- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Utopia (NL)
Utopia (NL)
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Ik lees hier een pagina mee en kom sommige users tegen waarvan ik nooit gedacht had dat die zich zouden verlagen tot het U-boot niveau van een show als Utopia.
Snob!
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
YouTube - Utopia Ruud heeft weer een nachtmerrie
YouTube - Utopia Ruud: Geweldig!! nu springt hij uit bed
**&=
Er staan vrij veel verschillende filmpjes op youtube met deze angsthaas. Behoorlijk grappig toch?
Nicolage Rico
-
- 20219 messages
- 2364 votes
Manmanman, Petertje eruit, één van de weinige enigszins normale gasten. En niet alleen dat, ook nog een maand tegen Billy aankijken, nou lekker dan. Die Laura is trouwens zo mogelijk nog irritanter met haar vreselijk ordinaire uitstraling en dito taalgebruik, mag ik even kotsen?
Die Peter is me toch een partij raar. Komt ook doordat hij instructies kreeg, maar dat terzijde.
Ik heb Utopia een kans gegeven, maar ik vind er echt niets aan. Toch jammer, want het format is vrij sterk. Zelf bedenk ik ook formats met vrienden, dus was sowieso benieuwd naar de uitwerking ervan.
Wel boven de 1 miljoen kijkers nog (en ook nog internetkijkers), dus voor de makers vooralsnog geslaagd.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik wacht het nog even af, maar mijn grootste enthousiasme is ook wel gezakt. Inderdaad wordt het gouden format gewoon om zeep geholpen door enkele onzalige programmakeuzes.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Kijken doe ik er niet meer naar. Ik vind de berichtgeving op oa. de sociale media wel leuk om te volgen, sowieso altijd uptodate!
RuudC
-
- 4636 messages
- 2529 votes
Is het de bedoeling dat er regelmatig mensen uitgestemd worden? Ik zat er aan te denken om het programma te gaan kijken, maar een wedstrijdje 'liefste schuurbewoner' vind ik echt een afknapper.
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Ik vind die Laura best wel geil. Een vrij harde para bitch die naar eigen zeggen ook nog eens onbereikbaar is voor de mannen, en dat maakt het toch best wel spannend.
Echter vind ik het wel erg jammer dat die Ruud eruit is, leek me uiteindelijk zeker wel een interessante toevoeging, de redenen om hem eruit te stemmen vind ik ook erg zwak.
Ik had totaal niet de intentie of verwachting om dit te gaan kijken, maar ik vind het uiteindelijk toch wel een geinig clubje mensen bij elkaar. Het is echt een soap met al dat geouwehoer.
Vind het nu al interessanter dan ik een Big Brother of Gouden Kooi ooit heb gevonden. En ik vind het overigens ook wel erg makkelijk om gelijk te gaan zeggen dat het nep zou zijn, heb zelf absoluut niet het idee dat het geacteerd is.
Dit is gewoon wat je doorgaans krijgt als je een stel mensen op deze manier bij elkaar zet, een hoop geouwehoer.
Confusie
-
- 667 messages
- 0 votes
Ik vind het een grappig wijf.
Laura
Bejaardenverzorgster
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Pff ze zal maar naast je bed staan.
So, ouwe gek, zal ik je fokking shit effe opruime, jeweettoch!
mar007
-
- 1151 messages
- 949 votes
Die grapjes van ruud zijn wel zo flauw...zucht.
En dan die paul wat een jankerd zeg! Ik zou zeggen ga lekker naar huis Paul.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Mijn interesse is helaas danig gezakt, al weken niks meer gezien. Ik lees zo nu en dan nog wel streamverslagen, waaruit ik toch moet concluderen dat er wel heel teleurstellend weinig uit het toch zo aardige concept wordt gehaald. De kijkcijfers zijn nog wel steeds erg goed, nog altijd rond het miljoen.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Toch ergens wel een beetje jammer dat Hakim Utopia moest verlaten. Na die prestigestrijd tussen kamp Emile en kamp Paul/Hakim zijn Hakim en Paul een stuk rustiger geworden. Zeker Paul vind ik de laatste tijd gewoon tof. Andrea is op het moment voor mij dan ook public enemy n1.
