• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.349 votes
Profile

The Leftovers

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ja dat was een fijne binnenkomer, die quote. We waren blij ook dat ze verscheen, want we waren even bang dat ze er niet meer inzat. En dat zou natuurlijk zonde zijn !

synec

• 752 messages
  • 439 votes

-I'm not fucking Jesus!

- I'm not saying you are.. But the beard does look good on you.

Was ik de enige die het zag of was er verbazend veel humor in deze nieuwe Leftovers? Ook wanneer Dean afkwam met zijn honden theorie... Het werkt allemaal verfrissend doordat de show een bijna zelfbewuste meta vorm heeft aangenomen, dankzij een Kevin Garvey in het centrum die het allemaal toch even absurd vindt als de kijker

En wat een wtf einde weer.. Kippenvel. Met eens weer die prachtige muziek toch van Max Richter. Laat het speculeren maar weer beginnen want jahaa The Leftovers is terug! Dit wordt een heerlijke komende 8 weken... Jammer genoeg zijn er blijkbaar maar 8 episodes deze keer.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Heb je al verdere muziek van richter ontdekt, synec?

Aanrader.

Ik baal dat ik niet naar zijn concert kan binnenkort.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Ik twijfel nog steeds: elke week de nieuwste aflevering kijken, of alles opsparen. Argumenten waarom ook ik elke week moet kijken, in plaats van het op te sparen John Milton? S01 en S02 bevielen me zo goed met bingewatchen, dat is dan ook de reden waarom ik twijfel.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Als je kunt wachten zo ik bingen, risico op spoilers lijkt me laag, helemaal als je dit topic vanaf dan een beetje mijdt. Denk dat je er extra inzit met bingen. Aan de andere kant kun je dan niet met de rest het beleven en er wekelijks over praten.

Keuzes

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Las laatst een artikel waar Lindelof de critics smeekte om seizoen 3 niet te bingewatchen. Toch hebben ze het allemaal gedaan omdat ze niet konden stoppen . Maar ik begrijp het ook wel, de serie vraagt vaak wel ademruimte na bepaale episodes om het volledig in je te laten opnemen. Persoonlijk hou ik wel van deze benadering want als geen andere serie momenteel op tv blijf ik er de hele week over nadenken tot de volgende aflevering. Serie is zo uniek dat het zoveel mogelijke kanten uitkan. Ik vind het dan ook fijn om er juist met andere over te speculeren en theorieën te lezen. Daar zit net de fascinatie van de serie. Can't wait for Twin Peaks 3..

John Milton wrote:
Heb je al verdere muziek van richter ontdekt, synec?

Ja hoor! Een beetje obessief zou je kunnen zeggen, heb de man leren kennen toendertijd door Shutter Island. Onbegrijpelijk dat hij nog niet gerekruteerd is voor een grote Hollywood film ofzo..

Maar dus John Milton, thoughts on that final shot?

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Twijfelde ook omdat wekelijks de nieuwste Better Call Saul en Fargo verschijnen. Kijk maandag de eerste en tweede van The Leftovers S03, om het vanaf dan wekelijks te volgen. Benieuwd of ik niet in de war raak met de twee eerder genoemden.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1832 votes

Zo, dat was me toch een heerlijke opening van seizoen 3. Eigenlijk nog een stuk geflipter dan waar ze gebleven waren. Zoals eerder gezegd was de hoeveelheid humor opmerkelijk voor The Leftovers, maar het werkt wel. En wat blijft Matt toch ook een zalig gestoord personage. En wanneer ik weer helemaal in het verhaal zat, komen er nog meer vraagtekens bij aan het einde. Geen flauw idee waar het naartoe zal gaan, wat natuurlijk ook de kracht is van deze serie.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1832 votes

Aflevering 2
Het toont maar weer eens aan om voor een nieuw seizoen de voorgaande seizoenen opnieuw te bekijken. Het hele stuk met Nora in deze aflevering kwam bij mij over als één groot Déjàvu. Waar dit vandaan komt weet ik niet goed, maar veel scènes leken uit voorgaande afleveringen te komen. Het zal wel aan mij liggen. Een tikje jammer dat ik hier zo mee in mijn hoofd zat, aangezien het mij behoorlijk afleidde. Verder blijft het niveau ongekend hoog en er zat weer een hilarische scène in. Kevin die voorstelt aan Nora om een baby te maken, nadat hij net klaar was met zijn dagelijkse portie zelfpijniging. Die timing is echt briljant.

