- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Leftovers
The Leftovers
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
De toon is inderdaad wat zwaar en zonder humor maar ik blijf wel geïntrigeerd kijken. Meestal ben ik allergisch voor overdreven zwaar drama maar hier heb ik er niet zo'n probleem mee. Waarschijnlijk komt dat omdat ingrediënten zoals 'plechtigheid' en 'verhevenheid' gelukkig ontbreken (voeg die tesamen met melodrama en ik moet overgeven). Qua drama gehalte kan ik het vergelijken met The Walking Dead. Nog één aflevering te gaan.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Heel andere season premiere dan ik had verwacht. Benieuwd waar het heengaat en wat de rol van die merkwaardige openingsscène wordt?
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Eerste seizoen bewees wel dat dit echt een unieke serie is, dus ben zéér benieuwd naar het tweede seizoen. Denk dat ik mijn geduld wat op de proef ga stellen, zodat ik straks kan binge watchen 
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ja ik word toch wel weer gepakt hoor erdoor. Al is het trucje van het dode personage dat blijft praten er wel vanaf inmiddels
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
The Leftovers en de kracht van ambiguïteit:
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Thanks AC1. Couldn't agree more.
Toevallig gisteravond na TWD en epi 2 van The Leftovers precies over ambiguity gehad (al had ik het over morele ambiguïteit, maar a la) en hoe het was ten tijde van Lost seizoen 1 en 2, hoe erover gesproken en geschreven werd. Ik kan zelf series met een episode arc in plaats van season arc (of zelfs verhaallijn van meerdere seizoenen) niet eens meer kijken. Ik wil juist wat ze in dit artikel beschrijven: het niet weten, dat dingen open gelaten worden, stimulatie van de kijker.
Mooi artikel!
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Erg zonde dat niet meer mensen dit volgen. Niet sinds de vroege Lost hype heb ik zoveel zin gehad om over een serie te discuteren... De ambiguiteit en onvoorspelbaarheid is inderdaad natuurlijk de ware kracht hier. Ik ga het echt nooit begrijpen waarom dat voor sommige mensen als iets negatief wordt gezien. 
The Leftovers is met afstand het beste en meest unieke wat er momenteel op tv te zien is.
david bohm
-
- 3074 messages
- 3439 votes
Ben ook erg te spreken over tweede seizoen tot dusver.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik vond alleen aflevering 1 niet passend maar is weer goed van start gegaan.
Het is net als bij Rectify een serie waar weinig naar kijken maar prima te doen is.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Hysterisch typje is dat. Die stroom aan superlatieven en high-five oneliners, vreselijk.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Hij zegt het zelf: "I hate to be hysterical about it."
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Holy, die scene met Carrie Coon en Regina King
Eén van van de beste dingen die ik in tijden in een serie heb gezien. Als er nu geen Emmy's van komen...
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Inderdaad, WTF!
Zo erg benieuwd waar dit naartoe gaat.
Boeiende theorie: Virgil is de naam van de gids die Dante door het Inferno heeft geleid naar het paradijs in De Godelijke Komedie. Heeft Virgil hier zelfmoord gepleegd om Kevin te helpen (Patti verslaan) in het hiernamaals? Lindelof al kennende is deze verwijzing alvast geen toeval.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
Hoe denk je dat ze dit zullen aanpakken? Want no way toch dat Kevin dood is?
Een surreële droomscène in een afterlife met een letterlijke verrijzenis van Kevin is wel een gamechanger voor de serie want The Leftovers heeft anders tot nu wel het realisme goed weten te behouden (de departure niet meegerekend natuurlijk).
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
no way, inderdaad. Maar ik schrok wel even. Pas na even denken van 'kan dit echt?' realiseerde ik me het alternatief.
Ik vind het zelf nogal lastig te voorspellen bij een serie als deze, maar het lijkt me aannemelijk dat de show nu inderdaad nieuwe paden gaat betreden, en nu dus een stukje supernatural erbij, waarbij we vermoedelijk zien hoe Virgil hem gaat begeleiden naar een confrontatie met Patti. Ik denk dat Kevin hierna terugkeert en Virgil niet. Maar ik kan er volkomen naast zitten uiteraard 
Ik heb zelf de ambiguïteit altijd erg gewaardeerd met mijn sceptische inborst, en het heeft immer om de mensen die zijn achtergebleven gedraaid, nooit om het wie, hoe en waarom. Maar mits goed uitgewerkt, ben ik wel heel benieuwd, net als jij. Tot nog erg enthousiast over dit seizoen.
