• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Utopia (NL)

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Dan moet het wel echt heel snel keihard rellen worden daar, anders zakt het nog wel verder denk ik. Maar goed daar zorgt de redactie wel voor, dus dat komt wel goed.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

otherfool wrote:

(quote)

Whatwhatwhat? Al de hele week een kleine anderhalf miljoen kijkers.

Niet zo gek natuurlijk. De gemiddeld toch al IQ-loze SBS kijker is al ik weet niet hoe lang doodgegooid met spannende reclamecampagnes. Er gebeurd echter geen reet. Nu kijk ik weinig tv dus ben ik een slecht voorbeeld in deze, maar ik kan me niet voorstellen dat men hier naar blijft kijken. Maar goed, dat vond ik van Joker en Matsoe Matsoe ook dus misschien heb je wel gelijk.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12838 votes

Macmanus wrote:

Wel grappig dat Onderhond op de eerste pagina dacht dat dit heel anders is dan de mensen probleempjes tv die de televisie nu overheerst.

Niet dan? Heb het zelf nog niet gezien, maar dit is toch gewoon iets Big Brother achtigs? 100 malen beter dan Mijn Man Is Klusser en Geen Whatever Te Makken en hoe die zooi ook allemaal heet. Lekker uitbuiten die losers, in plaats van samen een beetje zielig te gaan lopen doen.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

schram101 wrote:

(quote)

Niet zo gek natuurlijk. De gemiddeld toch al IQ-loze SBS kijker is al ik weet niet hoe lang doodgegooid met spannende reclamecampagnes. Er gebeurd echter geen reet. Nu kijk ik weinig tv dus ben ik een slecht voorbeeld in deze, maar ik kan me niet voorstellen dat men hier naar blijft kijken. Maar goed, dat vond ik van Joker en Matsoe Matsoe ook dus misschien heb je wel gelijk.

In Big Brother gebeurde nog minder. Oké, toen was het nieuw. Maar mensen blijven het leuk vinden om mensen 24 uur per dag te volgen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Nicolage Rico wrote:

Zal nog wel gaan zakken naar 800.000 ongeveer, zoals de Mol zelf ook al aangaf.

Allicht, maar da's nog altijd een hoop meer dan DGK.

schram101 wrote:

De gemiddeld toch al IQ-loze SBS kijker (...) Er gebeurd echter geen reet.

Koekoek Er gebeurt juist een hoop, eerder te veel (15 man is ook wel erg veel) voor een half uurtje.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ebenezer Scrooge wrote:

(quote)

Daar geef ik je meteen gelijk in, De Mol weet als geen ander wat mensen willen, zijn programma's zitten vaak ingenieus in elkaar, maar hij maakt ook inschattingsfouten, de zender Talpa bijv., daar keek geen hond naar.

Maar wat ik een enge gedachte vind is dat dit soort superrijken steeds vaker kunnen bepalen waar wij naar kijken. Ik vrees dat je daar als programmamaker heel ver in kan gaan, mensen willen nu eenmaal bloed zien, denk aan het oude Rome, de brandstapels in de middeleeuwen.

Net als die Oerlemans een paar jaar geleden. Die wilde toch verborgen camera's gaan ophangen in dat ziekenhuis? Gelukkig kwam daar toen zo veel kritiek op dat het hele project op het nippertje werd afgeblazen.

Het zijn gewoon rare rijkeluisfratsen. Kijk naar die Britse multimiljardair Richard Branson, die weet van gekkigheid toch niet meer wat hij met zijn geld moet doen. Hij schijnt nu bezig te zijn met het bouwen van ruimteschepen..

Nou, ik wil niet direct zeggen dat geld je direct toegang biedt tot de televisie, althans niet in Nederland. Wat John de Mol bovenal heeft zijn connecties (een groot netwerk) in de kunst en media wereld. Geld speelt natuurlijk wel een rol in de zin dat je meer eigen vrijheid zult hebben bij inhoudelijke keuzes.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

otherfool wrote:

Koekoek Er gebeurt juist een hoop, eerder te veel (15 man is ook wel erg veel) voor een half uurtje.

De aflevering die ik zag ging het twintig minuten over broodbeleg. En toen ging die ene stoere dude huilie huilie doen over zn broodje tonijn. Tsja, als dat het spannendste van de dag is..

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Het draait natuurlijk om de achterliggende processen / onderlinge verhoudingen. Die uiten zich vervolgens in kleine dingen als tonijn op brood of zoals gisteren een bakje aardbeien.

Deze week 1,5 / 1,3 / 1,4 / 1,3 en 1,1 miljoen kijkers. Volgende week zal het denk ik wel onder de miljoen gaan, maar niet al te ver. Die 800K van John moeten ze zeker kunnen halen.

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

Even centraal!

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Paul de narcistische psychopaat, Billy de ja-knikker, Hakim de lijzige oliebollenbakker, Harold de alien-softy, Rienk de blotevoetengoeroe, Aike het kirrende managementassistentje, Emil de tonijnworstelaar, Andrea de duivelverdrijver... wat een stel

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

otherfool wrote:

Paul de narcistische psychopaat, Billy de ja-knikker, Hakim de lijzige oliebollenbakker, Harold de alien-softy, Rienk de blotevoetengoeroe, Aike het kirrende managementassistentje, Emil de tonijnworstelaar, Andrea de duivelverdrijver... wat een stel

Yep! Een mooie afspiegeling van de Nederlandse samenleving.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

otherfool wrote:

Spannend man!

Zo authentiek ook allemaal in dat programma!

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

merijn82 wrote:

(quote)

Spannend man!

Zo authentiek ook allemaal in dat programma!