Overigens kan ik niet wachten tot alle seizoenen op blu-ray uit zijn. Weekje vakantie, alles achter elkaar kijken, puur genieten wordt dat.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Eerste twee afleveringen gekeken en direct in de war. Erg? Absoluut niet, dat is juist wat me zo trekt aan deze serie. Zat tien minuten lang met open mond na de eerste aflevering. Die laatste scene, Jezus (haha).

Moet nu wel oppassen dat ik Carrie Coon, die overigens weer een glansrol speelde in de tweede aflevering, gesplits kan houden met haar andere grote rol in Fargo S03.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Geef Carrie Coon een Emmy!! Wat een fantastische actrice toch.. samen met Fargo zal ze dit jaar toch wel in de niet te missen spotlight staan.

Ingenieus hoe ze Mark Linn Barker (die opdook in S2 als diegene die zijn departure had gefaked) er in hebben verwerkt. Hij speelde mee in Perfect Strangers, een echt bestaande 80's sitcom serie die Kevin Sr in S1 bekeek. Voor zij die het verder hebben gemist was dat overigens ook de theme song van deze aflevering.

Oh en Wu Tang/trampoline. Toch wel ook een soort wtf moment haha.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Geweldig Wu Tang en trampoline. Uiteraard beetje hipster comment dit; Maar dit is de nieuw The Wire. Niet qua inhoud, maar een serie die straks opeens bij iedereen als beste serie in lijstje komt maar niemand keek toen het op de buis was...

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Macmanus wrote:

Geweldig Wu Tang en trampoline. Uiteraard beetje hipster comment dit; Maar dit is de nieuw The Wire. Niet qua inhoud, maar een serie die straks opeens bij iedereen als beste serie in lijstje komt maar niemand keek toen het op de buis was...

Het is dan ook vrij lastig (goedkoop) te bekijken, langs natuurlijk het pindakazen.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Jellesteeg wrote:

(quote)

Het is dan ook vrij lastig (goedkoop) te bekijken, langs natuurlijk het pindakazen.

Dat zal wel kunnen. Hoewel Ziggo klanten dit vrij makkelijk kunnen nu toch? Denk zelf vooral dat het niet meteen een duidelijke serie is waardoor men er (nog) niet aan begonnen is. Maar als alle drie seizoenen af zijn vermoed ik wel dat deze serie aan een revival gaat beginnen en steeds meer mensen het geniale gaan inzien hiervan. Vandaar de vergelijking met The Wire.

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

synec wrote:

Geef Carrie Coon een Emmy!! Wat een fantastische actrice toch.. samen met Fargo zal ze dit jaar toch wel in de niet te missen spotlight staan.

Ingenieus hoe ze Mark Linn Barker (die opdook in S2 als diegene die zijn departure had gefaked) er in hebben verwerkt. Hij speelde mee in Perfect Strangers, een echt bestaande 80's sitcom serie die Kevin Sr in S1 bekeek. Voor zij die het verder hebben gemist was dat overigens ook de theme song van deze aflevering.

Oh en Wu Tang/trampoline. Toch wel ook een soort wtf moment haha.

Ik vond het al wat apart die nieuwe openingstune, maar bij deze serie keek ik daar toch wat minder van op .

Had zelf nog maar even de eerste twee seizoenen herkeken voordat deze was begonnen. Had al wel een gevoel dat er wat dingen zouden terugkomen die ik wellicht niet meer zo goed herinnerde.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

You're not an angel, God doesn't care about you.

Wat een eind scene weer zeg! Het acteerwerk in deze serie overstijgt gewoon alles wat je momenteel op tv kan vinden! Fuck. Eén van mijn favoriete thema's in de Leftovers is toch het gegeven van de perceptie vs. realiteit, en die diep ontroerende finale monoloog van Grace aan Kevin Sr. is misschien één van de mooiste reflecties die ik dusver in deze serie hierop heb gezien. Een bijna alles omvattende parabel.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1832 votes

Als je denkt dat het bijna niet beter kan, gaan ze er wéér een stapje overheen. Zoals hierboven aangegeven is het acteerwerk zeer sterk, maar ook het schrijfwerk is uitmuntend. Deze aflevering staat voor mij bovenaan samen met de aflevering uit seizoen 1 omtrent Matt zijn zoektocht.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Ik probeer elke week één aflevering te kijken en loop bewust eentje achter voor het geval ik me niet kan beheersen, dan kan ik gelijk de volgende opzetten.

