- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Hell on Wheels (AMC)
Hell on Wheels (AMC)
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Hell on Wheels, seizoen 5 : Paige Petterson (Josie Rose) en Robin McLeavy (Eva):
http://i59.tinypic.com/2hgtsfk.jpg
Paige Petterson:
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
USA, juli 2015:
http://i61.tinypic.com/t8umat.png
18 juli 2015: première episode 1/5 in de bios:
http://i61.tinypic.com/2rg2bk0.png
In dit laatste seizoen domineren de Chinezen. Chang bijvoorbeeld:
http://i61.tinypic.com/4kb4vm.png
Vreemd blijft in episode 5.01, dat Cullen The Swede niet uitschakelt nu deze zo maar bij hem aanklopt. 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Jammer dat ze zo ineens een abrupt einde maken aan de serie.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Jammer dat ze zo ineens een abrupt einde maken aan de serie.
Bohannon, The Swede, Eva en Durant zijn de enigste nog uit 't 1e seizoen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Sinds het vertrek van Dominique McElligott (miss Lily Bell) hebben vrouwen maar een marginale rol in HoW. Nog maar ff als opfrissing deze Lily Bell tributes:
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Bohannon, The Swede, Eva en Durant zijn de enigste nog uit 't 1e seizoen.
(afbeelding)
Ik denk dat ze wat cruciale fouten hebben gemaakt. Ik het de laatste tijd vaker gebeuren. Een serie dat van zijn doel afwijkt komt in de problemen en dat is hier niet anders. Het scheelt dat vernieuwde personages niet slecht zijn waardoor het niveau hoog blijft maar moet eerlijk bekennen dat ze te veel zijn afgedwaald.
Ik kan het niet met zekerheid zeggen maar ik denk dat Bohannon dood gaat.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Sinds het vertrek van Dominique McElligott (miss Lily Bell) hebben vrouwen maar een marginale rol in HoW. Nog maar ff als opfrissing deze Lily Bell tributes:
(embed)
(embed)
Amen to that!
Heb pas seizoen 2 nog weer eens opnieuw bekeken en de afwezigheid van McElligott heeft inderdaad wel een en ander gedaan met de serie. Er is toch wel heel wat veranderd sindsdien, zeker met seizoen 5 nu, nu Bohannon van de UPR naar de Central Pacific is overgelopen. Neemt wel wat leuke veranderingen en uitgangspunten met zich mee maar of we de bekende gezichten van Robin McLeavy, Phil Burke en Dohn Norwood nog weer gaan zien waag ik te betwijfelen.
Na het zien van de seizoensfinale van seizoen 2 (en dus de moord op Lily Bell) bleven overigens nog wel enkele van haar laatste woorden in mijn hoofd spoken: "Cullen will kill you." Ik zit nu daarom nog wel vol verwachtingen naar seizoen 5 te kijken, zeker nu The Swede aan het eind van aflevering 1 (seizoen 5) op fenomenale wijze zijn herintrede deed in het leven van Bohannon.
Raffael77 Ik zie op zich nog wel een lang en gelukkig leven in het verschiet voor Bohannon. In de laatste 13 afleveringen acht ik het nog wel mogelijk dat ie zijn verbannen vrouw en zoon weer terugvindt en zij hem zijn traumatische verleden zonder al te veel problemen doen 'vergeten'.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
@Luukrademaker. Wanneer je de Twitter-accounts van de regisseur John Wirth en ook de cast als Anson Mount, Robin McLeavy, miss MacKenzie Porter en Jennifer Ferrin volgt, zie je dat ze dit laatste seizoen nog meedraaien (IMDb is niet up-to-date).
Met 3e seizoen zijn ook nieuwe scriptschrijvers gekomen; dat geeft ook al verandering.
De charismatische Miss Palmer (Chelah Horsdal) was aardige opvolgster Lily Bell geweest, maar heeft achteraf gezien steeds te weinig screen-time gekregen. Trouwens, ook de met seizoen 3 met veel tam-tam aangekondigde "series regular" Jennifer Ferrinn (reporter Louise Ellison).
Tav lot Bohannon: http://i60.tinypic.com/20uwzfs.png
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Dogie_Hogan Toch wel fijn, wat meer bekende gezichten.
Ben benieuwd waar en hoe we Mickey McGinnes en Eva gaan tegenkomen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Interview met Dominique McElligott (LiLy Bell - the fair haired maiden of the West):
.
Toen nog 3 episodes te gaan voor seasons-finale seizoen 2.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dogie_Hogan Ben benieuwd waar en hoe we Mickey McGinnes en Eva gaan tegenkomen.
http://i57.tinypic.com/sd0oew.png
Teasers seizoen 5:
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Mei 
Interessante ontwikkeling. Ik zit er al weer helemaal in na twee afleveringen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
OK, maar waar blijft de vaste cast: Durant, Eva, Psalms, reporter Louise Ellison, Boston Strangler Mickey McGuinnes? Nog 5 episodes te gaan, tijd dringt (de andere 7 in 2016).
Begint nu op een Bohannon Show te lijken...
Road map: links Truckee:
martijnk
-
- 774 messages
- 310 votes
OK, maar waar blijft de vaste cast: Durant, Eva, Psalms, reporter Louise Ellison, Boston Strangler Mickey McGuinnes? Nog 5 episodes te gaan, tijd dringt (de andere 7 in 2016).
Begint nu op een Bohannon Show te lijken...
