- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Utopia (NL)
Utopia (NL)
Le Edzel
-
- 879 messages
- 2624 votes
Ik ben toch erg benieuwd wat ze er van gaan 'brouwen'. Ben daarnaast ook erg benieuwd of het (deels) scripted is. Zoals anderen al aangeven, zaten er enkele hilarische gesprekken/momenten in. Rienk is een merkwaardig persoon, maar zegt wijze dingen, erg filosofische kerel. Ik hoop niet dat hij een acteur is, zoals velen denken.
Kom maar op met de chaos en affaires!
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Haha.
Zijn de series op De Commercielen eigenlijk net zo makkelijk online te bekijken als uitzendinggemist?
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Vanavond ook maar eens kijken...
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Leuke eerste aflevering al is het natuurlijk een beetje een inkomertje.
Tot nu toe niet een geweldig sympathieke groep maar wel wat interessante figuren.
Rienk lijkt de Griekse filosoof Socrates wel hoe hij op zijn blote voeten de hele tijd iedereen aan het ''denken'' zet.
Paul is nu al een ontiegelijk vervelende klier met het voortdurende, harde, gejank zodat iedereen hem kan horen en hij weer aandacht krijgt. Typisch kneusje met een onwijs grote muil en een aandachtstekort van heb ik me jouw daar, types die je ook ieder jaar weer ziet terugkeren in programma's als Expeditie Robinson. Ik geef hem nog een week, max.
Die gelovige eeneiige tweeling doet me met haar teksten naar jezus en haar gebeden nu al denken aan die vrouw uit The Mist (2007).
Ruud is in z'n ontzettende lompheid wel vermakelijk. Op weg om zijn kist thuis te vullen: Ik heb godverdomme al m'n kleren al naar Afrika gestuurd. en.. Kunnen jullie ff helpen want ik moet onwijs nodig schijten.
Emil Sitoci (Die in het rijtje van Europa's beste pro wrestlers staat) houd zich opvallend afzijdig voor iemand die redelijk vaak in de spotlights staat. Ook de grote beveiliger met de hanenkam, ben ff zijn naam kwijt, lijkt me wel een toffe gast.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Oké ik moet toch weten waar ik over praat voordat ik iets neersabel, dus heb zojuist maar even een aflevering gekeken...
Maar wat een kansarm gedoe is dit zeg 
Zwakzinnigen-tv in zijn puurste vorm, wat dat betreft zitten ze goed op SBS6. Kan me nauwelijks voorstellen dat mensen dit interessant vinden en gaan volgen, al verbaas ik me nergens meer over. Verder is het hele concept 'het bouwen van een samenleving' ook maar saai, althans wel op deze manier. Op een paar gescripte ruzies na belooft dat weinig spectaculairs. Het was nu al vechten tegen de slaap in dat halve uurtje.
Ik haak direct weer af.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Haters gonna hate 
En die zwerver die opeens vroeg of men toevallig het boek 'Utopia' had gelezen. De rest zat hem echt aan te gapen alsof hij van Mars kwam.
Ja, dat was mooi
Goeie openingsaflevering. Benieuwd hoeveel kijkertjes er over blijven.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Zag het gisteravond laat. Ik lag in een deuk. Die groepskring! Het leek wel een bijeenkomst van de AA - Anonieme Aandachtsverslaafden.
De mensheid is verhard, wij in Utopia kunnen zorgen voor een ommezwaai in de wereld.. Toen ik dat iemand hoorde zeggen rolde ik werkelijk over de vloer van het lachen. 
En die zwerver die opeens vroeg of men toevallig het boek 'Utopia' had gelezen. De rest zat hem echt aan te gapen alsof hij van Mars kwam.
Op een gegeven moment kwam er een Neanderthaler het terrein oplopen en die gromde: 'Uit één koe gaan er driehonderd biefstukken, grrmp, grrmp!'
Maar het allergrappigste vond ik nog die vader van 4 kinderen die in de koeienstal in huilen uitbarstte, Theatrale persoonlijkheidss... noemen ze dat.
En dan dat meisje dat hem troostte met de woorden: 'Jezus is hier, hij is er ook voor jou.'
