- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Hell on Wheels (AMC)
Hell on Wheels (AMC)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Blu-ray /DVD cover-art:

Release datum: 16 juli a.s.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Cullen Bohannon, still uit episode 3.1 (2013):

Bron: IMDb
* Heartland and Hell on Wheels lead nominations for Alberta Film and Television Awards.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Betere tijden: Calgary, 3 mei j.l.: Jennifer Ferrin, die de journaliste Louise Ellison speelt, pauzeert en poseert met 2 figuranten op de set van HoW:

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes

Column HoW reporter Louise Ellison: Louise Ellison Column – Life Begins Anew in Union Pacific’s ‘Hell on Wheels’ - blogs.amctv.com
Stills 3e seizoen:

edit
Interview met Anson Mount (8 aug. 2013), met beelden HoW seizoen 3: Link
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Kijkcijfers 1e 2 afleveringen HoW 3e seizoen: bijna 2,5 miljoen.
De hoogste op die zaterdagavond!
'creepy' The Swede, ditmaal bij de Mormonen:

Schitterend personage, weet zich weer aardig aan te passen.
2x Louise Ellison en Cullen Bohannon :

Cullen Bohannon op verkenning:

(Bron foto's: Endemol-USA/AMC)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Vanavond komt Anson Mount weer in actie (AMC/Endemol-USA):

madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Vandaag gezien deel 3 en moet zeggen de serie 3 bevalt me beter als de eerste 2 afleveringen. van de serie
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Blijft een leuke serie dit.
Zoals deze serie nu loopt mag er van mij een 4e seizoen komen. Seizoen 3 is met de nieuwe scriptschrijver en regisseur al weer stukken beter dan beide voorgaande seizoenen.
edit
Recent interview met The Swede (Christopher Heyerdahl): “If you can’t be handsome, you gotta be handy.”.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Zoals deze serie nu loopt mag er van mij een 4e seizoen komen. Seizoen 3 is met de nieuwe scriptschrijver en regisseur al weer stukken beter dan beide voorgaande seizoenen.
edit
Recent interview met The Swede (Christopher Heyerdahl): “If you can’t be handsome, you gotta be handy.”.
Ik vond voorgaande seizoenen ook prima alleen seizoen twee was een beetje slordig.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ik vond voorgaande seizoenen ook prima alleen seizoen twee was een beetje slordig.
HoW seizoen 3: veel regen en modder (voorloper overstromingen in en rond Calgory?!).
Dit is de 1e Western, waarin ik zoveel wateroverlast gezien heb, lijkt wel moesson.
Knap onder die omstandigheden toch goed werk af te leveren.
Aflevering 3-4 lijkt een soort 'tussenpaus': aanzet voor problemen voor de komende 6 episodes.
Eva lijkt het gat van ontbreken Lily Bell op te vullen, Louise Ellison en vooral Ruth Cole hadden daarentegen dit keer weinig screentime.
Tja, en The Swede....
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Hoort nog bij vorige post:
Jimmy-3-Squaws':

PS
Nog steeds 'spoorloos': Dominique McElligott:

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Nostalgie: HoW aflev. 1, 2011: n.a.v. indianenaanval op landmeters U.P.:

'the Fair Haired Maiden of the West':

---------------------------------------------
Kort interview met Colm Meaney met achtergrond info HoW uit 2012:
- Part 1:
- Part 2:
-----------------------------------------------
HoW seizoen 2 promo uit Zuid-Korea:
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Dit is de 1e Western, waarin ik zoveel wateroverlast gezien heb, lijkt wel moesson.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
[quote]Dogie Hogan wrote:
Westerns filmen in Canada is om weer-problemen vragen.
Hoeveel heb ik er nu al gezien waarvan de nattigheid afdruipt?
Heel vaak grijze luchten, of modderige wegen in de films en series die daar zijn opgenomen.
Bordertown (1989-1991) was ook zo'n serie, meestal grijzig en nat.
The Mountie (2011) recent nog gezien, nat en modderig... 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
@Brix. In de 1e 2 seizoenen had deze tv-serie prima weer en de 1e 2 afleveringen van 3e seizoen valt ook nog wel mee. De winter-scenes daarin zijn ook erg mooi.
Maar de afgelopen 2 afleveringen: meer 'mud' dan in 'Deadwood', en ook de ritten te paard door natte bossen valt op, ook de Kiowa stam met tipi's in de modder.(zie ook clip bij mijn post van 26 augustus j.l.)
Maar toch vele malen liever dit dan studio-opnames; alle binnen- en buiten scenes worden op locatie opgenomen.
Weet niet of dit seizoen weer alles in Calgary is opgenomen; soms gebeurt e.e. ook in stedelijk gebied (New York City, Omaha City)
@Thorak, Inderdaad Open Range. Vanaf die stortbuien blijft het een natte bende, ook tijdens de showdown. En evenals HoW ook in Calgary, Alberta, opgenomen.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Ja die showdown in de regen was best wel briljant, sowieso erg origineel!
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Mooie evaluatie van aflevering 03-05: link.
De route van Hell on Wheels (aka HoW):