Met 'The Book of Kevin' wordt er in ieder geval geopend zoals alleen deze serie dat kan. En met 'Don't Be Ridiculous' is het grappig om te zien hoe er zwarte humor geïncorporeerd wordt; extra leuk omdat ik vroeger altijd naar 'Perfect Strangers' keek. Als je dan aankomt met een trampoline en Wu-Tang Clan kan het helemaal niet meer stuk, alleen 'The Leftovers' lijkt hiermee weg te kunnen komen.

Dit is onmiskenbaar een unieke serie die helaas pas het grote publiek gaat bereiken als het tot zijn einde is gekomen.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Merk toch dat ik The Leftovers meer waardeer wanneer ik het in een ruk kan kijken, zoals ik eerder bij seizoen één en twee heb gedaan. Spaar de rest van de afleveringen dan ook op en ontwijk fora, Reddit en recensies. Nog vier weken en dan kan ik los!

synec

• 752 messages
  • 439 votes

I'll see you on the other side

Net als seizoen 2 overtreft elke aflevering gewoon weer de vorige. Man man, vond deze episode echt outstanding. En eens weer de laatste scene als magnifiek hoogtepunt, met dan vooral dat laatste shot!! Kevin Christ, wat was dat mooi!

Nog 4 te gaan...

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

'Crazy Whitefella Thinking', wauw een hele aflevering gewijd aan Kevin Garvey, Sr. Plus die eindscène daarbovenop, kippenvel! Dit laatste seizoen weet zonder meer zijn stempel te drukken.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

epi 4 was zeldzaam goed. Zó goed dat een fijne aflevering als 5, daarna wat gewoontjes leek. Nog 3 te gaan. Man wat een serie.

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1832 votes

Waar episode 3 en 4 van een ongekend niveau waren, zakt het bij episode 5 ietsje in. Echter is dit weer precies zo'n aflevering die zich uitermate goed leent als overgangsetappe, waar natuurlijk ook de kracht van The Leftovers ligt. Daarnaast biedt het weer een andere invalshoek, waardoor de komende episodes alleen nog maar krachtiger kunnen worden. En Matt blijft na Kevin toch wel mijn favoriet uit deze serie, waardoor het nooit een straf is om naar zijn worstelingen te kijken.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Ik ben ook wel dol op Carrie Coon moet ik zeggen. Fijn dat we dit seizoen 2 series hebben waar ze in speelt.

P.s. Matt kwam verrassend uit de hoek met zijn schuine mopje. Toe maar

SergioMalick

• 1230 messages
  • 1832 votes

John Milton wrote:
Ik ben ook wel dol op Carrie Coon moet ik zeggen. Fijn dat we dit seizoen 2 series hebben waar ze in speelt.

P.s. Matt kwam verrassend uit de hoek met zijn schuine mopje. Toe maar

Ja, Carrie Coon is ook echt fantastisch. Zeer sterke karakterontwikkeling heeft ze in The Leftovers meegemaakt. (Lichte spoiler epsiode 4:)Met het einde van episode 4 als hoogtepunt/dieptepunt. Van Fargo heb ik alleen seizoen 1 gezien, maar wilde het niet genoeg boeien om verder te kijken. Dus ik vrees dat die rol van Carrie Coon mij onthouden blijft.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

John Milton wrote:
epi 4 was zeldzaam goed. Zó goed dat een fijne aflevering als 5, daarna wat gewoontjes leek. Nog 3 te gaan. Man wat een serie.

Epi 4 was inderdaad een soort hoogtepunt van The Leftovers, maar epi 5 vond ik alles behalve 'gewoontjes' haha. Hoe beschrijf je deze episode zelfs? Een boottoch op een schip waar een massive orgie plaatsvindt ter ere van een 91 jarige leeuw met super sperma.. dat vervolgens eindigd in een absurde maar emotionele conversatie met 'God' die dan nog eens wordt opgegeten door een leeuw.. Ta-da! Wat een serie inderdaad, een one of a kind.

3 episodes voor het einde en nog steeds geen clue wat er precies gaat gebeuren. Heerlijk!

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Haha! Ja dat is wel waar, nu je het zo brengt!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Geniaal ja. Dat begin ook van ep. 5

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Holy shit.

Moet lees art <--> life <--> criticism: Matt Zoller Seitz - vulture.com

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Tussen alle waanzin door verrast de serie me toch steeds weer hoe menselijk het uit de hoek kan komen. Wat waren de dialogen hier toch zo verdomd goed weer geschreven. Die laatste scene tussen Laurie en Kevin was zo ongelooflijk mooi! Ik moest er bijna om huilen hoe teder dat was. Prachtige aflevering weer. Misschien wel de beste tot nu toe dit seizoen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.