• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

The Newsroom (HBO / Aaron Sorkin)

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Heb gezocht, maar kon geen topic vinden.

Trailer For Aaron Sorkin's New Show, "The Newsroom" - buzzfeed.com

Fuck. Yeah.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Lijkt me wel een leuke serie, nog nooit van gehoord.

Heb jij deze serie al gezien AHWA?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

De kijker moet wel tot 24 juni wachten om te oordelen of The Newsroom de nieuwe West Wing wordt, dan zendt HBO de eerste aflevering uit.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Oke, das duidelijk

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. Zin in. Voorlopig hou ik me wel even zoet met The West Wing.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

NYTimes en The New Republic laten niet veel heel van The Newsroom.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Tja, ik verwacht dat het een serie wordt die Sorkin zo schrijft dat het lijkt alsof hij het allemaal weer beter weet en wij stom zijn, of zoiets. Ik smul vooral van de dialogen, en stoor me niet zo aan de onderliggende boodschap of bedoeling, maar toch, ik snap dat mensen erover vallen. Dat was bij Studio 60 ook, en The West Wing. Verwacht ook niet dat dit beter wordt dan TWW of Sports Night, maar ik ga het wel zeker kijken.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Pff ja, waar te beginnen. Er werd in 70 minuten (zonder reclames enzo) een spervuur aan dialoog op je afgevuurd. 70 minuten voor een dergelijke show, zal dat elke week zo zijn? Bij de pilot pakte het in ieder geval goed uit, het was gewoon een speelfilm, waar dus een vervolg op komt met Episode 2. Geregisseerd door Greg Motolla (ja, die van Superbad/Adventureland) , maar het is vooral de hand van Sorkin die je ziet.

Sorkin heeft meer te vertellen dan ever, maar vooral veel (eenzijdige?) kritiek. Amerika is niet het beste land ter wereld (the horror, dit is voor veel Amerikanen al een reden om weg te zappen), nieuws mag wel wat minder commercieel en kritischer gepresenteerd worden en sociale media is betekenisloos (een beetje een hard standpunt, maar de man heeft er blijkbaar een hekel aan).

Iedereen kan snel praten en is blijkbaar ook erg begaafd met zinsconstructies, als een soort poëet. Realistisch is het niet, maar het is nooit anders geweest in de wereld van Sorkin. Wat ook niet heel realistisch is, de hele staff is bijna hoog begaafd en kan binnen 5 minuten aan de info komen die hij/zij nodig heeft. Kritiek op het feit dat nieuws vaak te langzaam is? Wie zal het zeggen.

Misschien is het niet handig om voor de nieuws items gebruik te maken van (semi) waargebeurde feiten. Zeker, omdat de rest van de show helemaal niet streeft naar puiur realisme, maar een persoonlijk drama element probeert toe te voegen.

Een paar kleine kritiekpuntjes, voor het vervolg van deze serie. Echter, ik heb ook wel genoten. Alles ziet er weer zeer verzorgd uit, dialoog is fijn en de humor ook best aanwezig. Zou het knap vinden als deze serie elke week meer dan een uur blijft boeien, maar ergens heb ik er wel vertrouwen in. Door Sorkin's duidelijke visie en standpunten ligt cancellation natuurlijk op de loer. Mja, HBO kennende, zal dat wel meevallen.

Benieuwd naar het verloop van deze serie. Interessant is het zeker.

FlyLo

• 1070 messages
  • 745 votes

Op de hele speech van Mackenzie in hun kantoor na (toen werd het echt te belerend), zeer sterke pilot.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik snap vrijwel alle kritiek wel, maar het kan mij niet zo veel boeien. Sorkin is terug op tv en dat is voor mij sowieso al reden genoeg om elke week te kijken. Fantastische pilot natuurlijk met dialogen om van te smullen, maar ook geweldige oneliners en prachtig acteerwerk van vooral Sam Waterston.