Het was inderdaad een vrij trieste bedoeling, maar die onnozelheid is denk ik juist de aantrekkingskracht van dit programma. Onnozele opmerkingen en sensatie in de vorm van ruzies en scheldpartijen zijn stiekem de dingen waarna er verlangt wordt in een programma als dit. Of ze inventief om zullen gaan met het survival aspect staat waarschijnlijk op de 2e plaats. Voor de rest kan het niemand wat aan zijn reet roesten of zij een "perfecte" samenleving tot stand kunnen brengen. Overigens is het idee van een utopia sowieso belachelijk in deze setting. Dit is niet meer dan een survival kamp wat hoogstens tot een soort amish bestaan zal leiden. Een serieuze utopia zou onderzoek naar onuitputbare energiebronnen en ultieme recycle-replicatie systemen moet bevatten. Nogmaals het draait om onnozelheid en conflicten.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
We vervelen ons gewoon de pestpokken. Dat is het.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Sjement 
Idd niet te hoogdravend over doen, maar tot nu toe vind ik het programma een schot in de roos.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
De "perfecte samenleving" gaat niet door deze mensen tot stand komen. Wat overblijft is chaos en ruzie, waarschijnlijk komen er meerdere groepen tegenover elkaar te staan. Ben benieuwd wie er over blijven in "Utopia". Dat er gaan weglopen kun je op wachten!
Dit wordt mijn Guilty pleasure!
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Kost ze wel 10.000 euro (of was het meer?) als ze weglopen. Daar zullen ze nog wel een keer extra over nadenken dan.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Haha, wat een trieste stumper die Paul. Eerst hardop janken omdat hij z'n vier kids en droomvrouw achter moet laten en de dagen zijn op één hand te tellen en hij staat al met een ander wijf onder de douche te klooien.
Goed zo Paul
Zeg maar dag tegen je huwelijk. 
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Haha, wat een trieste stumper die Paul. Eerst hardop janken omdat hij z'n vier kids en droomvrouw achter moet laten en de dagen zijn op één hand te tellen en hij staat al met een ander wijf onder de douche te klooien.
(embed)
Goed zo Paul
Zeg maar dag tegen je huwelijk.
Desgevraagd hoorde ik Sjon over "huggen" spreken op Radio 1. Naar De Mol's zeggen een volkomen onschuldig verschijnsel dat optreedt nadat men 2 dagen van geliefde vrouw & kinderen verlaten is.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Ik zapte gister even langs (niet blijven hangen hoor, hekel aan reality series), maar zag ik daar nou die gozer van de Nederlandse WWE? Dacht dat er geen "Bekende" Nederlanders aan meededen?
Edit: Na het zien van bovenstaande filmpje begin ik toch te twijfelen. Na één dag al zoveel controverse? Dan is mijn interesse gewekt. Iemand foto's van de dame in kwestie?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Die Paul, echt wat een figuur
(nog even van deze smiley gebruik maken)
Hakim is ook een aparte. En die dikke grote met z'n alien-vest.
Eerste 40 bezoekers 10 euro en dan staat er he-le-maal niemand 
En hoeveel krijgen ze voor het meedoen?
Ze krijgen een vergoeding voor gederfde inkomsten (weet niet of dat een vast bedrag is of persoonlijk) en mogen houden wat ze verdienen neem ik aan. Volgens mij is er geen 'hoofdprijs' oid.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Lol, wat verwacht je van iemand met zo'n kut accent die z'n vrouw aanspreekt als "meissie".
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Niet mijn serie, maar denk dat de Mol het weer slim aanpakt. Originele ideeën heeft hij nooit. Maar hij timed het uitbrengen slim, en laat het lekker kort duren waardoor het materiaal net genoeg is voor een soap serie. Iemand die huilt omdat hij een broodje teveel nam, smeren ze dan wel uit over de helft van de aflevering.
Wel grappig dat Onderhond op de eerste pagina dacht dat dit heel anders is dan de mensen probleempjes tv die de televisie nu overheerst. Uiteraard is dit gewoon net zo een programma. Simpel volk dat probleempjes heeft, met elkaar, met de voorzieningen, met het eten. Eigenlijk is het een soort mix tussen, help mijn man is klusser, burenruzie programma's en als ze er nou ook nog voor kiezen een rechtssysteem in te voeren, heb je ook nog een beetje De rijdende rechter. Typisch programma voor de huismoeder.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Las net dat John de Mol meer dan 2 miljard euro op zijn bankrekening heeft staan. 2 miljard! Als die bij de bank geld gaat pinnen en de pinautomaat zegt "Een moment geduld a.u.b. - Uw geld wordt geteld" dan staat hij er over 500 jaar nog.