Conspiracy
-
- 99 messages
- 144 votes
Ach ik vond die Hakim een heel vervelend en naar persoon. Stokend en zeer schijnheilig, maar dat soort personages werken voor mij altijd het beste in dit soort series. Ik vind die onderlinge intriges en backstab acties altijd wel interessant om te zien. Anders is het ook maar zo saai.
Vooralsnog zitten er nog wel zeer vervelende figuren erin zials Andrea en die Issabel met haar vreselijke stem, wat een lui haha.
Die Billie is aardig gekalmeerd en eigenlijk vind ik Rienk wel een held. De rest van de bewoners blijven maar aandachtsgeile mensen die hopen ooit zo gewaardeerd te worden als de Big Brother bewoners van des tijds met de ik-vind-mijzelf-zooooh-knap Ruud als dieptepunt.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Vanavond één van de wat meer indrukwekkendere afleveringen... Andrea is compleet de kluts kwijt, slikt hele strippen met verdovende pillen weg en deelt ze ook nog eens aan andere bewoners met doodnormale kwaaltjes (hoofdpijn etc) uit zonder duidelijk te zeggen wat het nou precies is. Paul is overigens volledig bijgedraaid en is op het moment gewoon één van de ''leukere'' inwoners. Ook Jimmy is een aanwinst. Andrea (volledig doorgedraaid) en Charlotte (IQ van een goudvis) mogen onderhand wel vertrekken.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Zo nep, zo slecht. Maar van dit soort shows "moet" ik er eentje bij hebben in mijn programmering. Hoewel ik De Gouden Kooi nog vermakelijker vond (wat voor een groot deel aan de deelnemers lag).
Wat een smackhead kop heeft die Billy er op staan hé.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Waar is Paul heen? Heb hem vandaag en gisteren gemist.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Hij was ernstig ziek en ging naar huis van de pijn. Hij mag nog wel terugkomen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Die Andrea is toch echt een verschrikking. Net als die konijnen Billy en Ruud.
Conspiracy
-
- 99 messages
- 144 votes
Wel jammer dat er nu toch steeds neer geluiden naat buiten komen dat het gescript is. Nu is er een filmpje waarin Robin zo goed als toegeeft dat ze Jimmy moest weg sturen. Zelf wou ze Andrea weg sturen, maar Jimmy is te populair maar doet verder niets.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Is toch al langer bekend? Als je na gaat dat andere zaken ook worden geregisseerd en gebruikt (krant wordt gebracht door iemand van de Telegraaf, dat net als SBS onderdeel is van dezelfde maatschappij/ Miss Montreal, die de titelsong in zingt, geeft een concert om wat centjes binnen te halen/ Patty Brard, werkzaam bij de zender waar het programma wordt opgenomen, "wil" graag zelf een keer langs komen enz. enz.)
Kijkcijfers, geld en een podium om zijn handelswaar te showen, daar gaat het de Mol om.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
Ik ben het ermee eens,wat een laag niveau. Wat mij betreft is dit alles voor een zeer groot deel geregisseerd,en is er weinig spontaans aan dit tv programma.
Wanneer je de zwerver eens goed bekijkt,...en dat vergelijkt met een echte zwerver uit de stad...Dan zie je zo ook wel dat een echte zwerver zelfs na 3 zout water baden er niet zó verzorgd uitziet als deze Rien.( En dan let ik op handen,nagels,kloofjes,baard,lichaamshouding,blik,gebit,gezicht,algehele aanblik)
Dat sterkt wel mijn vermoeden dat er (-óók-) acteurs zijn die na zendtijd gewoon weer naar huis gaan.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Miss Montreal, die de titelsong in zingt, geeft een concert om wat centjes binnen te halen
Ik hoor haar liever stotteren dan zingen.
Eerlijk gezegd.
Fortune
-
- 4312 messages
- 2769 votes
Wanneer je de zwerver eens goed bekijkt,...en dat vergelijkt met een echte zwerver uit de stad...Dan zie je zo ook wel dat een echte zwerver zelfs na 3 zout water baden er niet zó verzorgd uitziet als deze Rien.( En dan let ik op handen,nagels,kloofjes,baard,lichaamshouding,blik,gebit,gezicht,algehele aanblik)
Dat sterkt wel mijn vermoeden dat er (-óók-) acteurs zijn die na zendtijd gewoon weer naar huis gaan.
