- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Leftovers
The Leftovers
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Het is niet meteen een serie voor jong en oud (zoals AMC's The Walking Dead of HBO's Game Of Thrones) dus de kans dat HBO het laat vallen is groot. Ze staan er voor bekend. Hopelijk komt er toch nog één seizoen. Drie seizoenen voor een TV-serie zijn eigenlijk perfect. Het moet ook niet te lang duren.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ja ze hebben dat eerder gedaan inderdaad. Maar als ik de link zo las die ik even terug poste, dan was het geluid toch dat we ons geen directe zorgen hoeven maken. Dat het geen dure serie als Deadwood is, scheelt natuurlijk al (daar kan ik nog steeds schreeuwend van wakker worden, dat dat gecancelled is).
Ik heb nooit nagedacht over wat het ideale aantal seizoenen is, ik denk dat het helemaal afhangt van de serie en de kwaliteit van het schrijfwerk. Sommige series gaan veel te lang door (True Blood, Dexter), sommige zijn precies goed (Six Feet Under, Breaking Bad) en anderen hadden met een seizoentje minder gekund (The Wire). Maar ik ben ervan overtuigd dat Six Feet en Breaking Bad met slechts drie seizoenen mindere series waren geweest.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Wat een prachtige finale! Dit hele seizoen was werkelijk een van de mooiste dingen die ik ooit op TV heb gezien. En het drong pas tot me door maar die laatste scene sluit perfect aan op die openingsscene van dit seizoen.
Wat betreft de Garveys voelt het wel als een series finale. Dit kan perfect dienen als een einde, maar het laat genoeg open voor meer. Moest het gedaan zijn, eindigen ze wel alvast op een erg hoge noot. Maar de serie heeft wel zijn drive volledig gevonden, daarom zonde om nu te stoppen, omdat het potentieel erg groot is tot zoveel meer.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Dat geven de meeste artikelen ook aan: als het stopt, dan doen ze dat wel op een hoogtepunt, na een bijna perfect seizoen. Maar (Spoilers in link) Lindelof hoopt op meer. And frankly, so do I!
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Toch ben ik blij met die drie seizoenen Deadwood. Had het langer kunnen duren? Misschien ... maar ik vind het eigenlijk ook wel net goed dat het stopt op een hoogtepunt (zonder dat de sleur er begint in te komen). HBO's Carnivale was ook gecancelled na 2 seizoenen. Jammer maar het waren toch maar weer twee seizoenen crème de la crème televisie.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Fans kleden zich als de Guilty Remnants en protesteren voor HBO
klik
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Ja artikel van Lindelof ook gelezen. Wachten op de ratings van zondag dus.. Met TWD weg en de sterke buzz rond de show de laatste weken moet het toch op zijn minst hopelijk terug boven de miljoen zijn geklommen..
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
YES!!!!!
Ook bevestigd op HBO's Facebook: ‘The Leftovers’ Renewed for Season 3 — Final Episodes | TVLine
Ik ben echt blij. Ik denk dat (ondanks dat ik er geen genoeg van kan krijgen) het slim is dat nu al vaststaat dat er nog slechts een seizoen bijkomt. Dan kan Lindelof echt naar een conclusie toeschrijven.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Was weer een heerlijke afsluiter van het seizoen.
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
Heel blij met een derde seizoen maar ook een beetje bang dat het niet het niveau van seizoen 2 gaat halen. Het einde van seizoen 2 was een passend einde van een zeer sterk seizoen en serie. Wat mij betreft een van de beste series die ik heb gezien (seizoen 2 dan).
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Net de pilot gezien en ik zit direct met zoveel vragen.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
En zolang je niets eist dat ze direct beantwoord worden, you'll get along fine 
Mocht je seizoen 1 een zeventje vinden en twijfelen, twee is echt beduidend beter en een van de beste dingen van afgelopen jaren. Vond ik.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
En zolang je niets eist dat ze direct beantwoord worden, you'll get along fine 
Mocht je seizoen 1 een zeventje vinden en twijfelen, twee is echt beduidend beter en een van de beste dingen van afgelopen jaren. Vond ik.
