• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.978 votes
Profile

The Newsroom (HBO / Aaron Sorkin)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Vond die Bin Laden aflevering een beetje lame. Hoop gedoe om niks.

Wel mooi dat McAvoy zo apestoned was hahah.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Episode zes was erg sterk, en opnieuw een stap voorwaarts ten opzichte van episode vijf. Minder gekissebis tussen pseudo-verliefde mensen, meer focus op de enige echte ster Will McAvoy en diens getroebleerde mind. En Sloan natuurlijk

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Heb seizoen 1 vrij vlug achter elkaar gekeken. Wat mij betreft een erg goede serie! Begrijp dan ook niet zo goed waarom er zoveel kritiek op is. Ben erg benieuwd naar seizoen 2 al zal dat wel weer even duren.

Outblasty

• 167 messages
  • 779 votes

Fortune wrote:

Eindelijk overtuigt Sorkin.

Aan de ene kant zijn de dialogen geweldig, soms ook wel nep en soms heel levensecht maar denk dat naarmate de serie vordert dat allemaal beter tot zijn recht komt. Minpunten zijn wel de deuntjes en de afgezaagde intro.

Ik vind de deuntjes en de introtune juist erg sterk, smaken verschillen zullen we maar zeggen.

Hansjepansje

• 241 messages
  • 737 votes

Gaaf. Zoveel zin in

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Eerste aflevering was weer prima. Serie kan niet tippen aan Sorkins eerdere werk, maar ik blijf smullen van de dialogen. Olivia Munn ook weer top.,

Peter C

• 31 messages
  • 229 votes

Heerlijke aflvering 4.

Toch wel een van de fijnere series van de laatse jaren

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

202 en 203 waren sowieso weer geweldig. Compliment aan de acteurs dat ze zo'n enorme woordenstroom goed weten te brengen, maar de dialogen zijn uniek voor in serieland. Er zit een ritme in, bijna een melodie als het ware. Kunst.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Yup. Vind het (net zoals Borgen) ook wel erg knap hoe ze telkens actuele real life events er in verwerken.

Van mij mag dat Alison Piil karakter nu wel snel naar Afrika vertrekken. Irritant vind ik haar.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Wat een fijne serie zeg! Goeie cast. Alison Pill

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Deze episode was iets minder. Jammer ook dat die foto's van Sloan zo slecht te zien waren. .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

205 of 206? Ik moet 206 nog kijken. Ik vond 205 tot nu toe de minste van het seizoen.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

205 ja.

Peter C

• 31 messages
  • 229 votes

Wat een fantastische aflevering is 207, ontzettend goed.

Seizoen 2 draait prima nu, vond de zijlijnen van Jim z'n tour wel wat minder.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

206 en 207 waren allebei fantastische afleveringen. Beetje kippenvel zelfs op het einde van 207.

De personages worden steeds echter en de dialogen blijven van een torenhoog niveau.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Vond 206 ook grandioos.

Wat een script.

Qua dialogen per aflevering echt 3 keer zo lang als een film van 3 uur.

Vind trouwens Constance Zimmer ook zo'n geniale bitch-actrice. In Entourage ook al als Dana Gordon .

Yann Samsa

• 52 messages
  • 0 votes

206 en 207, fantastisch zeg. Verder kan ik enkel beamen: dialogen om van te smullen, karakters die alsmaar meer vorm krijgen (behalve Will dan, wat aan de andere kant misschien goed is want zo'n antiheld status is altijd wat makkelijk). Puike serie.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Laatste ep. vond ik wel weer erg 'geschreven'.

Sorkin zit altijd wel wat tegen het randje aan wat dat betreft maar in deze ep. ging het erover. Iets te onnatuurlijk vlotte comebacks en dialogen.

Yann Samsa

• 52 messages
  • 0 votes

kos wrote:

Laatste ep. vond ik wel weer erg 'geschreven'.

Sorkin zit altijd wel wat tegen het randje aan wat dat betreft maar in deze ep. ging het erover. Iets te onnatuurlijk vlotte comebacks en dialogen.

Tja, dat is zowat typerend Sorkin. Op een vreemde manier wordt het een erg dialogerende (is dat een woord) versie van Hollywoodeske sentimentaliteit. Maar dat nemen we erbij. De laatste was minder kwalitatief op dat vlak, maar ik vond 'm aan de andere kant wel weer erg grappig. Ik bedoel maar: "[...] and the unhappiest guy in the building is in charge of morale!"

Edit: het is sinds House M.D. (niet dat the Newsroom nog maar in de buurt komt van Greg en co.) dat ik nog zo gelachen heb om bepaalde snedige opmerkingen, psychologische counterspellekes, en woordgevechtjes in een serie die niet als comedy wordt gezien.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dan kan ik je The West Wing en Sports Night ook aanraden, en in mindere mate Studio 60.

Films als A Few Good Men, The American President en The Social Network zijn ook van de hand van Sorkin.

Maar waarschijnlijk heb je alles al gezien en is dit overbodig

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Wat een season finale zeg . Ijzersterk drama.
Vergelijkbaar met Sopranos season finales. There I said it.
huwelijksaanzoek was er een beetje over. Maar goed, toch duidelijk veel meer voltreffers dan misses.
Geniale uiteenzetting ook weer van McAvoy betreffende de recente Republikeinse partij .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Klinkt goed. Binnenkort de laatste drie maar eens kijken.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Is de serie nu afgelopen?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Dit seizoen ja.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

206 was in ieder geval heerlijk. Don is fantastisch dit seizoen, vooral in de gesprekken met de advocaat.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

207 Beste ep van het seizoen. Ook 208 vond ik heel goed.

Fingersmith

• 20 messages
  • 17 votes

Erg goed flitsende serie die actualiteiten sterk aansnijdt in episodes.

Het lijkt er echter op dat dat de serie spontaan is gestopt bij seizoen 2 aflevering 7.

Jammer, erg jammer.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Weet niet hoe je daarbij komt, maar Newsroom s2 heeft gewoon negen eps gehad.

Kijk maar: The Newsroom (2012) (a Titles & Air Dates Guide) - epguides.com

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

HBO’s The Newsroom Renewed for Third and Final Season - TVLine

Jammer, maar laten we hopen op nog één geweldig seizoen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.