Haha, ben jij een expert op het gebied van zwervers ofso. Dat kun je zo echt niet zeggen alsof een zwerver niet een nagelknipper bij kan hebben of zich niet op z'n tijd ergens een plaats heeft om zich te wassen. Er zijn verschillende soorten zwervers.
Ik zie dit programma meer als een soort Gouden Kooi, Big Brother dan een daadwerkelijke programma dat een Utopia wil beginnen, serieus heb ik het nooit gevonden.
Maar als dit allemaal acteurs zijn die een soort script volgen dan zijn het de betere acteurs uit Nederland. Wordt toch flink wat gejankt in dit programma, dat kan bijna niet nep zijn.
Ik dacht dat de stemmingrondes beïnvloedt zijn door de organisatie hieromheen om juist meer de mensen te houden die voor drama zorgen zoals Andrea en dat daarom Jimmy naar huis is gestuurd.
- Het zou wel echt erg zijn als Paul bijvoorbeeld niet eens echt ziek is maar dat het moet zorgen voor meer drama.
- De relatie van Rien en Nicolien, dat dat allemaal gespeeld is om het interessant te houden voor het publiek.
Ik kan moeilijk geloven dat het allemaal acteurs zijn, dat zou wel heel slecht zijn. Dat er van alles wordt beïnvloed om het meer interessant te houden voor de kijkers geloof ik wel maar het is dan ook een commercieel programma zonder idealisme verder.
Je weet het nooit, maar met 24/7 camera's door heel het huis met 15 mensen (of hoeveel zijn het er) is het wel heel moeilijk om dit allemaal geheim te houden en dan kan het ook bijna niet.
Dat er mensen zijn die bepaalde dingen beïnvloeden geloof ik wel zoals stemmingrondes maar dat het allemaal een soort script is, is toch onmogelijk.
Eigenlijk is dat tegenwoordig bij alle programma's die je ziet waarbij je je afvraagt of het wel echt is of deels echt of helemaal nep.
Het grootste probleem is natuurlijk dat ze er mensen bijgooien die alleen maar beroemd willen worden om beroemd te worden zoals eigenlijk de meeste vrouwen in dit programma, die agressieve lesbo chick en die nieuwe chick en Billy en Charlotte die daar zitten om enigszins beroemd te worden.
Het is gewoon een soort havo kampeerbedoeling, zo zie ik het vaak.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Geen acteurs inderdaad, wel worden de eliminaties (en ook wel andere zaken) steeds heftiger door de regie gestuurd. Onacceptabel natuurlijk, ik keek enorm uit naar dit programma maar na Jimmy-gate is het nu definitief passé. Molletje beloofde een verfrissend programma vol hoogopgeleide idealisten die op unieke wijze een nieuwe samenleving op wilden bouwen. Wat we kregen is het afvoerputje van Nederland dat zich al rokend, zuipend, jankend en n**kend van het ene drama in het andere stort.
Een deceptie.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Heeft De Mol dat daadwerkelijk gezegd? Haha! Wat een ontzettende droeftoeter zeg..
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
John de Mol hoopt op 800 duizend kijkers Utopia - Nieuws.nl
Nicolien en Emil hebben overigens wel een universitaire achtergrond, maar worden behoorlijk ondergesneeuwd door het overige rapalje.
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
Geen acteurs inderdaad, wel worden de eliminaties (en ook wel andere zaken) steeds heftiger door de regie gestuurd. Onacceptabel natuurlijk, ik keek enorm uit naar dit programma maar na Jimmy-gate is het nu definitief passé. Molletje beloofde een verfrissend programma vol hoogopgeleide idealisten die op unieke wijze een nieuwe samenleving op wilden bouwen. Wat we kregen is het afvoerputje van Nederland dat zich al rokend, zuipend, jankend en n**kend van het ene drama in het andere stort.
Een deceptie.
Toen jij nog zo lyrisch over dit programma was, was dit al niet anders hoor...