John de Mol, de rattenvanger van Hilversum. Hij hoeft maar op zijn gouden fluitje te fluiten en iedereen rent er als een rat achter aan..
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
Typisch programma voor de huismoeder.
Anders weinig huismoeders die reageren in dit topic, het merendeel van de
reacties zijn van mannen in dit topic 
Het leukste vind ik dat sommige mensen die afgeven op zo'n programma blijkbaar wel
erg op de hoogte zijn en er niet over uitgesproken raken.
Ik ben benieuwd hoelang dit circus voldoende kijkers blijft houden.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Wat een hoop misselijke mensen bij elkaar... Hakim, Emil, Vanessa, Billy, Charlotte. Pfff.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Las net dat John de Mol meer dan 2 miljard euro op zijn bankrekening heeft staan. 2 miljard! Als die bij de bank geld gaat pinnen en de pinautomaat zegt "Een moment geduld a.u.b. - Uw geld wordt geteld" dan staat hij er over 500 jaar nog.
John de Mol, de rattenvanger van Hilversum. Hij hoeft maar op zijn gouden fluitje te fluiten en iedereen rent er als een rat achter aan..
Ik ben totaal geen fan van John de Mol, maar op commercieel gebied weet hij behoorlijk goede programma keuzes te maken. Makkelijk vermaak is nou eenmaal aantrekkelijk voor de massa. Ik realiseer me dat een programma als dit onzin is, maar tegelijkertijd heeft het een verslavende werking. Ik heb overigens nooit naar dingen als Big Brother e.d. gekeken.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Van de week even een aflevering proberen te kijken maar wat een saaie boel zeg. Geloof niet dat dit zoveel kijkers als pak-em-beet De Gouden Kooi zal trekken.
Die gast die ging huilen om zijn broodje tonijn spant trouwens wel de kroon. Wat een droeftoeter!
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
De Gouden Kooi? Dat viel toch wel mee qua populariteit. Die hadden een moeilijke start meen ik en uiteindelijk zo'n 450.000 kijkers per dag. De voortekenen zien er naar uit dat dit populairder gaat worden, al moet dat nog wel even gebeuren. Had ik niet verwacht!
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Ik ben totaal geen fan van John de Mol, maar op commercieel gebied weet hij behoorlijk goede programma keuzes te maken. Makkelijk vermaak is nou eenmaal aantrekkelijk voor de massa. Ik realiseer me dat een programma als dit onzin is, maar tegelijkertijd heeft het een verslavende werking. Ik heb overigens nooit naar dingen als Big Brother e.d. gekeken.
Daar geef ik je meteen gelijk in, De Mol weet als geen ander wat mensen willen, zijn programma's zitten vaak ingenieus in elkaar, maar hij maakt ook inschattingsfouten, de zender Talpa bijv., daar keek geen hond naar.
Maar wat ik een enge gedachte vind is dat dit soort superrijken steeds vaker kunnen bepalen waar wij naar kijken. Ik vrees dat je daar als programmamaker heel ver in kan gaan, mensen willen nu eenmaal bloed zien, denk aan het oude Rome, de brandstapels in de middeleeuwen.
Net als die Oerlemans een paar jaar geleden. Die wilde toch verborgen camera's gaan ophangen in dat ziekenhuis? Gelukkig kwam daar toen zo veel kritiek op dat het hele project op het nippertje werd afgeblazen.
Het zijn gewoon rare rijkeluisfratsen. Kijk naar die Britse multimiljardair Richard Branson, die weet van gekkigheid toch niet meer wat hij met zijn geld moet doen. Hij schijnt nu bezig te zijn met het bouwen van ruimteschepen.. 
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Die gast die ging huilen om zijn broodje tonijn spant trouwens wel de kroon. Wat een droeftoeter!
Droeftoeter, grappig woord 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Van de week even een aflevering proberen te kijken maar wat een saaie boel zeg. Geloof niet dat dit zoveel kijkers als pak-em-beet De Gouden Kooi zal trekken.
Whatwhatwhat? Al de hele week een kleine anderhalf miljoen kijkers.
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Zal nog wel gaan zakken naar 800.000 ongeveer, zoals de Mol zelf ook al aangaf.