• 177.901 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.024 votes
Profile

De kijkcijfers

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

wat gisteren weer duidelijk werd met de kijkcijfers is:

dat Steven Seagal nog steeds enorm veel kijkers weet te trekken, de film werd ook nog eens na 22.00 uitgezonden op een doordeweekse dag op RTL 5.

en last but not least: CSI: Miami die weer ongeloofelijk populair is, met 665.000 kijkers.

CSI: Vegas trekt gemiddeld 1.500.000 kijkers op Zaterdagavond.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ja, het was me al duidelijk waar het jou om te doen is.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

CSi:Miami,CSI Vegas...gaan ze nu van iedere Amerikaanse stad een aparte CSI maken?

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

jassonn wrote:

CSi:Miami,CSI Vegas...gaan ze nu van iedere Amerikaanse stad een aparte CSI maken?

je vergeet CSI: New York, die komt in september.

van mij mogen ze van iedere stad één CSI maken, serie verveelt nooit.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Snap niet waarom ze dat in Amerika doen.Hoorde laatst dat van de serie Law and Order ook al een x aantal spin-offs zijn(heet dat zo?).

Lekker origineel.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Waar blijven de kijkcijfers van de afgelopen dagen roda?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Vooruit Roda, als je er aan begint moet je verder doen man...

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Dit is wel heel doorzichtige propaganda hoor, roda .

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

donderdag 4 maart

Ned 2

ER - 929.000

RTL 5

MASH - 205.000

film: Deliberate Intent - 230.000

film: Croucing Tiger Hidden Dragon - 247.000

Hercules - 47.000

Yorin

Third Watch - 81.000

NET 5

film: The Bodyguard - 420.000

Veronica

Buffy the Vampire Slayer (dubbele aflevering) 1) 124.000 2) 145.000

O.C - 147.000

FILMHollow Man - 255.000

SBS 6

Renegade - 260.000

Diagnosis Murder - 308.000

Luifel en Luifel - 935.000

Peter R. De Vries - 1.415.000

bestbekeken film: The Bodyguard

bestbekeken Amerikaanse serie: E.R

bestbeken Ned. serie: Luifel & Luifel

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Is dat nou de smaak van de gemiddelde Nederlander? Hemeltjelief.

Gelukkig maar dat die cijfers helemaal niet representatief zijn .

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

Dionysos wrote:

Dit is wel heel doorzichtige propaganda hoor, roda .

nee dames en heren, het is mij niet alleen te doen om jullie te laten zien hoe populair de CSI series zijn.

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

Dionysos wrote:

Is dat nou de smaak van de gemiddelde Nederlander? Hemeltjelief.

Gelukkig maar dat die cijfers helemaal niet representatief zijn .

E.R tegen de miljoen, vind ik opvallend.

kennelijk ziet men graag ziekenhuis ellende.

peter r de vries daarentegen vind ik wel een zeer interresant en sterk programma, dus die 1.4 miljoen kijkers vind ik terecht.

dat The Bodyguard na al tig keer herhaald te zijn nog steeds ruim 400.000 kijkers heeft, vind ik knap.

stinissen (crew films & series)

• 23433 messages
  • 76917 votes

ER is gewoon een top serie

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Dionysos wrote:

Is dat nou de smaak van de gemiddelde Nederlander?

Nee, het zijn alleen maar kijkcijfers. Die ook uitermate afhankelijk zijn van tijdstip van uitzending, zender, enz.

Deze absolute kijkcijfers worden overigens ook vrijwel nooit gebruikt door bijv reclamelieden. Die kijken veel liever naar marktaandeel en kijkdichtheid, en steeds vaker naar doelgroepbereik.

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

roda schreef:

(quote)

peter r de vries daarentegen vind ik wel een zeer interresant en sterk programma, dus die 1.4 miljoen kijkers vind ik terecht.

1,4 miljoen!!! Het moet echt niet erger worden.Vreselijke kerel die Peter R. de Vries

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

jassonn wrote:

1,4 miljoen!!! Het moet echt niet erger worden.Vreselijke kerel die Peter R. de Vries

Juist niet...

jassonn

• 5303 messages
  • 3229 votes

Echt wel ...:Y

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

hmmm....

roda

• 1670 messages
  • 961 votes

Vrijdag:

RTL 4 -

Baantjer - 2.159.000

RTL 5 -

Hill Street Blues - 130.000

SBS 6 -

Diagnosis Murder - 357.000

FILM: Shanghai Noon - 748.000

NET 5-

Charmed - 343.000

FILM: Sleepless in Seatlle - 349.000

FILM: Murder on the Orient Express - 61.000

Veronica-

Top Gear - 293.000

ZATERDAG:

RTL 4-

Idols - 2.326.000

Crime Scene Investigation - 1.364.000

RTL 5 -

X-Files - 137.000

SBS 6 -

Weekend Miljonairs - 1.145.000

FILM: Simon Sez - 210.000

FILM: Taking of Pelham 123 - 59.000

NET 5 -

FILM: Coyote Ugly - 477.000

ZONDAG:

VERONICA -

FILM: True Lies - 670.000

Net 5_

FILM: How Stella Got Her Groove Back_ 456.000

Law & Order: Special Victims Unit- 329.000

SBS 6-

Breekijzer -775.000

Reportage - 509.000

bestbeken film - Shanghai Noon

bestbekeken buitenlandse serie- Crime Scene Investigation

dat laatste is natuurlijk niet echt een surprise, met 1.364.000 kijkers nog steeds de bestbekeken buitenlandse serie op de Nederlandse tv.

