• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.048 votes
Profile

Banshee

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

En het zit er weer op. Erg vermakelijk, lekker over the top, sterke actiescenes en een rode draad die een lekkere pacing kent en ook qua character development toch wel sterk. Geen boeiende karakterstudie maar voor zover het gaat met dergelijke series toch wel bovengemiddeld. Ana vs Olek . Ook eens weer een serie met een sterke season finale die ook daadwerkelijk een finale is. En dan ook nog eens Jude Christodal's Madonna er doorheen gooien .

Benieuwd hoe ze in het volgende seizoen de lijntjes uiteen gaan zetten want wat lijntjes zijn bij deze uitgespeeld. Al is het begin al veelbelovend. Ook erg blij dat Proctor niet uitsluitend als villain gebruikt wordt. De wisselwerking met Rebecca smaakt ook naar meer. Genoeg goeds aan de serie waardoor het zich van de doorsnee onderscheidt. Ik ben overtuigt. Laat seizoen 2 maar komen.

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Zeker een erg goede serie!

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Gisterenavond heb ik de serie ook uitgekeken en ik deel dezelfde mening als Naomi Watts. Dit was een enorm vermakelijk en sterk seizoen. En ook ik ben benieuwd hoe men de lijntjes gaan uiteen zetten in het volgend seizoen.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Het teleurstellende Magic City opzij geschoven en maar aan Banshee begonnen. Vermakelijke serie, aardig acteerwerk, interessante personages en voldoende drama en actie om te blijven boeien. Deze blijf ik voorlopig volgen

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

2 dagen geleden de season finale gezien en het spookt nog door mijn hoofd. Brute gave serie. Aflevering 5 met die Albino zal ik zeker niet snel vergeten. Vrouwelijk schoon is ook alom aanwezig. Aanrader.

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

Amusant op momenten, zonder meer. Maar Banshee doet soms ietwat amateuristisch aan. Ergens lijkt die Antony Starr niet helemaal in de rol van Lucas Hood te passen. Hij mist iets van een zekere uitstraling die bij de onverzettelijkheid van Mr. Cool past, een te vanzelfsprekend gezicht.

Banshee kan mijns inziens op geen enkel front tippen aan het briljante Justified

eppo349

• 874 messages
  • 4063 votes

Norman Mailer wrote:

Banshee kan mijns inziens op geen enkel front tippen aan het briljante Justified

Daar word ik erg vrolijk van. Er zijn niet zoveel Justified kijkers (helaas).

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

eppo349 wrote:

(quote)

Daar word ik erg vrolijk van. Er zijn niet zoveel Justified kijkers (helaas).

Timothy Olyphant is wellicht – wellicht waarschijnlijk – niet zo een goede witte doek acteur. Ik begrijp dat wel.

Maar als Raylan Givens is-ie fantastisch.

Voorts, een mooie vrouw zo door een episode, graag. Maar bij Banshee doet het gierend kunstmatig aan. Zo even tussendoor wat tits&ass, welhaast armoedig.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Banshee's back!

Heerlijke opener. Ik blijf me erover verbazen hoe Yaitanes het toch voor elkaar heeft gekregen nadat s1 een done deal leek te zijn toch weer zo enorm veel lijntjes probeert uit te zetten zonder ze willekeurig aan te laten voelen. Het blijft een spectaculaire dramaserie waar stilering, seks en geweld de boventoon voeren. Er zijn te weinig series die het vooral moeten hebben van hun vorm maar Banshee is er zo één. En Rebecca . Church vs Amish vs native American vs federal agencies vs de rode draad met Lucas en bijkomend drama. Kan me geen serie voor de geest halen waar er zoveel speelt en het ook daadwerkelijk werkt.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Tof.

Ik wist niet dat seizoen 2 alweer begonnen was:p

Ga het zeker weer volgen, het eerste seizoen was ook erg leuk.

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Leuke aflevering, zin in de rest

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Ook weer begonnen. Eindelijk.