70 minuten Sorkin? Hell yeah. More please.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Geweldige serie. Ontzettend goed. Het kan me niet echt schelen wat alle critici zeggen, ze missen het punt dat er een groot publiek is dat de serie wel goed vindt. De aflevering 2 keer bekeken en net de beste scènes weer teruggekeken. Die scène met MacKenzie in het kantoor vind ik juist briljant. Het is belerend, zo belerend maar dat mag ook wel eens. Ik ben (ondanks pogingen) niet geïnteresseerd in de Amerikaanse politiek maar The Newsroom raakt topics waar ik het mee eens ben. Logisch dat er een grote scheiding is tussen de haters en fans.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Het kan me niet echt schelen wat alle critici zeggen, ze missen het punt dat er een groot publiek is dat de serie wel goed vindt.

Jij mist 't punt dat een recensent zich juist niet moet deren daarover.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Heb jij hem ook gezien, Jacobine? Wat vond je ervan?

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Hmm... ben denk ik één van de weinigen die Sorkin beter kan waarderen in film dan op televisie, zowel West Wing, Studio 60 en Sports Night heb ik allemaal niet gezien; zijn karakters en snelle dialogen kan ik 't best hebben in geconcentreerde, twee-uur durende dosissen.

Maar heb idd. de pilot wel even bekeken en het was wel aardig; 't voordeel zat 'm dan ook in dat de aflevering door Mottola (Superbad, Adventureland) was geregisseerd en eerder aanvoelde als een bescheiden speelfilm dan de doorsnee pilot. Her en der wat aardige uitwisselingen maar of ik dit geheen-en-weer een heel seizoen kan doorzitten valt nog te bezien; karakters zijn nogal erg eentonig tot dusver, ze lijken allemaal van dezelfde SuperSnelleSorkinSchool te hebben afgestudeerd, wat mij een beetje tegenstaat gedurende 10 afleveringen.

En dat Olivia Munn één van de komende afleveringen zich bij de cast mag gaan toevoegen doet me ook geen plezier; verschrikkelijk mens zeg. Pill en Mortimer voldoen toch prima, niet Sorkin?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ja, ik ben dus wel fan van dat supersnelle, kan ik uren naar kijken en luisteren. In The West Wing valt het op zich wel mee, ik denk dat Sports Night z'n snelste serie tot nu toe is.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Samen met True Blood vernieuwd voor nog een seizoen volgend jaar door HBO.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Goed nieuws. Tweede ep vond ik ook weer leuk. Zal ook wel weer veel kritiek op komen, en de grap met de e-mails was niet helemaal geslaagd. Ook het invallende plafond hebben we in The West Wing al gezien, maar toch. Sorkins dialogen blijven onovertroffen. En Olivia Munn is een welkome toevoeging.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

jacobine_rodijk wrote:

(quote)

Jij mist 't punt dat een recensent zich juist niet moet deren daarover.

Nee, klopt, een recensent hoeft zich ook helemaal niet aan te passen, maar ik vind het jammer dat alle recensenten er hetzelfde over denken. Dan klopt er iets niet in de kunst van het recenseren, imo.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Heerlijke derde aflevering weer, moet ik zeggen. Een heleboel politiek, maar dat is wel aan Sorkin toevertrouwd. Mooie rol ook van Jane Fonda en zomaar even Phillip Baker Hall als een gastrolletje.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ja, die derde aflevering was wel erg sterk. Ik had een beetje mn twijfels na de 1ste 2 eps maar dit begint er meer op te lijken.

jedisparkle

• 9 messages
  • 341 votes

het wordt steeds beter..

de laatste 10 min van ep 4 waren gewoonweg fantastisch....ik kreeg er warempel kippevel van