Road map: links Truckee:
(afbeelding)
Ik vind het ook niet zo meer, Bohannon met een hoop chinezen. Doe mij maar de oude cast met Durant enzo
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik vond de eerste aflevering behoorlijk karig. Het is net of ze fast forward zijn gegaan. De Chinese immigratie hadden ze beter een seizoen eerder kunnen doen. Nu lijkt het meer op geforceerd plotjes bedenken.
Ik vind overigens de cast ook niet erg sterk.
madmax1
-
- 2216 messages
- 711 votes
Ik zie ze met 2 afleveringen ,daar 1 aflevering a’45 min te weinig is om een beeld te vormen omtrent
de serie .
Kan wel zeggen dat met die zweed wordt wel erg lang getrokken, denkelijk laat ik de hele 5 afleveringen wat nog moeten komen in zijn geheel opsparen.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Bohannon en Fong: http://i59.tinypic.com/34qa5ht.jpg
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ep. 5.04: eindelijk zien we weer de 'oude' cast, maar seizoen zit er bijna weer op...
En The Swede valt weer terug in cameo´s, als in seizoen 3 + 4. 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Vind het wel jammer dat ze deze weg zijn ingeslagen. Heb afl4 nog niet gezien maar het allemaal op een fast forward in tijd.
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Met seizoen 5 is er misschien een hoop veranderd, maar ik blijf het uiterst vermakelijk vinden. De spanning zit er in elk geval wel weer in nu Bohannon van alle kanten wordt belaagd.
Volgens mij valt dat nog wel mee. Hij is intussen met Bohannon en Chang toch wel 1 van de 3 lead characters in seizoen 5. En het mooie is dat zijn duistere kant eindelijk weer is komen bovendrijven.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ep. 5.05: brrr... Fong had voor haar laatste scene haar rode nagellak niet verwijderd...
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Haha, je zou het haast zeggen ja. Al heeft ze op die foto waarnaar je linkt wel wat netter binnen de lijntjes gekleurd. 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Als ik HoW mag samenvatten: TV serie bestaat uit 2 seizoenen (1 + 2); seizoen 3 t/m 5 voelen aan als een spin-off. De serie heeft zich niet meer hersteld na het vertrek van Dominique McElligott (Lily Bell). Er is ook geen enkele verwijzing naar haar in de andere seizoenen. En The Swede lijkt ook weg te komen, ondanks al het nare wat hij uitgespookt heeft (en uitspookt).
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Ben ik bijna volledig met je eens, op dat laatste na. Hell on Wheels is inderdaad niet meer wat het geweest is, maar ik zie the Swede niet zo een, twee, drie ongeschonden uit de seriefinale komen. Dat is voor mij in elk geval juist nog iets dat het boeiend houdt.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Bohannon had aan begin van seizoen 5 alle reden en zelfs de gelegenheid om The Swede uit te schakelen, maar hij lijkt aan geheugenverlies te leiden, cq. alles wat er in de 1e 2 seizoenen gebeurd is lijkt vergeten te zijn... De serie begon als een wraak-Western, maar wraak past vanaf 3e seizoen niet bij Bohannon; we hebben nu een "Bohannon 2.0", etc..
LuukRamaker
-
- 2020 messages
- 925 votes
Toch heb ik nog hoop. Ik heb eerder het idee dat ze de wraakactie bewaren voor het laatst, al lijkt Bohannon daardoor inderdaad te zijn veranderd. Hij is denk ik ook in zo verre veranderd dat hij The Swede eerst op heterdaad wil betrappen voor hij zijn wraakgevoelens uit en dat was voorheen niet zozeer het geval toen hij zijn (andere) wraakgevoelens nogal eens de vrije loop liet.
Gundersen heeft zijn echte (wettelijk navolgbare) slechte daden namelijk al een tijdje achter zich gelaten (al is ie op het moment ook wel weer ergens mee bezig) en Bohannon kan zich niet verantwoorden als hij hem nu iets aan zou doen omdat zijn omgeving zo veranderd is dat niemand weet heeft van the Swede's verleden en ze zijn waarschuwingen ook altijd maar wegwuiven. En dat laatste is voor the Swede juist iets om op in te spelen, wat ie mijns inziens nog altijd heel aardig doet.
martijnk
-
- 774 messages
- 310 votes
Ik word een beetje moe van die Chinees met haar vader en dat gejank heel de tijd.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Bohannon had aan begin van seizoen 5 alle reden en zelfs de gelegenheid om The Swede uit te schakelen, maar hij lijkt aan geheugenverlies te leiden, cq. alles wat er in de 1e 2 seizoenen gebeurd is lijkt vergeten te zijn... De serie begon als een wraak-Western, maar wraak past vanaf 3e seizoen niet bij Bohannon; we hebben nu een "Bohannon 2.0", etc..
Jij ervaart de serie wel anders. Ik ben het er wel mee eens van wat je al aangaf de serie veranderd is. Het verhaal gaat over het ontstaan/ontwikkeling van het trein netwerk vlak na de burgeroorlog. Bohannon gaat daar werken maar komt mensen tegen die verantwoordelijk zijn voor de moord op zijn vrouw en kind.
Nu zijn er wel veranderingen die in mijn ogen anders mochten maar de overschakeling van 4 naar 5 is toch het grootst.
Het lijkt nog steeds een fast forward in tijd en vind dat vreemd dat het nu pas heeft plaats gevonden. Dit hadden ze beter kunnen doen bij seizoen 3 ofzo zodat het lijkt dat het gaandeweg tot stand komt. Nu lijkt het net alsof je ergens halverwege de serie start met kijken.
We zullen zien wat er gebeurt. Ik moet overigens aflevering 4&5 nog zien.