Lekkere rustige aflevering met wat flashbacks naar seizoen 1 om er weer in te komen. Daarnaast wat nieuwe verhaallijnen uitgezet. Scene's met Rebecca zijn kort en dienen vooral maar 1 doel. Waarom? Gewoon omdat het kan!

Verwacht wel dat haar relatie/vriendschap met Proctor verder zal worden uitgediept.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Kai, the cockblocker.

Goede aflevering weer. De nadrukkelijke aanwezigheid van The Tribe en ook Carrie in prison biedt toch wel perspectief. Ook de aantrekking rond Kai en Rebecca is erg boeiend en hoop dat dit nog veel extremer wordt. Subplotje met ex-man van Siobhan vond ik dan vrij overbodig maar goed is maar een episode arc dus maakt niet zo veel uit. Stilering blijft toch wel heerlijk hoor

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Naomi Watts wrote:

Banshee's back!

En Rebecca .

Oh hell yeah, my favorite lady

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Na een iets mindere tweede episode weer een heerlijke 3e.
Hops.. weer 2 nieuwe verhaallijnen er in. Ben benieuwd wat ze met het karakter Jason Hood gaan doen. Verwacht niet dat hij de andere identiteit krijgt welke hij wil en dan verdwijnt. Hier kan qua scenario best wat uitgehaald worden. Daarbij kan ik hem als character wel waarderen. En dan moet Rabbit ook nog weer een keer zijn intrede gaan doen. Genoeg om naar uit te kijken dus

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Heerlijke aflevering weer, nu wordt er eindelijk wat gedaan met Jason en nog een subplotje kan er ook nog wel bij. Lekkere native - amish spanningen, er zit weer enorm veel main en subplotjes in deze episode en ze weten het wonderbaarlijk op een magnifieke manier in 50 minuten te proppen. Erg sterk. Wat een unieke show blijft dit toch.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Super!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Even een inhaalslag. Sterke episode weer, de setup die zich in de vorige aflevering werd opgezet komt hier volledig tot ontbranding. Ook weer fijn dat Job nu weer even een showtje op kan voeren. Torturing Proctor ftw! Wat betreft The Tribe worden er ook lijntjes uitgezet.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat een heerlijke briljante aflevering zeg. Wat zeg ik, op afstand de beste aflevering tot nu toe. Voelde op momenten soms erg Malickiaans aan, de rust, de sereniteit, het tot jezelf komen maar dan wel met constante dreiging. Cinematografisch blijft het ook echt een prachtige serie. Hoe de spanning in dat stadje en rond het huis met de sniper werd opgebouwd en vastgehouden was subliem. Waar de serie vaak erg lomp is, tonen ze nu toch ook dat ze enorm subtiel kunnen zijn. Erg sterk. It's all but over. Beloofd echt veel voor de rest v/h seizoen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Episode 206 was wel weer vermakelijk. Totale focus op de Jason storyline wat resulteert in een gelijkwaardige situatie als die van Lucas, Statham wannabe comes into town, ook erg blij met de tension ontwikkelingen tussen Kai en Rebecca, de onvermijdelijke showdown tussen Hood en Statham 2.0 (bloedfontein ftw!) en dan dat einde. Kai is one sick puppy.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Let's shake some trees. Dood van Jason laat de serie in haar storyline in overdrive shiften en seizoen 2 zal voor gaan tussen de head to head tussen Lucas en Kai. Aardig staaltje humor ook weer in deze episode, Carrie die weer wat solide drama scenes krijgt, Job is altijd +1 en Lucas gaat weer lekker loose cannony bezig. He is pissed, veelbelovend voor de rest van het seizoen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

I got no problem with that.