Seizoen 3 HoW dus gestart bij Omaha, Nebraska.
Opnames TV-serie in Calgary, Alberta: voor puristen dus uitzoekwerk of landschappen matchen.
In aflevering 5 zou Denver slechts 150 mijl ver zijn. Ik denk dat ze bijna Nebraska uit zijn en verwacht dat de komende HoW stad Cheyenne in Wyoming is, maar ze houden dit soort dingen nogal vaag in de serie.
Aflevering 6 (7 sept. a.s.) moest trouwens onderbroken worden voor de overstromingen in Calgory (bron).
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Weggevallen bij 'roadmap' hierboven:
groen: Union Pacific
rood: Central Pacific
Louise Ellisons column over de gebeurtenissen rond Eva's baby, eergisteren: slecht weer op komst.
De snel verslechterende weersomstandigheden in Calgary blijken in het script verwerkt te worden! 
Louise Ellisons column over Eva's chin tattoo: Link2

Promo aflevering 03-06 (7 sept. a.s.):
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Er is op IMDb discussie over de historische correctheid van Bohannons vest, maar het is wel degelijk deze.
AMC-HoW: Hell on Wheels – AMC - amctv.com
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Country artiest Charlie Daniels heeft song geschreven voor Hell on Wheels aflevering 03-06: Hell on Strings.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Link in post van 1 september 2013, 16:30 uur, bestaat niet meer; 2e poging:
Route map How (Union Pacific Railroad):

Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Promo aflevering 03-07 ('Cholera') :
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Mooie reviews en stils op deze site .
Ik ben bevoorrecht hier de recentere afleveringen van te zien,onlangs deze serie 3jaar draait is er in Nederland
weinig tot geen interesse alleen deze site doet nog iets aan marketing,vraag me af waarom deze serie nog niet hier is te bekijken?

Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Was al te zien op NL filmzender, en seizoen 1 is verkrijgbaar op DVD en Blu-ray.(NL release)
Serie gemaakt met Nederlandse inbreng (Endemol)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Was al te zien op NL filmzender, en seizoen 1 is verkrijgbaar op DVD en Blu-ray.(NL release)
Serie gemaakt met Nederlandse inbreng (Endemol)
(Ik heb van beide seizoen ook de Blu-ray's; seizoen 2 via Amazon, ca. € 7 goedkoper dan bij Bol.com.)
Seizoen 3 is o.a. via Amazon.com (instant video) tegen $ 2,99 (€ 2,25) per episode te bekijken.
Op de aftiteling staat vanaf 't begin al Endemol-USA/AMC, en ook op de HoW site.
Ook Franse, Russische, Zuid-Koreaanse, Duitse, Engelse en Spaanse (commerciële) zenders zenden deze serie uit.
Omdat Endemol ook in NL zit, verbaast het mij dat deze serie hier niet wordt uitgezonden. Onlangs is mini-serie 'Hatfields & McCoys' in 3 dagen uitgezonden; de 10 afleveringen per seizoen van HoW zouden ze in 4 dagen kunnen uitzenden.
Misschien HoW straks bij Netflix-NL te zien.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Misschien weer op een van de Nederlandse filmzenders te zien, zoals seizoen 1 ?
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Speelt Common niet langer in deze serie? Of was hij gestorven eind seizoen 2, kan het me namelijk niet herinneren...