Door onder meer jouw lof over vooral het tweede seizoen ben ik aan deze serie begonnen. Ik ga dus zeker door!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vond seizoen niks minder dan geniaal. Het blijft een fascinerende serie, waarbij je nooit zeker weet of iets letterlijk of "symbolisch" (metafysisch) bedoeld is. Die wisselwerking is erg interessant en maakt de serie eigenlijk continue mysterieus. Daarbij vind ik het ook audiovisueel een mooie serie.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Poah, aflevering drie van S01 is echt goed.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Klopt danuz, dat is meesterlijk gedaan, dat schipperen tussen wat er is/zou kunnen zijn tussen hemel en aarde, en of wat we met bepaalde gebeurtenissen zien, bedoeld is als een uitspraak daarover of daar slechts op lijkt. Zelf ik als nuchtere 'there must be a scientific explanantion' atheïst, was daar zeer van onder de indruk.
Hoe dan, het blijft in de eerste plaats een serie over verlies, over rouwverwerking (al dan niet op macroniveau), en hoe we daar als mens(en) mee omgaan. Blij om te horen dat ik daar een aandeel in heb Jellesteeg. Ga je geen spijt van krijgen, denk ik.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vind het overigens wel een heel erg zware/deprimerende serie ook.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Hoe dan, het blijft in de eerste plaats een serie over verlies, over rouwverwerking (al dan niet op macroniveau), en hoe we daar als mens(en) mee omgaan.
Ik noem het een serie over beschadigde mensen. Maar eigenlijk is het ook een serie over het aanpassen aan een nieuwe wereld, net zoals The Walking Dead. Hopelijk gaat Canvas S2 ook uitzenden.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Zwaar kan ik inkomen, Danuz. Dat deprimerend hoor ik mijn podcastguys ook zeggen, maar heb dat zelf nooit direct zo ervaren. Nou heb ik zelf wel een voorkeur voor zware ellende (don't ask me why), maar ondanks wat er allemaal misgaat en de pijn waarin deze karakters verkeren, heeft het toch ook iets hoopvols, op de een of andere manier. Een vorm van verlossing of acceptatie, wellicht? Ik weet het zelf niet goed onder woorden te brengen zo een, twee, drie.
Trouwens, ga allemaal Max Richter luisteren. Staat een hele bende op Spotify, maar vast ook op YouTube. Love his music.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Aflevering zes is, net zoals drie, een aflevering gericht op één (hoofd)persoon. En dat bevalt mij fantastisch.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Vorige week seizoen twee gestart en afgerond, omdat ik vorig jaar rond deze periode ook seizoen één had gezien.
Ik moet zeggen dat 'The Leftovers' een unieke ervaring blijft; het mysterie en de ambiguïteit is lekker ongrijpbaar. De verandering van locatie en het introduceren van nieuwe personages zorgt voor meer intrige, maar de vaste cast wordt niet vergeten. Met name Justin Theroux weet de serie op momenten goed te dragen.
De conclusie zal misschien vergezocht zijn, maar dat hoort erbij. Vragen moet je als kijker niet stellen, je moet je gewoon mee laten voeren door de stroom. Een perfect voorbeeld hiervan is 'International Assassin'. Het is allemaal zo knap in elkaar gezet. Al vind ik het wel jammer dat ze zijn afgestapt van de bombastische intro.
Dat seizoen drie eraan komt, stemt me goed.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
S2 Episode 5: No Room At The Inn: Waarom zijn de solo afleveringen van de priester altijd de beste?
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
S2 Episode 5: No Room At The Inn: Waarom zijn de solo afleveringen van de priester altijd de beste?
Deze aflevering toevallig eergisteren ook gekeken, en deel je mening volledig. Christopher Eccleston zet echt een briljante rol neer als Matt.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Aflevering 7 S02: wow.
Wacht maar tot je Aflevering 8 'International Assassin' ziet... 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Oh hell yes 
Dat je überhaupt kon stoppen na epi 7, ik vond die week wachten echt best pittig!
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Oh hell yes 
Dat je überhaupt kon stoppen na epi 7, ik vond die week wachten echt best pittig!
Avond Van de Filmmuziek deel één werd uitgezonden op NPO1, vandaar dat ik niet verder gekeken heb haha.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ah, dat heb ik vanmorgen gekeken. Had het opgenomen...
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Aflevering 8 en 9 waren ook weer briljant. Kijk vanavond de laatste aflevering.