Geweldige aflevering weer. Toch erg sterk hoe ze dit seizoen zonder een echte grote main storyline door meerdere kleine verhaallijnen de serie zo boeiend weten te houden. Ook het karakter van Banshee komt nu veel beter tot zijn recht en in deze gutcheck episode komt het weer tot een onvermijdelijk kookpunt. Erg sterk gedaan. Daarnaast is Lucas ook nog druk met Proctor, het kat- en muisspel bevalt me wel, ook waar Rebecca naar toe gaat. Opvolgster in wording.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geweldige aflevering. Geweldige setup voor een zinderende finale. Hospital shootout, Carrie gooit het geheim er eindelijk uit (magistrale scene) en nu op naar de onvermijdelijke showdown. Rebecca met een good deed, Proctor en zijn moeder (prachtig) en Emmett accepteert zijn 'lot'. Wees gewaarschuwd, volgens Yaitanes gaat dit Banshee's Red Wedding worden. Voor het eerst ook dat ik bij Banshee een naar gevoel heb over wat er komen gaat. Zin in!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Tom.

Geen Red Wedding natuurlijk (daar zal geen enkele serie ooit bij in de buurt komen) maar wel een magistrale finale. Zo zie je ze graag. Vooral erg sterk hoe ze de afrekening in New York samen laten vloeien met de diamond job, lopen erg mooi in elkaar over en met hele subtiele transities. Ook erg blij met de ontwikkeling van Rebecca met Proctor met in de finale een mooie conclusie, al had ik het wel iets explicieter gezien maar dat is een detail. Rebecca is een force die nog steeds in ontwikkeling is, erg fijn. Dan wat je al voelde aankomen de dood van Emmett en zijn vrouw , erg wrang maar verre van een shock. Nu is het tijd voor Chayton, benieuwd waar het heen gaat. Wat ze wel aangetoond hebben dit seizoen dat ze qua schrijfwerk plotlines uit het niets tot leven weten te brengen. Vorig jaar had ik na de finale nog zo'mijn reservaties, nu helemaal niet, dit is het Banshee team wel toevertrouwd.

O ja, en nog ode voor de songkeuze voor Black Lab's "This Night". Is het alweer januari?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ik ga dit ooit volgen, maar met True Detective en Sleepy Hollow o.a in de wachtrij en mijn begin aan Deadwood, duurt dat nog even, Lijkt me opzich tof. campy toch?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ja, klopt, behoorlijk campy. Tweede seizoen is wel iets subtieler overigens. Zet maar op de lijst, gaat je wel smaken .

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Door omstandigheden even gestopt maar vandaag weer opgepakt door te beginnen met Episode 5.

En dan krijg je opeens een prachtig, slow paced en dreigende aflevering voor de kiezen. Prachtig gefilmd met een climax die de gehele aflevering al voelbaar is.

Ook in de volgende aflevering weer bepaalde dreiging met de flash forward scenes maar weer beetje old school banshee met wat naakt en geweld.

Ik kan de ingetogenheid die nu wat vaker wordt ingezet erg waarderen. Maakt de serie wat volwassener. Zeer benieuwd naar de opbouw van de finale. Kan nog steeds meerdere kanten op.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Nu met het nieuwe seizoen begonnen en na twee episodes alweer 'hooked'.

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

En het is weer klaar Erg fijne laatste aflevering. De mix tussen het verleden en heden worden prachtig in beeld gebracht en vertelt. Afronding van een storylijn maar nog steeds Kai en Rebecca om verder uit te diepen en natuurlijk Chayton.

Het verhaal rond Emmett in dit seizoen voelde iets te geforceerd aan en miste de emotionele lading daardoor.

Vorig seizoen aan het einde Jude Christodal ter gehore brengen en nu weer Black Lab. Van beide muzikanten nog nooit gehoord maar deze songs geven zoveel extra diepgang aan de serie/afronding van seizoen. phew. Doet me heel erg denken aan het soulsavers album Broken met Mark Lanegan. En wat was dat mooi.

Niets kan tippen aan six feet under. misschien ook niet aan breaking bad. Maar als Banshee de stijgende lijn bv 3 seizoenen kan doorzetten zou zo maar....

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.