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
De kwaliteit van dit seizoen blijft me elke week zo enorm verbazen dat ik echt niet kan geloven dat niet meer mensen dit kijken/goed vinden. Ik blijf het alvast heerlijk vinden om er elke week over na te denken en te speculeren wat er gaat gebeuren. Geen serie die dat toch op dit niveau heeft gedaan sinds... ja you know 
Wat je beschrijft is precies wat ik ook vermoed dat gaat komen, samen met een onvermijdelijke verrijzenis, maar dat zal dus wel de serie inderdaad in 1 richting duwen, namelijk het bovennatuurlijke.. Wat ik er nu net zo goed aan vind en waardoor het drama zo goed werkt is dat het lekker blijft zweven tussen het bovennatuurlijke, religie en wetenschap zonder er één van te bevestigen en zijn geloofwaardigheid daarin te verliezen. Want er is eigenlijk nog niets onrealistisch of rationeel onverklaarbaar gebeurd sinds de departure in S1. Ik vertrouw Lindelof wel want ik denk dat hij nu wel weet wat er precies fout is gelopen bij Lost, maar met dit nieuwe pad hoop ik gewoon niet dat de show zijn ambiguïteit zal verliezen. Als alles supernatural te verklaren valt (net als Lost), is de fun er misschien af. Enfin, eerst zien wat er gebeurt.
Maar Kevin in een "black lodge" die met Patti vecht wil ik anders wel verdomd graag zien
In De Godelijke Komedie sterft Virgil trouwens nadat hij zijn taak heeft volbracht. Dus daar kan je ook gelijk hebben.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
In al mijn pedante semi-intellectualiteit (mijn nick is John Milton for Christ's sake) heb ik overigens zowel La Divina Comedia als Paradise Lost nooit compleet uitgelezen (ze staan wel in de kast). Maar de strekking is me uiteraard bekend door referenties in films (Se7en, What Dreams May Come) en literatuur (zelfs in een aantal Storms komt Vergilius voor).
Wat de toekomst betreft: na seizoen 1 was het even niet helemaal top en er was een enorme dip in de ratings, maar Ik ben blij om te lezen dat deze nu weer stijgen. We hoeven ons iig niet direct zorgen te maken dat het gecancelled wordt, maar HBO moet het nog vernieuwen. Dat zal wel gebeuren, maar of het er idd 5 worden zal van de ratings afhangen.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Weinig mensen die dit kijken zeg! Maar goed met Breaking Bad duurde het ook zeker 3 seizoenen voor het werd opgepikt. Aflevering 8 S2 was briljant! Muziek, droom sfeer! Audiovisueel en qua sfeer het beste wat er nu op televisie is! Eigenlijk in zijn totaal ook het beste wat er op televisie is.
Gaat dit kijken als je nog niet begonnen bent!
synec
-
- 752 messages
- 439 votes
International Assassin
Ondanks dat ik vreesde wat deze richting met de serie ging doen, kan ik niet ontkennen dat dit een briljante aflevering was en misschien wel het beste uur van de serie tot nu toe.
De details, metaforen en symboliek waren buitengewoon in deze aflevering. Er valt zoveel over te vertellen. Echt prachtig en doordacht gedaan allemaal. De eindscène in de waterput met een prachtig spelende Ann Dowd en Justin Theroux, heeft me zelfs diep ontroerd.
Eens weer erg onder de indruk door The Leftovers, en het blijft gewoon nog steeds het beste en meest unieke wat er nu op TV te zien is!
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Was ook onder de indruk, had geen idee wat ze hiermee gingen doen (deze epi), maar het werkte uitstekend. Mooi verwoord, synec. Eensch!
alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
Dit is de beste serie op tv op dit moment voor mij. Powerfull adversary en International assasin zijn afleveringen waar je op wacht. Ep 08 had ook dat heerlijke LOST gevoel weer, elke scene bijna een wtf momentje. Trouwens zit er heel veel diepgang in deze serie en is het niet een die je bij de hand meeneemt, dat maakt het nerdy opzoeken van theorieen en Afterbuzz (youtube) alleen maar leuker. Seizoen 1 kon mij niet bekoren, maar heb het toch verder gekeken puur om Lindelhof, blij dat ik het heb gedaan!
Zonde dat ze 59% minder kijkers hebben dit seizoen.... volgens enkelingen zou de laatste episode van dit seizoen veel 'closure'brengen... zonde als dit pareltje van de buis verdwijnt.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Interessant stukje:
Pas lezen nadat je epi 8 gezien hebt van seizoen 2, getiteld international assassin
‘The Leftovers’ Q&A: Kevin Garvey’s Fate Revealed (SPOILERS): ‘International Assassins’ | Variety
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
geweldige aflevering. Echt.
Maar ik had niet door dat het de season finale was, wat KUT! Vermoedelijk mijn beste serie van dit jaar. intrigerend tot en met.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Op naar S3!
Lindelof noch HBO heeft nog niets bevestigd, en normaal gesproken zijn ze behoorlijk vlug met hun renewals...
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ik zou ernstig gedesillusioneerd zijn in HBO als ze niet vernieuwen. Dit seizoen was zeer sterk. waardering trekt weer aan. Ik zou het ze zelfs aanrekenen. cancel dan True Detective S3.