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Pilot gezien. Weer typisch Sorkin gelukkig maar qua flow nog niet echt pakkend. Ik kijk nu tegelijkertijd ook TWW en dat is nou ook niet bevorderlijk voor The Newsroom. Ik vind het niveauverschil behoorlijk groot. Toch is deze test see wel geslaagd, door de Sorkin invloeden. Goedo m te lezen dat de serie groeiende is. Als het seizoen klaar is zal ik het wel gaan kijken. Lees ik ook dat Olivia Munn er in komt, dat is toch wel een flinke aderlating.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Olivia Munn is juist een van de sterkste qua delivery, vind ik.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Niet gezien in de pilot dus daar kan ik niet over oordelen (al had ze wel een credit). Ik vind haar gewoon niet zo'n aangename presence hebben. Al sta ik open om overtuigd te worden .

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Eindelijk overtuigt Sorkin.

The Social Network 2.5* en Moneyball 2.5* hadden genoeg potentie maar deden het allemaal maar matig.

The Newsroom heeft een fijne dynamiek en goede hedendaagse sfeer en na twee afleveringen gezien te hebben genoeg te vertellen. De personages vind ik eigenlijk vooral sterk waarvan er geen een ook herkenbaar is, of te vergelijken valt met personages uit andere series wat je niet vaak tegenkomt.

Aan de ene kant zijn de dialogen geweldig, soms ook wel nep en soms heel levensecht maar denk dat naarmate de serie vordert dat allemaal beter tot zijn recht komt. Minpunten zijn wel de deuntjes en de afgezaagde intro.

De stress en druk van het werk komt allemaal wel goed over maar dit lijkt me totaal geen serie om na een zware werkdag te kijken. Ten eerste omdat iedereen constant snel en betweterig praat en er zo goed als geen rustpunten te vinden zijn. Krijg bijna het gevoel alsof ik zelf aan het werk ben op een of andere manier.

Jeff Daniels doet het ook erg goed al lijkt hij op sommige momenten vooral als hij aan het schreeuwen en schelden is op Eric Cartman.

Erg goed dus tot nu toe en morgen de derde en beste aflevering tot nu toe maar kijken.

Sorkin kan hier zijn volle potentie benutten.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Heb je The West Wing en Sports Night ook gekeken? Daarin overtuigt Sorkin nog veel meer.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Het niveau van de genoemde films wordt lang niet gehaald, maar het is niet heel vergelijkbaar. Toch vind ik het dialoog daar beter.

In tegenstelling tot Fortune voel ik nog een bepaalde afstand tussen de karakters en mezelf. Afstand die ik bij Sports Night nooit gehad heb, maar bij de West Wing ook wel enigszins, dus misschien komt het nog wel goed.

Vooral Alison Pill's karakter is maar een irritante huilebalk en slim ook al niet. Elke keer als die met nieuwe info komt aanzetten verwacht ze een koekje, volgens mij. Dev Patel heeft een beetje een stereotype rol, maar vond ik deze week wel vermakelijk.

Zo zou ik over elk karakter wel wat kwijt kunnen, maar heb er vaak nog te weinig binding mee, helaas. Leuk geschreven is het wel.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Daar kijk ik het ook voor, eerlijk gezegd. Als het zo lekker geschreven is, boeit het me niet zo heel veel wat voor personages het zijn. Ik heb niets tegen Alison Pill. Alleen Mackenzie stoort me een beetje met haar (technologische) incompetentie. Ik snap dat Sorkin voor de screwbalhumor wil gaan, maar op een werkplek waar je als 'de beste in je vak' wordt omschreven, is geen plaats voor zulke humor.

Dat had The West Wing ook wel, met persconferenties van Josh omdat CJ woot canal had gehad, maar toch. Daar vond ik het wel passen. Al was dat seizoen 1. In S1 van TWW was de toon nog wat luchtiger dan de rest van de serie. Ook de 'mission to civilize' kan grappig zijn, maar ik snap dat het belerend overkomt.

Eigenlijk is elk personage een soort spreekbuis van Sorkin geworden, en dat vind ik jammer. Hij moet een beetje gas terugnemen met de tirades.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.