Nick Kang

• 973 messages
  • 488 votes

Idols - 2.326.000... Was dat ongeveer hetzelfde als vorig jaar toen er ook nog maar negen mensen in Idols zaten?

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

roda schreef:

Top Gear - 293.000

Idols - 2.326.000

Weekend Miljonairs - 1.145.000

Breekijzer -775.000

Reportage - 509.000

Ik dacht dat je je zou beperken tot long-form-drama. Dit is echt een compleet onzinnige lijst, en zonder uitzendtijdstippen e.d. ook behoorlijk oninteressant.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja sorry roda, ik zeg niet dat alle andere topics allemaal even nuttig zijn, maar dit is nutteloze databasevulling.

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Dit is echt een compleet onzinnige lijst, en zonder uitzendtijdstippen ook behoorlijk oninteressant.

Wat is dat nou voor gezeur? Als je het niet interessant vindt, dan lees je deze thread toch gewoon niet?

Ik vind het wel boeiend.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Zelva schreef:

Wat is dat nou voor gezeur?

Het is gezeur over een bulk ongerelateerde data die off-topic raakt. Was dat niet duidelijk?

Zie ook mijn eerdere reacties in deze draad.

Als je het niet interessant vindt, dan lees je deze thread toch gewoon niet?

Dat kan ook. Maar wat natuurlijk ook kan, is dat ik op dit discussieforum mijn onderbouwde mening geef. Is misschien so wie so een goed idee voor een site als deze, dat je over dingen kan discussiëren...?

Ik vind het wel boeiend.

Die cijfers worden pas interessant als ze in een bepaald kader staan (uitzendtijdstip, marktaandeel), anders betekenen ze echt helemaal niets. Dat dat nu niet gebeurt, daar maakte ik juist bezwaar tegen.

Zie mijn eerdere reactie over de waardering van kijkcijfers.

Nick Kang

• 973 messages
  • 488 votes

kos schreef:

(quote)
Ha, daar zit ik ook bij. Best grappige serie, had 'm nog nooit echt gezien. Wel typisch geval van teveel verhaal in een uurtje proberen te stoppen, zodat het allemaal te geforceerd is.
Ben al jaren groot fan van de serie.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

roda schreef:

E.R tegen de miljoen, vind ik opvallend.

kennelijk ziet men graag ziekenhuis ellende.

Is een hele goede serie, geweldig geschreven en heel goed gemaakt. Dat ziekenhuisseries populair zijn is toch ook geen nieuws? Twee jaar geleden waren er in 1 seizoen zelfs 3 ziekenhuisseries van Nederlandse makelij, waarvan er 2 heel goed scoorden. De EO zendt al eeuwen goed bekeken ziekenhuisprogramma's uit (non-fictie, dat dan weer wel).

die 1.4 miljoen kijkers vind ik terecht.

Ik snap niet hoe je een aantal kijkers al dan niet terecht kunt vinden.

dat The Bodyguard na al tig keer herhaald te zijn nog steeds ruim 400.000 kijkers heeft, vind ik knap.

Maar het valt in het niets bij het nog veel vaker herhaalde Baantjer natuurlijk, dat het nog heel veel beter doet (ja, ook in marktaandeel).

Zelva

• 2188 messages
  • 2702 votes

Die cijfers worden pas interessant als ze in een bepaald kader staan (uitzendtijdstip, marktaandeel), anders betekenen ze echt helemaal niets.

Hallo? Mag ik het zelf nog uitmaken of ik dat nu ook zo wel interessant vind? Voor mij maakt het qua interessantheid echt niet uit op welk tijdstip ze uitgezonden zijn en wat hun marktaandeel was.

Maar wat natuurlijk ook kan, is dat ik op dit discussieforum mijn onderbouwde mening geef. Is misschien so wie so een goed idee voor een site als deze, dat je over dingen kan discussiëren...?

Natuurlijk mag je discussiëren. Maar zoals jij het neerzet komt het op mij over als: ik vind het op deze manier oninteressant, dús ís het oninteressant en iemand anders mag het dan ook niet meer interessant vinden.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Zelva schreef:

Hallo?

Hallo!

Mag ik het zelf nog uitmaken of ik dat nu ook zo wel interessant vind?

Ja hoor, dat mag. Mag ik dan ook iets anders vinden?

Voor mij maakt het qua interessantheid echt niet uit op welk tijdstip ze uitgezonden zijn en wat hun marktaandeel was.

Wat betekenen die cijfers dan voor je? En wat is de toegevoegde waarde van de non-fictie programma's in deze lijst?

En, als je het zo interessant vindt, wat vind je dan de waarde van deze cijfers (op deze wijze) op dit forum? Kun je dan niet beter terecht op http://www.kijkonderzoek.nl of teletext?

En denk je dat deze sites zaken als tijdstip en marktaandeel voor niets meenemen in hun presentatie?

komt het op mij over als: ik vind het op deze manier oninteressant, dús ís het oninteressant en iemand anders mag het dan ook niet meer interessant vinden.

Die redenering is voor jouw rekening.

De 'vind ik'-discussie is hier al uit den treure gevoerd.

Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat je mijn eerdere reacties er niet op na gelezen hebt.

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Overigens vraag ik me ook af hoe interessant dit als herhaalde posting gaat zijn, simpelweg omdat er ook weer niet zo heel veel variatie in die cijfers zit, van week tot week.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Precies. De dingen die op 1 dag gebeurd zijn hebben een kalenderachtig interessant gegeven, dit is drijfzand, compleet overbodig, niet representatief, dus nutteloos.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.