- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Leftovers
The Leftovers
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Wat een fantastisch, goed, meesterlijk en briljante finale van seizoen twee. En diezelfde woorden herhaal ik ook nog eens voor de rest van dit seizoen. Durf gerust te zeggen dat dit het beste is wat ik sinds Breaking Bad heb gezien. Nu tijd voor TWD, dus morgen een uitgebreide recensie.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Durf gerust te zeggen dat dit het beste is wat ik sinds Breaking Bad heb gezien.
Eensch! 
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Einde van eppie 7 is wel een beetje te cliffhangerig. Lijkt wel Lost! 
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Ja, seizoen 2 was goed, als in Rectify goed.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Ik heb de eerste vier afleveringen gezien en het valt zeker niet tegen! Lekker bevreemdend, rustig verteltempo en alvast een realistische karakteruitdieping. Het is een beetje een mix tussen Rectify (karakteruitdieping) en Carnivale (mysterieus). Het is nog niet zo sterk als die series, maar komt na vier afleveringen al best dicht in de buurt. Overigens was aflevering 3 al een film op zich, met het verhaaltje over de priester. Erg knap.
Dank Jellesteeg voor de tip.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Als je nu al mee bent, staat er je gegarandeerd nog iets moois te wachten, SergioMalick 
Was zelf pas helemaal verkocht na 'Guest' Episode 6. Vind The Leftovers ook op zijn best met de single pov character episodes, waar overigens S2 helemaal gebruik van maakt. Aflevering 3 was inderdaad geweldig. Het personage van Matt Jamison de priester en zijn verhaal en character arc in ep3 vond ik zo sterk dat het inderdaad een film op zich had kunnen zijn.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Graag gedaan SergioMalick. Laat vooral nog weten hoe je de rest vond!
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Mijn avontuur zit erop! Ik vond het echt een hele fijne serie om te kijken. Op een een of andere manier erg ontspannend, maar tegelijk ook vrij naargeestig, mede door de muziek en inspirerende beelden. De sterke personageontwikkelingen zijn erg overtuigend. Met name Justin Theroux speelt een heerlijke overtuigende rol. Het 1e seizoen vond ik persoonlijk nog net iets beter, maar dat kwam misschien, omdat die iets compacter en origineler was. Een tweede seizoen van een dergelijke serie is al erg lastig om te maken met zo'n absurd verhaal, mar het slaagt er zeker in. Misschien soms iets teveel een herhalingsoefening, maar tegelijk nog complexer en intrigerender. Ook briljant hoe Where is my kind van The Pixies gebruikt wordt in piano en originele versie. Mooiste aflevering blijft 3 van seizoen 1. Mooiste scene was natuurlijk Homeward Bound. Zelden zon allesomvattende scène gezien.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Mooiste scene was natuurlijk Homeward Bound. Zelden zon allesomvattende scène gezien.
Ja, die was fantastisch, moest denken aan Carey Mulligan in Shame, ook al zo'n prachtige scene
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
Tof om te zien dat hier meerdere fans zijn. De serie is toch een beetje onder de radar, maar is voor mij ook een van de boeiendste series van de laatste tijd.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Het is onderhand zeven maanden geleden dat ik deze serie gekeken heb en ik blijf er van onder de indruk. Totaal niet gehad sinds ik Breaking Bad voor het eerst zag. Naar verluid start het nieuwe en laatste seizoen in januari en ik kan echt niet wachten. Zit ook nog te twijfelen: seizoen drie opsparen om te binge-watchen zoals ik bij seizoen één en twee gedaan heb, of wekelijks een aflevering wegtikken?
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Oh daar hoef ik niet over na te denken. Ik zou me nooit in kunnen houden. Ik kan ook niet wachten!
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Het is een beetje een mix tussen Rectify (karakteruitdieping) en Carnivale (mysterieus).
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Zijn hier pas twee seizoenen van verschenen?! Als ik aan deze fantastische/geniale/[insert superlatief] serie denk voelt het alsof er minsten 3/4 seizoenen zijn.
En ik ga seizoen 3 zeker binchen, merk bij andere series momenteel (The Walking Dead, Westworld) dat telkens een week wachten een serie wel minder goed doet overkomen..
Imdb heeft het overigens over April 2017.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Nu ik dit teruglees denk ik dat deze serie het meeste weg heeft van Carnivale. Qua subtiliteit en acteerprestaties lijkt het nog wel behoorlijk op Rectify, maar in grote lijnen en sfeer toch vooral op Carnivale.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Dan moet ik 'm toch maar weer eens op gaan pakken. Heb 2 a 3 afleveringen gezien, maar Carnivale haalde ik er niet uit, ook niet qua sfeer. Moet wel bij gezegd worden dat ik een gigantische fan van die serie ben.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
‘The Leftovers’ Final Season 3 Premiere Date Announced — HBO | TVLine
Lindelof recently teased that the series’ final eight episodes may not feel quite like The Leftovers to which fans are accustomed. Besides the new Down Under setting, it’s also, obviously, “ending, and that’s infusing it with a certain degree of energy that’s different, perhaps, than the previous seasons.”
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
De eerste twee seizoen van The Leftovers zitten in de 3 voor 25,- TV-series. Heb als derde titel maar het tweede seizoen van True Detective erbij genomen. Slechter dan het eerste seizoen kan bijna niet. 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Heb als derde titels maar het tweede seizoen van True Detective erbij genomen. Slechter dan het eerste seizoen kan bijna niet.

Die twee seizoenen van The Lefovers zijn dan wél weer een hele fijne deal.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Nieuwe posters + teaser maken mij alweer enthousiast. Kan niet wachten!
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
april zag ik? Ja ik heb ook echt al weer zin! Toch niets wat daar bij in de buurt komt op tv, qua redenen waarom ik zo van die serie geniet. Zijn wel andere (misschien wel even goede?) series, maar die zijn duidelijk om andere redenen goed. Er is maar één The Leftovers.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Iemand de reviews al gezien? The Leftovers 3 wordt de lucht in geprezen en lijkt op alles en meer wat we mochten hopen na het schitterende S2.
Zondag is het zover, ik ben er helemaal klaar voor!
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Oeeeeeh Fijn. Zinzinzin.
Zat nu eerst nog even te genieten van The Get Down opnieuw, alvorens ik daar de tweede helft van ga zien. Maar aangezien The Leftovers toch één epi per week wordt, valt dat prima te combineren.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ook erg van genoten. Maat je nog helemaal beginnen? of beginnen met S3?
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1832 votes
Hier heb ik toch wel onwijs veel zin in! Zondag toch?
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5398 votes
Helemaal....Door m'n bescheiden filmobsessie van vorig jaar (en ach, eigenlijk ook dit jaar) zijn een paar must-sees op serievlak wat op het tweede plan geraakt.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ok. Een ding: mocht je seizoen 1 slechts redelijk vinden, kijk toch door. Seizoen twee is echt nog beduidend beter.
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
"This the house where all the fucked up People live?" Begint het nog ogenschijnlijk normaal afgezien van een fucking drone strike blijkt iedereen ze al gauw nog steeds niet op een rijtje te hebben, stapelen de vragen zich op en blijft de mysterieuze sfeer aanwezig.
Seizoen 3 is begonnen