Haha, totally agree. Na één aflevering ook niet weer gekeken. Dit is gewoon Big Brother met een nieuw excuus.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Glacius wrote:

(quote)

Haha, totally agree. Na één aflevering ook niet weer gekeken. Dit is gewoon Big Brother met een nieuw excuus.

Wel alweer verkocht aan Amerika. Toch niet slecht bezig, die John.

Verder vind ik het niet best allemaal. verschrikkelijke figuren ook. Dat maakt op zich niet zoveel uit, maar ze moeten wel de moeite waard zijn om ze te volgen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Tweede week voorlopig 1,2 / 1,3 en 1,1 miljoen kijkertjes

Glacius wrote:

Dit is gewoon Big Brother met een nieuw excuus.

BB (1) was dan ook een geniaal programma.

Nicolage Rico wrote:

Verder vind ik het niet best allemaal. verschrikkelijke figuren ook. Dat maakt op zich niet zoveel uit, maar ze moeten wel de moeite waard zijn om ze te volgen.

Is toch heerlijk om je walging op peil te houden? Die Billy kan ik wel schieten en Hakim er achteraan. Er gebeurt ook een hele hoop, ik ben nog steeds fan. Soms een beetje bijgestuurd misschien, maar soit.

Anderhalve week Utopia: waarom het fascineert én irriteert | HP/De Tijd - hpdetijd.nl

Hoewel ‘jezelf lekker ergeren’ ook een reden kan zijn om te blijven kijken natuurlijk.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

otherfool wrote:

Tweede week voorlopig 1,2 / 1,3 en 1,1 miljoen kijkertjes

Niet zo gek natuurlijk. Kwalbert, Goede Tijden, Barby en Joker en een stel hopeloze boeren scoren hier ook altijd erg goed. Dit past prima in het verlengde daarvan.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

De massa heeft altijd gelijk

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

@ otherfool. Als het niet allemaal zo overdreven in scéne was gezet, had ik de walgelijke personages misschien wel zien zitten.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Mag toch hopen dat Paul en Hakim er zo snel mogelijk uitvliegen. Hakim heeft steeds het hoogste woord maar heb hem serieus nog geen enkele keer met een hamer of zaag in zijn handen zien staan. Ook zijn gezeik over dat hij het zeer vervelend vind dat er door bepaalde mensen groepjes worden gevormd terwijl hij zelf het smerige holmaatje van Paul is begint me te irriteren. Ook echt die agressie van Paul jegens Emile in de preview voor vanavond. Wat een enorm triest duo zijn die Paul en Hakim zeg.....

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Glacius wrote:

@ otherfool. Als het niet allemaal zo overdreven in scéne was gezet, had ik de walgelijke personages misschien wel zien zitten.

Nou, ik denk dat nog geen 5% 'in scene is gezet'. Billy is daarbij zo'n vreselijk typetje, dat kun je niet de hele dag door spelen, dat ben je gewoon.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Aandoenlijk dat je dat echt denkt. Maar goed het verklaart wel waarom mensen veel van die bagger op de Nederlandse TV nog echt leuk vinden.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

merijn82 wrote:

Heb hier ook totaal geen interesse in.

Ondertussen heb je het er maar druk mee Merijntje

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Mwah druk, even gecheckt.. Dit is mijn 6e bericht hier.

Verder hoeft het natuurlijk, net als bij films op Moviemeter, niet allemaal positief te zijn wat we hier lezen.

Anyway, ik meende wel wat ik zei. Ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat mensen nog geloven dat zo'n programma echt is. Mijn mening: tot aan het NOS-journaal aan toe wordt er zeer bewust voor jou bepaald wat je op de kijkbuis te zien krijgt. Er is maar bar weinig 'echt' op de TV. Zeker Utopia niet.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Echt, echt... grijs gebied. Natuurlijk is er gecast, wordt er door de redactie geduwd in bepaalde richtingen, wordt er in de beelden gesneden, regels aangepast enz. enz. Het is TV tenslotte. Maar het zijn echt geen acteurs die een personage spelen en een script meekrijgen.

Oh en ik zou zeker doorgaan met kritiek spuien! Maar dan moet je het wel kijken natuurlijk

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

'Nog geen 5% is geregisseerd' en 'grijs gebied' matchen niet echt met elkaar natuurlijk. Daar reageerde ik dan ook op.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Weet zeker dat de douche scéne, waar er gekust wordt, in scéne is gezet. Mooie manier om de kijkcijfers op te krikken.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Wie waren die kussers eigenlijk? Ik kijk het sporadisch. De zelfbenoemde koningin van slechte televisie kijkt dit niet eens vaste prik, zegt genoeg.

Die Hakim gast woont vrij dicht in de buurt bij mij, maar vind het niet de moeite waard om dagelijks voor de buis te zitten voor hem of die andere stumperds.

stinissen (crew films & series)

• 23437 messages
  • 76922 votes

Elineloves wrote:

Wie waren die kussers eigenlijk? Ik kijk het sporadisch. De zelfbenoemde koningin van slechte televisie kijkt dit niet eens vaste prik, zegt genoeg.

Die Hakim gast woont vrij dicht in de buurt bij mij, maar vind het niet de moeite waard om dagelijks voor de buis te zitten voor hem of die andere stumperds.

Dat waren Paul en Billy

YouTube - Spanning onder de douche

En de zelfbenoemde Koning kijkt wel

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Ik kan me niet voorstellen dat Utopia de 1 miljoen + kijkers vast weet te houden met dit. Verwacht dat er een daling naar maximaal 500.000 kijkers komt.

Probleem is ook dat de uitzendingen een week achter lopen. Via alle media hoor je al (of je wil of niet) wat er gebeurd is voordat het uitgezonden wordt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.