• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Hell on Wheels (AMC)

Hell on Wheels is an upcoming American dramatic television series created and produced by Joe and Tony Gayton. Set in 1865, the series stars Anson Mount as Cullen Bohannon, a former Confederate soldier who is determined to exact revenge on the Union soldiers who murdered his wife.

(afbeelding)

Cast:

Common ... Elam

Dominique McElligott ... Lily Bell

Colm Meaney ... Thomas 'Doc' Durant

Anson Mount ... Cullen Bohannan

Dit kan het zoveelste pareltje van amc worden. Kijk hier enorm naar uit, hou dan ook van het Western stijltje Vanavond wordt de pilot uitgezonden in de VS.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

AOL wrote:

It was bound to happen sooner or later: AMC has a dud on its hands. ... 'Hell on Wheels' does one thing well: It's good at being tedious.

HitFix wrote:

... establishes itself as a show that will spell out everything because it doesn't expect its audience to put in much mental effort.

Time wrote:

... It does not rethink the Western genre. It doesn’t even think the Western genre too heavily. If you are looking for originality, this railroad drama is not the train you want to board. …

TV Guide wrote:

Describing Hell on Wheels as "Revenge in the mud" makes it sound a lot more enjoyable than it is. AMC's sprawling but heavy-handed attempt to revive and redefine the Western (a newly hot TV-development trend) is solemn business indeed, with precious little wit or originality. …

USA Today wrote:

Like a runaway train plowing into a station, Hell on Wheels (** out of four) is all noise and flash and blood and guts — and never mind surviving the ride, let alone enjoying it.

The New York Times wrote:

... “Deadwood,” which was written and created by David Milch and was a critical hit for HBO for three seasons starting in 2004, took all the conventions of the classic western and turned them upside down. “Hell on Wheels” takes many of Mr. Milch’s innovations and flattens them out — “Deadwood for Dummies.”

The Los Angeles Times wrote:

... Its name notwithstanding, Hell on Wheels is not going anywhere fast. ... As a tale of the transforming American West with a self-serving businessman at its center, "Hell on Wheels" bears some comparison to "Deadwood," but it's fundamentally a different animal, less intellectual or intimate, with all of the mud but little of the domestic detail.

Blijkbaar kun je beter opnieuw beginnen aan Deadwood.

Balen Deadwood zal wat mij betreft nooit meer overtroffen worden in zijn genre .

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Vandaag start de serie op Film 1 Sundance > 14:00 uur (voor wie die zender kan ontvangen )

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Brix wrote:

Vandaag start de serie op Film 1 Sundance > 14:00 uur (voor wie die zender kan ontvangen )

Ze zijn vanaf vorige donderdag met de herhalingen begonnen. Er zijn deze week nog een paar herhalingen van de pilot en dan iedere donderdag om, geloof ik, 22 uur.

Ik heb net de eerste aflevering gezien en het bevalr mij prima.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Laten we eerlijk zijn, Jacobine, ik denk dat ik even veel positieve commentaren kan posten. De critici zijn duidelijk verdeeld. Ik blijf benieuwd. Ik las dat het ongeveer 5 afleveringen duurt voordat de serie de juiste 'vibe' vind.

Hij ligt nu in de winkels.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Heb de serie niet gezien, deze snippets copy/paste ik letterlijk gewoon over van Ain't It Cool.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

De Blu-ray kostte maar 21 euro (groene prijs FNAC) dus heb ik de serie maar aangeschaft. Eerste aflevering zit er al op. Het is behoorlijk, niet het niveau van Deadwood maar dat had ik ook niet verwacht. Ik geniet vooral van de beelden. Ik denkt dat het digitaal is gefilmd want alles is megasuperscherp en loepzuiver. Niveau van het schrijfwerk is te vergelijken met pakweg een Battlestar Galactica (en niet met bijvoorbeeld Mad Men, Breaking Bad of The Wire). Verwacht wel dat het nog beter wordt.

Dus heb ik Oz nog maar 's 'on hold' gezet (ik kom niet verder dan de eerste 4 afleveringen).

Boneka

• 2722 messages
  • 1398 votes

Hele mooie serie kan niet anders zeggen. Ben al benieuwd naar het nieuwe seizoen.

hatebreeder

• 1085 messages
  • 893 votes

Topper, mooi sfeertje!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Renewed voor eenderde seizoen.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Bron?

Vond het einde van seizoen 2 behoorlijk slap, afgeraffeld.behalve de scene waarin The Swede van de brug afspringt Erg jammer aangezien het een vrij sterke serie is.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Na de eerste 3 aflevering in 2 dagen gezien te hebben, heb ik vanaf aflevering 4 het hele eerste seizoen in 1 ruk uit gekeken! Absoluut géén slechte serie!

Ik ben zéér benieuwd naar seizoen 2!

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Thorak wrote:
Na de eerste 3 aflevering in 2 dagen gezien te hebben, heb ik vanaf aflevering 4 het hele eerste seizoen in 1 ruk uit gekeken! Absoluut géén slechte serie!
Ik ben zéér benieuwd naar seizoen 2!
Bereid je maar voor, 1 grote teleurstelling. Spoiler:
3/4 van de cast sneuvelt in laatste episode bijvoorbeeld.
Voor 3e seizoen wordt naar nieuwe scriptschrijver gezocht. Zie ook de -terechte- felle discussies nav 2e seizoen op IMDb-messageboard.
Heb 2e seizoen op mijn HDD staan, maak koop er zeker geen BD van.

