mensen vinden het super. Wordt vervolgd...

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Eerste aflevering viel goed mee. Grappige momenten, goede introducties van personages en een groot potentieel om het nog een tijdje boeiend te houden. Bovendien een schat aan interessante pijnlijke momenten, daar hou ik wel van. Visueel vind ik het wel nogal onaantrekklijk, maar dat zal wel een bewuste keuze zijn.

Freud

• 10772 messages
  • 1153 votes

Intussen heb ik de eerste reeks uitgekeken en ben aan de tweede begonnen. Ik wordt steeds meer fan: de afleveringen worden steeds idioter, je leert de personages beter kennen, en ook het scenario lijkt me beter te worden (vooral in de eerste aflevering van de tweede reeks was dat opvallend: blijkbaar is die tweede reeks nóg beter)Er is weinig afwisseling in het soort grappen en situaties, maar door die herhaling, en door het steeds erger worden, blijft de serie best boeiend (als je niet te veel afleveringen op korte tijd bekijkt) Geen absolute topper, dat niet, maar 4 sterren verdient de reeks wel

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Ik heb een tijdje geleden de twee reeksen op dvd gekocht, en ik heb alle twaalf afleveringen weer meteen allemaal opnieuw gekeken. Ondertussen heb ik ook een videokopie van de extra-lange kerstaflevering gescoord, en alles bij elkaar vormt dat zo'n beetje de beste komische serie die ik de afgelopen jaren op tv heb gezien.

Ik durf het woord geniaal niet te gebruiken, maar The Office komt toch wel heel erg dicht in de buurt.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Ik heb inmiddels ook de extra-lange aflevering gezien (met dank aan Wolkenmeter), en wat Gervais en Merchant daarin presteren behoort ongetwijfeld tot het allerbeste dat ik ooit in m'n leven op tv heb gezien. Niet alleen bedenken de heren een waardig einde voor de reeks, ook pakken ze uit met een ontknoping waarvan de tranen me in de ogen schoten.

En nu de cirkel helemaal rond is, durf ik het eindelijk hardop te zeggen: The Office is GENIAAL!

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

bioscoopzaal wrote:

Niet alleen bedenken de heren een waardig einde voor de reeks, ook pakken ze uit met een ontknoping waarvan de tranen me in de ogen schoten.

Je doelt zeker op de verfdoos die Dawn(Lucy Davis) krijgt op het eind. Dat was inderdaad erg mooi.

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Onder andere, ja.

Maar ook het feit dat er voor de meeste personages aan het einde toch nog een sprankeltje hoop is, deed me erg veel deugd.

Safri

• 867 messages
  • 1592 votes

Mee eens, geniale serie!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.