PS
Wist niet dat HoW apart topic had; zeer veel HoW info, clips en stills staan in het Western-topic.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Update: HoW seizoen 3 begint op 3 aug. 2013

** Bron.

Season 3 of 'Hell on Wheels' lands in the year 1867, the third year of the building of the transcontinental railroad. Cullen Bohannon leaves his vengeance-seeking behind and invests in the new American landscape...the beginnings of big business, big religion, and the new role of Wall Street in the White House. Bohannon must contend with racism, greed and murder as he single-mindedly leads the Union Pacific in its race across the country against the Central Pacific Railroad. The high stakes corporate race, the environmental costs and degradation of the native peoples' way of life are themes that resonate deeply in today's America.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

"Cullen Bohannon leaves his vengeance-seeking behind"
Dat had hij in seizoen 2 al, althans de wraak op degenen die verantwoordelijk waren voor de dood van zijn vrouw, aka de plot van seizoen 1.
Erg vreemd dat in seizoen 2 er helemaal niet meer op terug wordt gekomen op de laatste persoon die Bohannon nog zocht...

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Jennifer Ferrin speelt in HoW seizoen-3 de rol van de journaliste Louise Ellison:

(afbeelding)

** Bron.

PS

Hier nog link naar de auditie voor deze rol van Meredith Monroe: casting video.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

In de regio Calgary in Canada worden momenteel voor HoW figuranten gevraagd, quote:

Shooting HoW will take place in and around Calgary from the end of April to the end of August 2013. Aboriginal men, women and children (ages eight to 70) are required. Caucasian men with beards, moustaches and or facial scruff of all ages are needed, as are Caucasian women with long hair, ages 18 to 70. African men aged 18 to 70 — with no modern hair cuts — and Chinese men and women are also required.

Voor meer ontwikkelingen m.b.t. Hell on Wheels seizoen 3, zie: Calgary Herald.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

...en dit is relevant omdat tig MM-leden in en rondom Calgary, CA wonen?

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Kritiek op de afgelopen 2 seizoenen was, dat er geen Chinezen aan de spoorlijn werkten; nu worden voor seizoen 3 -eindelijk- ook Chinezen gevraagd. Meer dan 3/4 der spoorwegarbeiders waren namelijk van Chinese komaf. Vandaar dat bovenstaande quote relevant is. HoW streeft er immers naar historisch correct te zijn.

Het is misschien ook interessant om de ontwikkelingen rond HoW seizoen 3 te volgen. Het leek er door o.a. de showdown van seizoen 2 en 't ontslag van beide scriptschrijvers immers op, dat er geen 3e seizoen zou komen.

De eerdere link naar de auditie van Meredith Monroe geeft ook inzicht over de overgang van HoW seizoen 2 naar 3.

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

jacobine_rodijk wrote:

...en dit is relevant omdat tig MM-leden in en rondom Calgary, CA wonen?

Nou ja, je zult er maar wonen of op vakantie gaan, hier graag aan mee willen doen en er dan geen woord over lezen op je favoriete website, waardoor je het niet weet en het niet mee kunt maken... Dat zou ook jammer zijn, niet waar?

Het lijkt me wat overbodig om berichten op relevantie te beoordelen en er vervolgens om die reden een nog minder relevant bericht achteraan te plaatsen (wat in dit geval ook nog eens leidt tot een ander irrelevant bericht, waarvoor mijn excuses).

(Let op: Niet bedoeld als persoonlijke aanval, al lijkt/voelt dat misschien zo.)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Wat ik in 1e instantie juist niet relevant vond om te vermelden was de discussie in de VS over de uitzenddag van HoW seizoen-3: de geplande verhuizing van de zondagavond (seizoen 1 + 2) naar de zaterdagavond.

April 2013, Endemol-USA:

(afbeelding)

Meredith Monroe is het dus niet geworden.

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

Ik ben over het algemeen niet zo'n liefhebber van series, maar dit lijkt me (evenals Deadwood trouwens) wel interessant. Mocht het zo ver komen dat ik de serie ga kijken, zal ik het toch met een dvd of bluray moeten doen, want in Nederland zal het nooit worden uitgezonden.

Of ik het dan op zaterdag-, zondag- of maandagavond kijk kan ik dan zelf uit maken.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Ben ook geen tv-serie liefhebber, maar bij uitzondering Deadwood (uiteraard) op de 1e plaats, en HoW op plaats 2 (en Rawhide op plaats 3) wat Western tv-series betreft.

Van HoW is alleen nog seizoen 1 op Blu-ray verschenen:

(afbeelding)

of

(afbeelding)

Momenteel € 19,99 bij Bol.com!

Hier kun je seizoen 2 legaal (per episode) in full-HD downloaden: Amazon.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

HOW is gewoon een prima serie. Er zijn goede tv series alleen je kan niet alles leuk vinden. Ieder heeft zijn favoriet of is fan van een bepaalde serie.

Ik vind Deadwood geen zak aan en dat is mijn mening. HOW daarin tegen vind ik wel heel leuk en zo nog een aantal series.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

T.z.t toch maar eens die Blu-ray aanschaffen dan.

(Deadwood wil ik nog niet voor niks hebben eerlijk gezegd, maar ieder zijn ding)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

(afbeelding)

'The Swede art' uit Italië:

(afbeelding)

Zou ie in 3e seizoen terugkeren (er is nog geen IMDb cast-update)?

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

The Swede signeert...wow!

(afbeelding)

Prostitué Eva: moeder in seizoen 3?

(afbeelding)

Nieuw-Zeeland heeft inmiddels seizoen 2 op Blu-ray:

(afbeelding)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.